Reissu Ruotilla on vaikeuksia hoitaa sekä Lahden, että Hämeenlinnan linjojaan. Ajamattomia on paljon molemmissa kaupungeissa, missä vika? Kuljettajapula? Kalustopula?
Reissu Ruoti
131
6261
Vastaukset
- Anonyymi
Olisiko syy siinä, että on alun perin laskettu liian halpa tarjous?
- Anonyymi
Kalustopulaa ja rahapulaa tällä firmalla. Työntekijät odotelleen palkkojaa jotka lasketaan miten sattuu,ei tessin mukaan.
- Anonyymi
Reissu Ruotin tilanne haastellistui kun Valkeakosken Liikenne alkoi itse ajaa Vantaan lentokentän ja Keimolan välisen syöttöliikenteen. Ruoti menetti valitettavasti tuossa isot tulot.
- Anonyymi
Tässä olikin paras vitsi pitkään aikaan. Kuulin aivan erilaisen syyn miksi Ruoti luopui tästä "kultakaivoksesta"..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä olikin paras vitsi pitkään aikaan. Kuulin aivan erilaisen syyn miksi Ruoti luopui tästä "kultakaivoksesta"..
Olet kuullut aivan väärin!
- Anonyymi
Valkeakosken Liikenne on oikeamielinen liikennöitsijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkeakosken Liikenne on oikeamielinen liikennöitsijä.
Valkeakosken Liikenne on oikeamielinen liikennöitsijä.
Näinhän se on, oikeamielinen, kaikki eivät kuitenkaan ole samaa mieltä;
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000009226613.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkeakosken Liikenne on oikeamielinen liikennöitsijä.
Näinhän se on, oikeamielinen, kaikki eivät kuitenkaan ole samaa mieltä;
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000009226613.htmlTämä on tietysti väärä tuomio, paha lipsahdus oikeudelta, joka ei huomioinut Valkeakosken Liikenteen olevan oikeamielinen yhtiö jolle tämän tyyppiset tempaukset pitäisi olla sallittuja.
- Anonyymi
Paronit pilasivat alan maineen
- Anonyymi
Minä taas kuulin, että syy Ruotin ongelmiin on Laurin ajolähtö pöllin kuskaamiseen.
Ja se myös, kun Keskinen istuu Matkahuollon konttorilla.
- Anonyymi
jaa ny ne on lentänyt ulos hanselista! syöksylaskua sanois palanderin kalle
- Anonyymi
Hansel on varmaankin paronipesäke? Samoin pankit ja rahoitusyhtiöt?
Ja entä se, kun Tamponi ei päässyt ilmaiseksi Kamppiin? Joku näistä tai muista syistä selittää Ruotin ahdingon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hansel on varmaankin paronipesäke? Samoin pankit ja rahoitusyhtiöt?
Ja entä se, kun Tamponi ei päässyt ilmaiseksi Kamppiin? Joku näistä tai muista syistä selittää Ruotin ahdingon.Onkohan Lahdessa luettu yhdessä Laurin kanssa huolimattomasti työehtosopimusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hansel on varmaankin paronipesäke? Samoin pankit ja rahoitusyhtiöt?
Ja entä se, kun Tamponi ei päässyt ilmaiseksi Kamppiin? Joku näistä tai muista syistä selittää Ruotin ahdingon.Sukuoikeudet kartelleineen olivat kaiken pahan alku ja juuri josta ala yhä kärsii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeudet kartelleineen olivat kaiken pahan alku ja juuri josta ala yhä kärsii.
Nykyinen Suomen kaukoliikennehän onkin ylpeyden aihe, vai miten se menikään?
Loppuun asti hajoamispisteessä huojuvat Daffit suhaavat ja laukeavat ympäri Suomen, eikä mihinkään linjaan voi luottaa.
Bussista voi ostaa lipun, mutta raha ei kelpaa.
Bussi leimahtaa tuleen hetkellä millä hyvänsä.
Vaihtoyhteydet? No way.
Yksi lippu ja voi matkustaa millä hyvänsä vuorolla? No eihän nyt sellaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen Suomen kaukoliikennehän onkin ylpeyden aihe, vai miten se menikään?
Loppuun asti hajoamispisteessä huojuvat Daffit suhaavat ja laukeavat ympäri Suomen, eikä mihinkään linjaan voi luottaa.
Bussista voi ostaa lipun, mutta raha ei kelpaa.
Bussi leimahtaa tuleen hetkellä millä hyvänsä.
Vaihtoyhteydet? No way.
Yksi lippu ja voi matkustaa millä hyvänsä vuorolla? No eihän nyt sellaista.Onnibus ja sen hännystelijät ovat onnistuneet lähes rapauttamaan aikaisemmin niin toimivan ja luotettavan kaukoliikenteen. Kaikki tämä vain n. kymmenessä vuodessa. Ja joku vielä ihailee näitä luusereita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnibus ja sen hännystelijät ovat onnistuneet lähes rapauttamaan aikaisemmin niin toimivan ja luotettavan kaukoliikenteen. Kaikki tämä vain n. kymmenessä vuodessa. Ja joku vielä ihailee näitä luusereita.
Vainiolle pitää kyllä nostaa hattua. Se on jaksanut taistella noita sugardaddyfirmoja vastaan ihailtavalla tavalla. Vaikka Vainio ei ollut kovin hyvässä hapessa esim. koronan iskiessä markkinaan, niin silti se piti nenänsä pinnalla.
Uusista toimijoista kaukoliikenteessä oikeastaan vain Kosonen on pitänyt aika tavalla linjansa mihin lähti mukaan, eikä ole poukkoillut aloittamisten ja lopettamisten kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vainiolle pitää kyllä nostaa hattua. Se on jaksanut taistella noita sugardaddyfirmoja vastaan ihailtavalla tavalla. Vaikka Vainio ei ollut kovin hyvässä hapessa esim. koronan iskiessä markkinaan, niin silti se piti nenänsä pinnalla.
Uusista toimijoista kaukoliikenteessä oikeastaan vain Kosonen on pitänyt aika tavalla linjansa mihin lähti mukaan, eikä ole poukkoillut aloittamisten ja lopettamisten kanssa.Vainiolla on turvana "sukuoikeus"rahti rekoilleen. Linja-autopuolihan sillä on raskaasti velkavetoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vainiolla on turvana "sukuoikeus"rahti rekoilleen. Linja-autopuolihan sillä on raskaasti velkavetoinen.
Oletko syntynyt tyhmänä vai onko tuo tarttunut jostain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko syntynyt tyhmänä vai onko tuo tarttunut jostain?
Lauri paljastaa säälimättömästi linja-autoalan totuuksia ja etenkin salaisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri paljastaa säälimättömästi linja-autoalan totuuksia ja etenkin salaisuuksia.
Mutta eihän se ole mikään salaisuus että Lauri on tyhmä. Ei sitä tarvitse erikseen paljastaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän se ole mikään salaisuus että Lauri on tyhmä. Ei sitä tarvitse erikseen paljastaa
Linja-autoalalla ei liene toista niin pahasti asioitaan sössinyttä kuin Lauri? Mattilan Harri saattaa olla yltänyt yhtä huonoon suoritukseen, mutta hän teki sen paljon pienemmässä mittakaavassa kuin Lauri teki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri paljastaa säälimättömästi linja-autoalan totuuksia ja etenkin salaisuuksia.
"Lauri paljastaa säälimättömästi linja-autoalan totuuksia ja etenkin salaisuuksia."
Olen jo pitkään lukenut "vainoharhaisia" kirjoituksiasi. Luuletko oikeasti, että Pyhä Lauri täällä kirjoittelee Vainion rekoista ja sukuoikeuksista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lauri paljastaa säälimättömästi linja-autoalan totuuksia ja etenkin salaisuuksia."
Olen jo pitkään lukenut "vainoharhaisia" kirjoituksiasi. Luuletko oikeasti, että Pyhä Lauri täällä kirjoittelee Vainion rekoista ja sukuoikeuksista?Ehkä ei, mutta Laurin kaverit ja samanmieliset kirjoittelevat senkin edestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lauri paljastaa säälimättömästi linja-autoalan totuuksia ja etenkin salaisuuksia."
Olen jo pitkään lukenut "vainoharhaisia" kirjoituksiasi. Luuletko oikeasti, että Pyhä Lauri täällä kirjoittelee Vainion rekoista ja sukuoikeuksista?Kyllähän tuon luuleminen on täysin siellä teidän paronimielisten puolella. Näette jatkuvalla syötöllä laureja, kimmoja ja harreja ym. kirjoittelemassa täällä.
Kannatraa silti huomioida, että toki täällä kirjoittelee sellaisia valveutuneita alasta kiinnostuneita, jotka mm. saavat tietoja niiltä, jotka alaa syvimmin tuntevat. Salaisuuksia nyöten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuon luuleminen on täysin siellä teidän paronimielisten puolella. Näette jatkuvalla syötöllä laureja, kimmoja ja harreja ym. kirjoittelemassa täällä.
Kannatraa silti huomioida, että toki täällä kirjoittelee sellaisia valveutuneita alasta kiinnostuneita, jotka mm. saavat tietoja niiltä, jotka alaa syvimmin tuntevat. Salaisuuksia nyöten.On kyllä huvittavaa että paronimielinen kysyy ei-paronimieliseltä että
"Luuletko oikeasti, että Pyhä Lauri täällä kirjoittelee"!
Paronimieliset noita luulijoita on tähän saakka olleet. Ja vieläpä erittäin vahvoja luulossaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä huvittavaa että paronimielinen kysyy ei-paronimieliseltä että
"Luuletko oikeasti, että Pyhä Lauri täällä kirjoittelee"!
Paronimieliset noita luulijoita on tähän saakka olleet. Ja vieläpä erittäin vahvoja luulossaan.Totuus on että Johtajat eivät kirjoita täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuon luuleminen on täysin siellä teidän paronimielisten puolella. Näette jatkuvalla syötöllä laureja, kimmoja ja harreja ym. kirjoittelemassa täällä.
Kannatraa silti huomioida, että toki täällä kirjoittelee sellaisia valveutuneita alasta kiinnostuneita, jotka mm. saavat tietoja niiltä, jotka alaa syvimmin tuntevat. Salaisuuksia nyöten.Minä olen tuollainen valveutunut alan harrastaja. Laurilta saan kaikki bussialan tiedot ja niinpä tiedän (ja häpeilemättä julistan) sellaistakin mistä jotkut visusti haluaisivat vaieta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tuollainen valveutunut alan harrastaja. Laurilta saan kaikki bussialan tiedot ja niinpä tiedän (ja häpeilemättä julistan) sellaistakin mistä jotkut visusti haluaisivat vaieta.
Ikävää kannaltasi, että Lauri ei tiedä bussialasta yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linja-autoalalla ei liene toista niin pahasti asioitaan sössinyttä kuin Lauri? Mattilan Harri saattaa olla yltänyt yhtä huonoon suoritukseen, mutta hän teki sen paljon pienemmässä mittakaavassa kuin Lauri teki.
Harrikin on taas pulpahtanut takaisin hommiin
- Anonyymi
Tilaajavastuussa eläkevakuutukset maksamatta ja alan työehtosopimus ei voimassa.
Kuka heitä käyttää rikkoo lakia kun ei pidä seurantaa hoitaako velvoitteet.- Anonyymi
VL joutui alkamaan ajaa sylttöliikenteensä itse. Siitä tuli melkoinen vaje RR:n kassaan.
- Anonyymi
Eli kilpailutuksiin tie on tukossa? Ja miten se Lahden kaupungin ostama liikenne? Oliko sopimusehdoissa mainintaa em. asioista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kilpailutuksiin tie on tukossa? Ja miten se Lahden kaupungin ostama liikenne? Oliko sopimusehdoissa mainintaa em. asioista?
Onhan Ruotilla se Kotkan aamupikavuoro, josta tulee rahaa kuin suokuokalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL joutui alkamaan ajaa sylttöliikenteensä itse. Siitä tuli melkoinen vaje RR:n kassaan.
"VL joutui alkamaan ajaa sylttöliikenteensä itse. Siitä tuli melkoinen vaje RR:n kassaan."
Höpön pöpö. Ei yhden kuljettajan työpanoksen loppuminen näy mitenkään sellaisen yhtiön tuloksessa, jolla on 70 kuljettajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"VL joutui alkamaan ajaa sylttöliikenteensä itse. Siitä tuli melkoinen vaje RR:n kassaan."
Höpön pöpö. Ei yhden kuljettajan työpanoksen loppuminen näy mitenkään sellaisen yhtiön tuloksessa, jolla on 70 kuljettajaa.Kysehän onkin siitä että tuo yksi kuljettaja ryki valtavat potit rahaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän onkin siitä että tuo yksi kuljettaja ryki valtavat potit rahaa
Väität siis vakavalla naamalla, että Valkeakosken Liikenteen johto on täysin ammattitaidotonta! Ehkä oletkin oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität siis vakavalla naamalla, että Valkeakosken Liikenteen johto on täysin ammattitaidotonta! Ehkä oletkin oikeassa.
Kyllä. Tämä pitää paikkansa. Aivan täysin tunarwita ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität siis vakavalla naamalla, että Valkeakosken Liikenteen johto on täysin ammattitaidotonta! Ehkä oletkin oikeassa.
Tässä on paronimielistä logiikkaa jota en ymmärrä. VL joutui oikeamielisenä ottamaan syöttöliikennöinnin omaan hoitoonsa ja suuralmu Ruotille näin loppui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on paronimielistä logiikkaa jota en ymmärrä. VL joutui oikeamielisenä ottamaan syöttöliikennöinnin omaan hoitoonsa ja suuralmu Ruotille näin loppui.
Miksi VL JOUTUI ottamaan syöttöliikenteen omaksi? Olisiko syy siinä, että linjatuloja on niin olemattomasti ettei niistä voi maksaa kenellekään syöttöliikenteen hoitamisesta?
"Almu" annetaankin siis Teboilille tai Nesteelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi VL JOUTUI ottamaan syöttöliikenteen omaksi? Olisiko syy siinä, että linjatuloja on niin olemattomasti ettei niistä voi maksaa kenellekään syöttöliikenteen hoitamisesta?
"Almu" annetaankin siis Teboilille tai Nesteelle.Syy oli siinä että Ruotilla oli epäselvyyksiä työntekijöidensä kohtelussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy oli siinä että Ruotilla oli epäselvyyksiä työntekijöidensä kohtelussa.
Selitys, johon et itsekään usko. Totuus on aivan toinen. Pienenä vihjeenä kerron sen liittyvän VL:n liikennöinnin tulojen ja menojen epätasapainoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitys, johon et itsekään usko. Totuus on aivan toinen. Pienenä vihjeenä kerron sen liittyvän VL:n liikennöinnin tulojen ja menojen epätasapainoon.
Oikeamielinen vaatii jämptiä ja lainmukaista toimintaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitys, johon et itsekään usko. Totuus on aivan toinen. Pienenä vihjeenä kerron sen liittyvän VL:n liikennöinnin tulojen ja menojen epätasapainoon.
Kerrotaan sitten totuus, kun sitä moni janoaa. VL:n kassa tyhjeni ja eivät pystyneet maksamaan RR:lle sovittua korvausta. RR ei luottanut enää VL;n paskapuheisiin, että "kyllä me sitten aikanaan maksetaan, korkojen kera" ja lopettivat sitten ilmaiseksi ajamisen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on paronimielistä logiikkaa jota en ymmärrä. VL joutui oikeamielisenä ottamaan syöttöliikennöinnin omaan hoitoonsa ja suuralmu Ruotille näin loppui.
Mikähän "suuralmu" niitä ei tässä bisneksessä liiku.
Tämä bisnes ei tervehdy, jos ei näistä ulkolaisista rahoittajista päästä eroon, ja
korjaamme hinnoittelun kestävälle pohjalle!
- Anonyymi
Ruotilla senkuin alamäki jatkuu, nyt ovat menettäneet Aikamatkojen (Timetravelsin) ajot joita ovat Lapissa hoitaneet useamman auton voimin talvisaikaan. Ajot kuulemma napannut Ventoniemi.
- Anonyymi
Aivan peestä koko firma marraskuusta asti kalustossa vikaa ja vuoroja ajamatta
- Anonyymi
Ruotin alamäki alkoi kun yhteistyö koskilaisten kanssa loppui. Valitettavaa, mutta syöttölikenteen hillot oli säilöttävä Huhtakadun holviin. Näin Hovikuljettaja pystyy tarjoaman superlaadukkaita kyytejä pirkanmaalaisille ja eteläsuomalaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotin alamäki alkoi kun yhteistyö koskilaisten kanssa loppui. Valitettavaa, mutta syöttölikenteen hillot oli säilöttävä Huhtakadun holviin. Näin Hovikuljettaja pystyy tarjoaman superlaadukkaita kyytejä pirkanmaalaisille ja eteläsuomalaisille.
Ruotin alamäki alkoi täysin hullusta tilausajokilpailusta Lehtimäen kanssa. Lehtimäki tipahti jo team Tomin syliin ja Ruoti tipahtanee verottajan syliin.
- Anonyymi
Ruotsin tilanteeseen vaikuttaa moni asia. Suurimpana kuitenkin se, että yritys ei kunnioita suurinta pää omaansa, ammattitaitoisia kuljettajia. Kuljettajille ei makseta TES:n mukaisia palkkoja, ainoastaan paikkurissa kun sopimus sitä edellyttää. Lisäksi yhtiön johtamis- kulttuuri perustuu pelolla johtamiseen. Jatkuvat rikkeet ajo- ja lepoajoissa, sekä kaluston kunto on ajaneet tähän tilanteeseen.
Ei kerkeä Vesijärvi keväällä sulaa, ennen kun tää Taru on lopussa.- Anonyymi
Kyllähän paikkurissa on selvät "sävelet" muttam tilurissa on vaikea jokaista ajoa
katsoa ensimmäinen tauko / muut tauot, aika vaikea.
Meillä oli "läpipalkka" ilmoittivan lähtöajan ja lopetuksen.
Palkasta ei ollut kiistaa
Viimeisin kuljettaja ajoi meille 15 v palkasta ei ollut ongelmaa, mutta "viikatemies " vei!
- Anonyymi
Tilanne on kieltämättä todella huolestuttava. Nyt oli jo henkilökunnan palkat myöhässä ”yhtiön taloudellisen tilanteen ollessa todella tukala”. Lahdessa, että Hämeenlinnassa hankintaviranomaiset uskovat toistuvat sepitykset kaluston ongelmista ja henkilökuntapulasta. Kaikilla yrityksillä taitaa olla vastaavia ongelmia, mutta kassan ollessa täysin tyhjä näistä selviytyminen aiheuttaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.
- Anonyymi
Jos tilanne on todella tuo, niin on vain ajan kysymys, koska siirtyy Vekka Groupille.
Sinne kai se parhaiten istuisi.
Capmanille kelpaisi varmaankin Lahden seudun puuhastelut, mutta tuskin tilausajotouhotus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tilanne on todella tuo, niin on vain ajan kysymys, koska siirtyy Vekka Groupille.
Sinne kai se parhaiten istuisi.
Capmanille kelpaisi varmaankin Lahden seudun puuhastelut, mutta tuskin tilausajotouhotus.Eikös velka groupkin ole jatkuvissa taloudellisissa vaikeuksissa epäpätevät johdon takia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös velka groupkin ole jatkuvissa taloudellisissa vaikeuksissa epäpätevät johdon takia
Taloudelliset ongelmat vai ostovelkojen tarkoituksenmukainen hyödyntäminen kasvun rahoittamiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tilanne on todella tuo, niin on vain ajan kysymys, koska siirtyy Vekka Groupille.
Sinne kai se parhaiten istuisi.
Capmanille kelpaisi varmaankin Lahden seudun puuhastelut, mutta tuskin tilausajotouhotus.Ruodin sopimuksethan ei kaiketi tulotasollisesti ole hyviä ja kalusto epäkuranttia. Tilausajo asiakkaitakaan ei voi ostaa. Eiköhän tuo kannata antaa kupsahtaa. Vekan kotikenttää kuitenkin Hämeenlinna ja Lahti jossa Vekalla hyvät mahdollisuudet menestyä kilpailutuksissa kun RR liikenne uudestaan kilpailutetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruodin sopimuksethan ei kaiketi tulotasollisesti ole hyviä ja kalusto epäkuranttia. Tilausajo asiakkaitakaan ei voi ostaa. Eiköhän tuo kannata antaa kupsahtaa. Vekan kotikenttää kuitenkin Hämeenlinna ja Lahti jossa Vekalla hyvät mahdollisuudet menestyä kilpailutuksissa kun RR liikenne uudestaan kilpailutetaan.
Hämeenlinnassa pekola vielä nousee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tilanne on todella tuo, niin on vain ajan kysymys, koska siirtyy Vekka Groupille.
Sinne kai se parhaiten istuisi.
Capmanille kelpaisi varmaankin Lahden seudun puuhastelut, mutta tuskin tilausajotouhotus.Onko Vekka Groupilla tämä Kalevalan sampo, joka jauhaa rahaa.
Rahotusyhtiöt aikansa rahoittavat, mutta haluavat omansa pois.
Oli jo vaikea Vekka/ Lehtimäki saada töistämme rahat, ne lopulta tuli kiitos siitä,
mutta ei sekään helppoa ollut.
Nyt tuntuu Reissu Ruoti vielä heikoimmilla, toista kuukautta patistanut n 1700 e
saatavaamme, aina luvataan, vaan eipä tule. Onko todella noin pikkurahatkin loppu!
Lupasivat maksaa pienet laskut pois, eipä vaan näy.
- Anonyymi
n 30 vuotta tilausajoyrittäjänä , jo 20 v sitten hinnat, ja edelleen ,
Joku laskenut väärin, ja tuoltakin odottelen rahaa, taitaapi jäädä saamatta!- Anonyymi
Kyllä sä Rauli rahasi saat, pikkulaskut hoidetaan kyllä pois.
F - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sä Rauli rahasi saat, pikkulaskut hoidetaan kyllä pois.
FKauanko kapteeni viihtynee uppoavassa laivassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauanko kapteeni viihtynee uppoavassa laivassa?
Kapteeni viihtynee loppuun saakka, kohta laiva uppoaa. Rahat jaetaan myöhemmin paremmissa piireissä,,, tyhmät alihankkijat ja kuskit taitaa jäädä ilman. Ajattele nyt kun moni ajoi laskulle Lapissa viikkokausia… hetken vielä tekohengitetään että saadaan kaikki rahat tuloutumaan,,
Ei mopolla moottoritielle!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sä Rauli rahasi saat, pikkulaskut hoidetaan kyllä pois.
FEt vaan sanonut, milloin?
- Anonyymi
Linja auto ja rakennus alalla kaamea kurimus ! Miksei hallitus pelasta ?
- Anonyymi
Kuinka monesti nämä huonosti voivat firmat täytyy pelastaa? harmi että koronatuet valuivat hukkaan tässäkin tapauksesa! jos oikein taitavasti silmät ummistaa, niin tämänkin huonosti menemisen voi laittaa pelkästään ulkoisten tekijöiden syyksi. yrityksen osaamattomuudella ja huonoilla valinnoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monesti nämä huonosti voivat firmat täytyy pelastaa? harmi että koronatuet valuivat hukkaan tässäkin tapauksesa! jos oikein taitavasti silmät ummistaa, niin tämänkin huonosti menemisen voi laittaa pelkästään ulkoisten tekijöiden syyksi. yrityksen osaamattomuudella ja huonoilla valinnoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Nämähän alkavat kuulostaa jo melkein kuin ob-leirin selitykset jatkuville tappioille ja epäonnistumisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämähän alkavat kuulostaa jo melkein kuin ob-leirin selitykset jatkuville tappioille ja epäonnistumisille.
ei selittelyillä rajaa, kun ruodilla ajaa
https://www.ess.fi/paikalliset/6490695
- Anonyymi
Alkaa Ruotista tulla uusi OTP..
- Anonyymi
Linjaautoalaa pitäisi nyt valtiovallan elvyttää pian. Suuressa hädässä on mm. ruoti lehtimäki vainio niskanen eskelinen paunu savonlinja länsilinjat paakinaho tissilinja vekka amper rundgren pekola orajärvi sarpo pukkila jo kaatuneitten päälle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linjaautoalaa pitäisi nyt valtiovallan elvyttää pian. Suuressa hädässä on mm. ruoti lehtimäki vainio niskanen eskelinen paunu savonlinja länsilinjat paakinaho tissilinja vekka amper rundgren pekola orajärvi sarpo pukkila jo kaatuneitten päälle
Tarkoittanet sanoa "tekohengittää". Ei kuolevaa kannata yrittää pitää hengissä tekohengityksellä, ei tuo tosielämässäkään auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittanet sanoa "tekohengittää". Ei kuolevaa kannata yrittää pitää hengissä tekohengityksellä, ei tuo tosielämässäkään auta.
Kyllä tuo linja-auto ala itse pitäisi ryhdistäytyä ilman yhteiskunnan apua, mutta utopiaa!
Kukaan ei uskalla nostaa hintoja, jotta jotakin tulisi.
Vaikea aihe. Kuka ajaa itse, kellä on muuta bisnestä (mm.sora) , uudet yrittäjät haluavat
ajaa hienolla bussilla kravatti kaulassa, mutta eivä näe pitemmälle, päivän tulolla ei
pitkälle pötki N o suuremmat toimijat varmaan laskevat, että omien autojen käyttöasteet
kun ovat kovat, ja torpparit auttavat ylijäämiä, samalla heidän hinnoilla!
Tarttis " tehrä jotain" mutta ei näytä hyvältä.
No onneksi tulee eläkettä, ei noilla hinnoilla elä,( tai ehkä Koivisto)
- Anonyymi
ja Ruotin Facebook sivut kertovat näin:
"Hieman ikävämpää tiedotusluontoista asiaa, arvon seuraajamme, sekä asiakkaamme.
Bus Travel Oy Reissu Ruoti aloittaa muutosneuvottelut välittömästi. Julkisuudessakin paljon käsittelyssä olleet sähköbussien tekniset ongelmat ovat osoittautuneet ylivoimaisiksi esteiksi hoitaa liikennöinti LSL -alueella laadukkaasti, ja kannattavasti. Koronaepidemian alla ja aikana tehdyt suuret kasvuinvestoinnit Lahden joukkoliikenteen sähköistymiseen tehtiin siinä uskossa, että sähköbussien toimittaja Scania Suomi Oy kykenee toimittamaan perheyhtiölle toimivan ja kilpailukykyisen kaluston, jolla Reissu Ruoti kykenee LSL -liikennettä laadukkaasti ja kannattavasti hoitamaan. Näin ei suureksi pettymykseksemme kuitenkaan ole tapahtunut.
Yhtiön tuotannollinen ja taloudellinen tilanne vaatii nyt päättäväisiä toimenpiteitä, joilla yhtiön pitkän aikavälin taloudellista asemaa ja lyhyen aikavälin maksuvalmiutta kohennetaan merkittävästi. LSL sopimuskohteen 2. päätyminen ja sen myötä työn ja tulojen määrän merkittävä supistuminen ovat keskeisimmät syyt muutosneuvotteluiden käynnistämiselle. Vähennystarve on 25-45 henkilöä.
Yhtiön muu liikennöinti Hämeenlinnassa, HSL -alueella ja ELY -liikenteessä jatkuu toistaiseksi normaalisti. Samoin koulukyydit Lahden seudulla sekä perinteinen tilausliikenne jatkuvat normaalisti."- Anonyymi
Häpeä Scania Suomi Oy:lle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeä Scania Suomi Oy:lle!
tässäkin kannattaa varmaan vähän suodattaa lukemaansa… epäonnistuminen on helppo vierittää muiden niskaan, eilisessä lehtiartikkelissakin selityksiä löytyi iso lista. missään kohtaa ei kuitenkaan mainintaa että itse on epäonnistuttu! yritys on taloudellisissa vaikeuksissa ja hpj nostelee yrityksestä lainaa omaan käyttöönsä, onko tämä kenen vika?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tässäkin kannattaa varmaan vähän suodattaa lukemaansa… epäonnistuminen on helppo vierittää muiden niskaan, eilisessä lehtiartikkelissakin selityksiä löytyi iso lista. missään kohtaa ei kuitenkaan mainintaa että itse on epäonnistuttu! yritys on taloudellisissa vaikeuksissa ja hpj nostelee yrityksestä lainaa omaan käyttöönsä, onko tämä kenen vika?
Suodattaa tosiaankin kannattaa. Selitykset ovat melkein kuin onnibussin selitykset silloin kun jokin menee pieleen. Vika on aina muissa, ei koskaan itsessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suodattaa tosiaankin kannattaa. Selitykset ovat melkein kuin onnibussin selitykset silloin kun jokin menee pieleen. Vika on aina muissa, ei koskaan itsessä.
eilen oli vielä lehdessä pitkät sopimukset lahteen ja hsl liikenteeseen, ja taloudellinen käänne oli tapahtunut. melkoista viestintää suhteutettuna tämän päivän tiedottamiseen
- Anonyymi
Korukauppias toimitusjohtajana tuskin helpottaa asiaa.
- Anonyymi
eiköhän F ole syntipukki J:n nukketeatterissa
- Anonyymi
Ajamattomista linjoista oli aloitus. Nyt kun Ruotin sähköbussikalustossa on ilmennyt tietty yksittäinen ongelma lämmitykseen liittyen, niin en ihmettele, miten jääräpäisyys,joustamattomuus, vittuilu ja kassavaje ei ole tuottanut minkäälaista tulosta asian ratkaisemiseksi. Asiaa en tunne lähemmin, mutta yrittäjän toimintatavan kyllä. Nykyään( siis ennen koronaa) kaikillle bussiyrittäjille on tullut tavaksi, että he ovat jotenkin muita asiakkaita ylempänä, kaluston merkistä riippumatta, siis jotenkin kuninkaita, mitä en koskaan ole ymmärtänyt. Jos olisi neuvotteluhalukkuutta vittuilun tai maksamattomien laskujen sijaan olisi, niin ehkä asiat olisi aivan eri tolalla. Nyt kun on maksamattomia laskuja, eikä firmassa saada keneenkään mitään yhteyttä, ei ole muuta mahdollisuutta kuin lyödä välit poikki.
Koskee myös busseja,jotka eivät ole sähkökäyttöisiä. Nekään ei kohta liiku mihinkään ja kassa kuivuu. Konkurssia en kenellekään toivo, koska liian moni menettää silloin työpaikkansa.- Anonyymi
Ehkäpä maksut Scania Finansille ovat olleet vähän myöhässä, eikä sieltä olla ihan mielellään tultu korjailemaan Scanioita?
Mutta voin sanoa, että tämä julkisuus tekee raskaasti hallaa Scanian sähköbussien myynnille Suomessa, voi olla jopa kohtalokas.
Käy samalla tavalla kuin Man linja-autojen myynnin kanssa joskus olisiko 90-luvun alussa, muutama epäonninen yksilö ja myynti loppui.
Man sai joitain kauppoja sitten tehtyä halvalla ja tappiolla ja sama taitaa olla Scaniallakin edessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä maksut Scania Finansille ovat olleet vähän myöhässä, eikä sieltä olla ihan mielellään tultu korjailemaan Scanioita?
Mutta voin sanoa, että tämä julkisuus tekee raskaasti hallaa Scanian sähköbussien myynnille Suomessa, voi olla jopa kohtalokas.
Käy samalla tavalla kuin Man linja-autojen myynnin kanssa joskus olisiko 90-luvun alussa, muutama epäonninen yksilö ja myynti loppui.
Man sai joitain kauppoja sitten tehtyä halvalla ja tappiolla ja sama taitaa olla Scaniallakin edessä.Helmikkala ajoi Maneilla ja sen kohtalo olikin joutua Paunun syömäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helmikkala ajoi Maneilla ja sen kohtalo olikin joutua Paunun syömäksi.
Onhan MAN nyt joka suhteessa aivan merkittävästi parempi kuin scania
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helmikkala ajoi Maneilla ja sen kohtalo olikin joutua Paunun syömäksi.
No voi kristus! Tämä tyhmyys on jo sanoin kuvaamatonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi kristus! Tämä tyhmyys on jo sanoin kuvaamatonta.
Man autojen jatkuvat viat vei Helmikkalan rahat, lottovoitonkin, eikä se pystynyt maksamaan liitolle riittävästi suojelurahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Man autojen jatkuvat viat vei Helmikkalan rahat, lottovoitonkin, eikä se pystynyt maksamaan liitolle riittävästi suojelurahaa.
Ai jaa? Oliko olemassa joku Man-liitto, jonne piti maksaa suojelurahaa? Vai joku korjaamo, johon piti maksaa auton ruostesuojauksesta?
Jos tämä vähä-älyinen fantasioissaan tarkoittaa liitolla Linja-autoliittoa, niin se on taas osoitus mitä järjen sammuminen tarkoittaa ja millaisissa unimaailmoissa nämä hihhulit elävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jaa? Oliko olemassa joku Man-liitto, jonne piti maksaa suojelurahaa? Vai joku korjaamo, johon piti maksaa auton ruostesuojauksesta?
Jos tämä vähä-älyinen fantasioissaan tarkoittaa liitolla Linja-autoliittoa, niin se on taas osoitus mitä järjen sammuminen tarkoittaa ja millaisissa unimaailmoissa nämä hihhulit elävät.Helmikkalahan sai loton päävoiton mikä sai suurten sukujen paronit kateudesta raivon valtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helmikkalahan sai loton päävoiton mikä sai suurten sukujen paronit kateudesta raivon valtaan.
Tuo lottovoittokin meni, Helmikkalathan kertoivat itse että kaikki meni eikä riittänytkään. Lopulta Paunu vei parhaat linjat ja autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Man autojen jatkuvat viat vei Helmikkalan rahat, lottovoitonkin, eikä se pystynyt maksamaan liitolle riittävästi suojelurahaa.
Harrilla kiehuu nyt hieman yli... Mielikuvitus teki tepposet jälleen kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo lottovoittokin meni, Helmikkalathan kertoivat itse että kaikki meni eikä riittänytkään. Lopulta Paunu vei parhaat linjat ja autot.
Ja luettelepas vielä ne Paunun "viemät" parhaat linjat ja autot?
Kyllähän se niin oli, että Paunu piti Helmikkalaa hengissä ja auttoi minkä pystyi, mutta
jossain vaiheessa se apukaan ei enää auttanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja luettelepas vielä ne Paunun "viemät" parhaat linjat ja autot?
Kyllähän se niin oli, että Paunu piti Helmikkalaa hengissä ja auttoi minkä pystyi, mutta
jossain vaiheessa se apukaan ei enää auttanut.Tampere-Lahti pikavuorot ja autot. Osa Tampere-Pälkäne vuoroistakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja luettelepas vielä ne Paunun "viemät" parhaat linjat ja autot?
Kyllähän se niin oli, että Paunu piti Helmikkalaa hengissä ja auttoi minkä pystyi, mutta
jossain vaiheessa se apukaan ei enää auttanut.Oliko helmikkala paunun yhtiö vai onko nämä kaikki olleet ruotin alla, sama kohtalo näköjään kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko helmikkala paunun yhtiö vai onko nämä kaikki olleet ruotin alla, sama kohtalo näköjään kaikille.
Kaikki oli samaa paskaa mutta eri paketeissa eli eri yhtiöitä olivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampere-Lahti pikavuorot ja autot. Osa Tampere-Pälkäne vuoroistakin.
Jos muistan oikein, niin Helmikkalan autot päätyivät suoraan poistoon eikä yksikään jatkanut Paunun ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos muistan oikein, niin Helmikkalan autot päätyivät suoraan poistoon eikä yksikään jatkanut Paunun ajoissa.
Paunu kahmi autojen rahat. Kyllähän Paunu pani melko pian Helmikkalalta viemänsä linjatkin lahtipenkkiin. Ensin loppui hyvin nopeasti 21.15 Tampere-Pälkäne. Sitten hieman myöhemmin 16.05 Tampere-Lahti ja 18.45 Lahti-Tampere. Helmikkalan tilausajojen kohtalosta tulee lähinnä mieleen Jorma Reinin kikkelikortti. Ei siinä kauan kestä kun giljotiini heilahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunu kahmi autojen rahat. Kyllähän Paunu pani melko pian Helmikkalalta viemänsä linjatkin lahtipenkkiin. Ensin loppui hyvin nopeasti 21.15 Tampere-Pälkäne. Sitten hieman myöhemmin 16.05 Tampere-Lahti ja 18.45 Lahti-Tampere. Helmikkalan tilausajojen kohtalosta tulee lähinnä mieleen Jorma Reinin kikkelikortti. Ei siinä kauan kestä kun giljotiini heilahtaa.
Paunu kahmi autojen rahat? Eli ne Helmikkalan loppuvaiheen autot olivatkin Paunun omistuksessa? Ei se oikein muuten onnistuisi.
21:15 Tampereelta PÄLKÄNEELLE ei oikein kuulosta tykkivuorolta, jossa rahaa tulisi niin paljon että sillä elättäisi bussifirmaa.
Tilausajot vähäisellä kalustolla on haihattelua ja jos joutuu ottamaan alihankkijat kalliilla ajamaan, niin lopputulos on aika selvä. - Anonyymi
Mutta vuosia sitten ajoimme Karjalaan eläkeläisäsiä, Kiviniemi ym. Matkan matkanjohtaja
oli eläkeläinen, joka tilasi muistaakseni 3 Karjalan kierroasta.
Maksoi aina seuraavan matkan kun sai sieltä edellisen matkan rahat, ja juuri ajattelin kun ei tullut enää seuraavaa matkaa. No tästä viimeisestä kyselin rahoja, mamma sanoi kun ei oo rahhoo!
Se tuntuu olevan edelleen on sitten isompi tai pienempi yritys jaos "ei oo rahhoo" niin ei ole!
Kyllähän kansainvälisiltä rahoitusyhtiöiltä voivat saada hetkellisesti rahaa, mutta varmasti
haluavat omansa pois!
- Anonyymi
Eihän Scania sähköbusseja ole myyty Ruotillekaan, eiköhän se ollut jonkinlainen leasingsopimus? Scaniahan on huhujen mukaan luopumassa omien bussien valmistuksesta, toimittaa vain alustoja eri korivalmistajille esim. Irizar yms.
Tottakai tuollainen on huonoa mainosta Scanialle, ja kun Ruoti haluaa sitä vielä hyvikin kärkkäästi ylikorostaa, jotta pääsisi ilmaiseksi sopparista irti.- Anonyymi
Eihän tuo lopettaminen mitään huhua ole, vaan päätös tehtiin jo lähes vuosi sitten:
https://kuljetusnet.fi/scania-lopettaa-korien-valmistuksen.html
- Anonyymi
Onko laatikonpohja aivan tyhjä, jos eivät jaksa 1700 e laskua ajamistamme töistä maksaa!
Aikanaan ajoimme 10v Juhannuksesta - Elokuulle Pietarista Skandinavian kierroksia
non-stoppina, jos vapaapäivä niin Pietarissa. (Ruotsi - Norja - Tanska)
Ennen kuin kesän ensimmäistä ryhmää lähdimme hakemmaan, maksoivat 1/2
koko kesän ajoista, kun tämä puolikas oli ajettu, maksoivat loput. Ei koskaan ongelmaa!
Tosin sattui "työtapaturma" vaimo vaihtui Moskovalaiseen, ja toimii.
Joku vielä opasti, oletko kysynyt vakuutusyhtiöltä korvausta!
Näillä sivuilla joku aikaisemmin tunnisti minut, ja lohdutti, Rauli saat rahasi, pienet
laskut hoidamme ensin. Ei vain kertonut aikajanaa milloin.- Anonyymi
Siinä sitä vähän tajunnanvirtaa, mutta ole tosiaan huoletta Rauli, kuka Rauli lieneekään, olet kuitenkin ensimmäisten joukossa jolle maksetaan!
Eiköhän sieltä pärähdä pian velkasaneeraushakemus ja velat kuitataan lumeen.
Tai liiketoimintakauppa ja jäljelle jäänyt raunio haetaan konkkaan.
Tai Lease Plan sortuu ostamaan koko roskan ja haaveilee saavansa Lehtimäki/Ruotin tilausajot huimaan nousuun..... - Anonyymi
No älä nyt Rale viitti enään kiukutella, maksoin tämän sinulle jo aiemmin suoraan käteisellä kun nähtiin. Tämä asia siis kunnossa.
Kerroin jo aiemmin että tälläiset pikkujutut maksellaan pois heti kun ehditään.
Kohta Rale kun kevät tulee niin yhdessä hoidetaan hommat viimesen päälle yhdessä.
F - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älä nyt Rale viitti enään kiukutella, maksoin tämän sinulle jo aiemmin suoraan käteisellä kun nähtiin. Tämä asia siis kunnossa.
Kerroin jo aiemmin että tälläiset pikkujutut maksellaan pois heti kun ehditään.
Kohta Rale kun kevät tulee niin yhdessä hoidetaan hommat viimesen päälle yhdessä.
FLiekköhän kevään tullessa olemassa koko Reissu-Ruotia enään..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älä nyt Rale viitti enään kiukutella, maksoin tämän sinulle jo aiemmin suoraan käteisellä kun nähtiin. Tämä asia siis kunnossa.
Kerroin jo aiemmin että tälläiset pikkujutut maksellaan pois heti kun ehditään.
Kohta Rale kun kevät tulee niin yhdessä hoidetaan hommat viimesen päälle yhdessä.
FKenellekköhän Ralelle olet maksanut ja mitä, ja mistä vai onko mennyt Rale / Rauli sekaisin?
Oisko liikaa efedriiniä!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älä nyt Rale viitti enään kiukutella, maksoin tämän sinulle jo aiemmin suoraan käteisellä kun nähtiin. Tämä asia siis kunnossa.
Kerroin jo aiemmin että tälläiset pikkujutut maksellaan pois heti kun ehditään.
Kohta Rale kun kevät tulee niin yhdessä hoidetaan hommat viimesen päälle yhdessä.
FMeitä hörhöjä näkyy alalla olevan, et ainakaan mulle ole mitään maksanut,
Puhu Pukille!!
- Anonyymi
Nythän on sitten kaikki kortit kiinni. Polttoaine vain käteisellä. RIP
- Anonyymi
Onko tämä totta?
- Anonyymi
Jos näin on, niin se voi tarkoittaa sitä, että firmaa on haettu konkurssiin.
Polttoaineyhtiöt ovat varsin kerkeitä sulkemaan tilit.
Tai todennäköisemmin muutama polttoainelasku on jäänyt maksamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä totta?
Tokkopa vaan!
- Anonyymi
Parempi maksaa käteisellä niin ei unohdu lasku ainakaan maksaa, rahalla maksu ei ole mikään ongelma koska meiltähän sitä löytyy!
Tästä me noustaan ylös vielä ja sen jälkeen olette ihmeissänne, tässä on nyt vain tilapäistä taantumaa. Uskon että saadaan vielä sovittua linjat takaisin. Viimeistään uudessa kilpailussa ne saadaan takaisin. Kokeillaan siinä jotain muuta käyttövoimaa paremmalla onnistumistavoitteella.
Tärkeintä että mahdollisimman moni saa pitää työpaikkansa ja kaikki saa lopulta rahansa. Nythän polttoaineyhtiö saa rahaa jos sinne täytyy maksaa käteisellä, uskon että luottoa löytyy nyt ja tulevaisuudessakin. Onhan näistä hankaluuksista aiemminkin selvitty.
Scanialla kaverit tulee järkiinsä ihan pian ja tuovat autot takaisin kun ovat laittaneet ne kuntoon, maksuista sovitaan sitten kevään aikana.
Olisiko nyt syytä lopettaa tämä ylimääräinen kirjoittelu ja antaa työrauha meille että saadaan tämä kaikki kuntoon, olette nyt nostanut järjettömän ohjelman parista linjasta ja muutamasta laskusta ja muutamasta poishaetusta sähköbussista jotka jäänyt vähän unholaan kiireen keskellä.
F - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi maksaa käteisellä niin ei unohdu lasku ainakaan maksaa, rahalla maksu ei ole mikään ongelma koska meiltähän sitä löytyy!
Tästä me noustaan ylös vielä ja sen jälkeen olette ihmeissänne, tässä on nyt vain tilapäistä taantumaa. Uskon että saadaan vielä sovittua linjat takaisin. Viimeistään uudessa kilpailussa ne saadaan takaisin. Kokeillaan siinä jotain muuta käyttövoimaa paremmalla onnistumistavoitteella.
Tärkeintä että mahdollisimman moni saa pitää työpaikkansa ja kaikki saa lopulta rahansa. Nythän polttoaineyhtiö saa rahaa jos sinne täytyy maksaa käteisellä, uskon että luottoa löytyy nyt ja tulevaisuudessakin. Onhan näistä hankaluuksista aiemminkin selvitty.
Scanialla kaverit tulee järkiinsä ihan pian ja tuovat autot takaisin kun ovat laittaneet ne kuntoon, maksuista sovitaan sitten kevään aikana.
Olisiko nyt syytä lopettaa tämä ylimääräinen kirjoittelu ja antaa työrauha meille että saadaan tämä kaikki kuntoon, olette nyt nostanut järjettömän ohjelman parista linjasta ja muutamasta laskusta ja muutamasta poishaetusta sähköbussista jotka jäänyt vähän unholaan kiireen keskellä.
FNo mutta, pikkujuttujahan nuo sitten ovat!
Kylläpä helposti ottavat ostajat nokkiinsa; muutama vuoro jää ajamatta ja
vaihtavat liikennöitsijää?? Ja kun rahaa on kuin rantarosvolla, niin hötkyilyähän tuo on.
Ja Scanian asentajatkin ovat varmaan lomilla, eivätkä ole ehtineet korjailemaan Ruotin busseja. - Anonyymi
Niin kenen kortit?
- Anonyymi
Kummallinen keskustelu tämäkin täysin pois aiheesta. Sisäpiirikeskustelua. Miksi ette käytä omia nimiänne, kun tunnutte tietävän toisenne?
- Anonyymi
Kovin pahalta näyttää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin pahalta näyttää!
Joutuuko nyt maksaan tyhjästä irtisanotuille kun ei oo ajoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutuuko nyt maksaan tyhjästä irtisanotuille kun ei oo ajoo?
kyllähän sieltä napsahtaa lahdestakin irtisanomisajan palkatkin vielä…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllähän sieltä napsahtaa lahdestakin irtisanomisajan palkatkin vielä…
Tosin ne pitää hakea palkkaturvasta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin ne pitää hakea palkkaturvasta...
Ei tuo aivan noinkaan menne. Viranomaisen on ensin todettava työnantajan maksukyvyttömyys, pelkkä maksuhaluttomuus ei riitä siihen, että tyntekijän saatavat maksetaan "palkkaturvasta".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo aivan noinkaan menne. Viranomaisen on ensin todettava työnantajan maksukyvyttömyys, pelkkä maksuhaluttomuus ei riitä siihen, että tyntekijän saatavat maksetaan "palkkaturvasta".
Tuskin on kyse Ruotillakaan pelkästään haluttomuudesta maksaa palkkoja.
- Anonyymi
Jokuhan tässä ennen niin vakavaraisessa firmassa mättää. Pentti, Matti ja Pekka varmaan ihmettelisi nykymenoa. Jos saat lahjana hyvänä aikana perinnöksi hyvän firman, niin et osaa vaikeina aikoina muuta tehdä kuin seisoa tumput suorana, ja tehdä vääriä päätöksiä. Kahdella edelliselläkin sukupolvella oli varmaan haasteita, josta selvisivät, mutta nykysukupolven mielestä vika on kaikissa muissa paitsi itsessä. Sulkeutumalla ja muita syyttämällä ongelmat vain pahenee. Peilikään ei nykyjohtoa ehkä enää pelasta, jos edes haluavat sinne katsoa.
- Anonyymi
Tuohan on ollut jo kauan tiedossa, pelattu samaa peliä vuosikaudet, koskushan se kolahtaa omaan nilkkaan.
- Anonyymi
Syynä Ex toimari nyt hallituksen pj.
Diivailua lätkä piireissä jossa tunnetusti ylikorostetaan omaa rahatilannetta.
Täysin oma moka. Vuosia kun otetaan yli palkkaa firman tuloihin nähden. - Anonyymi
Saneeraus ja konkurssi.
- Anonyymi
Jääkö Ruotille mitään muuta kuin tilausajopuuhastelu?
- Anonyymi
Huonolaatuinen sähkökalusto petti perinteikkään perheyrityksen
- Anonyymi
Myös diesel kalusto petti heidät Hämeenlinnassa. Vuoroja ajamatta.
Syyt on syvemmällä, kyllä kalusto saadaan kuntoon jos on halua, hyvää tahtoa, neuvottelukykyä ja rahaa.
Tällä hetkellä nämä kaikki puuttuu.
Kukaan ei autoja korjaa ilmaiseksi, eikä pelkkä jääräpäisyys/ vittuilu auta siinä lajissa yhtään. Kyllä lämmitysjärjestelmä autossa saadaan toimimaan, jos se halutaan saada toimimaan. Pelkällä jääräpäisyydellä ne ei toimi, eikä neuvottelukyvyttömyydellä ilman rahaa.- Anonyymi
Tällainen toiminta alalla vaikuttaa varsin yleiseltä. Kuuleman mukaan myös VL:n sopimusliikenteessä vuoroja on jäänyt paljon ajamatta ja autojen lämmitykset ovat epäkunnossa. Erona on se, että Tampereen seudulla liikenteen tilaaja ummistaa silmänsä epäkohdilta.
- Anonyymi
Eli muillakin liikennöitsijöillä samoja ongelmia? Muttei linjojen luovutusta muille?
Miksei yksi bussifirma pysty hoitamaan edes jotenkin sovittuja linjoja, oli kysymyksesä sitten dieselit tai sähköautot.
Katselin Ruotin "johtokuntaa" netistä. Juho Ruoti, McCarron, Pasi Nurminen+ muut Ruotit....
Jos kaikki nuo nostaa palkkioita firmasta, niin mihin jää enää rahaa???ja Juho nostelee vielä omiin liiveihin, niin ihme ettei riitä firman toimintaan.
Hakekaa ittenne konkkaan , niin muillakin on helpompaa... - Anonyymi
Ihmettelyä kuntaiselta.
Miksi McCarron palkattiin huonosti menestyvään yhtiöön, juuri sillon kun sillä menee huonosti. Yksi henkilö nostamaan yhtiön vähiä varoja, juuri kun menee muutenkin huonosti. Kaikki tähän firmaan velalliset, ootteko tyytyväisiä?- Anonyymi
Mikä mies tämä Mc Carron on? Onko hänellä mitään kokemusta toimialasta?
- Anonyymi
Kaupunginvaltuutettu hoitaa hyvät ajot.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379