Rakastunut alkoholistiin

Onko moni pysynyt suurkäyttäjän/ alkoholistin rinnalla? Rakastan häntä, mutta tilanne on paikoin ahdistava. Hankala tavata ystäviä, koska rakkaani vetää itsensä humalaan joka päivä. Hankala hoitaa lastenlapsia. Nukkua viinahöyryissä ja pelätä hänen uniapneakohtauksiaan. Väkivaltaa ei esiinny, eikä v....uilua. Ihana ihminen viinan vallassa. Tilanne eskaloituu eskaloitumistaan. Neuvoja, pliis.

50

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On monia miehiä, jotka pysyvät toimintakykyisenä ollessaan kokoajan alkoholin vaikutuksen alaisena ja eivät silti ole yhtään väkivaltaisia. Harmi vain, se rasittaa heidän elimistöään todella rankasti, suorastaan tuhoaa, mutta kaikkihan me kuitenkin kuollaan joskus.

      • Anonyymi

        Kaksi aika läheistä henkilöä kuollut viinaan toiselta jäi kolme pientä lasta ja vaimo toisella oli taas jo aikaa mennyt välit poikki ainoaaan lapseensa. Kuolema korjasi viinamiehet jotka olivat kumpikin ihan liian nuoria kuolemaan .Joten miksi joku tieten tahtoen jatkaa suhdetta joka ei muuta anna mun juopuneen ihmisen katseltavaksi .
        Alkoholistin on ihan itse hakeuduttava hoitoon, ja ymmörtää että tarvitsee hoitoa! Ei kukaan läheinen pysty heitä hoitelemaan


    • Varmasti oman itsetunnonkin kannalta nöyryyttävää olla omassa kodissaan se toinen nainen.

      • Todellakin on.


    • Anonyymi

      Rakastat häntä koska kohtelee sua hyvin ja näyttää sen sitten tolla juomisella. Mikä hänestä tekee erilaisemman kuin mies jolla ei ole alkoholiongelmaa.

      • Hän vaan on mun rakas. Olen omistautuvainen. Mitä muuta voisi tehdä kuin sietää tai jättää? Onko jotain taikakeinoja kenelläkään?


      • Anonyymi
        Käyttäjätunnus23 kirjoitti:

        Hän vaan on mun rakas. Olen omistautuvainen. Mitä muuta voisi tehdä kuin sietää tai jättää? Onko jotain taikakeinoja kenelläkään?

        Missäköhän olet häneen tutustunut kun et näköjään ite juo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missäköhän olet häneen tutustunut kun et näköjään ite juo.

        Itse asiassa olen kohtuukäyttäjä. Viina ei vaan vie. Bileissä tavattiin. Olihan se humalassa, pitäisi aina luottaa ensimmäiseen mielikuvaan.


      • Anonyymi
        Käyttäjätunnus23 kirjoitti:

        Itse asiassa olen kohtuukäyttäjä. Viina ei vaan vie. Bileissä tavattiin. Olihan se humalassa, pitäisi aina luottaa ensimmäiseen mielikuvaan.

        Mikä tekee hänestä ihanemman kuin kohtuukäyttäjä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee hänestä ihanemman kuin kohtuukäyttäjä?

        Varmaan maailma on täynnä ihania kohtuukäyttäjiä. Kohtuukäyttäjyys ei nyt ole se rakkaus kriteeri tässä. En rakasta hänen humalaista minäänsä, mutta rakastan hänen selvää minäänsä.


      • Käyttäjätunnus23 kirjoitti:

        Hän vaan on mun rakas. Olen omistautuvainen. Mitä muuta voisi tehdä kuin sietää tai jättää? Onko jotain taikakeinoja kenelläkään?

        Käytännössä muita vaihtoehtoja ei ole kuin kärsiä tai jättää, etenkin jos ja kun mies ei itse huomaa eikä tunnista sairauttaan tai edes tajuaisi minkään olevan vialla.

        Jos tosiaan juominen on päivittäistä ankaraan humalatilaan asti, pitäisi ukko houkutella katkaisuun ja sitten alkoholistiparantolaan, missä sitten oppii tai ei opi olemaan juomatta kokonaan. Alkoholismi on sairaus, eikä krooniseen tilaan joutunut ihminen enää kohtuukäyttäjäksi palaa; tilastollinen todennäköisyys on mitätön.

        Valitettavasti ennuste on yleensä niin huono, että kun ilmeisesti ikääkin alkaa olemaan, niin tuon putken katkaisee vain Viikatemies. Otan osaa.


      • Anonyymi
        Käyttäjätunnus23 kirjoitti:

        Varmaan maailma on täynnä ihania kohtuukäyttäjiä. Kohtuukäyttäjyys ei nyt ole se rakkaus kriteeri tässä. En rakasta hänen humalaista minäänsä, mutta rakastan hänen selvää minäänsä.

        Sanoit että hän juo itsensä humalaan joka päivä. Pakkohan siinä on olla taukoa. ei hän nyt joka minuutti voi vetää viinaa. Kysynkin kuinka usein ja kauan hän on juomatta jos hän kerta on selvin päin ilman että hänen kehossaam on yhtään alkoholia?


      • Anonyymi
        Käyttäjätunnus23 kirjoitti:

        Hän vaan on mun rakas. Olen omistautuvainen. Mitä muuta voisi tehdä kuin sietää tai jättää? Onko jotain taikakeinoja kenelläkään?

        Ei ole taikakeinoja sillä jos ei hän itse älyä ettei joka päivä olla känniskåsä niin ei lopeta sinun vuoksesi vaikka miten häntä rakastat . Asia tulee vaan pahenemaan viikko viikolta kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta Siis aiotko elää ongelmallisen ihmisen kanssa jonka tavat estävät kanssakäymisen ystävien kanssa, josta et koskaan tiedä miten paljon on ottanut .
        Kilttejä ihmisiä alkoholistit usein ovatkin, siksipä ovatkin alkoholisteja koska antavat maille periksi . Kysy häneltä kestääkö hän jutella kanssasi selvin päin vai onko pakko ottaa alkoholia kun on sinun kanssasi.itse katsoisin asian niin että minua pidetään niin arvottomana että on oltava juovuksissa että pystyy oleman minun kanssani.äoian tulet huomaamaan miten hänen muistinsa alkaa pettää ja väittää jotain asiaa ihan toiseksi kun mitä se on , tai ei muista edes jotain tapahtumaa ollenkaan. Siitä se sitten alkaa alkoholi dementia , ja takaan ettet jaksa silloin häntä hoitaa . En sitoisi tunnetasolla itseäni ihmiseen jonka kanssa ei tule olemaan tulevaisuutta. . Joten muista että sinullakin on vaan yksi elämä ja tuhlaat aikaasi tyhjään olemalla suvaitsevainen vaikka toinen juo jotka päivä .
        Kyllä niitä on miehiä jotka osaavat olla kilttejä ilman viinaakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit että hän juo itsensä humalaan joka päivä. Pakkohan siinä on olla taukoa. ei hän nyt joka minuutti voi vetää viinaa. Kysynkin kuinka usein ja kauan hän on juomatta jos hän kerta on selvin päin ilman että hänen kehossaam on yhtään alkoholia?

        Moni jokamitse valmistaa viinansa juovat sitä joka päivä .
        Miksi joku haluaisi elää vapaa ehtoisesti jonkun juopon kanssa samalla lastenlapsien hoitokin siitä kärsii. Lapset aja viina ei mahdu koskaan saman katon alle. ensinnäkin usein ovat alkoholistit niitä mukavia kilttejä ihmisiä siksi ovat alkaneetkaan juomaan kun ovat liian kilttejä ja tunteellisia .
        Ja kun on kerran niin pitkällä alkoholismissaan että sitä on otettava päivittäin, niin miten sellaista voi rakastaa yleensäkään. Laita ne rakkauden tunteet koppaan ja ajattele selkeästi .jos ei voi olla seurassasi selvinpäin, niin silloin ei arvosta teidän suhdetta mitenkään.


      • Anonyymi
        Käyttäjätunnus23 kirjoitti:

        Hän vaan on mun rakas. Olen omistautuvainen. Mitä muuta voisi tehdä kuin sietää tai jättää? Onko jotain taikakeinoja kenelläkään?

        Olet kanssariippuvainen ja tunnet olevasi merkityksellinen.
        Minäkin rakastan monta alkoholistia - sukua kun ollaan, niin
        toisemme hyvin tunnetaan, mutta pysyn kaukana rakkaistani!
        Minä en kykene antamaan heille mitään, mitä he haluaisivat!
        He täyttävät omat tarpeensa kaltaistensa seurassa.
        Kunnioitan heitä, sillä he jättävät minut elämään elämääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kanssariippuvainen ja tunnet olevasi merkityksellinen.
        Minäkin rakastan monta alkoholistia - sukua kun ollaan, niin
        toisemme hyvin tunnetaan, mutta pysyn kaukana rakkaistani!
        Minä en kykene antamaan heille mitään, mitä he haluaisivat!
        He täyttävät omat tarpeensa kaltaistensa seurassa.
        Kunnioitan heitä, sillä he jättävät minut elämään elämääni.

        Lisäisin vielä, että moni alkoholisti on lopettanut aiemmin ryyppäämisensä,
        kun häntä "rakastavat" ihmiset eivät tee hänen juopotteluaan enää mahdolliseksi.
        Sen, kun tajusin, että edistän sukulaisteni ryyppäämistä, niin
        se auttoi minua vetäytymään omaa elämääni viettämään.
        Myös oma terveyteni parani huomattavasti sen jälkeen,
        kun en enää kainnut humalaisen äidin lapsia, että
        äiti sai "seurustella" löytääkseen isän lapsilleen.


    • Anonyymi

      Syyllinen olohan siitä tulee jos alkoholisti kuolee. Itse koin tämän ja vaikka kuinka koetin auttaa et lopettaa juomisen, hän joi vaan. Tunsin pari vuotta, ja luulin et saan hänet raittiiksi, selvinpäin oli ihan kiva. Olin huolissani ja siksi tapailin myös autoin kaikessa. Lopulta tiesin et oli juonu jo vuosikymmeniä, alussa en huomannut kun osas olla selvinpäin enempi. Levätköön rauhassa kun ei mikään auttanut lopulta.

      • Anonyymi

        Ihan niin, sitä muka luulee että omalla rakkaudella parantaa toisen ja sitä uskoo omaan kykyynsä parantaa, mutta näin sitten käy, sitä huomaa että ongelma on ollut paljon aikaisemmin . Ei tarvitse kannata huonoa omaa tuntoa vaikka toinen juo itsensä hengiltä, koska tulevat kuitenkin juomaan vaikka olisi heidän kanssaan . Joten kuten sanoit levätköön rauhassa ja kerrankin tietää missä


    • Anonyymi

      Menee vaan pahemmaksi joten en tiedä mikä siinä on että jaksaa rakastaa ihmistä joka ei voi toisen seurassa edes olla selvin päin .
      Tulee kuolemaan hengityskatkoon nukkuessaan !joten varaudu siihen.
      Sinun rakkautesi on yksipuolista , ja kun se vielä se viinan ottikin tårajoittaa ystävien kanssa olemista niin mitä siinä on enää rakastettavaa.
      Nähty läheltä miten tälläinen ” rakkaus” loppuu . Joten ajattele itseäsi ja lapsenlapsia , sillä hän ei tule lopettamaan juomistaan, ja menetät lastenlapsien elämästä suuren osan jos jäät odottelemaan selvää päivää. Alkoholisti ei lopeta juomistaan , koska ei voi lopettaa. Joten itse kyllä valitsisin lapseni ja lapsenlapset elämääni ilman pelkoja . Sillä lastenlasten kehitysvaiheet eivät tule uusintana

    • Anonyymi

      Kaverillasi ja läheisillään on pahoja ongelmia.

    • Anonyymi

      Kenen vastuulla on yksin asuva alkoholisti, kun ei läheisetkään enää jaksa. Annetaanko elää yksin sairautensa kanssa jos siinä kunnossa, ettei pysty hakemaan apua tai ei halua sitä. Huolta aiheuttaa todella.

      • Anonyymi

        Aikuinen ihminen yhteiskunnassa on vastuussa ainoastaan itsestään se in vaatimus jokaisella .Ei kenenkään tartte ruveta hoitajaksi mitenkään kuolee se silloinkin . Ei kenekään keho kestä viinaa jossain vaiheessa tulee toppi . Ja koska hönellä ei ole huoltajaa kunnan puolesta niin silloin kantaa vastuun itse itsestään moni juo itsensä hengiltä todella, kun jäävät yksin mutta sekin on ainoastaan heidän oma päätös , Ei kai se ole sinun elämäsi tarkoitettu sellaiseksi että
        Alat itsekkin lopulta oireilemaan siitä kun huomaat ettei sinulla ole mitään mahtia hönen juomisensa . Mutta voit ehdottaa että sanot suoraan hänelle että koska hän on alkoholisti niin menet mukaan jos hän haluaa hoitoa vaivaansa. Hän tukee sanomaan että alkoholisti on silloin ainoastaan kun on jossain puistonpenkillä tai siltojen akka, siis kieltää oman juomisensa .äja niin kauan kun hän ei itse näe omaatilannettaan ei auta mitkään puheet sat itekeä, uhata, nauraa rakastaamuttamikään ei tehoa, ei edes jos saisit vaikean sairauden itse sekään ei lopettaisi hönen juomistaan , sillä se on osa häntä ensin on hän ja alkoholi sen jälkeen olet vasta sinä Joten ajattele selkeästi asiat jantee päätös ,


    • Anonyymi

      Olipa hyvää tietoa ja nyt en ole huolissani, autoin kyllä paljon ja uskoin valheita, eläköön kuin itse haluaa ja niin teen myös minä. En sääli enää.

    • Anonyymi

      Olen tässä asiassa ikävä kyllä ns. kokemusasiantuntija. Kommenteissa korostuu taipumus ajatella että kaikki liika juominen on alkoholismisairautta joka vaatii hoitoon hakeutumista esim. menemällä istuskelemaan entiselle kansakoululle joksikin viikoiksi ainakin. Ja jossa toinen ei voi auttaa. Tässä lähestymistavassa on auttajan kannalta kaksi puutetta. Kansakoululle lähtijöitä (ja joo, tästä on ollut tosi monelle apuakin mutta kokonaistarvitsijamäärän kannalta ratkaisu on merkityksetön) on aika harvakseltaan, ja toinen ehkä tärkeämpikin on se että liika juominen, oli se alkoholisista tai ei, lähes aina johtuu jostain tunne-elämän häiriöstä mikä johtaa juomiseen. Juominen on oire, ei primääri sairaus. Jotkut business-tyypit väittävät että joo, joo mutta ensin on hoidettava alkoholismi sitten hoituu loput. Logiikka sinänsä minulle kelpaa mutta kun niin usein käy niin että koska primäärisyytä ei tunnisteta, se jää hoitamatta ja "kansakoululta paluun" jälkeen kaikki jatkuu hetken päästä kuten ennenkin - tietenkin koska juomisen syy jäi. Ei pystynyt lopettaa todetaan.

      Mitä siis voi tehdä? On ikävä kyllä käytävä usein aika pohjalla että motivoituu tuon primäärisyyn selvittämiseen, ainakin itselleni kävi niin mutta alkoholismin hoitaminen ennen tämän tunnistamista - mikä oli oikeastaan helpotus - oli juuri katkaisu, pillerit, pää selväksi ja taas 1-24 kk päästä rusahti korkki auki. Yksi lause voi pelastaa elämän. "Eihän se viina oo se sun ongelmas", totesi lääkäri. Aloin hakea apua siihen miksi minulle tulee sellaisia oloja mitkä johtaa repsahtamisiin yms. en niinkään mihinkään alkoholismiin. Helposti ajattelee että mikä siinä on ero. Se että myös juomisesta ulos pääsy on seurausta, raittiutta ei kannata laittaa päämääräksi koska se on aika luotaantyöntävä ajatus juomarille. Mutta lähes kaikki juomarit haluaisivat tilanteeseen korjausta mutta eivät tiedä miten. Tää stoori on aivan liian monisäikeinen tähän kirjoitella, toivottavasti edes idea selkisi.

      • Haluaisin kiittää kaikista mielipiteistä ne! Ne ovat auttaneet minua tässä mielen palapelissä. Tuo uniapneakuolema on suurin pelkoni tällä hetkellä ja varsinkin nyt, kun siitä täällä varoitettiin. En ole se hoitotäti tai rakkaus riippuvainen , osaan katsoa tilannetta realistisesti. Tämä on vaikeaa, koska tilanne on terveydellisesti vakava eikä minulla ole vaikutusmahdollisuutta. Kiitos tästä viestistä, johon vastaan juuri nyt, sillä sain tästä uuden ulottuvuuden ajatella asiaa. Kiitän myös Kataa linkeistä, on hyvä tietää, että sellaisia on olemassa. Otan syvästi osaa teidän menetykseen ne, jotka olette jo rakkaan ne haudanneet. Toivotan ihanaa joulua!🎄


    • Anonyymi

      Jos kirjoitit totta.Ota jalat allesi ja juokse. estä puhelin ja some forumisi hänet. Vahvistuksen asialle saat miksi. Mene kirjastoon.Lainaa ilmasiksi VIRAT HEPO OLOHUONESSA!

    • Anonyymi

      Ammattiapu auttaa, ei vanha äiti tai isä. Hyvää joulua!

      • Anonyymi

        Juurikin näin.
        Eikä ole hyvä ottaa " hoito-tädin " asemaa, jos toisella on niin paha ongelma, että siitä itse vieressä kärsii.
        Ketään ei voi rakastaa terveeksi, se on varmaa. Toista voi luulla rakastavansa, tehden itsensä sairaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin.
        Eikä ole hyvä ottaa " hoito-tädin " asemaa, jos toisella on niin paha ongelma, että siitä itse vieressä kärsii.
        Ketään ei voi rakastaa terveeksi, se on varmaa. Toista voi luulla rakastavansa, tehden itsensä sairaaksi.

        Noin se juuri on, vaikka en ole keneenkään rakastunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se juuri on, vaikka en ole keneenkään rakastunut.

        En ole minäkään, ja jos vielä rakastun, pidän huolen, etten rakastu alkoholistiin.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne. On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia ja vertaistuki voi olla iso voimavara. Lisäksi on olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Ryhmäkeskusteluihin ja ryhmächatteihin osallistuminen voi myös lievittää yksinäisyyttä.

      Joka viikko ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Sinun täytyy vain rakkaasi ominaistuoksuu,sonta
      lisäksi ymmärtää hevostelua.
      Sontasepot on kakkosmiehiä eli suku ei jatku kuin vasojen merkeissä.

    • Anonyymi

      Olin narsistisen alkoholistin kanssa 1.5 vuotta ja hän tuhosi elämäni siinä ajassa. Kierrä kaukaa, usko vain niin on parempi. Kenellekään en toivo samanlaista helvettiä kuin se mies oli. Aluksi hurmaava, lopussa sadisti. Eikä minkäänlaista todellista motivaatiota lopettaa juomista. Pelkkiä valheita ja pettämistä joka asiassa.

      • Anonyymi

        Kuspää on kuspää joi tai ei , itse tunnen monta juoppoa jotka hoitavat hommansa ja suhteensa ok , enempi ongelmia tulee mustis muijien käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuspää on kuspää joi tai ei , itse tunnen monta juoppoa jotka hoitavat hommansa ja suhteensa ok , enempi ongelmia tulee mustis muijien käytöksestä.

        Nyt kun, väänsit syyt naisten niskaan, niin voit itsekunnioituksella
        ryypätä ja tehdä toisten elämän helvetiksi maan päällä!


    • Anonyymi

      voiko juopon jättää heitteille, kuka huolehtii jos ystävät häipyy

      • Anonyymi

        Ystävillä on oikeus häipyä, jos he eivät jaksa katsoa ja " hoivata " juoppoa.
        Se ei ole heitteillejättö, jos vain katoaa juopon elämästä.


      • Anonyymi

        Anna sinä juopon käyttää sekä oma elämänsä, että sinun elämäsi ja
        mahdollisten lasten elämä lukuun ottaen.
        Minä annan juopon valita omat ryyppykaverinsa ja elämäntapansa,
        mutta hän ei ole oikeutettu tuhoamaan myös minun elämääni!
        Valitsen itse oman elämäntapani, eikä siihen kuulu juoppoja!


    • Anonyymi

      Olen suhteessa exäni kanssa. Hän on alkoholisti.
      En osaa neuvoa. Olen auttanut häntä. Yhdessä vaikeassa vaiheessa oli itsariuhkailuja. Hän hoitaa työnsä. Pelkään uniapneakohtauksia. Emme onneksi asu yhdessä. Hän imaisee minut elämäntyyliinsä, jos asumme yhdessä. Minulla on omat ystävät ja pyrin elämään mahdollisimman normaalia elämää.

      • Anonyymi

        Keskari päivässä parantaa muistia!


      • Anonyymi

        Voitko kertoa, mikä on saanut sinut palaamaan exän kanssa yhteen ?
        Mielenkiinnosta kyselen, koska kiinnostaa, mikä siinä on, mikä saa ihmisen palaamaan suhteeseen, jossa ei ilmiselvästi ole hyvä olla.
        Vaikka ette asu yhdessä, on hän näköjään silti saanut sinut " imaistua " elämäntyyliinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa, mikä on saanut sinut palaamaan exän kanssa yhteen ?
        Mielenkiinnosta kyselen, koska kiinnostaa, mikä siinä on, mikä saa ihmisen palaamaan suhteeseen, jossa ei ilmiselvästi ole hyvä olla.
        Vaikka ette asu yhdessä, on hän näköjään silti saanut sinut " imaistua " elämäntyyliinsä.

        En tiedä, haluanko avata anonyymipalstoilla, mutta olin ystävä hänen läheisensä kanssa ja hän oli ystävä minun läheiseni kanssa. Kumpikin kuoli viikon sisällä. Suruaika yhdisti. Lisäksi autoin häntä, koska olen hyvä hoitamaan talousasioita. Olen liian empaattinen. Toinen vanhempani oli alkoholisti.


    • Anonyymi

      Naisena ymmärrän hyvin naisten tarvetta saada lapsi.

      Huumeet eivät ole vain yhteiskunnan alimman kastin lasti.
      Työttömät ja kodittomat saavat helpotusta elämäänsä niistä.

      Yläluokan perilliset ja lääkärit, monet vastuullisissa töissä olevat
      käyttävät huumeita eri muodossa jaksaakseen työnsä haasteet.
      Aloittavat usein käytön jo opiskeluaikanaan.

      Terveydestään kiinnostuneet ohjataan erilaisiin kannabisöljyihin,
      joten siitäkin saadaan asiakkaita kovempiin huumeisiin.
      Puhumattakaan lääkärien määräämistä huumelääkkeistä
      jo ADHD-vilkkaille lapsille passivoidakseen heitä.

      Mutta ihmettelen, että huumemaailmassa elävän partneri
      suunnittelee lapsen hankkimista huumeista riippuvaisen kanssa!
      Se on itsekkyyden huiooua!
      Olen nähnyt useampia lapsia vakavin sairauksin, sekä fyysiseti,
      että psyykkisesti vanhempien ollessa kykenemättömiä itse
      antamaan minkäänlaista huolenpitoa jälkeläisilleen!
      Tukikodit eivät enää riitä näille huumeiden vaikutuksille
      altistuneille lapsille ja he ovat jo traumatisoituja ja turvattomia.

      Ihminen, joka ei kykene aktiiviseen elämään muuttuvassa yhteiskunnassa
      ei kykene myöskään kantamaan vastuuta lapsen kasvatuksesta!
      Mutta turha näille huumeiden käyttäjille on mitään sanoa.
      Heidän oikeutensa tuhota oma elämänsä on heille laki.
      Miksi joku muu saisi nauttia normaalista elämästä,
      kun heiltä on mennyt se kyky ja mahdollisuus?
      Tuhotaan vaan katkeruudessa niin monia ympäristössä kuin mahdollista!

      Selväpäinen mies lupaa kymmenenkaunista ja yhdeksän hyvää,
      että saa naisen ilmaiseksi kantamaan arkitoimet.
      Huumeveikot uhkailevat itsemurhalla, syyttämällä naista
      omasta väärinkäytöstään ja kiristämällä kaikin tavooin.
      Nainen, joka lähtee heidän matkaansa, ei arvosta itseään,
      elämäänsä ja puhe rakkaudesta on riippuvaisuutta,
      joka naamioidaan, että olisi oikeus jatkaa suhdettaan.

      • Anonyymi

        En suunnittele lasta enkä naimisiinmenoa kenenkään miehen kanssa. Kaikki tuntemani miehet ovat entisiä tai nykyisiä alkoholisteja tai alkoholin suurkuluttajia, työssäkäyviä tai työttömiä tai pettävät ja hyväksikäyttävät muuten vain naisia.


      • Anonyymi

        Että jotkut saavat muka helpotusta elämäänsä huumeista ?
        No huh huh, ehkä se saattaa alkuun tuntua jotenkin helpottavalta, mutta.....


      • Arkitoimet. Tämä on nyt tapahtunut, että näyttää siltä, että minä hoidan rahalliset arkitoimet. Joudun (-mme) muuttamaan pienempään asuntoon. Hän ei enää halua ottaa osaa kuluihin.
        Kuulostanpa tyhmältä, kun en tajua erota tässä vaiheessa. Hetken aikaa vielä yrittää irtautua. Pelottaa, ahdistaa ja olisi helpompi esittää, että kaikki on hyvin.


    • Anonyymi

      Olin 2 v. päihderiippuvaisen kanssa ja nyt ihmettelen miksi uskoin niitä satuja?,ihan oikeasti.

      • Anonyymi

        Jos j kun haluu vierottua päihteistä

        Kantsii ajatella

        Vaikka on välillä vaikeaa

        Kaikkihan sen tekis, jos ois helppoo


    • Anonyymi

      Niinpä, ei alkoholisti ole paha eikä ilkeä tahallaan, se on sairaus muiden joukossa vaikka surullisena voi läheiset kokea, mutta elämässä voi näin käydä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe