MTV:n presidenttitentissä ei suuria eroja kyetty tekemään. Virheet ja töppäykset saattavat muuttaa voimasuhteita.
Stubbilta tuli näkyvin töppäys. Olli Rehn huomasi sen. Toimittajat eivät valitettavasti siihen tarttuneet. Stubb väitti Ukrainan voittaneen sodan jo nyt. Se antaa siis kuvan siitä, että Ukraina voisi aloittaa rauhanneuvottelut ja olla tyytyväinen, ettei sen pääkaupunkia ja koko maata vallattu, vaikka Venäjä aikoi tehdä sen kolmessa päivässä. Luulen, että Zelensky ja ukrainalaiset ovat Stubbin kanssa täysin eri mieltä. Edellinen pääministerimme sanoi, että sota loppuun, kun Venäjä ajetaan omien rajojensa taakse. Luulen, että ukrainalaiset ovat mieluummin samaa mieltä Marinin ja Olli Rehnin kuin Stubbin kanssa.
Toinen töppäys nähtiin Halla-aholta, kun alkoi oikomaan toimittajaa sopimattomasta kielenkäytöstä. Persujen kannattajajoukothan ovat enemmän tunnettuja siitä, että he suosivat nimenomaan sopimatonta kielenkäyttöä. Halla-ahon maahanmuutttopiikki Stubbille oli epärealistinen. Ei lapsia, mummoja ja naisia ilmesty joukottain itärajallemme, jos otamme heidät herkemmin vastaan ja kerromme sen etukäteen niin kuin Stubb. On hyvin epätodennäköistä, että maahanmuuttoon pyrkivät ryhmät päästäisit itse vain tällaisia ryhmiä yli rajan niin, että miehet jäisivät toiselle puolella. Siinä voi kydä silloin niin, että rajan ylitse pääsevät lennätetään takaisin lähtmaahansa ja rajan toiselle puolella jääneet miehet pääsevät puolestaan testaamaan sota- ja miinanraivaustaitojaan Ukrainan sodassa.
Kolmas töppäys kuultiin Hjallis Harkimolta, joka luuli, että ydinaseita olisi mukana esim. lentokoneissa, sotalaivassa tai maa-alueelle, jos Suomessa järjestettäisiin ydinaseharjoitus.
Urpilainen ei ehkä varsinaisesti töpännyt, mutta hän toi EU-komissaariuttaa aika kummallisella tavalla esille sanomalla mm. , että hänellä on kokemusta neuvotteluista 126 maan edustajan kanssa. Lisäksi hän antoi ymmärtää, että hänellä komissaari työnsä vuoksi muita parempaa tietoa EUn toiminnasta.
Haavisto oli aika vaisu ja ponneton. Anderssonin, Aaltolan ja Essayahin tehtävä on mission impossible, joten he lähinnä pyrkivät pitämään puoluettaan esillä. Tämä on myös Harkimon päätavoite.
Onnistujia on vaikea löytää siinä mielessä, että joku olisi erottunut muita päätä pitemmäksi. Itse pidin Olli Rehniä tämän tentin vakuuttavimpana enkä havainnut häneltä mitään töppäyksiä. Plussana oli se, että hän lienee ainoa, joka huomasi Stubbin töppäyksen.
Presidenttitentti
13
286
Vastaukset
Aaltolan osalta voi tietysti kysyä, että mitä omaa puoluettaan hän pyrkii osallistumisellaan pitämään esille. Sitä emme tiedä. Jos vastaus on, ettei hän pidä minkään puolueen nimeä esillä eikä edistä siten poliittista uraansa, niin hän voisi rahaa säästääkseen harkita pelistä luopumista jo tässä vaiheessa. Ehkä hän aikoo ryhtyä poliitikoksi ja pitää nimeään presidenttikisan avulla esillä.
- Anonyymi
Ukrainan sodan suhteen länsi on ollut koko ajan ajattelematon. Jos se haluaa selkävoittoa Venäjästä, ainoa tapa on osallistua sotaan. Ukrainaan täytyisi siis lähettää maajoukkoja.
Tällä erää todennäköisesti toivotaan Ukrainan etenevän hieman, jotta venäläiset joutuvat ahtaammalle. Sen jälkeen voitaisiin tunnustella rauhan perään siten, että Ukraina joutuisi luopumaan ainakin Krimistä.
Sodan pitkittyminen johtaa Putinin lausuman "länsi taistelee viimeiseen ukrainalaiseen" toteutumiseen. Tätä vaihtoehtoa ei pidä toteuttaa.
Stubbin lausuma on normaalia läntistä jargonia. Hän on lännen mies. Pääministeriys näyttää seeveessä hyvältä.- Anonyymi
Niin seeveessä, mutta itse asiassa Stubb äänesti pääministerinä ollessaan jopa oman hallituksensa esitystä vastaan
- Anonyymi
Suurin töppäys on tämä sinun töpppäyslista, joko olet mieleltäsi sairas tai muuten vaan sekavassa tilassa kun tuollaisia töppäyksiä näet.
- Anonyymi
Voi sinuna pientä perskepua, onneksi Väyrynen ei ollut tentissä mukana, olisi kertonut venäjän voittaneet ja valtaavan kohta loputkin naapurinsa, Valko-venäjä meni jo.
- Anonyymi
Oli kyllä erikoinen kommentti Stubbilta ja ihmettelin kovasti, että ei ollut tosiaankaan harkittu. Olet aiemmin kirjoittanut, että Stubb on impulsiivinen ja pakko myöntää, alan kallistua samaan ajatukseen.
- Anonyymi
Urpilainen luulee ilmeisesti, että nyt haetaan EU:n presidenttiä, kun hokee koko ajan EU, minä komissaarina, minä, minä, EU, EU...
- Anonyymi
Täytyy tulevan pressan vahtia näitä kahta helppoheikkiä ettei suomalaisista työntekijöistä tehdä tyystin kapitaalien halpatyövoimaa, ilman ihmisoikeutta.
EU,sta pian kysellään, että miten Orpo ja Purra voivat toimia tehtävissään koska Suomi on oikeusvaltio sekä demokratia?
- Anonyymi
Ei tuossa tentissä mitään isompia töppäyksiä kukaan tehnyt. Hyvin maltillisina pysyivät kaikki osallistujat.
- Anonyymi
Pienempiä kuitenkin. Turvallisuus- ja ulkopolitiikassa ei lähtökohtaisestikaan kukaan voinut suuremmin erottua. Mahdollisuus eroihin ja isoihin töppäyksiin kasvaa, kun siirrytään muille keskustelualueille.
- Anonyymi
Minä seurasin lähinnä Purran puheenvuoroja. Kyllä hän on edelleen oman ohjelmansa kiivas kannattaja. Hän ei mitään säliä tunne. Minä pidän ihmeenä, miten hän on päässyt tai joutunut tuollaiseen virkaan. Hänen näkemyksensä ja kykynsä ovat mielestäni noin tärkeään tehtävään sopimattomat. Orpo pysyttelee taustalla ja välttää antamasta lausuntoja, mutta hallituksen ohjelma kertoo hänen kantaansa. Veron alennukset on naamioitu menettely rikkaimpien kansalaisten tukemisesta. Matalapalkkaiselle se veronalennus saattaa merkittä kuukausittain 2 kaljaa, mutta hyvin varakkaalle vaikka 2000 € kuukaudessa. Se veronalennus näyttää tasapuoliselta. Siis hyvin pienipalkkaiselle se on alennus on merkityksetön, mutta hyvin suurituloiselle se on suuri rahasumma j se jää pois valtion kassasta. Siis näyttää siltä, että m itä rikkaampi ja suurituloisempi on, sitä enemmän hän hyötyy veronalennuksesta. Matalapalkkaiselle se on merkityksetön, se on niin pieni. Olisi hupaisaa kuulla, jos Orpo esittelisi veronalennukset näin! Antamani luvut kuvaavat sitä suuntausta ketä veronalenukset hyödyttävät. Mutta Orpo pysyttelee taustalla.
- Anonyymi
Hyvä, mutta Purra ei ollut mukana presidenttitentissä. Miksi olisi ollutkaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94934
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54888Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61798Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141718- 65665
- 78521
- 39498
- 40486
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86477Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467