Onko tämä Vehkataipaleen kanavan reitti oikeasti ajettavissa ilman pohjakosketuksia hieman isommalla veneellä? Reittihän ei ole mitenkään merkitty väyläksi ja kiviä on merkitty karttaan huolestuttavan paljon. Miten isolla veneellä siitä pumppuaseman ja sillan ali mahtuu? Nyt kun vesi on Saimaassa korkeimmillaan niin tuo reitti kiinnostaisi käydä katsastamassa.
Vehkataipaleen kanava E-Saimaalla
6
3199
Vastaukset
- Matrx
Ei pidä ajaa niiden karttaan merkittyjen kivien yli, eikä niitä nyt niin paljoa sitäpaitsi ole. 6...8 metrisellä paatilla ainakin pääsee, sulun tarkkoja mittoja en muista. Olisi kyllä hienoa jos siihen merkittäisiin väylä.
- jansu
Hyvin meni 9 metrinen ja selkeesti isompikin olisi mahtunut sulkuun. Valomasto jouduttiin taittamaan alas. Virtaukset on aika kivat joten tarkkana saapi olla.
- chrisu
Liukuvalla veneellä kannattaa ajaa ylävirtaan mentäessä liussa ylös asti.. Liukuvalla veneellä aikasta hankalaa ajaa hiljaa koska virtaus on kova.. Itsellä kokonaispituutta 9.5m ja leveyttä 3m, korkeutta vedenpinnasta n.2.5-3m..
- Kapsi
Hyvin tuo reitti on kartoissa nykyään merkattu, koossa tulee ensimmäisenä vastaan korkeus koska vanhan tien avattava silta ei ole enää jostain syystä avattava.
- Mielenkiintoista.
Sulkukanava on aika mielenkiintoinen: Taipalsaarelta päin tultaessa ajetaan aika kovaan vastavirtaan, mutta sulussa mennään kuitenkin alaspäin. Eka kerralla tätä ihmeteltiin jonkin aikaa ennen kuin kuultiin ilmiölle luonnollinen selitys. Siis miten tämä on mahdollista? Miettikääpä sitä...
- ilakah
Vehkataipaleen sulun vieressa oleva rakennus on pumppulaitos jonka Kaukas Oy joskus aikojen alussa rakensi saadakseen veden virtaamaan Pikkusaimaalta poispain se siis pumppaa vetta Suur-Saimaan puolelta, saadakseen tehtaan jatevedet Suur-Saimaan suuntaan. Jos en ole vaarin ymmartanyt niin nk. patotie on tehty samasta syysta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504