Laitetaan tämä tännekkin, kun ehkä kuuluu paremmin tälle puolella.
Pitäs kääntää yksi Basicilla tehy ohjelma PHP:lle, ikinä en Basiciin tutustunut, mutta ohjelma sen verran yksinkertainen, että käänös onnistuu.
Aino mikä tuli ongelmaksi koodi RND(1).
Ilmeisesti satunnaisluku 0 - 1?
Mutta kuinka monen desimaalin tarkkuudella?
Sekä jos ohjelmassa on toisen kerran toi RND(1) niin onko se sama luku?
Googlella löysin yhen keskustelun,jonka mukaan luku olisi sama, ellei alusteta jotain jne...
RND(1)?
2
274
Vastaukset
- tapaus
>..luku olisi sama, ellei alusteta jotain jne...
Kaikissa kielissä satunnaislukugeneraattori pitää alustaa jos halutaan "oikeasti" satunnaisia lukuja.
PHP:n versiosta 4.2.0 lähtien se näkyy olevan automaattisesti tehty. En tiedä miten sen saa pois jos tarvii tilannetta jossa sarjojen täytyy pysyä identtisenä.
Itse komentona basicissa Int((High - Low 1) * Rnd) Low vastaa PHP:n komentoa rand(Low, High)
http://www.macdonald.egate.net/CompSci/PHP/random.html- ---------
Kiitoksia paljon vastauksesta.
Aattelin tehdä itse ihan toisella tavalla, ottaa satunnaisluvun 0 - 1 usean desimaalin tarkkuudella ja kertoa sitten koodissa olevalla luvulla, hyvä että sen voi tehdä noinkin helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1094282- 1493673
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah883435Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291730
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371558Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140