saab 900s 2.3 talladega

saabi haussa

täällä epätietoinen hakee edelleen saabia, ja
kysyisin viisaammilta mikä on malli
merkintä TALLADEGA? milaainen ajaa?
terveisin mika

5

1002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NG900T

Talladega on NG900 mallin erikoisempi sporttiversio. Näitä oli saatavilla vain vähän aikaa välillä -97 ja -98. Aeroja kun ei NG900:sina ollut, niin liekö talladega sitten turbona monen mielestä se klassisen huippumallin, aeron, eräänlainen korvike vaikkei tehoja turbomallissa sitä normaalia 185hv enempää ollutkaan.

900 Talladegan erikoisvarustelu käsittää mm. nahkasisustan, erikoisine oviverhoiluineen kromisilla ovenavaajilla. Puskurit eroavat myös hieman tavallisista 900:n puskureista.

900 Talladega -malli sai nimensä siitä, kun saab juhlisti 1996 vuoden loppupuolella saatettuaan loppuun testit jossa kuudella NG900:lla ajettiin USA:ssa Talladegan moottoriradalla kaasu pohjassa yhteen menoon lähes 200 tuntia, huomioden tietysti tankkaukset, renkaiden vaihdot ja huollot. Ennätyksiäkin rikottiin.

Kymmenen vuotta aikaisemmin samanlaisia testejä ajettiin myös ysitonnisilla joka myös sai tästä omat talladega mallinsa.

• Turbo Sensonic

Olen itse nähnyt yhden NG900 Talladega turbon, jossa oli kangaspenkit. Eli ilmeisesti kaikissa NG900 Talladegoissa ei ollut vakiovarusteena noita nahkapenkkejä. Noita Tallagegojakin oli muistaakseni samoilla tyyppimerkinnöillä, kuin "tavallisia" NG900:ia, eli 900, 900S ja 900SE.

Tämä auto, josta kerroin, oli kaupan Länsiautossa silloin, kun olin ostamassa nykyistä autoani. Uudehko Saabbi (ja vieläpä turbo) piti saada, ja eräs työkaverini hihkaisi minulle, että Länsiautossa olisi Talladega turbo (pelkkä 900). Menin katsomaan autoa, se oli "oranssinhiekanvärinen" tai jotain sinne päin ja harmailla kangaspenkeillä. No joku oli ehtinyt sen jo ostaa, ja "myyty" lappu oli sijoitettu auton tuulilasiin. Huono asia oli, että autossa oli peltivanteet alla. Hyh hyh!

Sitten siellä oli myös rivissä valkomusta NG900 Turbo, jossa oli mm. kattoluukku, ACC, Cruise, Sensonic jne. Ja loput voittekin arvata :)

-> NG900T:lle : mitenkäs viritysasiat edistyvät? Sain Speedpartsilta tarjouksen noista steg 3:n romppeista, ja postitusmaksut ovat aika suolaiset. Onneksi kaveri on ostamassa itselleen 221 hv:n steg 1 -settiä vm. 2001 9-3 2.0t:hen (150hv), ja voidaan pistää postimaksut "puokkiin". Kyselin vielä, että voiko tilauksen maksaa Visalla, ettei tarvitsisi "sekoilla" pankkien kanssa. Eipä ole vielä tullut vastausta.

• NG900T
        Turbo Sensonic kirjoitti:

Olen itse nähnyt yhden NG900 Talladega turbon, jossa oli kangaspenkit. Eli ilmeisesti kaikissa NG900 Talladegoissa ei ollut vakiovarusteena noita nahkapenkkejä. Noita Tallagegojakin oli muistaakseni samoilla tyyppimerkinnöillä, kuin "tavallisia" NG900:ia, eli 900, 900S ja 900SE.

Tämä auto, josta kerroin, oli kaupan Länsiautossa silloin, kun olin ostamassa nykyistä autoani. Uudehko Saabbi (ja vieläpä turbo) piti saada, ja eräs työkaverini hihkaisi minulle, että Länsiautossa olisi Talladega turbo (pelkkä 900). Menin katsomaan autoa, se oli "oranssinhiekanvärinen" tai jotain sinne päin ja harmailla kangaspenkeillä. No joku oli ehtinyt sen jo ostaa, ja "myyty" lappu oli sijoitettu auton tuulilasiin. Huono asia oli, että autossa oli peltivanteet alla. Hyh hyh!

Sitten siellä oli myös rivissä valkomusta NG900 Turbo, jossa oli mm. kattoluukku, ACC, Cruise, Sensonic jne. Ja loput voittekin arvata :)

-> NG900T:lle : mitenkäs viritysasiat edistyvät? Sain Speedpartsilta tarjouksen noista steg 3:n romppeista, ja postitusmaksut ovat aika suolaiset. Onneksi kaveri on ostamassa itselleen 221 hv:n steg 1 -settiä vm. 2001 9-3 2.0t:hen (150hv), ja voidaan pistää postimaksut "puokkiin". Kyselin vielä, että voiko tilauksen maksaa Visalla, ettei tarvitsisi "sekoilla" pankkien kanssa. Eipä ole vielä tullut vastausta.

Joo ainakin S ja SE mallista mäkin oon kuullut.
        Mutta näköjään niitä sitten on kankaallakin, oliko oviverhouskin kangasta/plyyssiä? Toisaalta kaikkihan ei haluu uuteen autoon nahkapenkkejä, varsinkaan jos ei oo ilmastointia, ihan syystäkin.

Toi erikois design oviverhouskin tekee siitä juuri talladegan, hmm.. mitähän talladegaa niissä sitten oli, puskurit nyt ainakin? hintaa kun talladega varustellulla oli vissiin vähintään parikymppiä enemmän perusvessaan verrattuna, niin mistähän ihmiset lie maksoivat sen talladegalisän :) Jonkun ruotsalaisen artikkelin mukaan olis ollut peräti 40tkr kalliimpi. Konehuoneessakaan kun ei mitään lisukkeita ollut.

Onko saamasi tarjous 8250 kruunun kieppeillä kun siitä vielä vähennetään klubialennus? Postimaksu on 450:- Ei mun mieletä NIIN paha, mitä kuvittelin, paketti on kuitenkin iso ja painava.
        Vertaan tässä vaan siihen mitä pelkän lightning etupuskurin rahtikustannukset olisivat:

720 kruunua rahdista plus "tilaa vievä paketti" 1380 kruunua, eli semmonen reilun tonnin paukku markkoina kuljetuksesta. Tämäkin tiedoksi niille ketkä on tilaamassa ruotsista puskurin kokoista kamaa ehjänä perille toimitettuna.... Samaan rahaan tulee kuitenkin varmasti koko sarja, mutta itse olin kiinnostunut vain etupuskurista ja helmoista.

• Turbo Sensonic
        NG900T kirjoitti:

Joo ainakin S ja SE mallista mäkin oon kuullut.
        Mutta näköjään niitä sitten on kankaallakin, oliko oviverhouskin kangasta/plyyssiä? Toisaalta kaikkihan ei haluu uuteen autoon nahkapenkkejä, varsinkaan jos ei oo ilmastointia, ihan syystäkin.

Toi erikois design oviverhouskin tekee siitä juuri talladegan, hmm.. mitähän talladegaa niissä sitten oli, puskurit nyt ainakin? hintaa kun talladega varustellulla oli vissiin vähintään parikymppiä enemmän perusvessaan verrattuna, niin mistähän ihmiset lie maksoivat sen talladegalisän :) Jonkun ruotsalaisen artikkelin mukaan olis ollut peräti 40tkr kalliimpi. Konehuoneessakaan kun ei mitään lisukkeita ollut.

Onko saamasi tarjous 8250 kruunun kieppeillä kun siitä vielä vähennetään klubialennus? Postimaksu on 450:- Ei mun mieletä NIIN paha, mitä kuvittelin, paketti on kuitenkin iso ja painava.
        Vertaan tässä vaan siihen mitä pelkän lightning etupuskurin rahtikustannukset olisivat:

720 kruunua rahdista plus "tilaa vievä paketti" 1380 kruunua, eli semmonen reilun tonnin paukku markkoina kuljetuksesta. Tämäkin tiedoksi niille ketkä on tilaamassa ruotsista puskurin kokoista kamaa ehjänä perille toimitettuna.... Samaan rahaan tulee kuitenkin varmasti koko sarja, mutta itse olin kiinnostunut vain etupuskurista ja helmoista.

Mulle sanottiin Speedpartsilta seuraavaa:

Oman auton boksin päivittäminen steg 1->steg 3: 1200 SEK (koska olen ostanut steg 1:n BSR:ltä),
        3" JT -superflow 4100 SEK
        Sportkat 2800 SEK
        Samalla hommaan kaverin autoon (vm. 2001 9-3 2.0t) steg 1 -setin, joka maksaa 6600 SEK.
        Kaikista hinnoista pois -15%.
        Mutta tässä se varsinainen pommi: meinaavat ryökäleet ottaa postituskuluja 1010 SEK!!! Sanoivatko he heti sulle, että jos hommaat tuon steg 3 -setin, niin postituskulut on 450 SEK?! Vai olisikohan tuossa 1010 SEKissä vielä mukana meikäläisen ja kaverin autoihin tilaamien H&R -madallussatsien rahti? Perin outoa!

• NG900T
        Turbo Sensonic kirjoitti:

Mulle sanottiin Speedpartsilta seuraavaa:

Oman auton boksin päivittäminen steg 1->steg 3: 1200 SEK (koska olen ostanut steg 1:n BSR:ltä),
        3" JT -superflow 4100 SEK
        Sportkat 2800 SEK
        Samalla hommaan kaverin autoon (vm. 2001 9-3 2.0t) steg 1 -setin, joka maksaa 6600 SEK.
        Kaikista hinnoista pois -15%.
        Mutta tässä se varsinainen pommi: meinaavat ryökäleet ottaa postituskuluja 1010 SEK!!! Sanoivatko he heti sulle, että jos hommaat tuon steg 3 -setin, niin postituskulut on 450 SEK?! Vai olisikohan tuossa 1010 SEKissä vielä mukana meikäläisen ja kaverin autoihin tilaamien H&R -madallussatsien rahti? Perin outoa!

Joo, 450 kerrottiin postikuluja kertyvän tosta kolmosesta.

Muistaakseni jotkut on joskus tilannu tuolta pelkkiä putkia josta postikuluja velotettu joku 350 sekkiä, siitä on kyllä vuosia aikaa joten hinnat on varmaan muutenki nousseet.

Jouset on kyllä painava paketti vaikkei kovin isokokoinen paketti ookkaan. Kai se sitten kokonaisuudessaan on sen verran iso ja painava lähetys jotta hintaa sitten kertyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2293
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      306
      1262
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      737
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      662
    Aihe