Oon kärsinyt nyt vuoden samasta teemasta, ja mun olo pahenee vain. En jaksa enää, eikä Turusta tunnu löytyvän ketään, joka voisi auttaa. Täysin toivoton fiilis. Tiedättekö ketään ammattilaisia jotka ois perehtyneet OCD:n hoitoon? Mieluiten naisia.
Mistä apua Turussa OCD:hen?
6
702
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sinun OCD:hen kuuluu, fobioita vai mitä? Yritäppä päästä psykoterapiaan. Ihan tavallinen psykoterapeuttikin voi auttaa. Tarvitset, jokatapauksessa keskusteluapua.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Voitko kertoa mikä teema sul on mil ocd uhkailee? Minun ocd on muuttanut muotoaan siten että toiminnot vähentyneet paljon mutta ajatukset on pahentuneet.Todella uuvuttavaa ja väsynyt väittelemään mutta en halua antaa periksi.Ainostaan nukkuessa saa rauhan.Olen altistanut ilmeisesti liikaa koska ahdistus on aivan sietämätöntä eikä meinaa helpottaa. Ymmärrän miltä susta tuntuu,toivottavasti löydät sopivan ammattilaisen joka ymmärtää ocd päälle,itsekin etsin parhaillaan.Tsemppiä meille!
- Anonyymi
HUSissa on vakiintumassa käyttöön uusi hoito vaikeiden pakko-oireisten häiriöiden eli OCD:n (obsessive-compulsive dissorder) hoitoon. Tulokset keväällä 2022 alkaneesta ensimmäisestä käyttötutkimuksesta ovat hyviä. Niin sanottu Bergenin mallin mukainen neljän päivän altistushoito on osoittautunut toimivaksi myös Suomessa.
Suomalaiseen käytettävyystutkimukseen osallistuneilla kaikilla 20 koehenkilöllä oireiden vaikeusastetta kuvaavat pistemäärät vähenivät.
– Kolmasosa koehenkilöistä oli remissiossa eli oireettomia tai lähes oireettomia ja yhteensä lähes 60 prosenttia oli saanut merkittävän vasteen eli oireet olivat vähentyneet huomattavasti, kertoo HUS psykiatrian ylilääkäri Suoma Saarni.”
***** siis soitin tuonne ja kertoivat ,että Turussa on kyllä tähän asiaan perehtyneitä asiantuntijoita. Myös kertoi, että nettiterapia on erittäin tuloksellista, mutta henkilön täytyy sitoutua asiaan todellakin. Itselläni ei ole ko vaivaa, mutta eräällä tuntemallani ihmisellä on. En tiedä ,onko tehnyt asialle mitään ,kun kerroin puhelustani.
Soita sinne ja kysele. - Anonyymi
Kokeilkaa homeopatiaakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821250- 621143
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111989Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall212791Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 120718
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698