vahennettu eläke/työttömyys

Anonyymi-ap

Eli kysymys kuuluu?

Voiko saada, jos on työmarkkinatuella? Vaikuttaako se työmarkkinatukeen? Jos vaikuttaa, niin tarkasti ottaen missätapauksissa?

Osaako joku selventää?

7

615

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmimmin tiedon saat, kun kysyt tuota Kelasta, joka työmarkkinatukeen maksaa. Tai työeläkeyhtiöstä, joka maksaa varhennetun eläkkeesi…

• Anonyymi

Osittainen varhennettu vanhuuseläke (OVE) ei vaikuta työmarkkinatukeen eikä työmarkkinatuki OVEen. Kokonaisverotukseen voi vaikuttaa, jos OVE on merkittävä.

• Anonyymi

Ja lisäys: OVEn saa, vaikka on työmarkkinatuella.

• Anonyymi

Vanhennettu eläke työttömänä ei ole mahdollista, koska työttömyyskorvaus loppuu 65v ikäisenä samoin OVE.
      Et voi siis jatkaa työttömyyskorvauksilla/ ansiosidonnaisella olemista esim.68 vuotiaaksi ja saada jatkossa myöhäistettyä eläkettä joka on +0,4% kuukaudessa.

Jos tarkoitit varhennettua eläkettä, niin se voi vaikuttaa mahdollisesti asumistukeen.

• Anonyymi

Eli jos on nyt 60 vuotias työtön työmarkkinatuella, niin voiko jäädä varhennetulle vanhuuseläkkeelle tai jollekkin muulle varhennetulle jutulle ja milloin? eli onko mitään mahdollisuutta päästä pois työttömyyskoneiston kurimuksesta ja kiusaamisesta ennen 65 vuoden ikää? vähennykset ei haittaa pääasia et pääsis pois noitten virkailijoitten kourista ja pakkotoimenpiteistä ja ei mitään mahdollisuutta ei ole työllistyä enää

• Anonyymi

Jättää vain tuen hakematta jos rahaa on

• Anonyymi

Vuonna 1965 ja sen jälkeen syntyneillä on mahdollisuus hakea osittaista vanhuuseläkettä aikaisintaan kolme vuotta ennen omaa alinta vanhuuseläkeikää. Näet osittaisen vanhuuseläkkeen alaikärajasi OmaEläkkeessä.

Alaikäraja nousee vuonna 1964 syntyneillä 62 vuoteen ja sitä nuoremmilla asteittain ylöspäin. Tarkista oma ikärajasi Työeläke.fi:n etusivun Tarkista eläkeikäsi -laskurista.

Tarkista siis itse tyoelake.fi -laskurista oma alin vanhuuseläkeikäsi ja siitä kolme vuotta aiemmin voi hakea osittaista varhennettua eläkettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1600
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      105
      807
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe