Aurinkopaneelijärjestelmän kannattavuus

Anonyymi-ap

Etelä-Suomessa sijaitsevalle omakotitalolle
https://lutpub.lut.fi/handle/10024/166761

21

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse on olisi hyväksynyt kyseistä lopputyötä, sillä sen johtopäätökset ovat puutteelliset. Johtopäätöksissä on käsitelty ainoastaan investointikustannuksia suhteessa tuottoon. Tarkastelusta puuttuvat kokonaan kohteen arvonnousun tarkastelu ja kohteen myyntipotentiaalin muutos. Muutoin lopputyössä ei ollut mitään uutuusarvoa.

• Anonyymi

Hyväksyjät ymmärtävät että arvonnousu on harha ja todellisuus on oikeastaan päinvastoin -päin mäntyä tehdyt asennukset ovat vain rasite tulevaisuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyväksyjät ymmärtävät että arvonnousu on harha ja todellisuus on oikeastaan päinvastoin -päin mäntyä tehdyt asennukset ovat vain rasite tulevaisuudessa.

Joo tämä arvonnousu ihan huuhaata,voi käyttää vaikka maalipintojen uusimiseen samalla lailla nostaa arvoa jos niin haluaa uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tämä arvonnousu ihan huuhaata,voi käyttää vaikka maalipintojen uusimiseen samalla lailla nostaa arvoa jos niin haluaa uskoa.

Esitä yksikin tutkimus, joka osoittaa aurinkopaneeleiden laskevan talon arvoa.

Aurinkopaneeleiden positiivisesta vaikutuksesta talon arvoon on tutkimuksia. Näissä on yksiselitteisesti havaittu arvonnousun olevan yli puolet sijoitettuun pääomaan nähden. Jos et usko, niin katso aikaisemmista keskusteluissa linkistä tutkimus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aurinkopaneeleiden positiivisesta vaikutuksesta talon arvoon on tutkimuksia. Näissä on yksiselitteisesti havaittu arvonnousun olevan yli puolet sijoitettuun pääomaan nähden. Jos et usko, niin katso aikaisemmista keskusteluissa linkistä tutkimus.

https://aurinkosahkoselvitys.fi/nostaako-aurinkosahkojarjestelma-asunnon-arvoa/

Niille, jotka eivät itse osaa etsiä...

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esitä yksikin tutkimus missä talon maalaaminen laskee talon arvoa,Hyvää Joulua!!!

Missä vaiheessa tässä on keskusteltu talon maalaamisesta? Käsittääkseni aurinkosähköllä ei ole mitään tekemistä maalaamisen kanssa. Oletkohan eksynyt väärälle palstalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyvä sijoitus jos vaikka kymppitonni onkin yhtäkkiä vain viis donaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä vaiheessa tässä on keskusteltu talon maalaamisesta? Käsittääkseni aurinkosähköllä ei ole mitään tekemistä maalaamisen kanssa. Oletkohan eksynyt väärälle palstalle?

Katon huolto pesu ja maalaus ei onnistu ilman lisäkustannuksia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katon huolto pesu ja maalaus ei onnistu ilman lisäkustannuksia

Eihän kattoa kunnosteta kun paneelit on vasta asennettu. Ensin tehdään vanhalle katolle remppa ja vasta sitten asennetaan paneelit. Paneelit suojaavat alle jäänyttä kattoa ja katto pysyy hyväkuntoisena paljon pitempään. Paneeleitten alla katolle saadaan lisää käyttöikää ja rahaa säästyy tässäkin.

• Anonyymi

Aurinkopaneelit ovat niinkuin karvanopat ja wunderbaum vanhassa Datsunissa. Jos ostaja tykkää niistä, niin kyllä ne kohottavat talon arvoa.

• Anonyymi

Aurinkopaneelit nostavat talon arvoa vähän samalla tavalla kuin maalämpöpumppu. Ne parantavat rakennuksen E-arvoa halvemmalla kuin rankeelliset muutokset. Kannattaa tutustua asiaan eikä luulla jotain.

• Anonyymi

Invertteri pitää jo uusia

• Anonyymi

Kauanko invertterii kesti? Minulla on toiminut 12 vuotta.

• Anonyymi

Sitten se hajoaa huomenna ja maksa 3500e
      Ja asennus päälle ja huomataaj että järjestelmääs on eeiistuvastuta ei kytketä

• Anonyymi

Taidat muistella 10 vuotta sitten olleita hintoja? Hyvän hybridi invertterin saa nykyjään alta 1500e pitkällä takuulla. Minulla mikroinverttereissä oli 10 vuoden takuu.

• Anonyymi

Ei kannata paneelien hankinya kos itse joutuu maksamaan.

Kun yritustuki ja palkansajatn,maksaa kanttaa tietenkin kun investointi hyötyjälle, on täysin ilmainen kannataa kuten kaikki muutkin sosiaalietuudet yrityksille ja talonpojille.

• Anonyymi

Kjylla me she tiejefään,mudda osdetaan sildi ko doisetkin ostaa nja mjyyjät danovat etsä ne kannhaytaa

• Anonyymi

Minulla on itse maksetut paneelit. Ostin ne 9 vuotta sitten. Paneelit ovat tuottaneet ihan luvatusti ja ne ovat näillä näkymin maksaneet itsensä viiden vuoden päästä. En ostanut ylisuurta järjestelmää vaan sopivan kokoisen omaan kulutukseen nähden.

• Anonyymi

Hienoa paljonko osti paneelii ja mistä
      Satusetä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe