Tälle vuotta minulle kertyi pääomatuloja 1200€, raha ei ole tullut suomesta vaan ulkomailta. Mihin mennessä minun täytyy nuo tulot ilmoittaa verottajalle? Jostain luin, että 1. huhtikuuta mennessä, mutta onko vuonde 24 huhtikuuhun mennessä ilmoitettava siis vuoden 23 tulot? Olen koittanut verotoimiston sivuilta katsoa, mutta pähkinän kokoiset aivot omaavana en ymmärrä.
Mihin mennessä pääomatulot täytyy ilmoittaa?
10
328
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä veroilmoitus edellisen vuoden tuloista pitää tarkistaa/korjata toukokuussa. Tarkka päivämäärä on henkilökohtainen. Tieto löytyy esitäytetystä veroilmoituksesta, jonka saat ensi vuoden puolella.
- Anonyymi
Kiitos paljon, että varmistit epätietoisuuteni. Oot hyvä ihminen!
- Anonyymi
Voi ilmoittaa veroilmoituksen yhteydessä keväällä sieltä löytyy kohta ulkomaan pääomatulot ja voi kirjaa esim ulkomaan korkotulot
- Anonyymi
muista myös ilmoittaa kaikki pääomatulon hankintaan menneet menot myös... ettei unohdu. Ainahan pääomatulo hankintaan menee myös menoja, jottei tarvii maksaa koko 1200 euron summasta veroja.
- Anonyymi
Tieto luo tuskaa. Homma selvittää myös muuten mätkyjä.
- Anonyymi
Tonnista ei mene veroja....
- Anonyymi
Verottaja hoitaa kun pankki lähettää tiedot.
- Anonyymi
Ei tarvi osata mitään
- Anonyymi
Tarvii. Verovelvollinen on itse vastuussa siitä, että verottajalla olevat tiedot ovat oikein. Ne pitää siis tarkistaa ja tarvittaessa korjata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136