Puhutaan; Vajakki eläkeläinen

Anonyymi-ap

Itse olen muuttanut ulkomaille eläkkeellä ja sitä vastaan on helppo osoittaa vajakki eläkeläisen elämä ja asenteet. Vajakki eläkeläinen on pääsääntöisesti KELA eläkkeellä ja ei näin voi laillisesti edes hyödyntää eläkkeellä olon mahdollisuuksia täysimääräisesti.

Tänään oli lehdessä, että valtion varakkaat ja viisaat muuttaa eläkkeellä Sveitsiin ja näin saavat hyvän ja paremman toimeentulon ja hyvinvoinnin ja elintason.

Itse muutin ensin Thaimaahan heti, kun pääsin TK-eläkkeelle 54 vuotiaana. Toki oli sen verran hyvät tulot, että en saa KELA:sta mitään ja voin haistattaa paskat koko valtiolle. Eli ajattelen vain ja puhun vain yksilöistä, kuten viisaan kuuluukin.

Minulla on nyt 1600 dollarin netto-eläkke kuukaudessa. Vuokraa maksan kohtuu hyvistä asunnoista Vung Taolla 180 dollaria kuussa + sähkö ja sijainti on kartalla aika lähellä Sun Hill hotellia, joten sijainnin voi vajakkiein mielistelijä kyllä tarkistaa sijainnin vuoksi. Asuntoon kuuluu kaikki mikrosta aina ilmaiseen Wifiin. Sekä kerran viikossa siivous.

Toinen asunto minulla on Kambodzassa Kampotissa Fish Islandilla noin 300 metriä kalasaaren sillasta ha matkaa Kampotin ns. ytimeen on tasan 2 kilometriä ja Taksi Pass App maksaa yksi suunta 1,35 euroa. Toki minulla on siellä oma mopo tai moto. Sana juttu, että siellä on terassi ja krilli myös lisäksi. Ja se maksaa 150 dollaria kuussa + sähkö.

Vajakkiein johtaja tai mielistelijä lohdutti vajakkeja sijainnilla. Mutta kyllä Helsingin Jakomäessä on stadilla vuokra-asuntoja yli 1000 euroa kuukaudessa on vai ei vajakki? Mitä palveluita siinä on lähellä ja kuinka lähellä?

Ok. Puhutaan ruuasta. Kävelin eilen kotiin ja matkalla oli hedelmien myyjiä ja ostin Dragon fruitteja... Katsoin, että myyvät 0, 35 euroa kappale tai ajattelin mutta, kun maksoin, niin laittoi vaa'alle ja kyllä se oli kilohinta. Teiltä Vajakeilta hyvinvointi valtiossa varastavat tai kiristävät 26 euroa kilo niin, että lapseni jätti sen siihen vaa'alle siellä vajakki Suomessa... Lähetti kuvan minulle. . . Banaaneja ostin ja oli sen verran halpoja, että vastasi 0,40 dollarisentin rahasta. .. mitä sitte ruoka raflassa ? Eilen söin vähän sellaisen aamiaisen, missä oli kaksi jauheliha pihviä ja pari toustia ja pari kananmunaa.
Se kyllä maksoi melkein 5 dollaria. Mutta molemmissa maissa on keskimääräisesti ravintoloita missä saa kanan rintafileen salaatilla perunalla noin 3 - 5 dollari. Ravintoloita on runsaasti. Eilen kävelin samalla kerralla näin buffee ravintolan paikallisen. Hintaa oli 1,6 dollaria ja syö niin paljon, kuin haluat ... Laitan kuvan. . . Kaupoissa on ruokia erilaisia ja eri hintaisia aina purkkiruuista alkaen.

Kolmantena asiana haluaisin mainita vajakki näkökulmaan, että me muut olemme matkustelleet paljon ja toki meillä oli siihen myös silloin jo varaa. Vajakki ei myöskään ole tienannut työssä-olo aikana rahaa ja on siellä myös tyytynyt asemaansa. Voisin sanoa, että miten tälläinen ihminen kuin minä edes voisin asettua asumaan mihinkään vajakki kylään jurnuttamaan valtiosta ja sen touhuista. Minähän olen vapaa ja käytän nimeä Vapaaherra. Minulla on se tieto ja minä en voisi ikinä kuuna päivänä asettua huonompaan tilanteeseen taloudellisesti, kuin nyt. Minulla on nyt kaksi asuntoa täällä Vietnamin Vung Taolla ja Kambodzan Kampotissa ja niistä maksa. Yhteensä vuokraa noin 300 euro kuukaudessa. Näiden välin voin ajaa bussilla alle 30 dollarin hintaan. No, sama matka vajakkilassa en halua edes kuulla.

Sää millainen sää vajakkilassa on? Sää täällä Kambodzassa ja Vietnamissa on jo kuten arvasit Noin 30 - 24 astetta pääsääntöisesti. Eli mitä varusteita minä täällä tarvitsen on T-paita, Shortsit ja sandaalit. Katsotko mitä sinä Vajakkilassa tarvitset ? Jätä se tonttulakki naulaan jo.

Sitten vielä uskonnosta ja mediasta. Teidän valtion kirkkonne ei puhu koskaan Raamatun pedosta tai pedon luvusta tai pedon merkistä. Teidän pappinne hakee kunniaa valtiolta ja sen johtajalta ihan julkisesti ja luuletteko että katolisen kirkon pappi voisi ikinä kuuna päivänä vinkua valtiolta keltaista ruusua tai ritari merkkiä.. . Hei, Vatikaani ja heidän piispansa vihkii kuninkaita kautta historian... Ovat ylempänä, kuin valtio. Teidän medianne ei saa kertoa teille eläkeläisten elämästä täällä Kambodzassa tai Vietnamista tai Espanjasta. Niiden on kerrottava köyhistä ja kuvattava roskapönttöjä ja näytettävä TV:ssä rikos ja poliisi ja tulli sarjoja. Romanian mustalaisista ne teki dokumentin 2 miljoonalla eurolla... Valokuvista jopa kukat haalistu. .. varmasti tekevät dokumentteja USA:n kodittomista ja muista vastaavista.

12

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiva kun viihdyt. Itse tuntisin olevani yksin maapallolla turistina vieraissa.
      Ei se raha. Mulla ei ole koskaan ollut paljon. Meidän talossa yksi on sairastunut koronaan. Kertoi, että oli oksentanut kauravellin pois. Ajattelin keittää kanakeittoa, perunaa,porkkanaa maissia soseena ja sitten kanasuikaleet ja kerma sekaan. Vien oven taakse. Vähän currya mausteeksi. Muuten peruskamaa.
      Mulle tuotti iloa, että kaapissa oli jo kaljamaltaita ja ruisleseitä edelliseltä vuodelta kun tein kaksi saaristolaisleipää jouluksi.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­­N­y­­­m­f­­o­m­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18174012t

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ja Suomen ilmasto. Voin sanoa, että olen sopeutunut. Nautin talvesta ja kesästä, nuo välimuodot tekevät molemmista parempia. Helteellä en jaksa paljon mitään. En käy ravintoloissa kuin harvoin, en koskaan yksin. Pakkasessa on sieniä ja puolukkaa. Pari litraa mustikkaakin vielä. Itse kerättyjä.
      Joo, olen vajakki, työeläkeläinen. Olin töissä vielä vuoden ekstraa. Pelkäsin jäädä pois,koska työ oli mulle niin tärkeää. Hyvin se on mennyt.

      • Anonyymi

        Kyllä metsästä saa ruokaa . . . Ja pakkasessa on hyvä säilöä.


    • Anonyymi

      Paskavarpaiden maassa elo on halpaa ja yksinkertaista. Kyllä siellä köyhä suomalainen pärjää.

    • Anonyymi

      Tämä suomalaisen veronmaksajan kustannuksella elävä sekopäätrolli on julistanut tuota höpöhöpöjuttuaan täällä vuosia… kenellekään ei ole epäselvää etteikö Aasia köyhimmässä diktatuurissa suomalaisella sosiaaliturvatasoisella tulolla istuskele mukavasti paikallisella terassilla juomianauttien. Se vaan ei sittenkään näytä riittävän edes tuolle trollille, vaan pitää täällä jatkuvasti yrittää todistaa elämänsä ihanuutta. Jos oikeasti asia olisi niin, tuskin tuollainen kestojankutukssen olisi tarvetta.

      On hyvä tutustua Suomen ulkoministeriön matkustustiedotteisiin. Niistä saa vähän toisenlaista tietoa. Ei niissä tietysti oli terassijuomien hintatasoa hehkutettu.

    • Anonyymi

      Idiootti papukaija, tuon tarinasi olet kertonut jo moneen kertaan , sukkelaa jankuttamista sieltä köyhästä kehitysmaasta.
      Kerro mikä on keskieläke siellä Kambodzassa , tai Thaimaassa maan omilla kansalaisilla.
      💀💀🐜🦜🦜

      • Anonyymi

        "Idiootti papukaija, tuon tarinasi olet kertonut jo moneen kertaan , sukkelaa jankuttamista sieltä köyhästä kehitysmaasta."

        Tällä aivokääpiöllä ei ole mitään muuta tekemistä kuin kirjoittaa samat tarinat joka päivä.😁😁
        Aika käy vieraassa maassa tietysti pitkäksi, kun ei ole mitään tekemistä eikä kykene kenenkään kanssa edes keskustelemaan kielitaidottomana.


    • Anonyymi

      Hah.
      Vai vertailee tämä veronmaksajien kustannuksella tuolla köyhimmissä kehitysmaissa loisiva itseään noihin huippurikkaisiin yritysjohtajiin, jotka muuttavat eläkepäivillään halvemman verojen perässä Sveitsiin. Nuo huippurikkaat yritysjohtajat ovat maksaneet aktiiviaikanaan Suomeen veroja varmasti tuhatkertaisesti se mitä tämä pummi koskaan on nähnytkään.

      Nämä huipputuloiset eivät muuta mihinkään kehitysmaahan jonnekin jumalan selän taakse.

    • Anonyymi

      Sinne minäkin tulen..olen säästänyt mukavat pesärahat....Suomeen jää köyhät tappeleen keskenään kuten eräs miljonääri sanoi....Suomessa samaa työtä tekevät saava eläkkeellä ihan eri ansion...eräs tuttava veteraani sanoi ettei edes tarvitse elökekorotuksia vaan antaisivat ne korotukset köyhemmille... Mitä enempi annetaan hilloa rikkaille niin sitä enempi se tekee työttömyyttä tulevaisuudessa...perinnöillä on mukava mässäillä ja piilottaa varat paratiisiin ,esim Sveitsiin jne..sit vaan näyttelee köyhää....näinhän se menee todellisuudessa..?

    • Anonyymi

      Aika muuttuu kun Suomi köyhtyy...jostain on leikattava myös rikkailta eläkeläisiltä...

      • Anonyymi

        ihme ja kumma....jos on syntynyt suomessa sinulle lasketaan elinajan leikkuri ja nuorena tienatut ansiot.
        laulu soi, syyttömänä syntymään..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3178
    2. 121
      1395
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      775
    Aihe