Jeesus teki ruoskan ja ajo rahavaihtajat

Anonyymi-ap

lampaat ja kaukki eläimet ulos temppelistä

16

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä sen teko ilmenee Kirjoituksissa.

      • Anonyymi

        Raamattu kansalle.
        Joh. 2:
        14. Temppelissä hän tapasi niitä, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä oli myös rahanvaihtajia istumassa.
        15. Hän teki köydenpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki ulos temppelialueelta lampaineen ja härkineen. Rahanvaihtajien rahat hän kaatoi maahan, ja heidän pöytänsä hän työnsi kumoon.
        16. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää nämä pois täältä! Älkää tehkö minun Isäni huoneesta markkinapaikkaa."
        17. Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut."

        Kirkkoraamatt 1938
        Joh. 2:
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
        15. Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
        16. Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
        17. Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kansalle.
        Joh. 2:
        14. Temppelissä hän tapasi niitä, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä oli myös rahanvaihtajia istumassa.
        15. Hän teki köydenpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki ulos temppelialueelta lampaineen ja härkineen. Rahanvaihtajien rahat hän kaatoi maahan, ja heidän pöytänsä hän työnsi kumoon.
        16. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää nämä pois täältä! Älkää tehkö minun Isäni huoneesta markkinapaikkaa."
        17. Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut."

        Kirkkoraamatt 1938
        Joh. 2:
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
        15. Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
        16. Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
        17. Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".

        Alkutekstissä taas se kuuluu näin:

        14 Ja hän havaitsi temppelissä olevan lampaiden ja karitsojen ja kyyhkysten myyjiä, ja rahanvaihtajia, jotka istuivat.

        (Temppelissä ei saanut istua muu kuin Israelin kuningas. Mark.12:41 Jeesus itse istuu. Johannes mainitsee heidän istuneen juuri tästä syystä. Raamatussa jokaisella sanalla on merkitys.)

        15 Ja hän teki köydestä ruoskan, ja ajoi temppelistä ulos heidät kaikki, ja karitsat ja lampaat ja rahanvaihtajat, ja heitti pois heidän rahansa ja kaatoi heidän pöytänsä.

        16 Ja hän sanoi niille, jotka myivät kyyhkysiä, ”viekää nämä pois täältä, älkääkä tehkö minun isäni talosta kauppapaikkaa!”

        17 Ja hänen oppilaansa muistivat kirjoitetun, että ”sinun huoneesi kiivaus on minut kuluttanut”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kansalle.
        Joh. 2:
        14. Temppelissä hän tapasi niitä, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä oli myös rahanvaihtajia istumassa.
        15. Hän teki köydenpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki ulos temppelialueelta lampaineen ja härkineen. Rahanvaihtajien rahat hän kaatoi maahan, ja heidän pöytänsä hän työnsi kumoon.
        16. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää nämä pois täältä! Älkää tehkö minun Isäni huoneesta markkinapaikkaa."
        17. Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut."

        Kirkkoraamatt 1938
        Joh. 2:
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
        15. Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
        16. Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
        17. Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".

        Ahneudesta lampaita temppelissä myymässä. Juutalaisten synti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahneudesta lampaita temppelissä myymässä. Juutalaisten synti.

        Et oikein ole perillä Jumalan Laista.

        Siinä piti aina uhrata synnille, viattoman verta, joten jostahan ne lampaatkin piti saada.

        Älä puutu asiaan, josta et tiedä mitään.


    • Anonyymi

      Setä ei kääntänyt toista poskea.

      Rahanvaihtajat tosin taisivat tehdä niin.

    • Anonyymi

      "lampaajat ja kaukki". Tää on hyvä. Tarkoitatko "kaakki"?

    • Anonyymi

      Jesse tykkäsi Sadomaso-leikeistä. ;-)

    • Anonyymi

      Jeesuskaan ei siten elänyt kuten opetti. Ei kääntänyt toista poskea itse, vaan päinvastoin ilman vastarintaa löi ruoskalla.

      Joskin eihän hän välittänyt sapattisäädöksistäkään.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä varten ristiretket ja noidat poltettiin


      • Missä ja miksi löi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä ja miksi löi?

        Raamattu ei kerro tarkkaan millä tekniikalla Jeesus käytti ruoskaa, mutta jos kerran rahanvaihtajat lähtivät temppelistä sekä eläimet karkasivat, niin on ruoskan täytynyt viuhua aika tavalla sekä olla taitava sitä käyttämään, ettei kukaan rahanvaihtaja ole ottanut ruoskasta kiinni ja sanonut että mitä tulet pilaamaan meidän bisneksiä.

        Siitä kyllä olisi pitänyt saada jonkinlainen syyte moisesta touhusta. Jos sapattirikkomuksista tapettiin, niin tämä meni kyllä aika tavalla samaan kategoriaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei kerro tarkkaan millä tekniikalla Jeesus käytti ruoskaa, mutta jos kerran rahanvaihtajat lähtivät temppelistä sekä eläimet karkasivat, niin on ruoskan täytynyt viuhua aika tavalla sekä olla taitava sitä käyttämään, ettei kukaan rahanvaihtaja ole ottanut ruoskasta kiinni ja sanonut että mitä tulet pilaamaan meidän bisneksiä.

        Siitä kyllä olisi pitänyt saada jonkinlainen syyte moisesta touhusta. Jos sapattirikkomuksista tapettiin, niin tämä meni kyllä aika tavalla samaan kategoriaan.

        Jos ei tunne asiaa, kannattaa olla kokonaan hiljaa.
        Vain lääkärille selitellään.

        Vaikuttaa, ettet tunne rahan vahtaajien toimenkuvaa, se oli vaihtaa rahaa, että uhri saatiin taitettua.

        Se ei sopi nyky Kristillisyyteen, koska se oli Laina tapa hyvittää ihmisten synti Julmalle.

        Nyt valta on Jeesuksen, ja Hän oli viimeinen uhri, viattomalla verellään.

        Syyte olisi pitänyt tehdä Jumalaa, kaikkien 618 käskyn antajaa, joten se vaihtoehto Sinun kannattaa unohtaa.

        Siinä ei ollut businesta, vain kuuliaisuus Laille.

        Hieman on sekaisin Sinulla nuo synti/ sovitus/ sovittaja sekä syyttely.


    • Anonyymi

      Ei ole tarkkaa tietoa siitä mistä Jeesus varsinaisesti hermostui ja miksi antoi ruoskan puhua.

      Siitä että uhrieläimiä myytiin kiskurihintaan. Kun oli sesonkiaika maksoivat eläimet huomattavasti enemmän kuin niiden normaali hinta oli. Vähän kuin joulukuusen myynti. Ei kukaan maksa pienestä kuusen käppänästä tukkipuun hintaa jos ei ole Joulu tulossa.

      Sitten rahanvaihtajat ottivat vielä aimo annoksen välistä kun oli käytössä eri rahayksikköjä ja uhrieläimiä saattoi ostaa vain tietyllä valuutalla.

      Toisekseen Jeesus tuli lakkauttamaan nämä uhrimenot ja ehkä se myös saattoi hermostuttaa häntä että tämän vuoksi hän joutuu ristille sapattirikkomuksista. Vaikkakin siinä kylkiäisenä kyllä kumosi lain kirouksen kun enää uhria lain rikkomisesta ei tarvittu, kun laki ei uskovaa koskenut ja joita se koski, heille ei ollut mitään uhria.

    • Anonyymi

      Saattoi Jeesus hermostua siitäkin kun näki mikä toimitus se syntiuhrin antaminen oli, että näinkö nämä onnettomat yrittää sovittaa syntinsä. Ensin rypevät synnissä minkä ennättää ja sitten hirveällä kiskurihinnalla myymät toisille viattomia eläimiä tapettavaksi. Ja kaiken lisäksi eläinten piti olla valioyksilöitä, ei mitään kapisia kissoja, jotka olivat jo muutoinkin kuolemassa.

      Ehkä häntä hermostutti se että näiden ihmisten vuoksi joudun ristille, näiden ihmisten takia fariseukset syyttävät sapattirikkomuksista ja joudun lain kirouksen kantamaan että näiden ihmisten ei tarvitse enää tätä rituaalia harrastaa. Ehkä hän päätti siinä että tehdään tästä nyt loppu jo heti, että ette te pääse synneistänne rahan voimalla eikä uhraamalla ettekö pysty lakejanne täyttämään eikä niistä vapautumaan ennen kuin olen kovan kärsimyksen käynyt läpi.

      Mutta oli miten oli, niin nyt kuitenkaan ei lain kirous ole päällämme kun uskomme sen että Jeesus on sen päältämme ottanut, luonut paremman anteeksiannon kuin uhrit ja vielä kaupan päälle Jumala antaa Pyhän Hengen siten ettei koko ajan tarvitse olla Jeesuksen uhraukseen turvautumassa, vaan Jumalan voimasta saattaa elää Jumalan mielen mukaista elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe