Magneettosytytys.

Anonyymi-ap

Miten magneettosytytyksessä ohjataan sytytyshetkeä?

54

1913

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sitä millään ohjata.
      Sytytyshetki säädetään kohdalleen kiertämällä härveliä. Magneetto osaa ihan itse synnyttää kipinän.

      • Anonyymi

        No mistä kipinä sitten tietää milloin kuuluu iskeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä kipinä sitten tietää milloin kuuluu iskeä?

        Kiertämällä härveliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä kipinä sitten tietää milloin kuuluu iskeä?

        Kipinä syntyy kun katkojan kärjet aukeaa. Ei kipinän tarvitse siitä mitään etukäteen tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipinä syntyy kun katkojan kärjet aukeaa. Ei kipinän tarvitse siitä mitään etukäteen tietää.

        Mistä kärjet tietää koska kuuluu aueta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kärjet tietää koska kuuluu aueta?

        Ei ne tiedäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kärjet tietää koska kuuluu aueta?

        Kampiakselissa epäkesko joka liikuttaa kärkiä.


    • Anonyymi

      Kärjet vanhemmissa malleissa vauhtipyörän alla.

      • Anonyymi

        Ohjaako kärjet sytytyshetkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjaako kärjet sytytyshetkeä?

        Ei ohjaa


    • Anonyymi

      Eikö kukaan tiedä?

      • Anonyymi

        Takaisin ylös.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut. Kerro jos tiedät

        Mitä siinä ei ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä ei ollut?

        Vastausta siihen, miten magneetto sytytyksessä ohjataan sytytyshetkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastausta siihen, miten magneetto sytytyksessä ohjataan sytytyshetkeä.

        Vanha 2-t mopon perusversio katkojan kärjillä:
        Kampakseli päässä on epäkesko. Koneen pyöriessä kärjet avatuvat ja sulkeutuvat, Kun kärjet avautuvat, sytytyspuolaan indusoitunut virta purkautuu kipinänä sytytystulpassa.
        Sytyksen säätö tapahtuu löysäämällä pari ruuvia, joilla levy - siis se levy jossa kärjet ovat kiinni vapautuu ja sitä pääsee liikuttamaan puoleen ja toiseen.
        Jos sytytystä pitää aikaistaa, niin pyöritä magneeton aluslevyä koneen pyörimissuuntaa vastaan. Jos pitää myöhäistää sytytystä, niin käännä levyä pyörimissuuntaan.

        Esim. tulpan reikään laitettavalla heittokellolla saadaan määritettyä oikea sytytysennakko, joka voi olla vaikka 1,5 mm eykk. Eli tällöin kärkien tulee aueta. Aukeamisen näet vastusmittarilla tai sen puuttuessa vaikka hyvin, hyvin ohuella muovisuikaleella. Pentuna käytettiin tupakka-askin muovia.
        Myös katkojan kärkien väli pitää säätää. Nyrkkisääntö on 0,4 mm kärkien ollessa täysin auki.
        Kärkiväli mitataan rakotulkilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha 2-t mopon perusversio katkojan kärjillä:
        Kampakseli päässä on epäkesko. Koneen pyöriessä kärjet avatuvat ja sulkeutuvat, Kun kärjet avautuvat, sytytyspuolaan indusoitunut virta purkautuu kipinänä sytytystulpassa.
        Sytyksen säätö tapahtuu löysäämällä pari ruuvia, joilla levy - siis se levy jossa kärjet ovat kiinni vapautuu ja sitä pääsee liikuttamaan puoleen ja toiseen.
        Jos sytytystä pitää aikaistaa, niin pyöritä magneeton aluslevyä koneen pyörimissuuntaa vastaan. Jos pitää myöhäistää sytytystä, niin käännä levyä pyörimissuuntaan.

        Esim. tulpan reikään laitettavalla heittokellolla saadaan määritettyä oikea sytytysennakko, joka voi olla vaikka 1,5 mm eykk. Eli tällöin kärkien tulee aueta. Aukeamisen näet vastusmittarilla tai sen puuttuessa vaikka hyvin, hyvin ohuella muovisuikaleella. Pentuna käytettiin tupakka-askin muovia.
        Myös katkojan kärkien väli pitää säätää. Nyrkkisääntö on 0,4 mm kärkien ollessa täysin auki.
        Kärkiväli mitataan rakotulkilla.

        Kirjoitit sitten kärkien säätöohjeet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit sitten kärkien säätöohjeet...

        En suinkaan... Kärkiä pitää kiinni yksi ruuvi. Kärjet säädetään löysäämällä ko. ruuvi, mittaamalla rakotulkilla kärkiväli ja kiristämällä ruuvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suinkaan... Kärkiä pitää kiinni yksi ruuvi. Kärjet säädetään löysäämällä ko. ruuvi, mittaamalla rakotulkilla kärkiväli ja kiristämällä ruuvi.

        Kiva. Lisää kärkisäätöä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiertämällä mangeettoa vastapäiväämn aikistetaa ja myötäpäivään myöhemmäsi.

        Tuota noin - ei voi sanoa kumpaan suuntaan, sillä pohjalevyn säädön suunta riippuu moottorin pyörimissuunnasta 🏍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha 2-t mopon perusversio katkojan kärjillä:
        Kampakseli päässä on epäkesko. Koneen pyöriessä kärjet avatuvat ja sulkeutuvat, Kun kärjet avautuvat, sytytyspuolaan indusoitunut virta purkautuu kipinänä sytytystulpassa.
        Sytyksen säätö tapahtuu löysäämällä pari ruuvia, joilla levy - siis se levy jossa kärjet ovat kiinni vapautuu ja sitä pääsee liikuttamaan puoleen ja toiseen.
        Jos sytytystä pitää aikaistaa, niin pyöritä magneeton aluslevyä koneen pyörimissuuntaa vastaan. Jos pitää myöhäistää sytytystä, niin käännä levyä pyörimissuuntaan.

        Esim. tulpan reikään laitettavalla heittokellolla saadaan määritettyä oikea sytytysennakko, joka voi olla vaikka 1,5 mm eykk. Eli tällöin kärkien tulee aueta. Aukeamisen näet vastusmittarilla tai sen puuttuessa vaikka hyvin, hyvin ohuella muovisuikaleella. Pentuna käytettiin tupakka-askin muovia.
        Myös katkojan kärkien väli pitää säätää. Nyrkkisääntö on 0,4 mm kärkien ollessa täysin auki.
        Kärkiväli mitataan rakotulkilla.

        Turhaan selität näille trolleille. Koko palsta ollut pilalla jo pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan selität näille trolleille. Koko palsta ollut pilalla jo pitkään.

        Juuri trollasit itse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan selität näille trolleille. Koko palsta ollut pilalla jo pitkään.

        osta mopo

        kaikki selviää


    • Anonyymi

      Moottorisahassa ei ole kärkiä

      • Anonyymi

        Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.

        Myös purupiikeissä on kärjet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös purupiikeissä on kärjet!

        Hampaissa vielä toinen sama lisää


      • Anonyymi

        Vanhoissa on


    • Anonyymi

      Kiertämällä sytytyksen pohjalevyä aikaisemmalle tai myöhäisemmälle.

      • Anonyymi

        Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.

        Et sitten paljoa tiedä :D


    • Anonyymi

      Antaa vaan tulla lisää tietämystä tähänkin vedätykseen....

    • Anonyymi

      Sytytyshetkeä voidaan ohjata kampikammion tms. imulla, keskipakoisilla jousi-paino systeemeillä.

      • Anonyymi

        Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
        Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
        Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti.

        Kaikissa moottoripyörissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa moottoripyörissä.

        Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.
        Äänestä
        Anonyymi
        2023-12-16 12:04:05
        UUSI

        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.

        Myös purupiikeissä on kärjet!
        Äänestä
        Anonyymi
        2023-12-16 15:44:19
        UUSI

        Anonyymi kirjoitti:

        Myös purupiikeissä on kärjet!

        Hampaissa vielä toinen sama lisää
        Äänestä

        Anonyymi
        2023-12-16 10:15:04
        UUSI

        Kiertämällä sytytyksen pohjalevyä aikaisemmalle tai myöhäisemmälle.
        Äänestä

        Anonyymi
        2023-12-16 11:23:06
        UUSI

        Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.
        Äänestä
        Anonyymi
        2023-12-16 13:02:23
        UUSI

        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.

        Et sitten paljoa tiedä :D
        Äänestä

        Anonyymi
        2023-12-16 13:25:06
        UUSI

        Antaa vaan tulla lisää tietämystä tähänkin vedätykseen....
        Äänestä
        Anonyymi
        2023-12-16 13:36:21
        UUSI

        Sytytyshetkeä voidaan ohjata kampikammion tms. imulla, keskipakoisilla jousi-paino systeemeillä.
        Äänestä

        Anonyymi
        2023-12-16 15:36:20
        UUSI

        Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
        Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti.
        Äänestä
        Anonyymi
        2023-12-16 19:59:49
        UUSI

        Anonyymi kirjoitti:

        Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
        Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti.

        Kaikissa moottoripyörissä.


    • Anonyymi

      minä oon itse siirtänyt koneista toisiin vauhtipyörän ja se joka pyörii sekä puolan joka on kiinteä tai sytytyspohjalevyn jossa on myös valopiola yms.
      puolan paikka tai kiilanpaikalla olen säätänyt sytytyksen kohdilleen.
      laitoin kesällä garelli 2 t moottoriin m-sahan sytytysvehkert kun garelliin ei löytynyt omia.
      syksyllä laitoin yanaha ys624 linkooni tecumsehin vauhtipyörän ja puolan koska jammun oma oli rikki ja maksanut olisi rahaa 300€,tecumsettiä löytyy joka nurkalta.
      se vaati mm.vauhtipyörän kartion muokkauksen eikä ollut ihan helppo kotikonstein mutta toimii se hyvin.
      eli puolan paikka vauhtipyörään on natsattava kohdilleen.

    • Anonyymi

      Eikö ressukat ymmärrä, että ajoitus ja ohjaus ovat eri aisoita.

      • Anonyymi

        Miten sen ottaa. Vanhoissa kärkivehkeissä kärkien avautuminen "ohjaa" sytytyshetken, mutta vain manuaalinen sytytyksen säätö mahdollistaa oikean sytytyshetken. Eli voinee sanoa, että säätö ohjaa sytytyksen oikea-aikaiseksi. Vanhoissa (esim. mopot) 2-t moottoreissa ei ole mitään muuta ohjausta, myöhemmin joihinkin 2-t koneisiin taisi tosin tulla jonkinmoisia keskipakosäätimiä. Sellaisella voisi sanoa sytytyshetkeä ohjattavan, mutta se on vain hienosäätöä kierrosten mukaan ja keskipakosäädinkin vaatii manuaalisen perussäädön.
        Magneettosytytyksiä on erilaisia, käytetäänkö kärkiä enää missään uusissa - en tiedä, mutta tuskin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sen ottaa. Vanhoissa kärkivehkeissä kärkien avautuminen "ohjaa" sytytyshetken, mutta vain manuaalinen sytytyksen säätö mahdollistaa oikean sytytyshetken. Eli voinee sanoa, että säätö ohjaa sytytyksen oikea-aikaiseksi. Vanhoissa (esim. mopot) 2-t moottoreissa ei ole mitään muuta ohjausta, myöhemmin joihinkin 2-t koneisiin taisi tosin tulla jonkinmoisia keskipakosäätimiä. Sellaisella voisi sanoa sytytyshetkeä ohjattavan, mutta se on vain hienosäätöä kierrosten mukaan ja keskipakosäädinkin vaatii manuaalisen perussäädön.
        Magneettosytytyksiä on erilaisia, käytetäänkö kärkiä enää missään uusissa - en tiedä, mutta tuskin..

        Jos kärjet ohjaisi sytytyshetken niin kärkisytytyksen modernisointi ohjausmoduulilla ei toimisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kärjet ohjaisi sytytyshetken niin kärkisytytyksen modernisointi ohjausmoduulilla ei toimisi.

        Mitä sä taas horiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä taas horiset

        Jos kärjellisen sytytysjärjestelmän ohjaus tapahtuisi kärjillä sytytys ei toimisi enää sen jälkeen kun kärjet on korvattu moduulilla. Äiti selittää lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kärjet ohjaisi sytytyshetken niin kärkisytytyksen modernisointi ohjausmoduulilla ei toimisi.

        Aikoinaan 900 Saabin virranjakajan modernisoin. Kärjet luonnollisesti poistettiin. No, menee ohi aiheen, kyseessä ei ollut magneettosytytys.


    • Anonyymi

      Kärjet toimivat täysin staattisesti kierroksista riippumatta.

      • Anonyymi

        Anonyymi
        2023-12-18 10:06:45
        Anonyymi
        2023-12-18 15:21:47
        Anonyymi
        2023-12-18 16:12:02
        Anonyymi
        2023-12-18 16:23:35


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2023-12-18 10:06:45
        Anonyymi
        2023-12-18 15:21:47
        Anonyymi
        2023-12-18 16:12:02
        Anonyymi
        2023-12-18 16:23:35

        502 Bad Gateway


      • Anonyymi

        Ei ne ihan staattisesti toimi kerran kärjet pärrää edestaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ihan staattisesti toimi kerran kärjet pärrää edestaa.

        Kyse olikin ohjauksesta, se voi olla dynaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse olikin ohjauksesta, se voi olla dynaaminen.

        Ei, vaan kärjistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan kärjistä.

        Kärjet vain katkovat.


    • Anonyymi

      ladassa on infapunasensori hall jakaja eli optinen valo määrää snaijjauspaikan.
      jos on aikasessa rupee naulaamaan ja jos ahtopaineen alla eli 1500 turboroottori on myöhäistts oltava ns. abc laatikko ja pakoputkeen se anturi mikä lie nimi olikaan.

      • Anonyymi

        Alykääpiö kertoo itsestänsä kuinka tyhmä hän on kun tekee näitä alotuksia !


        Alykääpiö kertoo itsestänsä kuinka tyhmä hän on kun tekee näitä alotuksia !,,


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe