Taksialan työnantajat ja välitysyhtiöt eivät ole puuttuneet laittomaan häirintään

Anonyymi-ap

Työnantajan tulee aktiivisesti seurata, esiintyykö työpaikalla häirintää, ja puuttua työpaikalla ilmenevään häirintään oma-aloitteisesti. Yleensä häirintä on sitä helpommin ratkaistavissa, mitä aikaisemmassa vaiheessa siitä ilmoitetaan poliisille. Häirintää voidaan myös ehkäistä laatimalla hyvän käyttäytymisen pelisäännöt ja huolehtimalla, että jokainen asiakas on tietoinen siitä, että häirintään puututaan johdonmukaisesti.

Mikä on häirintää?

Työturvallisuuslaissa kielletään häirintä, joka aiheuttaa työntekijän terveydelle haittaa tai vaaraa. Häirintä on kielteistä toimintaa tai käyttäytymistä.

Häirintää on esimerkiksi

toistuva uhkailu
pelottelu
ilkeät ja vihjailevat viestit
väheksyvät ja pilkkaavat puheet
työnteon jatkuva perusteeton arvostelu ja vaikeuttaminen
maineen tai aseman kyseenalaistaminen
seksuaalinen häirintä.

Tällainen toiminta haittaa työntekijän terveyttä tai vaarantaa sen, sekä on rikos. Taksinkuljettajien kannattaa tehdä rikosilmoitus jokaisesta tapauksesta.

12

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos asiakas pelkää niin jossain on vika. Aluksi ei tarvinnut edes taksikupua saatika veroja maksaa. Itapäivälehdiessä isokenkäiset valitti kun autoa ei saa ja kuljettaja ei löydä paikkoja ja lopuksi se taksi oli törkyhintainen. Nyt alalle pesii mafia ainakin median mukaan. Ei hyvältä näytä. Kenen etu oli alan luottamuksen menettäminen.

• Anonyymi

Asiantuntijat ovat lain esivalmistelleet, tarkan tutkinnan ja kuulemisten jälkeen, joten se on nyt juuri oikeanlainen. Älkää ihmiset valittako kun itse olette tällaisen tilanteen halunneet.

• Anonyymi

Kyse on nyt kuljettajista, joita asiakkaat häiritsevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiantuntijat ovat lain esivalmistelleet, tarkan tutkinnan ja kuulemisten jälkeen, joten se on nyt juuri oikeanlainen. Älkää ihmiset valittako kun itse olette tällaisen tilanteen halunneet.

Toinen pölö, mikä ei ymmärtänyt aloitusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen pölö, mikä ei ymmärtänyt aloitusta.

Huomasitko, etten vastannut aloitukseen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina kun uusi laki tulee voimaan niin täydellisesti epäonnistunut. Taksilaki kela nyt uutena sote mikään näistä ei toimi. Kyllä on eduskunnassa tyhmää väkeä kaikki laitetaan paskaksi eipä ole berner itseään puolustanut. Kyllä oli tyhmä akka

• Anonyymi

Kuka niistä kuljettajista muka välittäisi? Asiakkaat ovat todellisessa vaarassa. Kuljettaja voi vaihtaa alaa milloin vain .

• Anonyymi

Asiakkailla ei ole mitään väliä, niitä tulee aina uusia. Sama se minne huonoimmat maksavat heittää, vaikka kaatopaikalle.

• Anonyymi

Ihan järkyttävää kun mamut saa pelotella matkustajia ja raiskata. Kyllä suomi on turvaton maa. Katson joka kerta että ratin takana ei ole musta mies. Vanhuksia huijaavat sen kun kerkeevät. Aina pyytävät palvelumaksua joka on laitonta helppo on vanhuksia huijata sitten sanotaan mamut kunnioittaa vanhuksia vanhuksen kukkaroa kunnioittaa. Kyllä ovat pirun ahneita rahalle koko taksialan on saaneet huonoon maineeseen. Sanoisinko vitun mamut

• Anonyymi

Minä taas olen saanut parasta palvelua maahanmuuttajataustaisilta kuljettajilta. Teidän on turha haukkua kaikkia maahanmuuttajia ,muutaman yksittäistapauksen mukaan.

• Anonyymi

Onhan maahanmuuttajista yksi prosentti kunnollisia. Vain 99% heistä on rikollisia.

• Anonyymi

Kelataksia käyttävät ovat suurimpiä häiriksiä, jotka voi viedä suoraan putkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4628
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      358
      3949
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3500
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3268
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2583
    6. 280
      2420
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1850
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1822
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1526
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      9
      1195
    Aihe