On pian aika ostaa eka auto. Hinta pitäisi olla
siinä max. 15000,-
Olen kuullut että Audin satkut(100) ovat
laadukkaita ja kestäviä jos ajattelee 80 luvun
autoja.
Olisiko Audi 100 vai 80 hyvä ostos?
Opiskelijalle Audi?
14
3331
Vastaukset
- jahvetti
melkein unohtaisin nuo 100 audit eikä tuolla
15tmk oikeen erikoista 80 audiakaan saa. audihan
on sinällään hyvä kun se on galvanoitu, joten
ruosteen ei pitäisi ollla suuri ongelma. audi 80
tai vw jetta/passat on viisaimmat ratkaisut 1.8
koneella (ovat todella vahvoja murikoita).- make
Elä puhu jetasta samana päivänä kuin audista eihän niitä voi verrata mitenkään
- jahvetti
make kirjoitti:
Elä puhu jetasta samana päivänä kuin audista eihän niitä voi verrata mitenkään
sama paska eri paketissa!
- Auti
make kirjoitti:
Elä puhu jetasta samana päivänä kuin audista eihän niitä voi verrata mitenkään
Jaahas, täytyy tässä laittaa omia kokemuksia
tästä p***a-laatuisesta Jetasta kun on Audia
huonompi..
Oma VW Jetta "90 TD ajettu 440tkm, ei isoja
vikoja 2 vuoden / 55tkm aikana. Vaihdettu
iskarit/jouset sekä muu tavallinen kulutusosa
(jarrut ym). Kuluttaa vähän ja tarkenee talvella.
En ymmärrä miksi ei pärjää "Audi-laadulle" ?
Muutenkin viimeiset Jetat on ihan ok autoja,
vielä jos jollain paremmalla varustelutasolla.
Vanhemmat Passatit myös kelpo autoja, kaverilla
vähän ajettu ("83/200tkm) Passat ja ihan ok
opiskelijalle farkkuversiona. Kaveri epäili
alkuun Passatin ostettuaan että kannattiko... 3
vuotta myöhemmin ei ole katunut. Toinen homma voi
olla jollain 700tkm ajetulla yksilöllä jota ei
ole pahemmin huollettu. Audeissa ei kannata
suotta maksaa kovia hintoja 87-> tunneesta
mallista, edellinen kulmikkaampi malli CC-
varusteisena on ihan ok auto, jotkut halvemmat C
yms varustelut saattaa näyttää vähän ankeilta
- Powered by TOYOTA
No eihän audi nyt maailman paras auto ole mutta
jos ehdottomasti haluat audin niin osta audi
80. Ps: Uusissa audeissa ollut hirveästi
vikaa!- Audistinen
No minulla on ollut pari uutta Audia tässä alla
ja ei vai niitä "hirveitä vikoja" ole ilmennyt,
tosin ei vielä ole ajettu yhteensä kuin 100K km.
Ikääkin vasta pari vuotta vanhemmalla.
Joten parempi kuin ei määrittele niitä
kuulopuheita. Ai niin, on han toisessa ollut
vikaa, vaihdettiin taakse se Audin merkki kun
alkoi siitä muovirinkulasta se eloksointi
irtoomaan.
- Päätöksen tehnyt.
Mieti kahdesti ennen kuin lähdet audia edes
katsomaan. Tämä ei ole mikään myynti puhe.
Suosittelisin sinulle Volvo 440 sarjan autoa
jolla on ajettu hiukan päältä 200 tkm. Sillä ajat
varmasti toisen mokoman. 440 on tiloiltaan
opiskelijalle erinomainen, puhun kokemuksesta
sillä olen 185 pitkä ja säädettyäni penkin
itselleni ajoasentoon silti taakse mahtuu ihan
helposti. Kyseiseen hintaan tätä mallia pitäisiä
löytyä aika helposti. Mikäli et ole vannoutunut
Audi-fani niin kehoitan edes tarkistamaan
ehdotukseni ja käymään autoliikkeessä. Kaiken
lisäksi 440 on (-89 - 92) ikäisekseen
turvallisin. Auto on kovin suosittu juuri lapsen
saaneille perheille juuri sen turvallisuuden
takia. Pidä mielessä tämä teksti jos satut
menemään Audi-liikkeeseen. Toivotan viisaita
päätöksiä ja ennen kaikkea turvallista matkaa.- Particle
Autonasentaja kaveriltani jos ostaisin Volvo
440:n ja se kaveri on Wetterillä asentajana,
joten tuskin puhuu puutaheinää! Tietysti
ilahduttavaa, jos niitäkin on toimivia
yksilöitä...
- köyhät kyykkyyn!
vai audista haaveilet! itse en opiskelijana ylikallista saksalaista autoa ostanut. Ostin
Fiatin,älkääkä älähtäkö! olen ajanut vuoden ja 20000 kilometriä, ja ainoa korjaus ollut
jarruvalon polttimon vaihto. Ostohinta oli halpa, ja ylläpitokulut myös (uno). Tokihan auto
on pieni mutta kyllä se opiskeluajat hyvin kuljettaa. Itselläni hyviä kokemuksia fiatin lisäksi
löytyy myös toyotista, hyvästä (toimivasta!) toyotasta ei tarvitse edes tuota 15000 mk
maksaa... morjens - Alex
autot ovat yksilöitä merkkiin katsomatta. Ei ole viisasta katsoa tarkasti vuosimallia eikä
kilometrejä, se miten autoa on pidetty ja huollettu ratkaisee sen kunnon.
Maltti on valttia, osta auto jossa on yksinkertainen tekniikka ja joka on ollut niin yleinen
että varaosia saa uutena ja käytettynä halvalla.
Jos osaat itse hitsailla ei ruoste ole yleensä iso ongelma, jos työkalut pysyvät kädessä
saa mekaniikan kuntoon. Ruiskut kalliita ja vaikeita huoltaa kaasuttimiin verrattuna.
Toisaalta jos toimivat niin ovat huolettomia.
Onnea etsintään, oli sitten merkki mikä vaan niin ole kriittinen ja tarkkana. Älä sokeudu
ns. laatumerkkien nimeen. Arvioi joka auto yksilönä. - rokpappa
Kehottaisin katsomaan Saabia.
- Particle
Audi 100/200 korilla C2/C3, eli se
saippualaatikko ja -83 tullut virtaviivaisuus
ihme Typ-44 (cW 0,30) on varmasti hyvä auto, jos
aiot kulkea vähänkään pitempiä matkoja ja/tai
haluat, että taaksekkin mahtuu istumaan.
Vikakohteita sisätiloissa:
- Penkin saranat löysät
- Mittarivalot palaneet (5mk/kpl elektroniikka
liikkeessä, 2 kpl)
- Bensamittari näyttää mitä sattuu
Suosittelisin ahtamatonta konetta, jos haluat
huolettoman auton. Vanha turbo on lähes varma
pommi, jos turboa ei ole vasta vaihdettu. Quattro
on tosi hyvä ajaa, mutta sama juttu; sekään ei
ole ikuinen, eli suosittelen etuvetoista.
Vikakohteita pellin alla:
- Hydrauliikka pumppu, erittäin yleinen vika,
Korjaus kannattaa tehdä esim. Tarviketorilta
saatavalla tiivistesarjalla. n.100mk
- Hydrauliikkaöljyä ohjaustangon kumitiivisteessä
-> Ohjaustehostimen tiivisteet vuotavat.
Korjaus kuin edellä.
Muuta koneista:
- 1.9l WH-koneessa Keihin on tehnyt kaasuttimen,
jonka automaatti imu ei toimi läheskään aina.
Muuten malli on talousihme maantiellä, 6.5l/100
Kaupungissa menee 10-12l/100km.
- Muut mallit kulkevat siinä 7-9l/100 maantiellä
riippuen tehosta. Kaupungissa kuluu 10-16l/100
Täysin galvanoitu kori tuli -85, sitä ennen vain
ruosteelle alttiit paikat oli galvanoitu. Autoa
kannattaa kuitenkin tarkastella, kolari saa
galvanoinnin halkeamaan ja ruoste pääsee
jylläämään. Jos autoa on pesty kunnolla myös
lokasuojien alta, ei ruosteen pitäisi olla
ongelma.
Tarkistettavaa korissa on takakaaret. Ne
saattavat ruostua suolan vaikutuksesta ja niitä
kolariautoja sietää syynätä huolella!
Jokainen käytetty kannattaa käyttää
autotohtorilla ennen ostamista, ettei tule
pommia! Siellä on myös helpompi havaita mahd.
kolarikorjaus ja mitata päästöt, että meneekö
seuraavalla katsastuksella ollenkaan läpi!
Toivittavasti auttoi! - J.J.H
Teet järkevästi, jos valitset audi 80:n.
Autoon saa romiksestakin hyvin osia. Ripustukset
ja moottori/voimansiirto samaa kuin passatissa.
Moottorit ovat kestäviä; 1,6...1,8.
Kulutus maantieajossa alhainen varsinkin keihin-
kaasuttimella johon siihenkin löytyy hyvin
korjaussarjoja. Syylärivuotoihin voi varautua.
Itselläni on 1.6 ajettu 330000 tuhatta.
kansi ollut kerran auki; ventt. hiottiin ja
uudet ohjurit. Sylintereissä mitätön kuluma.
ei vie kymppitonnin vaihtovälillä edes puolta
mittatikullista öljyä.
Takalokasuojien käänteet kannattaa tarkistaa
varsinkin sinkittömissä vehkeissä. - 200 se olla pitää
Kiinnostaisiko Audi 200 vm. -84? Pellin alta
löytyy 2,3/turbo/ruisku, vaihteistona automaatti.
Vikoja: ohjaustehostimen pumppu vuotaa öljyä ja
takalokasuojien reunat kukkii. Kolarin takia
suoritettu korinvaihto, kori -86-mallinen. Voisi
mennä tohon hintaluokkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497