Turun ns. tunnin junaan ei voi perustella matkustajamäärillä eikä tavaraliikenteellä. Helsinki –Turku-välillä oli vuonna 2022 vain 1,38 miljoonaa matkustajaa, kun Seinäjoki–Tampere-välillä oli matkustajia peräti 3 miljoonaa eli kaksinkertainen. Myös Kokkola–Seinäjoki-välillä matkusti peräti 1,85 milj. matkustajaa.
Tavaraliikenteessä, joka on vähintäin yhtä tärkeää kuin henkilöliikenne, tilanne on murskaava. Helsinki–Turku-välillä kuljetettiin tavaraa vain 60 000 tonnia, kun Seinäjoki–Tampere-välillä kuljetettiin 2,1 miljoonaa tonnia.
Kummola, konada nyt omilles ! Vihellä peli poikki.
Tampere unohdettiin totaalisesti hallituksessa.
7
251
Vastaukset
- Anonyymi
Vuonna 2019 eli viimeisenä täytenä vuotena ennen koronapandemiaa Pääradalla Riihimäen eteläpuolella matkusti 5,0 miljoonaa kaukoliikennematkustajaa. Määrä on todella suuri 5,5 miljoonan asukkaan maassa.
- Anonyymi
Junat Stadiin aina myöhässä, kun ovat Ylöjärven takana umissa, kun yksi ja ainut ajolanka on usein poikki.
Tavarajunia ei voi enää Tampereen raiteille lisätä, kun raiteet ovat jo täynnä.
Purra, pure m…….unaa. - Anonyymi
Turun tunnin junaa tarvitaan vain siksi, että pääministeri on kotoisin Turusta.
- Anonyymi
Purra on Kirkkonummelta.
Örpöö Turusta.
Muu Suomi ei nykykoplaa kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra on Kirkkonummelta.
Örpöö Turusta.
Muu Suomi ei nykykoplaa kiinnosta.Oikeuskansleri Tuomas Pöysti kertoo MTV:lle, että jos on olemassa mahdollisuus ristiriitaan kunnan ja valtion etujen välillä, voi pelkkä valtuuston käsittelyyn osallistuminen riittää jääviyteen.
Orpon esikunnasta vahvistettiin, että Orpo on jäävännyt itsensä kahdessa Turun tunnin junaa käsitelleessä kokouksessa syksyn aikana. Orpo kieltäytyi aikataulusyihin vedoten kommentoimasta asiaa MTV:lle.
MTV:n mukaan myös valtiovarainministeri Riikka Purra (ps.) on käsitellyt ratahanketta Kirkkonummen kunnanvaltuustossa ollessaan. Purra osallistui äänestyksiin, joissa kunta päätti hankkeeseen osallistumisesta. Purra ei ole MTV:n mukaan ilmoittanut jääviydestä.
Turun tunnin junan investointikustannukset ovat nykyisen arvion mukaan 3,4–4 miljardia euroa.
Ratarahat uuteen käsittelyyn !
- Anonyymi
Turhaa itkentää. Edellisen hallituksen tamperelainen pääministeri laittoi Tampereen seudun asiat kuntoon. Esimerkiksi 9-tielle välillä Tampere-Orivesi ei tarvitse ainakaan 50 vuoteen tehdä yhtään mitään normaalin kunnossapidon lisäksi. Kyllä nyt on vuoro laittaa kuntoon muidenkin alueiden tie- ja ratainfraa.
- Anonyymi
Hymytyttö ei sano mitään.
Manse on paitsiossa yksin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12010316
- 525030
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422221Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052058- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131591Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411402Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta251010Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311001Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977