Atria lähetti jopa yli 100000 euroa tienaaville sometähdille jouluruokapaketin.
Olisiko sittenkin ollut parempaa bisnestä tehdä hyväntekeväisyyttä jouluna
lahjoittamalla jouluruokapaketti niille, joilla on puutetta ruuasta kuin lahjoittaa
niille, joilla on varaa ostaa kaikkia herkkuja itse ?
https://www.is.fi/viihde/art-2000010072488.html
Mitä mieltä olette Atrian markkinointikampanjasta tässä tilanteessa ?
36
272
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmettelen suuresti. Mutta niinhän se menee nykyisin kaikessa. Tuetaan hyväosaisia.
Minä boikotoin Atriaa. En osta ja onneksi on muita tuottajia.
Yleensäkin vaikutan teoillani, koska se on ainoa vaihtoehto. Toivon, että kaltaisiani muitakin on ja paljon, että tulos näkyy Atrian rahavirrassa. Ja somessa vastustuksena ökyjen tukemiseen.- Anonyymi
Entäs jos se oli kiitos siitä että nämä tähdet ovat käyttäneet Atrian tuotteita, ja mainontaa että alkaisivat niitä käyttämään. Minä en kadehdi mitenkään enkä ole sanomassa kenelle kunkin pitäisi jotain antaa valinta on vapaa , myös ostaminen .
Joten ei sitä tartte edes kuulutat mitä ruokia ei aio ostaa , kunhan vaan on sitten ostamatta.
Kun ihmiset oppisivat ajattelemaan hieman asioita toistenkin näkökulmasta eikä aina aiitä omastaan , iin moni asia olisi ymmärrettävissä .
Kateus ei pue ketään , ei edes silloin kun se on aiheellista, sillä siinä aina laitetaan ryhmiä toisiansa vastaan , ja yleensä ei johda mihinkään, äkaikkihan asioihin on selitys, eikä kukaan ole kelvollinen vaatimaan selitystä joltain firmalta joka toimii joidenkin mielestä väärin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs jos se oli kiitos siitä että nämä tähdet ovat käyttäneet Atrian tuotteita, ja mainontaa että alkaisivat niitä käyttämään. Minä en kadehdi mitenkään enkä ole sanomassa kenelle kunkin pitäisi jotain antaa valinta on vapaa , myös ostaminen .
Joten ei sitä tartte edes kuulutat mitä ruokia ei aio ostaa , kunhan vaan on sitten ostamatta.
Kun ihmiset oppisivat ajattelemaan hieman asioita toistenkin näkökulmasta eikä aina aiitä omastaan , iin moni asia olisi ymmärrettävissä .
Kateus ei pue ketään , ei edes silloin kun se on aiheellista, sillä siinä aina laitetaan ryhmiä toisiansa vastaan , ja yleensä ei johda mihinkään, äkaikkihan asioihin on selitys, eikä kukaan ole kelvollinen vaatimaan selitystä joltain firmalta joka toimii joidenkin mielestä väärinTotta hemmetissä se oli kiitos siitä, että ovat mainostaneet hridän tuotteitaan ja mainostavat nyt niillä lahjoituksillaan.
En minä tunne kateutta lahjoitusten saaneita kohtaan. Olisin suonut Atrian käyttävän nuo mainoslahjoitukset vähävaraisten hyväksi.
Minä puolestani julkituodessa etten käytä Atrian tuotteita mainostan sitä, että olen oikeudenmukaisuuden puolella. Onneksi Suomessa on sananvapaus ja voi vaikuttaa niin sanoin kuin käytöksellään. Pienesti, mutta silti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta hemmetissä se oli kiitos siitä, että ovat mainostaneet hridän tuotteitaan ja mainostavat nyt niillä lahjoituksillaan.
En minä tunne kateutta lahjoitusten saaneita kohtaan. Olisin suonut Atrian käyttävän nuo mainoslahjoitukset vähävaraisten hyväksi.
Minä puolestani julkituodessa etten käytä Atrian tuotteita mainostan sitä, että olen oikeudenmukaisuuden puolella. Onneksi Suomessa on sananvapaus ja voi vaikuttaa niin sanoin kuin käytöksellään. Pienesti, mutta silti.Mistäs sinä tiedät onko Atria tehnyt lahjoituksia myös vähä omaisille leipä jonoon. Kaikista asioista ei tehdä lehtijuttuja, ainoastaan niistä joista tiedetään kansa reagoivan j.
Joten sekin antaa tietysti jollekkin tyydytystä kun saa sanoa miten jonkun firman pitäisi tehdä että tekee oikein ja ketä kohtaan. Itse kukin voi laittaa rahaa vähäosaisille menemään onhan niitä keräyksiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät onko Atria tehnyt lahjoituksia myös vähä omaisille leipä jonoon. Kaikista asioista ei tehdä lehtijuttuja, ainoastaan niistä joista tiedetään kansa reagoivan j.
Joten sekin antaa tietysti jollekkin tyydytystä kun saa sanoa miten jonkun firman pitäisi tehdä että tekee oikein ja ketä kohtaan. Itse kukin voi laittaa rahaa vähäosaisille menemään onhan niitä keräyksiäKorjaus, vähäosaisille ( Eikä omaisille )
- Anonyymi
Atria ajoi tietysti takaa tuotteiden menekin lisäystä eli kuvitteli tekevänsä
"hyvää bisnestä".
Kun yritykset lahjoittavat tavaraa "somepersoonille", "somepersoonat" vastavuoroisesti kehuvat niitä blogeissaan, se lisää myyntiä.
Sehän on "homman nimi", mutta nyt meni pahasti pieleen.
On tosi huonoa "bisnestä" ja mainehaitta Atrialle, kun samaan aikaan erilaiset yhteisöt ja yksityiset ihmiset yrittävät auttaa keräämällä ja lahjoittamalla rahaa
ja tavaraa vähäosaisten jouluun.
Parempaa "bisnestä" olisi ollut lahjoittaa ruokapaketit niitä tarvitseville
En ole usein ostanut Atrian tuotteita, mutta tämän jälkeen en osta mitään.- Anonyymi
Saako blogeissa mainostaa ?
- Anonyymi
No jo on myrsky vesilasissa taas, ja kansa haluaa päättää ketkä ovat niitä ” oikeita” saajia.
Olen itsekkin ihan vain pienellä eläkkeellä ja minuun ei silti kateus iske, ja ostan vastaisuudessakin Atrian tuotteita ,
Mistä kukaan tietää minne muualle lahjoittavat tuotteitaan, mutta ollaan heti suu auki huutamassa , voi olla että jossain jaetaan Atrian ruokapaketteja köyhille myös , mutta siitä ei puhuta edes . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako blogeissa mainostaa ?
Siitähän bloggaajat rahaa saavat. Moni tienaa yli 100000 euroa vuodessa.
Jokaisesta tuotteen klikkauksesta kilahtaa rahaa bloggaajalle, jos on sopimus
tuotteen valmistajan tai myyjän kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jo on myrsky vesilasissa taas, ja kansa haluaa päättää ketkä ovat niitä ” oikeita” saajia.
Olen itsekkin ihan vain pienellä eläkkeellä ja minuun ei silti kateus iske, ja ostan vastaisuudessakin Atrian tuotteita ,
Mistä kukaan tietää minne muualle lahjoittavat tuotteitaan, mutta ollaan heti suu auki huutamassa , voi olla että jossain jaetaan Atrian ruokapaketteja köyhille myös , mutta siitä ei puhuta edes .Kateuskortin nyt otit esiin, heh.
Jos Atria olisi tukenut vähävaraisia, kyllä sitä olisi mainostettu.
Tai vaikkapa antaako Atria liukuhihnojen lihapullien pyörittäjille vastaavat kiitoslahjat? Niihin lahjoituksiin minäkin olisin osallistunut ostamalla jotain Atriaa. Nyt en osta mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kukaan tietää minne muualle lahjoittavat tuotteitaan, mutta ollaan heti suu auki huutamassa , voi olla että jossain jaetaan Atrian ruokapaketteja köyhille myös , mutta siitä ei puhuta edes .Viittä köyhää perhettä on tukenut jutun mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitähän bloggaajat rahaa saavat. Moni tienaa yli 100000 euroa vuodessa.
Jokaisesta tuotteen klikkauksesta kilahtaa rahaa bloggaajalle, jos on sopimus
tuotteen valmistajan tai myyjän kanssa.Kivahan se on jos joku tienaa hyvin sillä mitä tekee , ja ihmiset klikkaavat kun tykkäävät jostain tavarasta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateuskortin nyt otit esiin, heh.
Jos Atria olisi tukenut vähävaraisia, kyllä sitä olisi mainostettu.
Tai vaikkapa antaako Atria liukuhihnojen lihapullien pyörittäjille vastaavat kiitoslahjat? Niihin lahjoituksiin minäkin olisin osallistunut ostamalla jotain Atriaa. Nyt en osta mitään.Tottakai tulkitsen sen kateudeksi , koska en itse lajittele ihmisiä mitä kenenkäkin pitäisi antaa kullekkin ja miksi. Joten ymmärrä; että kaikkeen on omat syynsä ,
Ja kyllä eri firmat antavat vähä osaisille , pitkin vuotta ja osallistuvat raha keräyksiin , joita on tehty vähäosaisten hyväksi .
Joten mielestäni tämäkin asia on ainoastaan tehty julkiseksi että ihmiset saavat reagoida Ja esilaskennan mukaan saavat tarvitsevat reagoinnin .ä
Joten en pane niin suurta painoa asioille missä ainoastaan yksi puoli kertoo. Koska tiedän miten nämä jutut julkaistaan ja miksi .
- Anonyymi
Nanna Järvinen mokas ja pahasti!
- Anonyymi
Enempi huonoa mainosta Atrialle kuin Atrian toivomaa myynninlisäystä.
- Anonyymi
Atrian ruuat on muutenkin paljon huonompia kuin Saarioisten ja varastivat Saarioisten mainoskikan. Vaihtoivat äitien tilalle mummot. Tyhmää.
- Anonyymi
Eikös jokainen firma saa mainostaa miten haluavat Atrian tuotteita ostan vastakin , siksi että pidän niistä joten en mene sille linjalle kun moni että aletaan hörisemään ettei osteta Kas kun kukaan ei tiedä tätäkään asiaa muuta kun yhdeltä taholta, toisille ilmeisesti riittää sekin että saa kritisoida
- Anonyymi
Ei ole mitenkään huonompia kun muutakaan joten samoista aineksista ne valmistelee jokain tuotteensa
- Anonyymi
Atria olettaa että nämä somejulkut kuvaa joulupöytäänsä jossa nämä laatikot sun muut näkyy kunnolla merkkiä myöten. Sara ja Mikko Parikka käyttää härskisti kolmea pientä tytärtään näissä julkaisuissa.Huipputulot ilman mitään koulutusta tai osaamista. Pääsivät julkuiksi näyttelemällä roskasarja Salkkareissa.Verosuunnittelukin onnistuu.
- Anonyymi
Hahhaa ihminen on aika olento sinänsä . Jos Atria olisi julkaissut sellaisen että jakaa ruokajonoista tuotteitaan ( kuten usein) tuotteita kuten lihapullia makkaroita jne.
Niin olisi eräät alkaneet siitäkin kadehtimaan ja huudelleet kuinka laiskat saa ilmaista ruokaa, näinhän ovat kommentoineet monesti. Siksi on hyvä kun ruokajonoista eivät ole kuvattavissa , huono osainen ei itsekkään pidä siitä että on pakotettu siellä seisomaan.äja haluavat välttää julkisuutta . - Anonyymi
Hyväksikäyttää?
Onhan mainoksissa usein lapsiakin Ei se mitenkään ole harvinaista. Kukin tavalla. jos nyt haluaa vääntää sen hyväksikäytöksi niin sekin kertoo kirjoittajasta paljon.
- Anonyymi
Täällä Etelä-Karjalassa toimiva Rakennusliike TORPPARI lahjoitti 1000kpl joulukinkkuja ja vain vähävaraisille. Ilmoittivat lehdessä jakopäivän ja paikan. Ensimmäiset olivat tulleet jo illalla jonottamaan ja kaikki jotka saivat olivat todella vähävaraisia.
Lisäksi heillä oli myös joulupuuroa ja glögiä tarjolla.
Näitä jako paikkoja oli lehtitietojen mukaan ainakin Imatralla, Lappeenrannassa ja Tampereella.
Toivoisi että tällainen toiminta saisi enemmänkin kannatusta yritysmaailmassa.- Anonyymi
Miten se vähävaraisuus tutkittiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leipäjonoihinkin tullaan citymaastureilla ja myydään ruuat.
- Anonyymi
Tiedätkö miten moni joka joutuu seisomaan ja jonottamaan ruokaa, voi sinä vissiin haluaisit että heitä vielä kuvattausiinkin että antaisivat kasvot köyhyydelle. Äannetaan näiden asioiden olla poissa lehtijutuista ja toivotaan että jokaine joka on jonossa saa tarvitsevansa kassin , ei vähäosaiset itsekkään pidä siitä että on seistävä siellä jonottamassa, vaan kun on pakko niin se laittaa seisomaan. Paljon on numeroita netissä minne voi laittaa rahasumman heidän hyväkseen ilman että on siitä kerrottava netissä . Hyvä antaa vähästä, paha ei paljastakaan
- Anonyymi
Siis ei ainoastaan jouluna , sillä köyhyys ei ole jouluna ainoastaan , vaan monen elämässä ainaista.
Kyllä nuo firmat ovat todella empaattisia kun kinkkujakin lahjoittivat, joten heille nostan hattua - Anonyymi
Hienoa, tuo on hyvää mainosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se lajoittajan vika ole, jos hyväksikäyttäjiä on kinkkujonossakin 😡
- Anonyymi
BOIKOTOIKAA ATRIA TUOTTEITA ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN ATRIAA, JOS OISIN KAUPPIAS HEITTÄSIN PASKA LAATIKKOON ATRIAN PASKAT.
- Anonyymi
Joo. Lahjuksesta voisi puhua.
Jotain hyötyä tuo firma noiden rikkaiden taholta saa.
Yleensäkin voisi lopettaa kaikki ilmaisruokien tarjoamiset. Jokaisen kuuluu pitää itse itsestään huoli. Tuollainen "hyväntekeväisyys" on ainoastaan vahvistanut rikollisuutta sekä eri päihdeongelmia. Mutta aina pitenevien jonojen pyhät organisoijat ovat päässeet joka joulu uutiskuviin!
Noissa jonoissa ehkä n. 20% väestä on aidosti taloudellisessa ahdingossa, muut ovat itse omat ongelmansa pedanneet ja voisivat myös itse hoitaa ne kuntoon. Sillä apua on ainakin aiempina vuosikymmeninä ollut hyvin saatavissa ja aiempien vuosikymmenten joukosta noissa jonoissa enimmäkseen onkin kyse.
Nuo lahjathan eivät muutoin yleensä tule niiden jakajilta, vaan taustalla ovat nimettömät yksityishenkilöt ja eri firmat, ei selvästikään myös hyvin tukevoituneet mannekiinit itse.
Itselläni on näistä asioista himppa... no,... aika paljonkin, myös omaa tietoa, eli kokemusta.
Erästä ysärin tv-mainosta mukaellen:
"On kaksi tapaa elättää itsensä: Oikea. Ja väärä!"- Anonyymi
"Noissa jonoissa ehkä n. 20% väestä on aidosti taloudellisessa ahdingossa"
Laita faktaa ! Lähde, kiitos !
- Anonyymi
Osoittaa huonoa makua. Nykyään ei tunnu, että ihmisillä on mitään kunniallista ajattelukykyä vaan ainoastaan nousukasmainen huono maku.
Varsinkin kun Atrian pöperöt tuskin ovat sitä ruokaa mikä maistuu hyväosaisille, niin olisi kyllä ollut parempi lähettää köyhille perheille.
Hyvää joulua teille täälä!
N.48- Anonyymi
Siinäpä nuo ökyilijät näkee,,mitä halpaa laatikkoa köyhä joulunakin syö.
- Anonyymi
Erikoinen mielipide toisaalta ......
"Varsinkin kun Atrian pöperöt tuskin ovat sitä ruokaa mikä maistuu hyväosaisille, niin olisi kyllä ollut parempi lähettää köyhille perheille" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen mielipide toisaalta ......
"Varsinkin kun Atrian pöperöt tuskin ovat sitä ruokaa mikä maistuu hyväosaisille, niin olisi kyllä ollut parempi lähettää köyhille perheille"Ymmärrän tuon niin, että köyhä solisi syönyt ne Atrian ruuat, rikas heittää kompostiin tai sekajätteeseen.
Mika Aaltolakin joutunut vaihtamaan samppanjan kuohuviiniin. Semmoista säästövinkkiä jakaa.
Köyhät on lakaistu maton alle. Sitä ei ole mitä ei näe.
- Anonyymi
Vai että ruokajonossa on vain "öky maastureilla" porukka ruokaa hakemassa ja myyvät sitä edelleen ? Perustele edes se toteamuksesi.
Ajattele sitten, että velat painaa päälle ja pakko on jostain säästää, joten onhan se pakko jostain säästää.
Tiedätkö, kuinka tämä rikkaus koostuu monenkin osalta? Ostetaan velkarahalla ja esitetään rikkaita, vaikka ruokaan ei edes riitä raha.
Sintti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623