Lipuntarkastajat

onko oikeus

Kun lipuntarkastajat nousevat ratikkaan, niin onko heillä oikeus ei päästä minua ulos?

Itse huomasin vähän myöhässä, että se oli minun pysäkki, mutta lipuntarkasta ei päästänyt minua, ja haluaisi välttämättä nähdä lippuni. Kun kaivoin lompakkoni ratikka ehti jo lähteä liikkeelle, ja jouduin kävelemään yhden pysäkin takasin (ratikat kun kulkevat 25min välein, joten kävelee nopeammin). Onko lipuntarkastaja toiminut oikein? Minua ainakin vituttaa, kun minulla oli vielä kaiken lisäksi se lippu.

10

1422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

No ei varmasti ole mitään oikeutta estää sua lähtemästä raitiovaunusta omalla pysäkilläsi. Ei niillä ole edes oikeutta pyytää sun henkkareitas.

• vpk

Kannattaisi ehkä tutustua Lakiin Joukkoliikenteen Tarkastusmaksusta, ennenkuin syydät tänne tuollaista valheellista paskaa.

• Anonyymi

Ja tuon kertoaksesi kaivoit ketjun vuodelta 2005, kuulostat kovin rasistiselta natzilta, eli Persulta.

• Joops?

Lipuntarkastaja toimi aivan oikein. Mieti nyt vähän. Jos lipuntarkastajan astuttua ratikkaan tarkastukselta välttyisi kun "olisi kiire pois" kulkuvälineestä. Kaikilla olisi "kiire" eikä kenelläkään lippua kun tietäisivät välttyvänsä tarkastukselta "kiireen" perusteella.

Asiaan ei vaikuta se että sinulla oli lippu.

• lippuni

Niin voisi nousta bussista kanssani ja tarkistaa sen lipun ulkona. Enää en aio myöhästyä tentistä jonkun lipuntarkastajan takia, menen vaikka väkisin ulos, jos on pakko.

• Anonyymi

Suomessa oli hyvä, jos tehtäisiin niin kuin tuolla "etelässä" eli Tallinnassa.

Tarkastajien tullessa bussiin tai ratikkaan niin kaikki muut ovet lukitaan. Eli ei pysty viime hetkessä hyppäämään pois kyydistä.

Ratikat saatetaan pysäyttää muualla kuin pysäkillä tarkastajien kyytiin nousemiseksi. Silloin avataan ovi vain tarkastajille ja ratikka seisoo sen ajan esim. puistokäytävällä, aukiolla jne.

Siinä loppuu sitten ihmisten kiireet!

Itse olen muutamia kertoja ollut edellä mainituilla tavalla pysäytetyissä ratikoissa. Tutuille olin muutama minuuttia aikaisemmin kertonut tarkastajien tavasta nousta kyytiin muualta kuin pysäkiltä. Tarkastajat tulivat ja meillä suomalaisille oli liput kunnossa.

• Pete tietää

vaadi korvausta ytv:ltä ja HKL:lltä ja luottamusmieskin varmaan auttaa sinua ja tee ilmoitus poliisille vapaudenriistosta.

• trumanb

Tuskin tämä Suomessa ainakaan tapahtui, koska väität ratikoiden kulkevan 25min välein. Aika paksua tuollainen puhe. Helsingissä et ehdi polttaa edes tupakkaa, kun seuraava ratikka on jo pysäkillä. Ja lipuntarkastajilla on täysi oikeus olla päästämättä sinua ulos. Se on vähän voivoi, jos myöhästyt tentistä sen takia, että olet mattimyöhäsenä liikkeellä. Olisit tosiaan voinut mennä sillä 5 minuuttia aikasemmalla ratikalla. Älä jätä kaikkea aina viime tinkaan.

• et ainakin suomesta

Paksua? Katso vaikka 1/1a linjojen aikataulut, väli ei ruuhka-aikoina 20 minuuttia, ja jos se vielä myöhästyy, niin ihan oikeasti ehtii kävellä pari neljäkin pysäkkiä, ennen seuraava ratikkaa.

Itse jouduin matkustamaan kaksi vuotta ratikoilla, ja joka päivä sai paleltua pysäkeillä vähintään vartin.

Ja laitokselta laitokselle pitäisi päästä vartista, joten laske itse paljonko aikaisemmin pitää lähteä luennolta, jotta kerkisi kävelemään pysäkille, odottamaan ratikkaa, matkustamaan, ja sitten vielä kävelemään toiselle laitokselle. Ja jotta voisi palata sen yhden pysäkin pitäisi varata ei 5 minuuttia, vaan puolituntia.

• Anonyymi

Kyllä lipuntarkastajat saa tehdä sääntöjä niin pummilla matkustavat jää kiinni. Oma syynne kun ei noudateta suomen lakia huudetaan rasismia kun musta kärahtää. Ei se tehoo

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      123
      3388
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      78
      1758
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1541
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      51
      1293
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1165
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      96
      1110
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1049
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      944
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      885
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      19
      867
    Aihe