Taksialan työnantajat ja välitysyhtiöt eivät ole puuttuneet laittomaan häirintään

Anonyymi-ap

Työnantajan tulee aktiivisesti seurata, esiintyykö työpaikalla häirintää, ja puuttua työpaikalla ilmenevään häirintään oma-aloitteisesti. Yleensä häirintä on sitä helpommin ratkaistavissa, mitä aikaisemmassa vaiheessa siitä ilmoitetaan poliisille. Häirintää voidaan myös ehkäistä laatimalla hyvän käyttäytymisen pelisäännöt ja huolehtimalla, että jokainen asiakas on tietoinen siitä, että häirintään puututaan johdonmukaisesti.

Mikä on häirintää?

Työturvallisuuslaissa kielletään häirintä, joka aiheuttaa työntekijän terveydelle haittaa tai vaaraa. Häirintä on kielteistä toimintaa tai käyttäytymistä.

Häirintää on esimerkiksi

toistuva uhkailu
pelottelu
ilkeät ja vihjailevat viestit
väheksyvät ja pilkkaavat puheet
työnteon jatkuva perusteeton arvostelu ja vaikeuttaminen
maineen tai aseman kyseenalaistaminen
seksuaalinen häirintä.

Tällainen toiminta haittaa työntekijän terveyttä tai vaarantaa sen, sekä on rikos. Taksinkuljettajien kannattaa tehdä rikosilmoitus jokaisesta tapauksesta.

10

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos asiakas pelkää niin jossain on vika. Aluksi ei tarvinnut edes taksikupua saatika veroja maksaa. Itapäivälehdiessä isokenkäiset valitti kun autoa ei saa ja kuljettaja ei löydä paikkoja ja lopuksi se taksi oli törkyhintainen. Nyt alalle pesii mafia ainakin median mukaan. Ei hyvältä näytä. Kenen etu oli alan luottamuksen menettäminen.

      • Anonyymi

        Asiantuntijat ovat lain esivalmistelleet, tarkan tutkinnan ja kuulemisten jälkeen, joten se on nyt juuri oikeanlainen. Älkää ihmiset valittako kun itse olette tällaisen tilanteen halunneet.


      • Anonyymi

        Kyse on nyt kuljettajista, joita asiakkaat häiritsevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijat ovat lain esivalmistelleet, tarkan tutkinnan ja kuulemisten jälkeen, joten se on nyt juuri oikeanlainen. Älkää ihmiset valittako kun itse olette tällaisen tilanteen halunneet.

        Toinen pölö, mikä ei ymmärtänyt aloitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen pölö, mikä ei ymmärtänyt aloitusta.

        Huomasitko, etten vastannut aloitukseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijat ovat lain esivalmistelleet, tarkan tutkinnan ja kuulemisten jälkeen, joten se on nyt juuri oikeanlainen. Älkää ihmiset valittako kun itse olette tällaisen tilanteen halunneet.

        Aina kun uusi laki tulee voimaan niin täydellisesti epäonnistunut. Taksilaki kela nyt uutena sote mikään näistä ei toimi. Kyllä on eduskunnassa tyhmää väkeä kaikki laitetaan paskaksi eipä ole berner itseään puolustanut. Kyllä oli tyhmä akka


    • Anonyymi

      Kuka niistä kuljettajista muka välittäisi? Asiakkaat ovat todellisessa vaarassa. Kuljettaja voi vaihtaa alaa milloin vain .

      • Anonyymi

        Asiakkailla ei ole mitään väliä, niitä tulee aina uusia. Sama se minne huonoimmat maksavat heittää, vaikka kaatopaikalle.


    • Anonyymi

      Ihan järkyttävää kun mamut saa pelotella matkustajia ja raiskata. Kyllä suomi on turvaton maa. Katson joka kerta että ratin takana ei ole musta mies. Vanhuksia huijaavat sen kun kerkeevät. Aina pyytävät palvelumaksua joka on laitonta helppo on vanhuksia huijata sitten sanotaan mamut kunnioittaa vanhuksia vanhuksen kukkaroa kunnioittaa. Kyllä ovat pirun ahneita rahalle koko taksialan on saaneet huonoon maineeseen. Sanoisinko vitun mamut

    • Anonyymi

      Minä taas olen saanut parasta palvelua maahanmuuttajataustaisilta kuljettajilta. Teidän on turha haukkua kaikkia maahanmuuttajia ,muutaman yksittäistapauksen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe