Saivat meidän energian niin huonoon jamaan. 90 -luvun ydin ja vesivoimalat jauhaisi sähköä riittävästi jotka taistolais Halli sai kiellettyä kasviskommunistien kanssa. Heidät tulisi lähettää härkävaunuissa Venäjälle.
Kasviskomunisteja ei kaivata koskaan hallituksiin
23
232
Vastaukset
- Anonyymi
Taistolais Hassi tuli pilaamaan energian teon.
Ei se niin mennyt. Hassi oli eduskuntalähtöisen rauhan- ja kehitysyhteisön TEP (Tekniikka elämää palvelemaan) perustajajäseniä. Itse olin samaisen järjestön hallituksessa tämän vuosisatamme alkumetreillä, jolloin veturivaltikkaa kantoi ympäristöministeri Antero Honkasalo. Vastasin tuolloin tiedotuksesta, jäsenlehtemme julkaisusta. Toimin tuolloin yliaktuaarina Tilastokeskuksessa.
Hassilla on toki nuoruuden taistolaistausta, samoin kuin ystävälläni Esko Juhani Tennilällä sekä Nalle Björn Wahlroosilla. Niin muuttuu aika, niin muuttuu ihmiset. Itse aloitin aikuiselämään asti taipaleeni suomenruotsalaissukuisen perheen nelilapsisen katraan toiseksi vanhimpana tenavana. Siinä parikymppisenä vaihdoin purjeet vasemmalle halssille, mutta ei se ole kommunismia, ei. Jos olisin kommunisti, ylistäisin aatetta enkä väittäisi olevani muuta.Environment kirjoitti:
Ei se niin mennyt. Hassi oli eduskuntalähtöisen rauhan- ja kehitysyhteisön TEP (Tekniikka elämää palvelemaan) perustajajäseniä. Itse olin samaisen järjestön hallituksessa tämän vuosisatamme alkumetreillä, jolloin veturivaltikkaa kantoi ympäristöministeri Antero Honkasalo. Vastasin tuolloin tiedotuksesta, jäsenlehtemme julkaisusta. Toimin tuolloin yliaktuaarina Tilastokeskuksessa.
Hassilla on toki nuoruuden taistolaistausta, samoin kuin ystävälläni Esko Juhani Tennilällä sekä Nalle Björn Wahlroosilla. Niin muuttuu aika, niin muuttuu ihmiset. Itse aloitin aikuiselämään asti taipaleeni suomenruotsalaissukuisen perheen nelilapsisen katraan toiseksi vanhimpana tenavana. Siinä parikymppisenä vaihdoin purjeet vasemmalle halssille, mutta ei se ole kommunismia, ei. Jos olisin kommunisti, ylistäisin aatetta enkä väittäisi olevani muuta.Niin asia unohtui. Satu Hassi on toki DI kuten minäkin, mutta hän oli toki merkittävä poliittinen vaikuttaja, minä en. Päätökset tekee hallituksen esityksistä eduskunta. Tuolloin oli vihreissä vallalla ristiriitainen käsitys ydinvoiman ympäristövaikutuksista. Minä asemani TEP:ssä velvoittamana keräsin saatavilla olevaa faktatietoa ydinvoiman kokonaisvaikutuksista luontoon ja ihmiseen. Hassi oli vastaan, minä olin vastaan ja muutama muu. Nyt kun ymmärrän planeettamme tilan ja megatrendit asian tiimoilta, nyt en vastusta ydinvoimaa. Voi Peräseinäjoen juuripyydetty sampi, maailma on nyt taas juuri sitä miltä se näyttää, ikävä kyllä. Saksa on idiootti kun siirtyy ydinvoimattomuuden sähköinfraan etuajassa. Fakta on, että ydinvoima on siirtymävuosien energialähde, mutta nyt kun Saksa heitti etuajassa hanskansa tiskiin asian tiimoilta, se on pississä, isossa pississä. Sitä mukaa kun fossiiliton infra rakentuu, siinä tahdissa voidaan ekosiirtymä toteuttaa. Saksan päätöksillä ydinvoimaloiden sulkemisella länsi on nyt pakotettu - ainakin osin ja toistaiseksi- , tukeukumaan itäisen kansanmurhaajadespootin fossiili-infraan. Ei hyvä.
- Anonyymi
Environment kirjoitti:
Hassilla on toki nuoruuden taistolaistausta, samoin kuin ystävälläni Esko Juhani Tennilällä sekä Nalle Björn Wahlroosilla. Niin muuttuu aika, niin muuttuu ihmiset. Itse aloitin aikuiselämään asti taipaleeni suomenruotsalaissukuisen perheen nelilapsisen katraan toiseksi vanhimpana tenavana. Siinä parikymppisenä vaihdoin purjeet vasemmalle halssille, mutta ei se ole kommunismia, ei. Jos olisin kommunisti, ylistäisin aatetta enkä väittäisi olevani muuta.Kommunisti Hassi ei vastustanut ydin eikä vesivoimaa, yrität sanoa. Hassi kehui Intiassa Neuvostoliiton ydinvoimaa, miten ystävä ei jätä pulaan. Oikein laulaa lirauttikin. Oli taistolaiskommunistien ns energia-asiantutijana paikalla. Satu oli silloin tyttönimellään Hemberg. Satulla meni koulutus hukkaan kun ideologia voitti sen. Jos oikein muistan Satu valmistui DI 79, minä pari vuotta myöhemmin. Silloin nämä kommunistit opiskeli näinkin pitkälle. Tunnen tarinan. Tampellalla oli alkuvuosina
, sitten TTKK assistenttinä yli sellaisenakin. Lisenssiaatiksi valmistui 85 -sähkövoimatekniikka. TTY muuttui nimeksi joskus 2000 alussa.
Näin muistikuvina aikojen takaa. Anonyymi kirjoitti:
Kommunisti Hassi ei vastustanut ydin eikä vesivoimaa, yrität sanoa. Hassi kehui Intiassa Neuvostoliiton ydinvoimaa, miten ystävä ei jätä pulaan. Oikein laulaa lirauttikin. Oli taistolaiskommunistien ns energia-asiantutijana paikalla. Satu oli silloin tyttönimellään Hemberg. Satulla meni koulutus hukkaan kun ideologia voitti sen. Jos oikein muistan Satu valmistui DI 79, minä pari vuotta myöhemmin. Silloin nämä kommunistit opiskeli näinkin pitkälle. Tunnen tarinan. Tampellalla oli alkuvuosina
, sitten TTKK assistenttinä yli sellaisenakin. Lisenssiaatiksi valmistui 85 -sähkövoimatekniikka. TTY muuttui nimeksi joskus 2000 alussa.
Näin muistikuvina aikojen takaa."Kommunisti Hassi ei vastustanut ydin eikä vesivoimaa, yrität sanoa". Enkä, sanoin että vastusti. Kas näin sanoin: " Hassi oli vastaan, minä olin vastaan ja muutama muu". Näin sanoin.
Mitä perheellisen Hassin osaamiseen omalta kouluttautumisen saraltaan tulee, Satu ei käytännössä koskaan tehnyt oman osaamisalansa töitä eikä sitä kautta ollut pätevä ihminen poliittiseksi energia-asiantuntijaksi, missään vaiheessa. Assarin hommeleita en laske. Ihmisenä hän on mukava ja aatteensa käy pirtaani, mutta energia-asiantuntevuus, se ei koskaan ole ollut hänen vahvuus.- Anonyymi
Environment kirjoitti:
"Kommunisti Hassi ei vastustanut ydin eikä vesivoimaa, yrität sanoa". Enkä, sanoin että vastusti. Kas näin sanoin: " Hassi oli vastaan, minä olin vastaan ja muutama muu". Näin sanoin.
Mitä perheellisen Hassin osaamiseen omalta kouluttautumisen saraltaan tulee, Satu ei käytännössä koskaan tehnyt oman osaamisalansa töitä eikä sitä kautta ollut pätevä ihminen poliittiseksi energia-asiantuntijaksi, missään vaiheessa. Assarin hommeleita en laske. Ihmisenä hän on mukava ja aatteensa käy pirtaani, mutta energia-asiantuntevuus, se ei koskaan ole ollut hänen vahvuus.Oli kommunistien energia-asiatuntijana kehumassa Neuvostoliiton ydinvoimaa.
Kuten tuossa jo mainitsin. Intiassa oli tämä tilaisuus. Satu riepu ortui taistolaissin, kuten monet ressukat. Siitä ei pääse irti. Anonyymi kirjoitti:
Oli kommunistien energia-asiatuntijana kehumassa Neuvostoliiton ydinvoimaa.
Kuten tuossa jo mainitsin. Intiassa oli tämä tilaisuus. Satu riepu ortui taistolaissin, kuten monet ressukat. Siitä ei pääse irti.Ihmettelen sitä että kun olet korkeamman koulutettu kuin me kommunistit Martti, minä ja Satu niin et hallitse alkeellisintakaan dialogia saati argumentointia?
Environment kirjoitti:
Niin asia unohtui. Satu Hassi on toki DI kuten minäkin, mutta hän oli toki merkittävä poliittinen vaikuttaja, minä en. Päätökset tekee hallituksen esityksistä eduskunta. Tuolloin oli vihreissä vallalla ristiriitainen käsitys ydinvoiman ympäristövaikutuksista. Minä asemani TEP:ssä velvoittamana keräsin saatavilla olevaa faktatietoa ydinvoiman kokonaisvaikutuksista luontoon ja ihmiseen. Hassi oli vastaan, minä olin vastaan ja muutama muu. Nyt kun ymmärrän planeettamme tilan ja megatrendit asian tiimoilta, nyt en vastusta ydinvoimaa. Voi Peräseinäjoen juuripyydetty sampi, maailma on nyt taas juuri sitä miltä se näyttää, ikävä kyllä. Saksa on idiootti kun siirtyy ydinvoimattomuuden sähköinfraan etuajassa. Fakta on, että ydinvoima on siirtymävuosien energialähde, mutta nyt kun Saksa heitti etuajassa hanskansa tiskiin asian tiimoilta, se on pississä, isossa pississä. Sitä mukaa kun fossiiliton infra rakentuu, siinä tahdissa voidaan ekosiirtymä toteuttaa. Saksan päätöksillä ydinvoimaloiden sulkemisella länsi on nyt pakotettu - ainakin osin ja toistaiseksi- , tukeukumaan itäisen kansanmurhaajadespootin fossiili-infraan. Ei hyvä.
Kiitos. Pankkopoika sai täyslaidallusen faktaa. Sen verran mielipiteemme eroavat että kyllä minun mielestäni ydinvoima nimenomaan on se tulevaisuuden energiaratkaisut kustannustehokkuydeltaan ja ympäristöystävällusyydeltään.
Toki en ole tekniikan koulutettu.- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18178015R
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Martti !
TULIN KOTIIN POIS KÄNNYKKÄ !PAHOLAISEN TEKSTITYKSISTÄ.
Tuossa yritin jotain laittaa, jatkan nyt oikealla tietokoneella.
Satu Hassista oli puhetta. Hassi lauloi ydinvoiman puolesta.
"Yhteisvoimin Loviisassa valmistetaan voimala / yhteisvoimin atomeista saadaan voimaa, valoa / kun on kunnon ystävä, se auttaa jos on hätä / eikä kunnon ystävä toista pulaan jätä."
Näin lauleli mm. teekkari Satu Hernberg, joka New Delhissä atomienergiakonferenssissa oli SKP:n energia asiantuntijana kehumassa neuvostoliittolaista ydinvoimaa.
Suomen Kommunistisen Puolueen energia asiantuntija.
Tuo on ihan faktaa johon viittasinkin. -olkoot se muistojen saralla.
Mukava kun joku kuitenkin joka näitäkin ymmärtää, siitä kiitos Martille. Ollaan paljon ns samalla aallonpituudella tekniikassa, oli se sähkötekniikkaa tai muuta. Harmitus on meikäläisellä edelleen suurta kun ei ei saatu ydinvoimaa riittävästi lisää sen jälkeen kun Neuvostoliitolaista ydinvoimaa tehtiin. Samoin vesivoima jäi tyngäksi. Se teillä vasemmistossa ja vihreissä oli isoimpia vastustuksia. Tunnen tätä Kemijoki On:n alaa jonkin verran, ja muillakin siinä suuressa joessa on voimaloita. Kemijoessa ja sen valuma-alueella on 21 voimalaitosta. Yhteensä ne tuottavat noin kolmanneksen Suomen vesivoimasta.
Joulua ! - Anonyymi
Kommunisti mainittu, selvästi persutrolli tää on.
Mutta persutrolli, mites tää liittyy Suomen Keskustaan- Anonyymi
Martti oli persu ennen kommunisti tuloaan. Oikeassa olet siinä.
- Anonyymi
Kaikki kepulit eivät ole lestoja, mutta kaikki lestat ovat kepuleita, lestakepuleita...
Miksi?- Anonyymi
Herralle kiitos, ei kommunisteja kuitenkaan.
- Anonyymi
"Komunisti" mainittu, selvästi persutrolli tää on.
- Anonyymi
Mutta persutrolli, mites tää paskanheitto liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Environment
ympäristöministeri Antero Honkasalo.
Ei se näin ollut
Veronican isä ei ollut ministeri vaan ympäristöneuvos ympäristöministeriössä
Antero on herrasväen kakara eli kom jonka isä oli vuorineuvos
Hän oli alaiseni tai kollegani hiljainen kaveri vaikea tapaus elää svedujen kanssa lönsi- Suomessa
Satu tyttönimeltään Hassi oli silloin vielä naimisissa Rolfin kanssa joka kuoli ja koko remmi levitti kommunismia paksuvirtalusenssinä ja fyysikkona
Näistä kaikesta oli kaamea vaiva ja haitta
Nykyisin olen perussuomalainen ja sijoittaja en tarvitse poliitikkoja teen satunnaista projektityötä Jussille ja Riikalle - Anonyymi
Aloittajan täytyy olla lähes 100-vuotias, kansalaissodan vuoksi traumatisoitunut. Joskus henkinen trauma aiheuttaa oppimis- ja ajattelukyvyn heikkenemistä ja samat asiat jäävät pyörimään mieleen hyvän ja pahan taisteluna. Myöhemmät uudet asiat polarisoituvat myös ja uuden oppiminen jää vihaisuuden rajoittamaksi.
Trauma on ehkä jonkinlainen henkinen katiska, jonka ahtaasta portista on vaikea päästä takaisin elämään.- Anonyymi
Satu tyttönimeltään Hassi oli silloin vielä naimisissa Rolfin kanssa joka kuoli ja koko remmi levitti kommunismia paksuvirtalusenssinä ja fyysikkona.
Mitä nämäkin haki taistolaiskommunisteista. Kommunistithan vihaa oppimista.
Niitten pitäisi saada lakkoilla, ja heilutella iskulausein punalippua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satu tyttönimeltään Hassi oli silloin vielä naimisissa Rolfin kanssa joka kuoli ja koko remmi levitti kommunismia paksuvirtalusenssinä ja fyysikkona.
Mitä nämäkin haki taistolaiskommunisteista. Kommunistithan vihaa oppimista.
Niitten pitäisi saada lakkoilla, ja heilutella iskulausein punalippua.Höpönpöpö. Kommunisti on lehtitoimittajien keksintöä joskus viime vuosisadan alussa. Pelkkä sana, jonka sisällön vain sanoja määrittelee itselleen ventovieraista.
- Anonyymi
Hassi lauloi ydinvoiman puolesta:
"Yhteisvoimin Loviisassa valmistetaan voimala / yhteisvoimin atomeista saadaan voimaa, valoa / kun on kunnon ystävä, se auttaa jos on hätä / eikä kunnon ystävä toista pulaan jätä."
Oli se Neuvostoliitto hiku silloin. Miten nyt teille kommunisteille, vasureille ja sosialisteille, edelleenkö on Putin Stalinin manttelinperijä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup323811- 1522347
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121957Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko201499Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731386J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen1101337Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881280- 671265
- 821191
- 631165