Mutta sitten kun pinta alle 1,6mm rengas liukkaampi kuin fi- formuauton sileä kuivan kelin rengas vesisateella.🤔🌧️🏎️.
Sanovat mitä leveämpi rengas sen kovempi pito
15
292
Vastaukset
- Anonyymi
Voiko asiansa sekavammin kertoa?
- Anonyymi
Tyypillinen kakara jonka kirjoitus perustuu hymiöihin ja vain muutamiin sanoihin joita ei osaa järjestää luettavaan muotoon ja järjestykseen.
- Anonyymi
vesi- ja talvikelillä paras pito saadaan kapeasta korkeaprofiilisesta renkaasta, kuivalla kesäkelillä leveästä mieluiten minimaalisella ratakuvioinnilla olevasta renkaasta.
Kaikki muut renkaat ovat kompromisseja. - Anonyymi
enpä ole koskaan ajanut rengasta 1.6 mm kyllä ne on vaihtunut jo noin 3mm uusiin
- Anonyymi
Voihan sitä vaihtaa renkaat vaikka viikoittain, mutta kesärenkaan vaihtaminen 3mm kohdalla on jo melkoista liioittelua ja tuhlausta.
- Anonyymi
Eipä muuten ole. Kannattaisi lukua testejä jossa tutkitaan kuvion syvyyyden merkitystä vesipitoon. Näitä mutu ja vati -tietoon (musta tuntuu ja vaimo tietää) perustuvia väitteitä tällä palstalla riittää.
- Anonyymi
No joo, toinen vaihtoehto on myös ajaa vähän rauhallisemmin vesikelillä jos urasyvyys on puolet alkuperäisestä. Ja motarillakaan ei ole kohtuuttoman vaikeaa ajaa uran vieressä, ellei käytä Teslan ura-moodia...jolle voisi vaikka läimäistä vähän autoveroa.
- Anonyymi
Talvellal se on just päinvastoin olet saanut väärää tietoa
- Anonyymi
Traktoreissakaan ei käytetä talvella paripyöriä juuri sen takia että saadaan pitoa
- Anonyymi
Kuivalla leveä pitää, mutta märällä ja sateella kapea. Ihan uutta tietoa kaikille!
- Anonyymi
Valitettavasti useimmille, tosiaan täysin uutta tietoa.
Yleensä renkaan urasyvyyttä korostetaan turvallisuustekijänä, vaikka parempaan tulokseen päästäisiin kapeimmalla sallitulla rengaskoolla. Silläkin pito kuivalla tienpinnalla on aivan riittävä, mutta vesikelissä radikaalisti parempi kuin rekisteriotteessa leveimmällä sallitulla.
- Anonyymi
Leveä rengas vaatii painavan auton, silloin löytyy pitoakin.
- Anonyymi
Lumessa ja jäällä pitoa löytyy, mutta silti huomattavasti vähemmän kuin kapealla renkaalla. Mutta levän renkaan kantokyky vedessä vaatisi panssarivaunun verran painoa, että rengas pysyisi tien pinnassa. Kyllä se vaan on niin, että turvallisuuden takia, olisi järkevintä valita aina kapein rengaskoko, minkä rekisteriote sallii. Ratapäiville voi sitten laittaa eri kumit alle, sekin on turvallisuutta.
- Anonyymi
Vaikea sanoa kun en ole ajanut F1 autolla, mutta niissä on kovin leveät renkaat ja auto on kevyt, eli varmasti sileillä renkailla on sateella kovin huono pito.
Henkilöautoihin tuskin kannattaa verrata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1032626Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302355Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192188Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663991747- 1131580
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631307Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2721119- 711014
- 79966
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920