Tälle vuotta minulle kertyi pääomatuloja 1200€, raha ei ole tullut suomesta vaan ulkomailta. Mihin mennessä minun täytyy nuo tulot ilmoittaa verottajalle? Jostain luin, että 1. huhtikuuta mennessä, mutta onko vuonde 24 huhtikuuhun mennessä ilmoitettava siis vuoden 23 tulot? Olen koittanut verotoimiston sivuilta katsoa, mutta pähkinän kokoiset aivot omaavana en ymmärrä.
Mihin mennessä pääomatulot täytyy ilmoittaa?
10
291
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä veroilmoitus edellisen vuoden tuloista pitää tarkistaa/korjata toukokuussa. Tarkka päivämäärä on henkilökohtainen. Tieto löytyy esitäytetystä veroilmoituksesta, jonka saat ensi vuoden puolella.
- Anonyymi
Kiitos paljon, että varmistit epätietoisuuteni. Oot hyvä ihminen!
- Anonyymi
Voi ilmoittaa veroilmoituksen yhteydessä keväällä sieltä löytyy kohta ulkomaan pääomatulot ja voi kirjaa esim ulkomaan korkotulot
- Anonyymi
muista myös ilmoittaa kaikki pääomatulon hankintaan menneet menot myös... ettei unohdu. Ainahan pääomatulo hankintaan menee myös menoja, jottei tarvii maksaa koko 1200 euron summasta veroja.
- Anonyymi
Tieto luo tuskaa. Homma selvittää myös muuten mätkyjä.
- Anonyymi
Tonnista ei mene veroja....
- Anonyymi
Verottaja hoitaa kun pankki lähettää tiedot.
- Anonyymi
Ei tarvi osata mitään
- Anonyymi
Tarvii. Verovelvollinen on itse vastuussa siitä, että verottajalla olevat tiedot ovat oikein. Ne pitää siis tarkistaa ja tarvittaessa korjata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412755Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4242294Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212166Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182020Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411769Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371699Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221226Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11154- 741059
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987