Jouluisissa ajatuksissa

Väyrysen tilannetta koskevalle avaukselle keskiviikkoiltana heitin viestin, jossa harmittelin, Väyrysen poisjääntiä toteamalla, että suuri vaalikeskustelu voi jäädä tylsäksi; Väykky olisi tuonut sinne jotain hauskaa, kun sääliäkään en olisi häntä kehdannut. No, eihän tuo eilisiltainen keskustelu tylsä ollut. Asiallinen sana oli hallussa jokaisella, Jussi Halla-ahokin yllätti. Erinomaisesti hoiti tehtävänsä myös juontaja Annika Damström.

Muuta en ole pariin viikkoon tänne laittanut. Keskusta ei ole antanut minulle aihetta avaukseen. Useita kertoja olen kyllä palstan avannut ja selannut taaksepäinkin, mutta en ole nähnyt Keskustan antaneen paljon aihetta muillekaan. Avauksista eniten on ollut sadat kerrat toistettuja yhden lauseen roiskaisuja ja muita tyhjänpäiväisyyksiä, jollaisiin en koskaan puutu.

Asiallisiakin avauksia on toki tullut mm. Mielipidepankilta, aito-arskalta ja eräiltä muiltakin. Niissä on käsitelty heikkoja talousnäkymiämme vaikutustekijöineen ja maatamme koskettavia muita tapahtumia, joista merkittävin Suomen ja Yhdysvaltojen välinen puolustusyhteistyö- eli DCA-sopimus. Mieleni olisi halunnut noita avauksia kiittäen kommentoida, mutta niin en tehnyt, jotten vetäisi niille perässäni erästä minua niin korkealle arvostavaa, että nuo parhaat asiakirjoittajat minuksi joutuisivat.

Puhunpa nyt sitten joulusta. Joo, joulu tulla jollottaa taas. Minulle se saattaa olla jo viimeinen jouluni, kun on jo tätä ikää ja kuntoni on mennyt sen mukaiseksi. Kodin olen kyllä jo ajoissa laittanut joulukuntoon niin, että maanantaina käynyt siivoojanikin sitä ihasteli. Kinkun olen jo paistanut ja muita jouluruokia ja -juomia hankkinut ja parilla aterialla niitä kaikkia jo nauttinut.

Jo viimeviikolla kävin kotiseurakuntani Hyvän Paimenen kirkossa laulelemassa kauneimpia joululauluja. Siitä alkaen olen jo ollut jouluisissa ajatuksissa. Joulutervehdyksiäkin olen jo saanut viinipullon, konvehtirasian ja joulukukan kera. Olen itsekin jo vienyt pari joulutervehdystä. Tänään vielä vien kynttilät ja lyhdyn vaimoni haudalle Maunulan uurnalehtoon. Tarkoitukseni oli lähteä huomisaamuna ajelemaan "lähteen" poikani perheen luo ja siellä viipyä ainakin jouluaamuun asti. Nyt on kuitenkin tullut lunta jo puolimetriä ja tuiskun ennustetaan jatkuvan vielä huomennakin, joten tällaisen vanhuksen olisi liian vaarallista lähteä ajelemaan tällaiseen keliin. Yhdessä poikani perheen kanssa olemme päättäneet siirtää käyntini Uudenvuoden pyhiin.

Kotioloissa vietän jouluni, Täällä ei varmaan käy joulupukkikaan. Tämä vanha pukki saa siis aina yksi istuutua joulupöytänsä ääreen😉

29

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikein mukavaa joulun odotusta Kapille. Kiva kun tuli ajatuksiasi kertomaan ja taas palstan parhaita avauksia pitkään aikaa.

      • Kiitoksia toivotuksistasi ja muustakin sanomastasi! Oikein mukavaa joulun odotusta Sinullekin!


      • Anonyymi

        Nyt olet tapasi mukaan pahasti väärässä, aloittaja ei ole Paavo Väyrynen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet tapasi mukaan pahasti väärässä, aloittaja ei ole Paavo Väyrynen.

        Ätmi se o!


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­­N­y­­m­­f­­­o­m­­a­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Rauhallista joulua sinulle vanha Faitteri.

      Ihminen ei koskaan ole yksin kun hänellä on sinun tapaasi monipuolisesti ja mielenkiintoisesti elettyä elämää takana.

      Sinulla ei näköjään ole tarvetta joka päivä massapostata palstalle menneisyyden johtajuuksiasi. Miksiköhän jotkut ovat sen ottaneet tavakseen?

      • Kiitos toivotuksistasi! Samat toivotukset Sinullekin, minua nuorempi vanha faitteri!

        En toki koe olevani yksinäinen vaikka nyt jouluni joutunen viettämään yksin täällä kodissani. Olen todellakin saanut elää varsin monipuolisen ja mielenkiintoisen elämän, jossa on syntynyt yhteyksiä laajaan ystäväpiiriini, useita yhteyksiä jo tänäänkin.

        Tuohon loppukysymykseesi vastaaminen olisi varmasti helppoa, mutta enpä viitsi sitä tehdä vaan jätän hänet aina täysin vaille huomiotani.


      • Anonyymi

        Ossi voisitko lopettaa paskanheiton?


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Kiitos toivotuksistasi! Samat toivotukset Sinullekin, minua nuorempi vanha faitteri!

        En toki koe olevani yksinäinen vaikka nyt jouluni joutunen viettämään yksin täällä kodissani. Olen todellakin saanut elää varsin monipuolisen ja mielenkiintoisen elämän, jossa on syntynyt yhteyksiä laajaan ystäväpiiriini, useita yhteyksiä jo tänäänkin.

        Tuohon loppukysymykseesi vastaaminen olisi varmasti helppoa, mutta enpä viitsi sitä tehdä vaan jätän hänet aina täysin vaille huomiotani.

        Uusi kauko-ohjattava anustappi säästäisi hömelön selkää.


    • Anonyymi

      Sekö olisi tärkeää, että saataisiin jotain hauskaa keskusteluun mukaan? Sitä varten on viihdeohjelmat ja Suomi 24 keskustelut.

    • Hyvää ja rauhallista Joulua sinulle ja samalla myös muille palstalaisille!

      Olet usein kehunut kirjoituksiani, mikä kertoo fiksuudestasi. Ja tämä kommentti puolestaan kertoo tietysti omahyväisyydestäni. Kukapa ketun hännen nostaisi, ellei kettu itse.

      Omista kirjoiruksistani minua tavallaan kiinnostaisi se, kuinka paljon ne ovat mahdollisesti mielipiteideni osalta muuttuneet. Olisin huolissani, jos eivät lainkaan. Ihmisen on hyvä olla valmis myös muuttamaan käsityksiään, jos huomaa olleensa väärässä.

      Pari muutosta pystyn jo ulkomuistista kertomaan. Olen tällä palstalla kirjoittanut usein maatalouspolitiikasta. Jotenkin muistelen kauan sitten puolustaneeni pienviljelystä ja jonkinlaista osa-aikaviljelyä osana aluepolitiikkaa. Siinä kohdin tarkempi katse historiaan riittää näyttämään, että sellaiset ajatukset ovat huonoja. Olihan pienviljelytilat erityisesti se suomalainen ongelma, mistä piti päästä eroon 1960-luvulta lähtien. Varmaan ajattelin, että pienviljely voisi olla muun ansiotulon lisä. Mutta pienviljelykin edellyttää jonkinmoista haja-asutusta, joten en tarkemmin ajateltuna ole pitänyt sitä rationaalisena pitkiin aikoihin.

      Toinen muutos koskee eläkeiän nostoa, jota muistaakseni Vanhanen ja hänen hallituksensa edisti ja toteutti. Ajattelin sen lisäävän työttömyyttä, koska työllisyystilanne ei ollut kummoinen ja tiedettiin työttömyyden kohdistuvan erityisesti lähellä eläkeikää oleviin. Uudistus meni kuitenkin hyvin ja nyt olen melkein sitä mieltä, että eläkeikää olisi voitu nostaa ainakin vähemmän fyysistä voimaa ja kuntoa edellyttävissä ammateissa enemmänkin työvoimapulaa ajatellen. Kovin suuri nosto olisi toki saanut varmaan enemmän vastustusta, minkä vuoksi uudistus oli sisällöltään aika optimaalinen.

      Kolmas muutos koskee Natokantaani. Mutta siinä en tunnista itse niin suurta muutosta kuin se ulospäin näyttää. Se johtuu siitä, että turvallisuuspoliittinen tilanne muuttui täysin 24.2.2022 Venäjän hyökätessä Ukrainaan. Olin toki jo ennen sitä tilanteen alkaessa kallistua huonoon suuntaan, miedontanut Nato-kielteisyyttäni selvästi, mutta jos sotaa ei olisi tullut, en varmaan olisi kallistunut liittymisen puolella kuten ei todennäköisesti valtaosa muistakaan suomalaisista. Olin siis väärässä ennen muuta siinä, etten uskonut putlerin ryhtyvän näin älyttömään tempaukseen. Mutta en ollut riittävästi selvillä hänen ja venäläisen hallitusvallan mielenmaisemasta. Eikä siitä oltu selvillä juuri missään muualla maailmassa kuin Balkanin maissa ja Puolassa.

      Mutta tekevälle sattuu. Onneksi on sitten vastapainona tullut oltua monissa asioissa oikeassakin eikä ole ollut tarvetta muuttaa mielipidettä. Kepun alamäen olen osannut ennustaa oikein, mutta siinä ikävänä puolena on se, että kepulaisten ääniä on valunut persuille. Itse olisi uskonut, että demarit vähitellen levittäytyvät myös Kepun korvaajaksi kuten Ruotsissa on tapahtunut.

      Talouspolitiikassa minulla on omat käsitykseni, joiden vahvuudesta en aina ole itsekään vakuuttunut. Se johtuu siitä, että asiantuntijatkin ovat usein siitä eri mieltä keskenään. Talous on sen verran mutkikas yhteiskunnan alue, että siinä on liikaa muuttuvia osia. Historiasta on helpompi päästä yhteiseen näkemykseen silloin, kun dokumentit ja muu tietoon saatu aineisto vahvistavat jonkun tapahtumain kulun. Joillakin on esim. sisällissodastamme sellainen asennevamma, että he tarkastelevat asiaa totuuden sijasta olettamansa syyllisyyden näkökulmasta. Historian tutkimus on kuitenkin syiden ja seurausten selvittämistä ja näiden kausaaliyhteyksia. Historian tutkimusta tuntemattomat tollot esittävät sitten omia typeryyksiään totuutena. Sehän vähän samanlaista historian vääristelyä. mitä nyt nähdään naapurissa.

      Ja nyt pitää lähteä lumitöihin, koska tänään sitä on tupruttanut liiankin kanssa.

      • Ihminen joka jääräpäisesti on juuttunut johonkin käsitykseen asiasta kuin asiasta, eikä käsitystään kykene muuttamaan vaikka olosuhteet tai alkuperäiseen käsitykseen johtaneet syyt ovat muuttuneet, on rasittava. Tunnen sellaisen ihmistyypin.

        Oppiminen on koko eliniän kestävä prosessi eikä tästä koulusta kukaan ole elävänä selvinnyt.

        Tätä, että keskustalaisten ääniä on persuille valunut jo 13 vuotta voidaan sanoa jo, ettei nämä sieltä hevillä käänny takaisin keskustalaiseksi. Enemmänkin ajattelen, että PS:n suosio tulee laskemaan siksi, että duunari ajattelee lompakollaan ja nämä Purran hallituksen (ei ole muuten kirjoitusvirhe) työntekijöiden työehtoja ja työsopimuksia koskevat huononnukset ovet enemmänkin takuuna sille, että PS:n suosio tulee rajusti laskemaan.


      • Hyvää Joulua MPP.


      • Humaanioikeisto kirjoitti:

        Hyvää Joulua MPP.

        Kiitos samoin!


      • Jos olen kehunut kirjoituksiasi, en ole sitä aiheetta tehnyt. Sinulla todellakin on laajat tiedot ja hieno kyky sen osoittamiseen kiinnostavasti, saaden muutkin sanomaasi ajattelemaan. Niin sait taas minutkin, mutta en nyt jaksa puhua asiasta muusta kuin tästä toteamuksestasi:

        ”Omista kirjoituksistani minua tavallaan kiinnostaisi se, kuinka paljon ne ovat mahdollisesti mielipiteideni osalta muuttuneet. Olisin huolissani, jos eivät lainkaan. Ihmisen on hyvä olla valmis myös muuttamaan käsityksiään, jos huomaa olleensa väärässä”.

        Tuosta siksi, kun noin on tapahtunut omallakin kohdallani monessa asiassa ja sellaisen tapahtumisen koen osoittavan itselleni, että minullakin on ollut sentään järkeä. Kuitenkin vielä myös tähän sanomaasi:

        ”Kepun alamäen olen osannut ennustaa oikein, mutta siinä ikävänä puolena on se, että kepulaisten ääniä on valunut persuille”. Täysin samaa mieltä olen siinä kanssasi.

        No, puhunpa vielä kuitenkin itsestäni, sillä kukapa muu kissan hännän nostaisi kuin kissa itse. Joskus aikoinaan minullakin oli kai tarvittavia tietoja ja kyky niiden esittämiseen. En kai muuten olisi niissä vaatimattomissa kouluissani aina kiitettävästi menestynyt. 23 vuotta sitten pystyin vielä kirjoittamaan 330-sivuiset muistelmani, joilla sain pääpalkinnon Päällystöliiton toimeenpanemassa ammatillisen perinteen keräyskilpailussa – yllättävää sikäli, kun niissä muistelmissani kerroin kaikista elämäni vaiheista, paljon enemmän muusta kuin sotilasurastani. Enää en pystyisi mihinkään sellaiseen, en myöskään sellaiseen, jollaista Sinä täällä esität.

        Kiitos tuostakin esityksestäsi ja Oikein Hyvää joulua Sinulle ja läheisillesi!


    • Hyvää Joulua Kapi.

      • Kiitos toivotuksestasi. Sama toivotukseni myös Sinulle!


    • Anonyymi

      Onko arvoisa Korhonen lukenut tämän Tarkan kirjoituksen? Jos Sinulle tulee Suomen Kuvalehti, niin voit lukea sen SK:n nettitunnuksilla ja sen saat SK:n tilaajanumerolla.

      Kommentoippa sitten luettuasi.



      Kekkosen naamio putoaa

      https://suomenkuvalehti.fi/politiikka-ja-talous/urho-kekkosen-tapa-anella-kremlin-tukea-presidentinvaaliin-oli-suomettumista-rajuimmillaan/

      Urho Kekkonen liikkui jo yöpakkasten, mutta varsinkin noottikriisin aikaan valtio-oikeuden vaaralliseksi määrittämällä raja-alueella. Hänen tekonsa nimi oikeusprosessissa ei varmaan olisi ollut maanpetos, mutta siinä on piirteitä, jotka muistuttavat lainsäädännössä valtiopetokseksi nimetyn teon tunnusmerkkejä, kirjoittaa Jukka Tarkka.

      NEUVOSTOLIITTO 26.11.2023

      TEKSTI JUKKA TARKKA

      Teksti on julkaistu alun perin Kanava-lehden numerossa 7/2023. Suomen Kuvalehti julkaisee alun perin Kanavassa julkaistuja tekstejä verkossa.

      Urho Kekkonen aloitti vuoden 1962 presidentinvaaliin valmistautumisen kesällä 1959 ja teki sen ennenkuulumattomalla tavalla. Hän pyysi Kremliä tukemaan uudelleenvalintaansa. Epävirallisia keskusteluja neuvostojohdon tuesta Kekkoselle oli käyty jo tätä ennen, mutta pyyntö loi uuden tilanteen. Elokuussa Kekkonen sai Neuvostoliiton suurlähetystön kautta vastauksen. Hän merkitsi sen päiväkirjaansa: ”Mitä tahansa pyydän, he tulevat sen täyttämään.”

      Vaalitilanne kärjistyi keväällä 1961. Sosiaalidemokraatit ja kokoomus yhdistivät voimansa Kekkosen kaatamiseksi ja kutsuivat oikeuskansleri Olavi Hongan yhteiseksi presidenttiehdokkaakseen. Mutta Kekkosella oli vastaveto valmiina. Hän päätti hajottaa eduskunnan alkuvuodesta 1962 niin, että kilpailijaleirin poliitikot joutuisivat vaalikentille juuri ennen presidentin valitsijakokouksen alkua. Kekkonen kertoi suunnitelmansa jo seuraavana päivänä Neuvostoliiton suurlähetystön edustajille. Hän seurasi kiinteämmin kuin vain katseella, miten vaaliasetelma hahmottui Kremlissä.

      Suojelupoliisin lähteiden mukaan Neuvostoliiton kommunistipuolueen puheenjohtaja Nikita Hruštšov oli lokakuun lopulla 1961 Nkp:n puoluekokouksen yhteydessä kertonut suomalaisille kommunisteille valmisteilla olleesta nootista ja antanut heille mahdollisuuden vaikuttaa sen Suomea koskevaan lausumaan...

      Lue loput linkistä tai Kanava 7/2023

      • Anonyymi

      • Kyllä minulle tulee Suomen Kuvalehti, on tullut kai yli 50 vuotta lähes keskeytyksittä. Jotain olen noista Tarkankin kirjoituksista lukenut, mutta en kaikkea. Valitettavasti kiinnostukseni tuollaisiin mielenkiintoisiinkin asioihin on hieman hiipunut, kun minulla on jo tätä ikää…


      • Anonyymi

        Kirjoitus on luettavissa ilman maksumuuria Tarkan omasta blogista:

        https://jukkatarkka.blogspot.com/2023/10/kekkosen-naamio-putoaa.html

        Itselleni kiinnostavin asia liittyy NL:n marsalkka Ustinovin esittämiin yhteisiin sotaharjoituksiin. Onhan luultu, että Kekkonen pyrki aktiivisesti torjumaan ne. Näin tapahtuikin aluksi. Kekkonen saunotti yhdessä puolustusvoimien komentaja Lauri Sutelan kanssa Ustinovin pyörryksiin ja saivat torjuttua tämän ehdotuksen. Myöhemmin Kekkonen kuitenkin katui sitä, että oli kohdellut Ustinovin ehdotusta tylysti ja oli alistumassa yhteisiin esikuntaharjoituksiin, mikä olisi ollut ehkä vielä astetta pahempaa. Ustinovin tavoitehan oli kytkeä Suomi tällä tavoin Varsovan liittoon vastapainoksi Norjalle joka oli Natossa. Suomi oli joutumassa ikäväksi pelinappulaksi suurvaltapeliin ja puolueeton asemamme horjui. Lopulta Kekkonen lähetti Sutelan Venäjälle viemään viestiä Kekkoselta ilman, että hän tiesi viestin sisältöä. Tämä Kekkosen epäluottamus puolustusvoimiemme komentajaa kohtaan pelasti kuitenkin Suomen. Kekkosen aikeista tietämätön Sutela torjui entiseen tapaan yhteiset sotaharjoitukset vierailullaan. Siihen tapaan, että venäläiset alkoivat suunnitella sitä, miten Sutela voitaisiin erottaa tehtävästään. Lauri Sutelasta tuli siis tämän episodin sankari. Kekkonen olikin tosiasiallisesti häilyväinen itsekin, vaikka hän ehti haukkua Ahti Karjalaisen asian tiimoilta, kun Karjalainen typeryyksissään (ehkä juovuksissaan) suhtautui myönteisesti yhteisiin sotaharjoituksiin. Kekkonen alkoi olla jo seniili vuonna 1978, mikä saattaa selittää sitä, että häneltä ote kirposi vähän laidasta laitaan tässäkin asiassa.

        On hyvä, että joku historioitsija tutkii ja tuo esille tuon ajan historiaa. Se on melkoinen sontatunkio näemmä. Onneksi meillä ei tyydytä vain siihen Juhani Suomen Kekkos-elämänkertaan, joka perustuu pääasiallisesti tutkimuskohteen omaan arkistoon. Jos joku alkaisi kirjoittaa Paavo Väyrysen historiaa hänen omien muistiinpanojensa varassa, niin Jumalasta seuraavaksi tutkimuskohde ainakin nostettaisiin.

        Tarkka pohtii myös itse sitä, syyllistyikö Kekkonen eri toimissaan valtionpetokseen tai maanpetokseen. Ehkä asian juridinen arvio näin jälkikäteen on tarpeetonta. Riittää, kun selvitetään, että Kekkonen toimi monessa kohdin vastoin valtiosääntöämme. Hän suunnitteli ja pyysi Kremlia avittamaan presidentiksi valitsemistaan, Kepun puoluesihteeri Korsimo puolestaan pyysi rahaa Kekkosen vaalikampanjan rahoittamiseksi. Onhan nämä aivan pöyristyttäviä tietoja ja muistuttavat enemmän sellaisia menettelytapoja, jotka ovat edelleen käytössä itäisessä naapurivaltiossamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitus on luettavissa ilman maksumuuria Tarkan omasta blogista:

        https://jukkatarkka.blogspot.com/2023/10/kekkosen-naamio-putoaa.html

        Itselleni kiinnostavin asia liittyy NL:n marsalkka Ustinovin esittämiin yhteisiin sotaharjoituksiin. Onhan luultu, että Kekkonen pyrki aktiivisesti torjumaan ne. Näin tapahtuikin aluksi. Kekkonen saunotti yhdessä puolustusvoimien komentaja Lauri Sutelan kanssa Ustinovin pyörryksiin ja saivat torjuttua tämän ehdotuksen. Myöhemmin Kekkonen kuitenkin katui sitä, että oli kohdellut Ustinovin ehdotusta tylysti ja oli alistumassa yhteisiin esikuntaharjoituksiin, mikä olisi ollut ehkä vielä astetta pahempaa. Ustinovin tavoitehan oli kytkeä Suomi tällä tavoin Varsovan liittoon vastapainoksi Norjalle joka oli Natossa. Suomi oli joutumassa ikäväksi pelinappulaksi suurvaltapeliin ja puolueeton asemamme horjui. Lopulta Kekkonen lähetti Sutelan Venäjälle viemään viestiä Kekkoselta ilman, että hän tiesi viestin sisältöä. Tämä Kekkosen epäluottamus puolustusvoimiemme komentajaa kohtaan pelasti kuitenkin Suomen. Kekkosen aikeista tietämätön Sutela torjui entiseen tapaan yhteiset sotaharjoitukset vierailullaan. Siihen tapaan, että venäläiset alkoivat suunnitella sitä, miten Sutela voitaisiin erottaa tehtävästään. Lauri Sutelasta tuli siis tämän episodin sankari. Kekkonen olikin tosiasiallisesti häilyväinen itsekin, vaikka hän ehti haukkua Ahti Karjalaisen asian tiimoilta, kun Karjalainen typeryyksissään (ehkä juovuksissaan) suhtautui myönteisesti yhteisiin sotaharjoituksiin. Kekkonen alkoi olla jo seniili vuonna 1978, mikä saattaa selittää sitä, että häneltä ote kirposi vähän laidasta laitaan tässäkin asiassa.

        On hyvä, että joku historioitsija tutkii ja tuo esille tuon ajan historiaa. Se on melkoinen sontatunkio näemmä. Onneksi meillä ei tyydytä vain siihen Juhani Suomen Kekkos-elämänkertaan, joka perustuu pääasiallisesti tutkimuskohteen omaan arkistoon. Jos joku alkaisi kirjoittaa Paavo Väyrysen historiaa hänen omien muistiinpanojensa varassa, niin Jumalasta seuraavaksi tutkimuskohde ainakin nostettaisiin.

        Tarkka pohtii myös itse sitä, syyllistyikö Kekkonen eri toimissaan valtionpetokseen tai maanpetokseen. Ehkä asian juridinen arvio näin jälkikäteen on tarpeetonta. Riittää, kun selvitetään, että Kekkonen toimi monessa kohdin vastoin valtiosääntöämme. Hän suunnitteli ja pyysi Kremlia avittamaan presidentiksi valitsemistaan, Kepun puoluesihteeri Korsimo puolestaan pyysi rahaa Kekkosen vaalikampanjan rahoittamiseksi. Onhan nämä aivan pöyristyttäviä tietoja ja muistuttavat enemmän sellaisia menettelytapoja, jotka ovat edelleen käytössä itäisessä naapurivaltiossamme.

        Ed. kirjoitti MPP


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ed. kirjoitti MPP

        Hyvää Joulua MPP!


    • Onhan avaukseni saanut jo melkoisesti huomiota, lähes 150 lukijaa ja parikymmentä viestiäkin – no enemmänkin niitä on tullut, kun monta on joutunut poistoonkin. Mielipidepankin hienoon viestiin kirjoittelin pidemmän vastauksen, yhteen anonyymina tulleeseen lyhyemmän ja Humaanioikeistolle kiitokset joulutoivotuksistaan samat toivotukset hänelle esittäen.

      Enempää en nyt jaksa täällä tapahtuvaa seurata, sillä olen melko huonossa – siis ikäni mukaisessa – kunnossa. Nyt aion keskittyä vain tv:sta tulevan seuraamiseen ja siinä sivussa vähän iltadrinkkiäkin ja sitten vain iltapesuille ja vuoteeseen. Hyviä öitä kaikille!

    • Anonyymi

      Hienoa, että joku vielä osaa rauhoittumisen taidon vaikkapa joululauluja laulamalla.
      Hyvää ja rauhallista joulua!

    • Anonyymi

      Kymmenen KAPI-käskyä

      Kymmeneen KAPI-käskyyn on tiivistettynä hyvän nettielämän ohjeet Kepusaitilla.

      Opettele KAPI-käskyt niin, että muistat ne ulkoa oikeassa järjestyksessä.

      1. Minä olen KAPI, sinun ainoa Kapisi. Sinulla ei saa olla muita pakkomielteitä.
      2. Älä käytä väärin Kapin, kunnioitetun Faitterin, nimeä.
      3. Pyhitä lepopäivä muistelemalla Kapia ja hänen loistavaa uraansa.
      4. Kunnioita Kapia ja hänen kapteenin sotilasarvoaan.
      5. Älä canceloi Kapia edes ajatuksissasi, vaikka kuinka ketuttaisi.
      6. Älä tee KAPIrikosta.
      7. Älä varasta Kapin kunniasta edes hitusta.
      8. Älä lausu väärää todistusta Kapistasi.
      9. Älä tavoittele Kapin ominaisuutta kaiken tietävänä SCRIBENTTINÄ.
      10. Älä tavoittele KAPIN mainetta, suurta eläkettä, kapteenin arvoa, äläkä mitään mikä hänelle kuuluu.

      P.S. Muistakaahan landepaukut vielä tämä, pieni mutta tärkeä, ASIA:


      Paskanheitto on kepulainen perinnelaji ja kuuluu aina asiaan kepulien ollessa kyseessä.Kaikki paska liittyy erikoisesti keskustaan, heitetty paska erityisesti. Paskanheittohan on aito maalaisliittolainen / keskustalainen perinnelaji, etenkin maatiaisilla jyväjemmareilla!

      Paskanheittoa harrastettiin erikoisesti Vappuna, jolloin talvella pelloille ajetut sontaläjät olivat yleensä paljastuneet lumen alta ja sulaneet pälvien keskelle.

      • Anonyymi

        Päävammat ovat siitä ikäviä, etteivät ne juurikaan parane. Haitta on tosin väliaikainen.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe