6 kk raittina ja hyvinvoivana

Anonyymi-ap

Kun päätin kesäkuussa raitistua niin ensimmäisenä mieleeni tuli, että otan tavoitteekseni puolivuotta raittiutta.
Kohta tulee puoli vuotta raittiutta täyteen ja olen onnellinen.
Välillä olin ihan epätoivoinen juomiseni suhteen mutta niin vain vuosien työ kantaa nyt hedelmää ja saan olla VAPAA.
Puoli vuotta selvinpäin tuo iloa. Seuraava etappi on vuoden raittius.
Elämä on mahtavaa kun sitä ei pilaa alkoholilla

13

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen huomannut et aamuisin kiva herätä kun ei ole masennusta joka tekee todella huonon olon.

      • Anonyymi

        Se on oikea päätös, raitis elämä tuottaa luonnollista ilo kemiallisen sijaan. Raittius http://tinyurl.com/raitiselama on aina hyvä valinta, vaikka se ei kovin muodikasta olekaan suomalaisessa elämänmenossa.


    • Anonyymi

      Olisipa tullainen tahdon voima. Itse olen luuseri joka dokaa joka viikonloppu. Lapset ja kaikki ympärillä kärsii kuten itsekkin.

      • Anonyymi

        Oletko ikinä edes yrittänyt tehdä asialle jotain, kun kaikki vieläpä kärsivät asiasta, sinä itsekin ?
        Ihan ensimmäiseksi lakkaa ajattelemasta olevasi luuseri, se tuhoaa itsetuntoa, ja latistaa motivaatiota edes yrittää mitään.
        Joskus voi joutua yrittämään moneen kertaan vaikkapa kokonaan raitistumista, mutta joku kerta niistä monesta voi olla juuri se yksi kerta, jolloin onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ikinä edes yrittänyt tehdä asialle jotain, kun kaikki vieläpä kärsivät asiasta, sinä itsekin ?
        Ihan ensimmäiseksi lakkaa ajattelemasta olevasi luuseri, se tuhoaa itsetuntoa, ja latistaa motivaatiota edes yrittää mitään.
        Joskus voi joutua yrittämään moneen kertaan vaikkapa kokonaan raitistumista, mutta joku kerta niistä monesta voi olla juuri se yksi kerta, jolloin onnistuu.

        Kutsuu itseään luuseriksi koska juuri se on hänen tekosyy juoda " uskottelennksikille ja itselleni olevani luuseri niin voin juoda käyttämällä sitä tekosyynä" kätevää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsuu itseään luuseriksi koska juuri se on hänen tekosyy juoda " uskottelennksikille ja itselleni olevani luuseri niin voin juoda käyttämällä sitä tekosyynä" kätevää

        Siis " uskottelen kaikille ja itselleni"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis " uskottelen kaikille ja itselleni"

        En usko entisenä juoppona, että tuo muille uskottelee olevansa luuseri.
        Vaan ajatus siitä, että on itse luuseri, tulee siitä kun juo, eikä ole tyytyväinen itseensä, tuomitsee itsensä oman juomisen takia ja pitää itseään luuserina.
        Itse ainakin, silloin kun olin ihan rappiolla, pidin itseäni täysin luuserina ja huonona ihmisenä, jo pelkästään elintapojeni takia, nolotti ja hävetti, ym.


    • Anonyymi

      Niin, ei ole kovin voittaja olo 4pvm juopottelun jälkeen, vaikka otin mielestäni kohtuullisesti. Vielläkin oli otettava pieni napsu jotta saisi vähän edes nukuttua, mutta voiton puolella. Kyllä toi katkominen on tuskaa, kun päällimäisenä ajatuksena on olut. Kyllähän olisi joku keino lopettaa ja maistaa elämää toisellakin lailla. Tämä vuosi onnollut erityisen vsikea jo siinäkin mielessä, että hoidan vanhaa isääni tässä sivussa josta olen todella väsynyt. Sitten viellä tämä alkoholin kanssa tölväämimen ei edistä yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Ehkäpä tapanasi on työntää ahdistus ja paha olo syrjään alkoholin avulla.
        Kun tulee humalaan, jää ikävät ajatukset taka-alalle, ja tulee vähäksi aikaa helpompi, kevyempi olo.
        Oikeastaan se on tunteiden pakoilua, se, kun pakenee ajatuksiaan päihtymystilaan.
        Jos on vaikeaa, ja sen takia juo, ei ne ongelmat katoa, ne tulevat takaisin, usein vieläpä tuplana, kun on morkkikset ja katumus juomisesta vielä lisänä kaikkeen siihen, jota on yrittänyt paeta.

        Tärkeintä olisi oppia käsittelemään myös ikävät ja ahdistavat tunteet omassa mielessään, koska selvitäkseen myös vaikeista asioista, se on ainoa keino. Elämässä tulee ajoittain vaikeitakin aikoja ja asioita kohdalle, se ei auta, että joka kerta pakenisi humalaan.

        Omasta kokemuksesta voin kertoa, että on parempi ensin käydä vastoinkäymiset ja kaikki ikävältä tuntuva mielessään läpi, ja hyväksyä kaikki ne tunteet, joita mahdollisesti tulee mieleen ja ajatuksiin.
        Sitten kun oma mieli on rauhoittunut, on paljon kivampaa ja rennompaa ottaa vaikka se pieni humala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tapanasi on työntää ahdistus ja paha olo syrjään alkoholin avulla.
        Kun tulee humalaan, jää ikävät ajatukset taka-alalle, ja tulee vähäksi aikaa helpompi, kevyempi olo.
        Oikeastaan se on tunteiden pakoilua, se, kun pakenee ajatuksiaan päihtymystilaan.
        Jos on vaikeaa, ja sen takia juo, ei ne ongelmat katoa, ne tulevat takaisin, usein vieläpä tuplana, kun on morkkikset ja katumus juomisesta vielä lisänä kaikkeen siihen, jota on yrittänyt paeta.

        Tärkeintä olisi oppia käsittelemään myös ikävät ja ahdistavat tunteet omassa mielessään, koska selvitäkseen myös vaikeista asioista, se on ainoa keino. Elämässä tulee ajoittain vaikeitakin aikoja ja asioita kohdalle, se ei auta, että joka kerta pakenisi humalaan.

        Omasta kokemuksesta voin kertoa, että on parempi ensin käydä vastoinkäymiset ja kaikki ikävältä tuntuva mielessään läpi, ja hyväksyä kaikki ne tunteet, joita mahdollisesti tulee mieleen ja ajatuksiin.
        Sitten kun oma mieli on rauhoittunut, on paljon kivampaa ja rennompaa ottaa vaikka se pieni humala.

        Koitan ottaa opiksi. Tämä syksy ja talvi on ollut todelta syvältä. Kova stressi päällä ja toimen kuvaakaan en saanut muutettua. Olen viellä sen ikäinen, että olisi töitä jatkettava joukunen vuosi. Humalaahan minä niitä tunteita hukutan ja nyt kun on tullut tuo masennus taustalle jonkinlailla josta en juuri kehtaa mennä juttelemaan ja ei oo aikaakaan. Kun olen niin kiireinen viikolla. Uusivuosi on tulossa ja juhlat jo sovittuna . Ensi vuoden alusta alkaa uusi harrastus, mutta senkin päälle on tullut jo harmaita pilviä, kun olisi sitten viellä vanhempikin hoidettavana jota olen jo 2v hoitanut ja pahemmaksi menee kokoajan. Periaatteessa 2v olen menettänyt elämästäni johonkin muuhun mitä en suunnitellut. Lomamatkoille ei pääse ja omat harrastukset on jääneet. Elikkä haluaisin päästä tästä oravanpyörästä pois.

        Tasan ei käy onnenlahjat!


    • Anonyymi

      Minulla tulee 3 vuotta ilman alkoa ja röökiä uuden vuoden aattona ja rahapeliriippuvuudesta varmaa joku 5 vuotta.

      • Anonyymi

        Upeaa!


    • Anonyymi

      Hyvä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5524
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2313
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2282
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1034
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      920
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      853
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      783
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      763
    Aihe