Mikä jouluruuista on herkkusi

Anonyymi-ap

ja joko olet maistellut jouluruokia ? Teetkö niitä itse vai ostatko valmiina ?

16

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ïtse teen. Riisipuuro ja sekahedelmäsoppa.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18167186M

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Hellouta täältä lännenpläntistä. On toki joitakin jouluherkkuja, joita on ihan pakko tehdä. Muulloin en tee, mutta jouluna kyllä-kyllä.

      Ensteks mainitsen Luumukräämin. Herttileijaa sentään, voiko olla jouluisempaa herkkua. Se on aivan ihanaa. Suuhun kun lykkää kera kermavaahdon, niin sukkien pyörimisen lisäki pyörii silmätkin niin, että valkuaiset vaan näkyvis kun iirikset klumpsahtaa silmän vintille piiloon. Huh huh.

      Kinkun paistan potkalla, ei mitään luuttonta verkkokinkkua.
      Laatikot "ofkoos". Ensteks perunaloota, sit lanttuloota ja vimppana porkkanaloota. Porkkanalootaa otan lautaselle vain vähäsen.

      Nää nyt oli ne mainitsemisen arvoiset murkinat.
      Muitakin hyviä jouluruokia on, mutta nämä ovat parhaimmat.

      Heikunkeikku

    • Anonyymi

      Porkkanalaatikko on paras! Tosin teen sen ohrapuuroon riisipuuron sijasta. Ohrasta tulee maukkaampaa. Ostin jo aikoja sitten puurokattilan jolla ohrapuuro ja riisipuuro mukavasti muhii kypsäksi palamatta pohjaan.

      Luumukiisseli kermavaahdolla tuo muorilan Joulut mieleen. Paljon kokonaisia luumuja pitää olla. Nam!

      • Anonyymi

        Minä teen niin riisi puuron kun ohra puuronkin uunissa .hyvää tulee eikä liioin tartte sekoitellaan eikä pala pohjaan .


    • Anonyymi

      Kun lapsena/nuorena seurasin oman äitini hääräilyä jouluruokien, -siivouksen ym. kanssa ja hänen väsymistään kaiken valmiiksi saattamiseksi, silloin jo päätin, etten ikinä ala samaan touhuun. Nukahti suurin piirtein aatoiltana nojatuoliin, kun humu oli ohi.

      Olen myös huomannut, että kaiken saa valmiina kaupasta, hieman kermaa ja voita perään. Tai vastaavasti voi tilata pitopalvelusta. Töissä olevana ei moiseen olisi aikaakaan, saati haluja.

      Kalkkuna on se paras.

      • Anonyymi

        Myös minä ostan laatikot valmiina kaupasta. Tuunaan ne oman maun mukaisiksi. Juuri lisäämällä kermaan ja siirappia ja sen semmosta. Lykkään uuniin ja kun ne sieltä pois otan, niin johan kelepaa.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi

        Ihan niin minun äitini kävi töissä joten valmiina ruuat ostettiin ruuat


    • Kinkku (parin kolmen kilon itse paistettu tai valmiina siivuina samalta kauppiaalta ostettuna). Lanttulaatikko (itse anoppivainaan ohjeella tehtyä), jouluinen bataattilaatikko (itse tehtyä), rosolli ilma silliä kaupasta. Kylmäavulohisiivut kauppiaalta. Muutama mausteinen juusto. Karjalanpiirakat kaupasta ja munavoi ite tehtynä. Joululimppu. Siinäpä tärkeimmät.

    • Anonyymi

      Kun Joulun alusviikolla on paljon vapaata niin teen rauhassa laatikot ja mm. piirakat. Jouluruoan olen kerran syönyt tämän vuoden pikkujouluissa, hyvää oli mutta pakko myöntää, ettei vedä vertoja omatekoiselle. AIkuiset lapsemme rakastavat tekemiäni laatikoita, kinkkukastiketta, lohipiirakkaa ja sienimuhennosta. Myös kaiken laiset jouluiset jälkiruuat menevät hyvin parempiin suihin ja kokki kiittää!

      Kun lapset palailevat kotikaupunkeihinsa, on kinkku syöty ja jääkaappi muutoinkin tyhjä, hyvä niin. Puolisoni kanssa menemme ravintolaan syömään ja kertaamaan joulun tapahtumia.

      Ihana juhla!

    • Anonyymi

      alotukseen:
      kotona paistettu kinkku ja lanttulaatikko,

    • Anonyymi

      Kinkku, peruna- ja lanttulaatikko.
      Kinkun olen jo paistanut ja hyvää tuli.

    • Anonyymi

      Itse tehdyt laatikot joita teen 5 erilaista itselle ja lapsen perheelle. Jälkiruuaksi kahvin kera itse tehtyä viikunakakkua.

    • Anonyymi

      Jouluruokia on syksynmittaan tullut parin kinkun muodossa maisteltua. Kinkku on muutenkin paras jouluruokani. Tänä vuonna graavilohta ja mätikastiketta. Tietty perunaa lisäksi. Jälkkäriksi rusinakiisseliä tilkalla kermaa ja maitoa.

      • Anonyymi

        Tuosta ei joulupöytä parane


    • Anonyymi

      Ei ole mitään juoluherkkua mutta yksi ehdoton inhokki on. Lipeäkala! Lapsuuteni kodissa sitä oli pöydässä jokainen joulu ja sitä oli pakko maistaa.
      Paksuläskinen kinkkukaan ei innostanut koska läskiä oli otettava ilman tyhkäisen lihan kovertamista.
      Laatikot olivat halpoja arkiruokia eivätkä liittyneet mitenkään jouluun
      Avioliittomme 54v:n aikana pydässämme on ollut kinkku kahtena jouluna. Yksi oli silloisen työnantajani lahjus ja toisen osin hetken heikkoudessa kun halvalla sai.
      Pari kalkkunaa on ollut ja useana jouluna lampaan koipi jota ei tarvinnut pakkosyödä joulun jälkeen.

      Viimeiset åarikymmentä vuotta olemme jouluina syöneet niitä herkkuja joita on ollut pöydissä haettavina. Kotimaisissa urheiluopistoissa, Viron kylpylöissä, Keski-Euroopan kohteissa ja noissa väleissä kahdesti Espanjan asunnollamme omavastuisessa normipöydässä.
      Huomenna lähdemme joulupyhiksi kolmannen kerran läheiseen kylpylään.
      Omatuntoni ei salli kotona aamuherkkua, reilusti rapeaa pekonia kahden häränsilmän kera mutta tuolla aloitan päiväni mm. tuolla jouluherkulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe