Paljonko kuluttaa 90hv 4-t kone polttoainetta?
täydellä kaasulla?
uistelunopeudella?
olen ostamassa 90hv konetta, onko ehdotuksia merkeistä, malleista, muuta tietoa?
Kone olisi tarkoitus laittaa XL busteriin...
Paljonko kuluttaa 90hv 4-t
12
12063
Vastaukset
- jarih
en vaihdakkaan kaksitahtista 90:stä Jonhsonia nelariin, ei tarvetta uisteluun ja uskoisin ostavani pikkumoottorin rinnalle jos joskus siitä innostun. Niin vene on siis myös XL ja kaksitahtiseni kuluttaa 0,9 litraa merimaililla.
- japo
90 2t yamaha ja 100 4t yamaha kulkee ja kuluttaa yhtä paljon eli matka kierroksilla noin 29l per tunti kokemusta on molemmista
- heh
Ja paljonko noilla kierroksilla syntyy kilometrejä tai merimaileja ja missä veneessä?
- Dave
Yamaha 50 4-t 5 metrinen HT matkavauhdilla
n. 25 L / 100km.
Kaverin vastaava paketti 2-tahtisella Evinrudella
n. 35 L / 100km. - japo
heh kirjoitti:
Ja paljonko noilla kierroksilla syntyy kilometrejä tai merimaileja ja missä veneessä?
kierrokset noin 4000- 5000 molemmis sil pääsee ehkä noin 30 mailia vene on 6m takahytillinen yamarin
- japo
Dave kirjoitti:
n. 25 L / 100km.
n. 35 L / 100km.eihän mee enempää soosii 50 hv 25l 100 hv 52 l 100 kilsalla jos kulutuksen ottaa hevosvoimista
- venepappa
japo kirjoitti:
eihän mee enempää soosii 50 hv 25l 100 hv 52 l 100 kilsalla jos kulutuksen ottaa hevosvoimista
minulla 5.20m ht ja Yamaha 140 hv 2-t,kulutus matkavauhdilla n.25 solmua n.24/l tunti.Kovin tuntuvat kovilta noiden nelitahtisten lukemat???
- venepoika
Dave kirjoitti:
n. 25 L / 100km.
n. 35 L / 100km.Äskeinen pappa sotki varmaankin 100 km ja tunnin,
mutta normaalistihan venemiehet puhuvat kulutuksesta litraa per maili eli jos edellisten kokoisilla ht paateilla pääsee reilusti alle litralla per mailin niin tulosta pidetään hyvänä. - 50hv
Dave kirjoitti:
n. 25 L / 100km.
n. 35 L / 100km.Evari saadaan syömään 35litraa,kun niiden kulutus mittausten mukaan pitäisi olla tunnissa 25litran paikkeilla?
- japo
venepappa kirjoitti:
minulla 5.20m ht ja Yamaha 140 hv 2-t,kulutus matkavauhdilla n.25 solmua n.24/l tunti.Kovin tuntuvat kovilta noiden nelitahtisten lukemat???
mä kyllä uskon sua mutta mutta sun 140hv ei paljon töitä joudu tekemään 25 solmun nopeudessa mietippä mua takahytillinen vene missä suora seinä eteenpäin todellinen jarruttaja ja vene pitempi ja painavampi ja kulutus ei paljon muuttunu vaihdettaessa 2t 4t kun 4t painaa niin paljon enemmän ja kaikki lisäpaino tuli tietysti taakse
- heh
Täällä on ennekin keskusteltu asiasta. Silloin on todettu, että nelitahtikoneen kulutus voidaan KARKEASTI laskea jakamalla teho/hv luvulla 3. Silloin 90 hv koneen kulutus kaasu auki asennossa olisi 30 litraa tunnissa riippumatta mihin veneeseen se on pultattuna. Uusilla koneilla päästään hieman tuon alle. Kulutus on sama Busterin perässä ja Finnjetin perässä. Busterilla pääsee tunnissa varmaan pidemmälle :) Kipparin vanhan testin mukaan taisi päästä 37 meripeninkulmaa jolloin kulutus olisi 30/37 eli 8 dl/meripeninkulma. Tämä siis vanhalla XL:llä. Uusihan on jonkun verran suurempi.
Tyhjäkäynnillä kulutus on karkeasti sama kuin moottorin tilavuus kertaa 0,7. Eli 1,6 litrainen kone vie karkeasti 1 l/h.
Nämä siis karkeita lukuja mutta pilkun viilaaminen ei venehommiin mielestäni kuulu muutenkaan. Kaikki bensa, joka tankkiin pistetään, menee kuitenkin. Hyvä mieli on tärkeämpää kuin senttien venytys. - Mike
http://www.baat.aller.no/baatweb/bmweb.nsf/pages/tidlige_57 (huom. vääri potkuri Tohatsulla!)
Testivene: Uttern S56.
Valitettavasti ei oli testattu uistelunopeudella, mutta Tohatsun esittessa näyttää:
2t: 2,57 L/T
4t: 0,87 L/T
2t tldi: 0,57 L/T
Ja jos pohja on likainen...ei testi tulokset pitää yhtää paikansa!
Toinen kysymys!
Onko testattu jos myrkkyvärikin jarruttaa??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255