Kuinka moni maksaa kirkollisveroa?

Anonyymi-ap

Mitä kirkollisverolla saa? Ei ainakaan taivaspaikkaa. Koko maksu menee hatarien kirkkorakennusten lämmittämiseen, Laajasalon ökyasunnon parketteihin ja kyseisen piispan samppanja-aamiaisiin.

Minulle riitti. Maksakaa, jos haluatte. Minä en maksa.

23

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tyhmät maksaa.

• Anonyymi

Et sinä koskaan ole mistään maksanut.

• Anonyymi

Vasta tuloista se vero maksetaan ja voi olla jossain jopa 2 prosenttia. Eli jos hankkii miljoonan minkä moni verokalenterin mukaan hankkii ja paljon enemmän, niin siitä menee 20 000 kirkollisveroa. Rikkaiden sielu on siten suhteettoman kallis.

• Anonyymi

Helluntaissa jehovissa synagogilla maksetaan kymmenen prosentin vero kaikesta myös lestoissa. Kirkko ottaa siis vähiten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaissa jehovissa synagogilla maksetaan kymmenen prosentin vero kaikesta myös lestoissa. Kirkko ottaa siis vähiten.

Ei ole lain määräämä vero ja siinä kukin tekee omillaan mitä tahtoo. Tai jos joku vaatii antamaan, opettaa että antamatta jättäminen on Jumalalta varastamista, on harhaoppinen. Itse antaminen ei ole väärin, sillä kullakin on vapaus ja oikeus tehdä omillaan mitä parhaaksi näkee. Ostaa Teslan osakkeita tai lahjoittaa jonnekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla ääoota sen verran et ymmärrät pakolla ottamisen ja vapaan antamisen eron ?

Jos on, aseta sanasi niin että lukija hoksaa oliko sitä älliä vaiko ei ollut ok !

• Anonyymi

Kuten todettu, tyhmät amikset maksaa.

• Anonyymi

Lopetin maksamisen kertaheitolla, kun tietoon tuli, että kirkossa, joka oli kirkkoni, oli vihitty homo pari.
      Se ei ole enää se minun kirkko, jossa tykkäsin käydä hyvinkin usein.
      Homoparin vihkiminen lopetti välittömästi kirkossa käyntini ja kirkosta eroamisen.

• Anonyymi

Hyvä että lopetit kirkosta eroamisen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että lopetit kirkosta eroamisen!

Onko se nyt loppu?

• Anonyymi

Jokainen jolla on tuloja js on kirkon jäsen.

• Anonyymi

Ei kirkon jäsen, mutta osa verotuloista menee kirkon ja myös uskonnollisten yhteisöjen tukemiseen. Ei kirkosta eroamalla vielä kirkon tuki lopu. Loppuu vain kirkolle korvamerkitty raha.

• Ehkä kirkon pitäisi osallistua kansankapitalismiin. Vastaavasti osa sosiaalituista pitäisi ohjata kansankapitalismiin. Osa sosiaalituesta annettaisiin rahana, joka olisi pakko sijoittaa osakkeisiin. Tuoton saisi asiakas käyttää miten haluaa. Kirkkokin sijoittaisi osan tuloistaan osakkeisiin ja käyttäisi tuotot miten parhaaksi näkee.

• Anonyymi

Eläkemaksuille tehdään juuri noin. Mutta ei niitä koskaan käytetä mihinkään muuhun. Kun Antti Rinne kerran erehtyi sanomaan että mitä jos niitä eläkesijoituksia vähän käytettäisiin, sai sellaiset vihat niskaansa ettei enää ollut asiaa toimia vasemmiston leivissä kun meni niin pyhää asiaa loukkaamaan että ne miljardien sijoitukset ja omaisuudet pitäisi edes vähän purkaa. Ne kerätään kansalta vain siksi, että herroilla on hyvä olla. Vasemmistoherroilla istua miljardien päällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eläkemaksuille tehdään juuri noin. Mutta ei niitä koskaan käytetä mihinkään muuhun. Kun Antti Rinne kerran erehtyi sanomaan että mitä jos niitä eläkesijoituksia vähän käytettäisiin, sai sellaiset vihat niskaansa ettei enää ollut asiaa toimia vasemmiston leivissä kun meni niin pyhää asiaa loukkaamaan että ne miljardien sijoitukset ja omaisuudet pitäisi edes vähän purkaa. Ne kerätään kansalta vain siksi, että herroilla on hyvä olla. Vasemmistoherroilla istua miljardien päällä.

Kansankapitalismi toisi myös mielekkyyttä ihmisen elämään kun voisi sijoituspäätöksillään vaikuttaa asioihin. Voisi vaikka harrastaa eettistä sijoittamista. Syrjäytyneetkin tulisivat osaksi yhteiskuntaa.

• Anonyymi

"
      Kirkollisveroa maksat 1 197,63 € vuodessa. Veroprosenttisi vuodelle 2024 on 1,30 %.
      "

Joo ei

• Anonyymi

Siinä olisi vähän yli tuhat euroa vuodessa pääomasijoittamiseen.

Jos niillä olisi joskus ostanut Teslan osakkeitta vaikka vain yhden vuoren veroilla, olisi niitä 10 00 kertainen arvo nyt salkussa. Ja kyllä harmittaisi jos olisi samoin kuin eläkesijoitukset ettei niitä voisi myydä pois eikä ottaa rahoja omaan käyttöön, vaan pitäisi vain sijoittaa lisää. Se olisi malli jos valtion herrat saisi päättää miten kirkollisverot sijoitetaan. Niin kävisi ja sitten verotuloista maksettaisiin kirkon verot ja itketään kun rahat ei oikein riitä, kun pitää ottaa velkaa että saadaan kirkko pidettyä pystyssä.

• Anonyymi

10 000 kertainen arvo.

• Anonyymi

Taikauskoinen näkee paljon vaivaa ettei hänen kuplansa mene rikki.

Lopussa sitten sama kupla kuin lutterilla, olen kastettu olen pelastuva !

Voi pimeyttä.

• Anonyymi

voi helluntailaispimeyttä !

• Anonyymi

Liian moni.

• Anonyymi

Minä en maksa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      49
      1314
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      160
      1125
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1007
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      812
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      185
      812
    6. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      776
    7. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      769
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      761
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      738
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      698
    Aihe