Mistä apua Turussa OCD:hen?

Anonyymi-ap

Oon kärsinyt nyt vuoden samasta teemasta, ja mun olo pahenee vain. En jaksa enää, eikä Turusta tunnu löytyvän ketään, joka voisi auttaa. Täysin toivoton fiilis. Tiedättekö ketään ammattilaisia jotka ois perehtyneet OCD:n hoitoon? Mieluiten naisia.

4

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä sinun OCD:hen kuuluu, fobioita vai mitä? Yritäppä päästä psykoterapiaan. Ihan tavallinen psykoterapeuttikin voi auttaa. Tarvitset, jokatapauksessa keskusteluapua.

• Anonyymi

Voitko kertoa mikä teema sul on mil ocd uhkailee? Minun ocd on muuttanut muotoaan siten että toiminnot vähentyneet paljon mutta ajatukset on pahentuneet.Todella uuvuttavaa ja väsynyt väittelemään mutta en halua antaa periksi.Ainostaan nukkuessa saa rauhan.Olen altistanut ilmeisesti liikaa koska ahdistus on aivan sietämätöntä eikä meinaa helpottaa. Ymmärrän miltä susta tuntuu,toivottavasti löydät sopivan ammattilaisen joka ymmärtää ocd päälle,itsekin etsin parhaillaan.Tsemppiä meille!

• Anonyymi

HUSissa on vakiintumassa käyttöön uusi hoito vaikeiden pakko-oireisten häiriöiden eli OCD:n (obsessive-compulsive dissorder) hoitoon. Tulokset keväällä 2022 alkaneesta ensimmäisestä käyttötutkimuksesta ovat hyviä. Niin sanottu Bergenin mallin mukainen neljän päivän altistushoito on osoittautunut toimivaksi myös Suomessa.

Suomalaiseen käytettävyystutkimukseen osallistuneilla kaikilla 20 koehenkilöllä oireiden vaikeusastetta kuvaavat pistemäärät vähenivät.

– Kolmasosa koehenkilöistä oli remissiossa eli oireettomia tai lähes oireettomia ja yhteensä lähes 60 prosenttia oli saanut merkittävän vasteen eli oireet olivat vähentyneet huomattavasti, kertoo HUS psykiatrian ylilääkäri Suoma Saarni.”

***** siis soitin tuonne ja kertoivat ,että Turussa on kyllä tähän asiaan perehtyneitä asiantuntijoita. Myös kertoi, että nettiterapia on erittäin tuloksellista, mutta henkilön täytyy sitoutua asiaan todellakin. Itselläni ei ole ko vaivaa, mutta eräällä tuntemallani ihmisellä on. En tiedä ,onko tehnyt asialle mitään ,kun kerroin puhelustani.
      Soita sinne ja kysele.

• Anonyymi

Kokeilkaa homeopatiaakin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81