Mihin mennessä pääomatulot täytyy ilmoittaa?

Anonyymi-ap

Tälle vuotta minulle kertyi pääomatuloja 1200€, raha ei ole tullut suomesta vaan ulkomailta. Mihin mennessä minun täytyy nuo tulot ilmoittaa verottajalle? Jostain luin, että 1. huhtikuuta mennessä, mutta onko vuonde 24 huhtikuuhun mennessä ilmoitettava siis vuoden 23 tulot? Olen koittanut verotoimiston sivuilta katsoa, mutta pähkinän kokoiset aivot omaavana en ymmärrä.

10

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä veroilmoitus edellisen vuoden tuloista pitää tarkistaa/korjata toukokuussa. Tarkka päivämäärä on henkilökohtainen. Tieto löytyy esitäytetystä veroilmoituksesta, jonka saat ensi vuoden puolella.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon, että varmistit epätietoisuuteni. Oot hyvä ihminen!


    • Anonyymi

      Voi ilmoittaa veroilmoituksen yhteydessä keväällä sieltä löytyy kohta ulkomaan pääomatulot ja voi kirjaa esim ulkomaan korkotulot

    • Anonyymi

      muista myös ilmoittaa kaikki pääomatulon hankintaan menneet menot myös... ettei unohdu. Ainahan pääomatulo hankintaan menee myös menoja, jottei tarvii maksaa koko 1200 euron summasta veroja.

    • Anonyymi

      Tieto luo tuskaa. Homma selvittää myös muuten mätkyjä.

    • Anonyymi

      Tonnista ei mene veroja....

    • Anonyymi

      Verottaja hoitaa kun pankki lähettää tiedot.

    • Anonyymi

      Ei tarvi osata mitään

      • Anonyymi

        Tarvii. Verovelvollinen on itse vastuussa siitä, että verottajalla olevat tiedot ovat oikein. Ne pitää siis tarkistaa ja tarvittaessa korjata.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe