Huijaus syr

Anonyymi-ap

Olen uusi yrittäjä ja minulle soitettiin suomen yritysrekisteriltä, luulin että minulle soitetaan patentti ja rekisteri hallituksesta+ en ole suomalainen ja minun äidinkieli ei ole suomea, ne antoi minulle sellanen kuva että minun on pakko maksaa joku vuosi maksu ja ne huijasi minua ja nauhoitti minun puhelu. He puhuivat minun kanssa ihan kuin joku viranomainen asiakaspalvelija ja tiedätte miten ne voi huijaa ihmisiä heidän omalla keinolla. Minulle tuli lasku seuraava päivä ja tein siitä reklamaatio mutta he sanoivat että sitä ei voi peruuttaa ja minun on pakko maksaa sen laskun. Mitä minä teen auttakaa minua

4

616

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen itse ihan samassa tilanteessa. Mikä tahansa vinkki auttaisiminua. Oletko iste maksanut heille jo?

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

💋 ­­N­­­y­­­m­­f­­­o­­m­­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18159406R

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Kävin heidän toimistolla ja istuin melkein pari vuotta, nyt he ei peri mitään

• Anonyymi

Olen auttanut useita yrittäjiä eroon näistä nettihakemistoista ja annan tässä muutaman hyvän ohjeen. Kukaan auttamani yrittäjä ei ole joutunut mitään näille maksamaan. Neuvoni toimii hyvin mm. Netinfon, Suomen Yritysrekisterin, Suomen 118 sekä Scanrian eri puhelinluetteloiden kanssa.

Jos olet mennyt erehdyksessä puhelimessa tekemään tilauksen (luullut viralliseksi tahoksi ja puhelun liittyvän kaupparekisterin tietoihin tai uskonut ettei yrityksesi tiedot noille maksamatta muutoin löydy netistä), toimi näin:

Reklamoi laskuttajalle sähköpostitse, kerro kokeneesi tulleesi huijatuksi/harhautetuksi puhelun aikana ja kiellä reklamaatiossa laskun perintään siirto ja kaikki lisäkulun aiheuttaminen laskulle ja vaadi tarkistukseen koko myyntipuhelun nauhoite.

Jos nuo siirtää lasku perintätoimistoon, kuten samojen hakemistojen omistamalle Net Collection Oy. Sinne vain tiedoksi aiempi sama reklamaatiosähköposti ja ilmoitus ettette maksa riitaista laskua.

Nämä kaikki aina vastaa että lasku on aiheellinen ja se pitää maksaa tai muutoin etenee oikeudelliseen perintään tai haasteeseen muka sinä ja sinä päivänä. Kyse on painostuksesta ja valehtelusta. Ei etene. Samoin ei tule maksuhäiriömerkintää.

Yksi sähköposti siis riittää aina sille joka laskun laittaa eikä sähköpostia tarvitse toistaa jos sama taho muistuttaa moneen kertaan samasta laskusta. Nuo koittaa väsyttää ihmisiä ja tiedän yrittäjien saaneen maksumuistutuksia ja uhkauksia kuusikin vuotta laskun päivämäärän jälkeen! Toistan on heiltä normaalia palata samaan laskuun vuosien päästä ja ne vaan ohitetaan ellei laskua ole siirretty uudelle firmalle jolle joudutte kerran toistamaan reklamaation.

Luottohäiriömerkintää ei tule siitä että lasku on muka riidattomana siirretty esimerkiksi Net Collection Oy perintään.

Tärkeää on ettei noille maksa (vaikka olisi erehtynyt puhelimessa myöntymään maksuun), reklamoi kerran sähköpostitse ja sitten vain antaa asian olla vaikka painostus tulee jatkumaan vuosia. Maksamalla sieltä vasta alkaakin uutta palvelua tulla tyrkylle ja saman palvelun seuraavan vuoden laskuja. Pahimmillaan laskuttavat ilman soittamista seuraavastakin vuodesta, jos erehdyt kerran maksamaan heille.

Jos on energiaa niin ilmoitus tietosuojavaltuutetulle netin kautta siitä ettei saa nauhaa myyntipuhelusta tarkistettavaksi ja jos kokee heidän sähköpostinsa tai tekstiviestintä uhkaaviksi tutkintapyyntö netin kautta poliisille aiheena kiristys/uhkailu ja mahdollinen petoksen yritys. Tutkintapyyntöön mukaan todisteeksi näiden uhkausviestit ja valehtelu päivämääristä jolloin asia muka etenee käräjäoikeuteen. Lasku tilasta ei lain mukaan saa valehdella.

Alla esimerkki miten tietosuojavaltuutettu sitten toimii:

https://tietosuoja.fi/-/hallinto-oikeus-piti-voimassa-suomen-yritysrekisterille-maaratyn-seuraamusmaksun-tietosuojarikkomuksista

Jaksakaa tehdä ilmoituksia niin ehkä jonain vuonna nuo joutuvat lopettamaan toimintansa. Nyt keräävät yhdessä muutaman miljoonan aivan tyhjästä rahaa vuosittain. Nuo eivät optimoi yrityksen näkyvyyksiä eikä tietoja etsitä heidän kotisivunsa kautta vaikka he niin valehtelevat. Maksu menee siis täysin hukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3810
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      184
      3047
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2946
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2441
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2230
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1880
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1447
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1388
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1362
    Aihe