Yhteiskunta
Maahanmuutto
Iranissa ei TTK formaatti toimi?
Anonyymi-ap
2023-12-16 12:03:38
https://www.verkkouutiset.fi/a/iranin-hallintoa-vastustetaan-tanssikieltoa-uhmaamalla/#bde4e90c
Ympäri Irania kuvataan nyt tanssivideoita, joissa kaikenikäiset naiset ja miehet riemuitsevat, heiluttavat käsiään ilmassa ja tanssivat kansanmusiikin tahtiin, The New York Times kertoo. Videot ovat levinneet laajalle sosiaalisessa mediassa maassa, jonka moraalisäädöksiin kuuluu myös tanssikielto. Julkisilla paikoilla tanssiminen on kielletty.
Videoissa ihmiset tanssivat muun muassa kaduilla, kaupoissa, urheilustadioneilla, luokkahuoneissa, ostoskeskuksissa ja ravintoloissa. Uhmaamalla islamistista hallintoa ihmiset protestoivat samalla itse hallintoa vastaan.
Kampanja lähti alkujaan liikkeelle, kun 70-vuotias kalakauppias Sadegh Bana Motejaded julkaisi videon, jossa hän tanssii muiden ihmisten ympäroimänä. Video levisi laajalle, jonka seurauksena myös muut ryhtyivät kuvaamaan ja jakamaan samantapaista tanssivideota.
– Haluan vain tehdä ihmiset onnelliseksi, hän kommentoi videotaan paikalliselle toimittajalle.
Iranissa ei TTK formaatti toimi? Vasemmistoliitto kieltää tanssin suomessa?
Anonyymi-ap
3
86
Vastaukset
- Anonyymi
Kieltää hän lestat lapsiltaan tanssin ja TV Suomessakin .
- Anonyymi
S ttk
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893