Miten magneettosytytyksessä ohjataan sytytyshetkeä?
Magneettosytytys.
54
1470
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sitä millään ohjata.
Sytytyshetki säädetään kohdalleen kiertämällä härveliä. Magneetto osaa ihan itse synnyttää kipinän.- Anonyymi
No mistä kipinä sitten tietää milloin kuuluu iskeä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mistä kipinä sitten tietää milloin kuuluu iskeä?
Kiertämällä härveliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mistä kipinä sitten tietää milloin kuuluu iskeä?
Kipinä syntyy kun katkojan kärjet aukeaa. Ei kipinän tarvitse siitä mitään etukäteen tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipinä syntyy kun katkojan kärjet aukeaa. Ei kipinän tarvitse siitä mitään etukäteen tietää.
Mistä kärjet tietää koska kuuluu aueta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kärjet tietää koska kuuluu aueta?
Ei ne tiedäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kärjet tietää koska kuuluu aueta?
Kampiakselissa epäkesko joka liikuttaa kärkiä.
- Anonyymi
Kärjet vanhemmissa malleissa vauhtipyörän alla.
- Anonyymi
Ohjaako kärjet sytytyshetkeä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjaako kärjet sytytyshetkeä?
Ei ohjaa
- Anonyymi
Eikö kukaan tiedä?
- Anonyymi
Takaisin ylös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaisin ylös.
Tietää ja on tuntenut periaatteen jo 15 kesäisenä. Liian pitkä juttu alkaa kirjoittamaan.
https://suzukipv50.wordpress.com/tekniikkaa/mopoilijan-sahkooppia-magneeton-ja-sytytyksen-teoriaa/
Googlaa itse lisää.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietää ja on tuntenut periaatteen jo 15 kesäisenä. Liian pitkä juttu alkaa kirjoittamaan.
https://suzukipv50.wordpress.com/tekniikkaa/mopoilijan-sahkooppia-magneeton-ja-sytytyksen-teoriaa/
Googlaa itse lisää..Ei ollut. Kerro jos tiedät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut. Kerro jos tiedät
Mitä siinä ei ollut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siinä ei ollut?
Vastausta siihen, miten magneetto sytytyksessä ohjataan sytytyshetkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastausta siihen, miten magneetto sytytyksessä ohjataan sytytyshetkeä.
Vanha 2-t mopon perusversio katkojan kärjillä:
Kampakseli päässä on epäkesko. Koneen pyöriessä kärjet avatuvat ja sulkeutuvat, Kun kärjet avautuvat, sytytyspuolaan indusoitunut virta purkautuu kipinänä sytytystulpassa.
Sytyksen säätö tapahtuu löysäämällä pari ruuvia, joilla levy - siis se levy jossa kärjet ovat kiinni vapautuu ja sitä pääsee liikuttamaan puoleen ja toiseen.
Jos sytytystä pitää aikaistaa, niin pyöritä magneeton aluslevyä koneen pyörimissuuntaa vastaan. Jos pitää myöhäistää sytytystä, niin käännä levyä pyörimissuuntaan.
Esim. tulpan reikään laitettavalla heittokellolla saadaan määritettyä oikea sytytysennakko, joka voi olla vaikka 1,5 mm eykk. Eli tällöin kärkien tulee aueta. Aukeamisen näet vastusmittarilla tai sen puuttuessa vaikka hyvin, hyvin ohuella muovisuikaleella. Pentuna käytettiin tupakka-askin muovia.
Myös katkojan kärkien väli pitää säätää. Nyrkkisääntö on 0,4 mm kärkien ollessa täysin auki.
Kärkiväli mitataan rakotulkilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha 2-t mopon perusversio katkojan kärjillä:
Kampakseli päässä on epäkesko. Koneen pyöriessä kärjet avatuvat ja sulkeutuvat, Kun kärjet avautuvat, sytytyspuolaan indusoitunut virta purkautuu kipinänä sytytystulpassa.
Sytyksen säätö tapahtuu löysäämällä pari ruuvia, joilla levy - siis se levy jossa kärjet ovat kiinni vapautuu ja sitä pääsee liikuttamaan puoleen ja toiseen.
Jos sytytystä pitää aikaistaa, niin pyöritä magneeton aluslevyä koneen pyörimissuuntaa vastaan. Jos pitää myöhäistää sytytystä, niin käännä levyä pyörimissuuntaan.
Esim. tulpan reikään laitettavalla heittokellolla saadaan määritettyä oikea sytytysennakko, joka voi olla vaikka 1,5 mm eykk. Eli tällöin kärkien tulee aueta. Aukeamisen näet vastusmittarilla tai sen puuttuessa vaikka hyvin, hyvin ohuella muovisuikaleella. Pentuna käytettiin tupakka-askin muovia.
Myös katkojan kärkien väli pitää säätää. Nyrkkisääntö on 0,4 mm kärkien ollessa täysin auki.
Kärkiväli mitataan rakotulkilla.Kirjoitit sitten kärkien säätöohjeet...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit sitten kärkien säätöohjeet...
En suinkaan... Kärkiä pitää kiinni yksi ruuvi. Kärjet säädetään löysäämällä ko. ruuvi, mittaamalla rakotulkilla kärkiväli ja kiristämällä ruuvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En suinkaan... Kärkiä pitää kiinni yksi ruuvi. Kärjet säädetään löysäämällä ko. ruuvi, mittaamalla rakotulkilla kärkiväli ja kiristämällä ruuvi.
Kiva. Lisää kärkisäätöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietää ja on tuntenut periaatteen jo 15 kesäisenä. Liian pitkä juttu alkaa kirjoittamaan.
https://suzukipv50.wordpress.com/tekniikkaa/mopoilijan-sahkooppia-magneeton-ja-sytytyksen-teoriaa/
Googlaa itse lisää..Kiertämällä mangeettoa vastapäiväämn aikistetaa ja myötäpäivään myöhemmäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertämällä mangeettoa vastapäiväämn aikistetaa ja myötäpäivään myöhemmäsi.
Tuota noin - ei voi sanoa kumpaan suuntaan, sillä pohjalevyn säädön suunta riippuu moottorin pyörimissuunnasta 🏍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha 2-t mopon perusversio katkojan kärjillä:
Kampakseli päässä on epäkesko. Koneen pyöriessä kärjet avatuvat ja sulkeutuvat, Kun kärjet avautuvat, sytytyspuolaan indusoitunut virta purkautuu kipinänä sytytystulpassa.
Sytyksen säätö tapahtuu löysäämällä pari ruuvia, joilla levy - siis se levy jossa kärjet ovat kiinni vapautuu ja sitä pääsee liikuttamaan puoleen ja toiseen.
Jos sytytystä pitää aikaistaa, niin pyöritä magneeton aluslevyä koneen pyörimissuuntaa vastaan. Jos pitää myöhäistää sytytystä, niin käännä levyä pyörimissuuntaan.
Esim. tulpan reikään laitettavalla heittokellolla saadaan määritettyä oikea sytytysennakko, joka voi olla vaikka 1,5 mm eykk. Eli tällöin kärkien tulee aueta. Aukeamisen näet vastusmittarilla tai sen puuttuessa vaikka hyvin, hyvin ohuella muovisuikaleella. Pentuna käytettiin tupakka-askin muovia.
Myös katkojan kärkien väli pitää säätää. Nyrkkisääntö on 0,4 mm kärkien ollessa täysin auki.
Kärkiväli mitataan rakotulkilla.Turhaan selität näille trolleille. Koko palsta ollut pilalla jo pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan selität näille trolleille. Koko palsta ollut pilalla jo pitkään.
Juuri trollasit itse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan selität näille trolleille. Koko palsta ollut pilalla jo pitkään.
osta mopo
kaikki selviää
- Anonyymi
Moottorisahassa ei ole kärkiä
- Anonyymi
Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.
Myös purupiikeissä on kärjet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös purupiikeissä on kärjet!
Hampaissa vielä toinen sama lisää
- Anonyymi
Vanhoissa on
- Anonyymi
Kiertämällä sytytyksen pohjalevyä aikaisemmalle tai myöhäisemmälle.
- Anonyymi
Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.
Et sitten paljoa tiedä :D
- Anonyymi
Antaa vaan tulla lisää tietämystä tähänkin vedätykseen....
- Anonyymi
Sytytyshetkeä voidaan ohjata kampikammion tms. imulla, keskipakoisilla jousi-paino systeemeillä.
- Anonyymi
Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti.Kaikissa moottoripyörissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa moottoripyörissä.
Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 12:04:05
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä moottorisahan teräketjussa on montakin kärkeä.
Myös purupiikeissä on kärjet!
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 15:44:19
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Myös purupiikeissä on kärjet!
Hampaissa vielä toinen sama lisää
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 10:15:04
UUSI
Kiertämällä sytytyksen pohjalevyä aikaisemmalle tai myöhäisemmälle.
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 11:23:06
UUSI
Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 13:02:23
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kärjettömässä puolan sijainnilla kehällä. Kiertämällä pyörimisuuntaan myöhäiselle vastoin pyörimisuuntaa aikaiselle. Kärjellisestä en tiedä.
Et sitten paljoa tiedä :D
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 13:25:06
UUSI
Antaa vaan tulla lisää tietämystä tähänkin vedätykseen....
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 13:36:21
UUSI
Sytytyshetkeä voidaan ohjata kampikammion tms. imulla, keskipakoisilla jousi-paino systeemeillä.
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 15:36:20
UUSI
Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti.
Äänestä
Anonyymi
2023-12-16 19:59:49
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kierroksien mukaista hienosäätöä mutta harvemmin magneettosytytyksessä.
Kärjettömässä magneettosytytyksessä elektronisesti.
Kaikissa moottoripyörissä.
- Anonyymi
minä oon itse siirtänyt koneista toisiin vauhtipyörän ja se joka pyörii sekä puolan joka on kiinteä tai sytytyspohjalevyn jossa on myös valopiola yms.
puolan paikka tai kiilanpaikalla olen säätänyt sytytyksen kohdilleen.
laitoin kesällä garelli 2 t moottoriin m-sahan sytytysvehkert kun garelliin ei löytynyt omia.
syksyllä laitoin yanaha ys624 linkooni tecumsehin vauhtipyörän ja puolan koska jammun oma oli rikki ja maksanut olisi rahaa 300€,tecumsettiä löytyy joka nurkalta.
se vaati mm.vauhtipyörän kartion muokkauksen eikä ollut ihan helppo kotikonstein mutta toimii se hyvin.
eli puolan paikka vauhtipyörään on natsattava kohdilleen. - Anonyymi
Eikö ressukat ymmärrä, että ajoitus ja ohjaus ovat eri aisoita.
- Anonyymi
Miten sen ottaa. Vanhoissa kärkivehkeissä kärkien avautuminen "ohjaa" sytytyshetken, mutta vain manuaalinen sytytyksen säätö mahdollistaa oikean sytytyshetken. Eli voinee sanoa, että säätö ohjaa sytytyksen oikea-aikaiseksi. Vanhoissa (esim. mopot) 2-t moottoreissa ei ole mitään muuta ohjausta, myöhemmin joihinkin 2-t koneisiin taisi tosin tulla jonkinmoisia keskipakosäätimiä. Sellaisella voisi sanoa sytytyshetkeä ohjattavan, mutta se on vain hienosäätöä kierrosten mukaan ja keskipakosäädinkin vaatii manuaalisen perussäädön.
Magneettosytytyksiä on erilaisia, käytetäänkö kärkiä enää missään uusissa - en tiedä, mutta tuskin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sen ottaa. Vanhoissa kärkivehkeissä kärkien avautuminen "ohjaa" sytytyshetken, mutta vain manuaalinen sytytyksen säätö mahdollistaa oikean sytytyshetken. Eli voinee sanoa, että säätö ohjaa sytytyksen oikea-aikaiseksi. Vanhoissa (esim. mopot) 2-t moottoreissa ei ole mitään muuta ohjausta, myöhemmin joihinkin 2-t koneisiin taisi tosin tulla jonkinmoisia keskipakosäätimiä. Sellaisella voisi sanoa sytytyshetkeä ohjattavan, mutta se on vain hienosäätöä kierrosten mukaan ja keskipakosäädinkin vaatii manuaalisen perussäädön.
Magneettosytytyksiä on erilaisia, käytetäänkö kärkiä enää missään uusissa - en tiedä, mutta tuskin..Jos kärjet ohjaisi sytytyshetken niin kärkisytytyksen modernisointi ohjausmoduulilla ei toimisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kärjet ohjaisi sytytyshetken niin kärkisytytyksen modernisointi ohjausmoduulilla ei toimisi.
Mitä sä taas horiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sä taas horiset
Jos kärjellisen sytytysjärjestelmän ohjaus tapahtuisi kärjillä sytytys ei toimisi enää sen jälkeen kun kärjet on korvattu moduulilla. Äiti selittää lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kärjet ohjaisi sytytyshetken niin kärkisytytyksen modernisointi ohjausmoduulilla ei toimisi.
Aikoinaan 900 Saabin virranjakajan modernisoin. Kärjet luonnollisesti poistettiin. No, menee ohi aiheen, kyseessä ei ollut magneettosytytys.
- Anonyymi
Kärjet toimivat täysin staattisesti kierroksista riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi
2023-12-18 10:06:45
Anonyymi
2023-12-18 15:21:47
Anonyymi
2023-12-18 16:12:02
Anonyymi
2023-12-18 16:23:35 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2023-12-18 10:06:45
Anonyymi
2023-12-18 15:21:47
Anonyymi
2023-12-18 16:12:02
Anonyymi
2023-12-18 16:23:35502 Bad Gateway
- Anonyymi
Ei ne ihan staattisesti toimi kerran kärjet pärrää edestaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne ihan staattisesti toimi kerran kärjet pärrää edestaa.
Kyse olikin ohjauksesta, se voi olla dynaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse olikin ohjauksesta, se voi olla dynaaminen.
Ei, vaan kärjistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan kärjistä.
Kärjet vain katkovat.
- Anonyymi
ladassa on infapunasensori hall jakaja eli optinen valo määrää snaijjauspaikan.
jos on aikasessa rupee naulaamaan ja jos ahtopaineen alla eli 1500 turboroottori on myöhäistts oltava ns. abc laatikko ja pakoputkeen se anturi mikä lie nimi olikaan.- Anonyymi
Alykääpiö kertoo itsestänsä kuinka tyhmä hän on kun tekee näitä alotuksia !
Alykääpiö kertoo itsestänsä kuinka tyhmä hän on kun tekee näitä alotuksia !,,
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002