Mitä tarkottaa epäspesifi lievä intestinaalinen metaplasia?

Anonyymi-ap

Semmonen mulla jossain vattassa

12

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistä Googleen tuo, jos et noita sanoja ymmärrä.

      • Anonyymi

        Katoin jo... viittaa barettin ruokatorveen.


      • Anonyymi

        Eli rarkottaa sitä että on jonkun verran kohonnu riski sairastua joskus ruokatorvensyöpään


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­­­N­y­m­­f­­­o­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#181604899

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • "Intestinaalinen metaplasia on tila, jossa elimen pinta muuttuu ja muistuttaa suoliston pintaa. Tämä termi liittyy yleensä mahalaukun limakalvoon, ja lievä intestinaalinen metaplasia tarkoittaa, että muutos on vähäinen.

      Mahalaukun limakalvolla on tärkeä tehtävä suolahapon tuottamisessa ja ruoan sulattamisessa. Joskus erilaiset tekijät, kuten pitkäaikainen tulehdus tai muutokset limakalvon soluissa, voivat aiheuttaa metaplasian. Intestinaalinen metaplasia tarkoittaa, että limakalvon solut muuttuvat suoliston soluiksi."

      sain tällaisen vastauksen.

      • Anonyymi

        Joo.. refluksitauti on korventanu vuosikymmeniä niin sehän se on sinne pikku muutosta tehny.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo.. refluksitauti on korventanu vuosikymmeniä niin sehän se on sinne pikku muutosta tehny.

        Vatsahappo on aika voimakasta ainetta, että ei ihme.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Vatsahappo on aika voimakasta ainetta, että ei ihme.

        Joo niihän se. Oisi kai paljon pahempana jollei olisi happolääkkeet käytössä. Leikkuuttaakaan en oikeen enää vaivaani halua sillä leikkuu ei poista jo syntynyttä metaplasiaa.
        Ihme ettei mulle oo määrätty kontrolliskopioita 3v välein mutta se kai kun tuo on just lievä.
        Mutta voihan sitä tietysti hakeutua itekin vaikka 3v välein skopiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo niihän se. Oisi kai paljon pahempana jollei olisi happolääkkeet käytössä. Leikkuuttaakaan en oikeen enää vaivaani halua sillä leikkuu ei poista jo syntynyttä metaplasiaa.
        Ihme ettei mulle oo määrätty kontrolliskopioita 3v välein mutta se kai kun tuo on just lievä.
        Mutta voihan sitä tietysti hakeutua itekin vaikka 3v välein skopiaan

        Aa nyt mä hokasin. Mulla ei sijsitse se epätyypillinen alue ruokatorvessa vaan mahansuussa, siksi ei tarvii seurata

        "Nykyisen määritelmän mukaan metaplastisen segmentin pituudella ei kuitenkaan ole merkitystä Barrettin ruokatorven diagnostiikassa; epäkypsä intestinaalinen metaplasia ruokatorvessa on Barrettin ruokatorvi riippumatta metaplastisen segmentin pituudesta (Haggitt 1994, Sampliner ym. 1998). Mahansuussa todettu epäkypsä intestinaalinen metaplasia ei siis ole määritelmän mukaan Barrettin ruokatorvi."


    • Anonyymi

      Sulla kiva palsta asian käsittelyyn. Muttei se mitään haittaa... sellaista sattuu. Paremmissakin mahoissa! 🎵🍅🎵

    • Anonyymi

      Siihen loppu lihan syönti. Kannattaa ruuat purra hyvin ja unohtaa kaikki karamellit herneet ja marjoista osa ei sovi. Paljo et pysty kerralla syömään. Jos portti leikataan tulet laihtumaan lisää. Ne on sellasia kaluka noo että niitä ei monia kertoja operoida. Max 2 se o moro

      • Anonyymi

        Ei loppunu. Oon potenu tota vaivaa 30 vuotta jo.ja syöny happolääkwttä 23 vuotta.
        Ja ei ole mistä paljo laihtua sillä olen 185/69 ja en aio leikkuuttaa. Se leikkuu ei metaplasiaa poista, se korjaa ainoastaan väljän mahanportin

        Ikää nyt 41v ja jos tässä elää vaikka vielä 20 vuotta ettei sairastu syöpään, delaa sydänk8htaukseen tai ammu itteään, niin olen tyytyväinen menemään hautaan kuuskymppisenä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe