Ajatelkaa kun liikennesäännöistä saisi poiketa hyvinkin paljon

Anonyymi-ap

Kun et aiheuta haittaa etkä vaaraa sillä että poikkeavat tieliikennelain noudattamisesta. Kuten voisi ajaa päin punaisia kun, ketään ei mistään tule.
Tai pysäköidä laittomastikin kunhan sillä ei aiheuta haittaa muille eikä vahinkoa.
Voisit ajaa ylinopeuttakin kunhan et aiheuta sillä vaaraa muille eikä haittaa eikä myöskään vaaraa itselle eikä materiallista rikkoutumisen vaaraa.

Tässä on vaan se ongelma että lainvalvojalle homma menisi hyvin vaikeaksi alkaa tulkita liikenteessä sitä että aiheutettiinko vaaraa tai vaikka haittaa. Tätä olisi sitten koko ajan ja se olisi poliisille aika vaikeaa ja tai johtaisi käräjöinteihin kun kansalainen on erimieltä poliisin kanssa.

Toinen ongelma on se että liikenne"onnettomuudet" lisääntyisi varmaan todella paljon. Koska ei sitä tervettä järjen käyttöä olisi, ylilyönnit liikenne tilanteissa olisi aivan jatkuvaa ja paljon tapahtuisi.


Se oli vaan ajatus, kun voisikin.
Ei olisi niin tiukkaa sen lain kanssa, kun olemmehan me fiksuja ja osaamme ajatella.
Kuinka monet liikennevalotkin voisi vaan ajaa läpi punaisilla, ei ketään mitään missään eikun punaisilla vaan. Ei tarvittaisi hidastetöyssyjäkään.

59

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se vasta vaarallista olisi, jos kaikki tekisivät miten huvittaa ja missä huvittaa. Se on jo nyt vaarallista, jos joku poikkeaa yhteisistä pelisäännöistä. Ei kukaan sellaisen ympärillä tiedä, mitä kyseinen tyyppi on tekemässä, jos ei toimi sääntöjen mukaan. Liikennesäännöt ovat olemassa siksi, että jokainen toimii liikenteessä samalla ennakoitavalla tavalla.

      • Anonyymi

        Meillähän Suomessa on jo ryhmä, joka tekee mitä huvittaa liikenteessä. Tämän ryhmän mukaan säännöt eivät koske heitä ja vaikka koskisivatkin, niitä saa rikkoa. Se ei heidän mukaansa aiheuta mitään vaaraa eikä ole keneltäkään pois. Kyse on tietysti osasta pyöräilijöitä, joiden asenne on todella erikoinen. Tälläkin palstalla oli taas kerran esimerkkivideo, joka kertoo ilman tekstiäkin kaiken olennaisen tämän ryhmän asennemaailmasta. eihän ne punaiset liikennevalot minua koske, koska olen PYÖRÄILIJÄ. Tällä lainrikkojalla oli vieläpä pikkulapsi kyydissä, olisiko pitänyt kuitenkin edes hieman ajatella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillähän Suomessa on jo ryhmä, joka tekee mitä huvittaa liikenteessä. Tämän ryhmän mukaan säännöt eivät koske heitä ja vaikka koskisivatkin, niitä saa rikkoa. Se ei heidän mukaansa aiheuta mitään vaaraa eikä ole keneltäkään pois. Kyse on tietysti osasta pyöräilijöitä, joiden asenne on todella erikoinen. Tälläkin palstalla oli taas kerran esimerkkivideo, joka kertoo ilman tekstiäkin kaiken olennaisen tämän ryhmän asennemaailmasta. eihän ne punaiset liikennevalot minua koske, koska olen PYÖRÄILIJÄ. Tällä lainrikkojalla oli vieläpä pikkulapsi kyydissä, olisiko pitänyt kuitenkin edes hieman ajatella?

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.


      • Anonyymi

        "Anonyymi
        2023-12-26 11:52:23
        Se vasta vaarallista olisi"

        Siitäpä tuossa juuri kirjoitettiin, mahdotonta siis.
        Kumpa voisikin, olisi säännöt mutta niistä voisi poiketa.
        Aatteleppa kuin fiksuja me kuitenkin ollaan, teemme itselle säännöt että keskellä ei mitään pitää pysähtyä koska on liikennevalot vaikka ketään ei tule mistään. Mutta tuo johtaisi siihen että punaisia päin ajettaisiin niin suurilla nopeuksilla että ei voisi edes pysähtyä ja fiksumpi siinä väistäisi ellei halua tuhota autoaan ja jopa itseään niin olisi pakko vaan joustaa toisen törkeä toiminnan takia.


      • Anonyymi

        Ruuhkaliikenteessä erottaa hyvin ne, joilla homma ei ole hallussa. Kiilaillaan, roikutaan puskurissa, agressiivisesti yritetään saada kaikki muut väistämään että juuri minä pääsisin nopeammin perille. Ei ymmärretä, että ne tuhannet muut ovat hekin pippeli matkalla jonnekin, eikä heillä ole velvollisuutta väistää jonnekin kun kuningas rattiraivo saapuu paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Mikä on tämä Pyöräliitto, josta niin usein täällä kirjoitetaan. Minä en ole kuullutkaan tällaisesta liitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Vain vähäjärkiset epäilevät tuollaista huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi
        2023-12-26 11:52:23
        Se vasta vaarallista olisi"

        Siitäpä tuossa juuri kirjoitettiin, mahdotonta siis.
        Kumpa voisikin, olisi säännöt mutta niistä voisi poiketa.
        Aatteleppa kuin fiksuja me kuitenkin ollaan, teemme itselle säännöt että keskellä ei mitään pitää pysähtyä koska on liikennevalot vaikka ketään ei tule mistään. Mutta tuo johtaisi siihen että punaisia päin ajettaisiin niin suurilla nopeuksilla että ei voisi edes pysähtyä ja fiksumpi siinä väistäisi ellei halua tuhota autoaan ja jopa itseään niin olisi pakko vaan joustaa toisen törkeä toiminnan takia.

        Ei ole mitenkään mahdotonta. Jotkut eivät säännöistä välitä. Asian näkee välillä liikenteessä. Mikäli itse joskus otan vapauden olla noudattamatta jotakin säätöä, niin teen sen siten, ettei siitä koidu muille mitään vaaraa tai haittaa, kuten esim. yöllä punaisia päin kävely, kun ketään muita ei ole lähimainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tämä Pyöräliitto, josta niin usein täällä kirjoitetaan. Minä en ole kuullutkaan tällaisesta liitosta.

        Se on järjestö, joka keinoja kaihtamatta haalii jatkuvasti lisää etuoikeuksia pyöräilijöille yleisestä edusta piittaamatta. Todella vastenmielistä toimintaa eikä liitto piittaa, vaikka sen toiminta aiheuttaisi vakaviakin seurauksia etenkin lapsille. Se myös vaatii jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia, että lainsäädäntöä muutettaisiin entistä enemmän pyöräilyä suosivaksi ja muita syrjiväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain vähäjärkiset epäilevät tuollaista huuhaata.

        Sinä olet taas niin epätoivoinen että aloitat tuon miljoona kertaa nähdyn typerän esityksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet taas niin epätoivoinen että aloitat tuon miljoona kertaa nähdyn typerän esityksesi.

        Kuka pitää mitäkin typeränä. "Monesti on epäilty" epäillään pösilön kirjoitus se vasta typerä on. Taitaa ainoastaan itse nähdä ja kuvitella moisia harhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain vähäjärkiset epäilevät tuollaista huuhaata.

        Päin vastoin, kaikki täysjärkiset tietää ja näkee pyöräliiton ajamien asioiden mielettömyyden.


      • Anonyymi

        Miksi sinä sitten kuvittelet sellaista?


      • Anonyymi

        Varsin sairaan kuvittelemalla poikkeava kehitysvammaista pippeliä sairastava jankkaaja ei edelleenkään näytä tajuavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä sitten kuvittelet sellaista?

        en minä mitään kuvittele, vaan poikkeava kehitysvammaa sairastava kuvittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin sairaan kuvittelemalla poikkeava kehitysvammaista pippeliä sairastava jankkaaja ei edelleenkään näytä tajuavan.

        Kehitysvammaista ihannoiva varsin pölöttäjä se vaan jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin, kaikki täysjärkiset tietää ja näkee pyöräliiton ajamien asioiden mielettömyyden.

        Juuri noin. Kunpa se ymmärrys nousisi edes senverran, ettei sillä ole enää merkitystä, oliko fillaristi oikeassa vai väärässä kun kuolee tai halvaantuu.
        Niinkin yksinkertainen, silmin nähtävä asia, ettei fillaristeilla ole suojaa ympärillä. Minkälaista ääliösakkia fillaristien järjestössä on töissä, kun eivät ymmärrä yksinkertaisintakaan asiaa? Liekö vihervassaripaviaaneja? Todennäköisesti.
        Ihmiset tekee aina virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Kunpa se ymmärrys nousisi edes senverran, ettei sillä ole enää merkitystä, oliko fillaristi oikeassa vai väärässä kun kuolee tai halvaantuu.
        Niinkin yksinkertainen, silmin nähtävä asia, ettei fillaristeilla ole suojaa ympärillä. Minkälaista ääliösakkia fillaristien järjestössä on töissä, kun eivät ymmärrä yksinkertaisintakaan asiaa? Liekö vihervassaripaviaaneja? Todennäköisesti.
        Ihmiset tekee aina virheitä.

        Liikenteessä pitää ajaa sellaisella tavalla, että oma mahdollinen virhe ei vaaranna muita.


    • Anonyymi

      No jos ei näy muita niin tulkitsen rajoituksia hieman väljemmin ja kotipihassa auyoa siirrellessä en käytä turvavyötä.
      Muuten mitenkä luulisitte menevän jos autoista poistettaisiin nopeusmittari? Miten ihmiset osaisivat ajaa kun nykyään niin moni tuntuu sitä tuijottavan että muu liikenne jää huomiotta.

      • Anonyymi

        En tuijota jatkuvasti nopeusmittaria ja silti onnistun pitämään nopeuden tasaisena ja noudattamaan nopeusrajoitusta. Jos ei ole kuskin lahjoja, niin sitten ei pitäisi olla ratin takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tuijota jatkuvasti nopeusmittaria ja silti onnistun pitämään nopeuden tasaisena ja noudattamaan nopeusrajoitusta. Jos ei ole kuskin lahjoja, niin sitten ei pitäisi olla ratin takana.

        No, ei tuo vakkarin käytön osaaminen ( tekninen laite joka pitää nopeuden tasaisena, ja uudemmissa automalleissa seuraa ja noudattaa nopeusrajoituksia) mitään erikoisia lahjoja tai ylimaallista osaamista kuskissa osoita. Joten jopa lahjaton kuski saattaa osata käyttää vakkaria ja siten kyetä etenemään tasaisella nopeudella. Joten tuo lahjakkuutesi kuskina ei poista, ilman kaltaistasi lahjakkuutta omaavan kuskin kykyä toimia oikein ratin takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei tuo vakkarin käytön osaaminen ( tekninen laite joka pitää nopeuden tasaisena, ja uudemmissa automalleissa seuraa ja noudattaa nopeusrajoituksia) mitään erikoisia lahjoja tai ylimaallista osaamista kuskissa osoita. Joten jopa lahjaton kuski saattaa osata käyttää vakkaria ja siten kyetä etenemään tasaisella nopeudella. Joten tuo lahjakkuutesi kuskina ei poista, ilman kaltaistasi lahjakkuutta omaavan kuskin kykyä toimia oikein ratin takana.

        Homnma onnistuu kyllä ilman vakkarin käyttöäkin. Vakkari tosin pistää nopeuden kenties hivenen tasaisempana. Ei kuitenkaan paljon, mutta vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei tuo vakkarin käytön osaaminen ( tekninen laite joka pitää nopeuden tasaisena, ja uudemmissa automalleissa seuraa ja noudattaa nopeusrajoituksia) mitään erikoisia lahjoja tai ylimaallista osaamista kuskissa osoita. Joten jopa lahjaton kuski saattaa osata käyttää vakkaria ja siten kyetä etenemään tasaisella nopeudella. Joten tuo lahjakkuutesi kuskina ei poista, ilman kaltaistasi lahjakkuutta omaavan kuskin kykyä toimia oikein ratin takana.

        Kenties jopa sinä opit sen jonain päivänä 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homnma onnistuu kyllä ilman vakkarin käyttöäkin. Vakkari tosin pistää nopeuden kenties hivenen tasaisempana. Ei kuitenkaan paljon, mutta vähän.

        Sitten kun pääsee ajamaan vähän paremmalla autolla niin huomaakin ettei se ole niin helppoa kun ei 120 tunnu mitenkään erilaiselta kuin 80 vauhti, kone ei huuda eikä kori väpätä yhtään sen enempää ja vasta mittaria vilkaistessa hoksaa että oho noin lujaako mennäänkin. No on niissä paremmissa autoissa toimiva vakkarikin sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun pääsee ajamaan vähän paremmalla autolla niin huomaakin ettei se ole niin helppoa kun ei 120 tunnu mitenkään erilaiselta kuin 80 vauhti, kone ei huuda eikä kori väpätä yhtään sen enempää ja vasta mittaria vilkaistessa hoksaa että oho noin lujaako mennäänkin. No on niissä paremmissa autoissa toimiva vakkarikin sitten.

        Sitten ei ole kuskin ainesta, jos ei osaa ja kykene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenties jopa sinä opit sen jonain päivänä 😃

        Toki minä jo tuon osaan, entä sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ei ole kuskin ainesta, jos ei osaa ja kykene.

        Jos ei itse osaa tai kykene niin tekniikka auttaa.


    • Anonyymi

      Jaa, eikö kaikki teekään noin? Minun havaintojen mukaan säännöistä poiketaankin hyvin usein. Punaisten valojen noudattaminen vaikuttaa kyllä olevan hyvinkin orjallista, paitsi kevyellä liikenteellä.

      Ai niin, mutta taisit sinäkin oikeastaan vaan ilmaista huolesi sääntöjen jatkuvasta venyttämisestä, ajetaan vähän niin kuin sinne päin ja sääntöjä noudatetaan pelkästään poliisin pelossa ymmärtämättä varsinaista turvallisuusnäkökohtaa.

      • Anonyymi

        Sekin kertoo monien yksinkertaisuudesta, henkilö saattaa tehdä kaikenlaista pientä ajovirhettä jatkuvasti, ajo on sellaista vähän sinnepäin melkein sääntöjen mukaan ajamista koko ajan. Mutta liikennevaloissa ei ajeta päin punaisia vaikka liikennetilanteen takia voisi ihan hyvin tehdä vielä senkin.


    • Anonyymi

      Kyllä avaaja on suuri ajattelija ja filosofi. Hänellä on varmasti edessään suuri tulevaisuus mahtavana johtajana ja kansanohjaajana uuteen suureen maailman nousuun.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse ajatella, koska ei saa.

    • Liikennesääntöjä voi rikkoa aivan surutta kun kukaan (poliisi) ei ole katsomassa tai ainakaan tallentamassa rikkomustasi videolle rekisterinumeron kera.

      • Anonyymi

        Sehän tiedetään, että kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.


      • Anonyymi

        Osta polkupyörä ja trikooasu. Lähde sen jälkeen liikenteeseen niin mitkään säännöt eivät koske sinua. Voit aivan vapaasti ajella päin punaisia ja rikkoa muitakin sääntöjä. Riski kiinnijäämisestä on luokkaa promillentuhannesosa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta polkupyörä ja trikooasu. Lähde sen jälkeen liikenteeseen niin mitkään säännöt eivät koske sinua. Voit aivan vapaasti ajella päin punaisia ja rikkoa muitakin sääntöjä. Riski kiinnijäämisestä on luokkaa promillentuhannesosa.

        Kyllä sinun pitäisi silloinkin noudattaa sääntöjä.


    • Anonyymi

      Että sä jaksat näitä aloituksia

    • Liikennesääntöjen tarkoitus on tehdä liikenteestä sujuva ja turvallinen. Sana liikenne pitää sisällään merkityksen, että liikkeellä on useita liikkujia. Muussa tapauksessa puhuttaisiin liikkumissäännöistä. Jotta liikennesääntöjä noudatetaan, on niiden rikkomisesta seurauksena rangaistus.

      Jos et aiheuta sääntörikkomukella vaaraa taikka haittaa kenellekään, eikä sääntörikkomustasi ole kukaan näkemässä taikka muutoin todistamassa, ei ole mitään väliä oletko siinä tilanteessa noudattanut liikennesääntöjä vai et. Kyseessä ei silloin ole liikenne, vaan liikkuminen.

      Mikään ei estä sinua kävelemästä päin punaista, eikä varsinkaan mikään tiehen maalattu viiva taikka tien laidassa pojottava kyltti estä sinua ajamasta autoa haluamallasi tavalla.

      Ihmisillä on toki moraali ja etiikka sääntöjen noudattamista koskien, mutta kun kukaan ei ole näkemässä, liikennesääntöjen noudattamatta jättäminen ei tee kenestäkään huonoa ihmistä eikä sillä aiheuteta haittaa kenellekään. Liikennesäännöt ovat siinä tilanteessa merkityksettömiä.

      • Anonyymi

        Logiikka on hieman samanlainen kuin eräs täällä ahkerasti kirjoittava esitti jokin aika sitten, että pyöräilijöiden tekemät sääntörikkomukset eivät aiheuta kenellekään mitään vaaraa eikä haittaa eivätkä ne ole keneltäkään pois. Voiko enää selvemmin ilmaista suhtautumistaan kaikkien yhteisen turvallisuuden vuoksi laadittuihin liikennesääntöihin? Näin ajattelevien näkemyksen mukaan siis osaa säännöistä voi vapaasti rikkoa jos ne eivät miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Logiikka on hieman samanlainen kuin eräs täällä ahkerasti kirjoittava esitti jokin aika sitten, että pyöräilijöiden tekemät sääntörikkomukset eivät aiheuta kenellekään mitään vaaraa eikä haittaa eivätkä ne ole keneltäkään pois. Voiko enää selvemmin ilmaista suhtautumistaan kaikkien yhteisen turvallisuuden vuoksi laadittuihin liikennesääntöihin? Näin ajattelevien näkemyksen mukaan siis osaa säännöistä voi vapaasti rikkoa jos ne eivät miellytä.

        Rottahan sitä on trollannut vaikka kuinka monta vuotta, että sääntöjä saa rikkoa niin paljon kuin haluaa, jos vaan itse kokee siitä hyötyvänsä. Eikä haittaa, jos nyt siinä joku lapsiperhe vaikka vähän hengenvaarantuu, kun itse kuitenkin on sitten kuusi sekuntia aiemmin perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rottahan sitä on trollannut vaikka kuinka monta vuotta, että sääntöjä saa rikkoa niin paljon kuin haluaa, jos vaan itse kokee siitä hyötyvänsä. Eikä haittaa, jos nyt siinä joku lapsiperhe vaikka vähän hengenvaarantuu, kun itse kuitenkin on sitten kuusi sekuntia aiemmin perillä.

        Mistäs se lapsiperhe nyt tulla tupsahti hengenvaarantumaan, kun tuossahan kirjoitettiin että "Jos et aiheuta sääntörikkomukella vaaraa taikka haittaa kenellekään, eikä sääntörikkomustasi ole kukaan näkemässä taikka muutoin todistamassa..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs se lapsiperhe nyt tulla tupsahti hengenvaarantumaan, kun tuossahan kirjoitettiin että "Jos et aiheuta sääntörikkomukella vaaraa taikka haittaa kenellekään, eikä sääntörikkomustasi ole kukaan näkemässä taikka muutoin todistamassa..."

        Se tuli siihen esimerkkinä, ja ihan ilman sinun lupaasi.


    • Anonyymi

      Nuo alussa mainitut liikennevalot suomalaisessa liikennekulttuurissa:
      Kävelijöistä moni on omaksunut amerikkalaisen lähestymistavan, Don't Walk = Run
      Pyöräilijöistä ehkä kolmannes pysähtyy liikennevaloihin silloinkin kun muuta liikennettä ei ole näkyvissä.
      Autoilijat ruuhkaisessa risteyksessä, vielä yksi mahtuu risteykseen punaisillakin valoilla.
      Mutta onko tämä sitten huono tai vaarallinen kulttuuri. Yleensä se viimeinen auto ehtii ongelmitta pois tukkimasta risteystä, eli liikennevalot vetävät vähän paremmin kun keltaisten valojen sytyttyä risteys vetää vielä 3 autoa...joista yhden jo vähän vanhoilla keltaisilla...
      Pyöräilijä joka ei jää seisoskelemaan tyhjään risteykseen saa taas pienen syyn pitää pyörää riittävän nopeana kulkupelinä ja auton voi siis jättää kotiin.
      Kävelijöistä en osaa mitään hyvää tai pahaa sanoa, yleensä kuitenkin nämä viimeiset ripeät tien ylittäjät ovat tien toisella puolella ennen vihreillä ylittään lähtenyttä rollaattorimummoa.
      Ameriikassa, autoilun luvatussa maassa ruuhkia hillitsee luvallinen punaisia päin ajo, joka varmaan Suomessakin hillitsisi liikenteen päästöjä ja vähentäisi yleistä itkua ja hammastenkiristystä liikenteessä. Siis se punaista valoa päin oikealle kääntyminen "omalla vastuulla"

    • Anonyymi

      Ei tuohon tarvita muuta kui rangaistusasteikon koventaminen tai tiukentaminen ni et uskokkaan kuinka pian ihmiset oppii sen terveen järjen käytön nääs kun ne linnatuomiot on usein helpoin tapa pilata elämänsä niillä kun saattaa sulkea monta ovea perästään lapsiin sekaannut ni se on lähes sama kun tapat ittes se on jotain sellaista mitä nääs enemmistö maailman ihmisistä ei hyväksy missään muodossa

      • Anonyymi

        Mitä sitä nyt turhaan tuollaista rangaistusten koventamista ja linnatuomioita pikkujuttuihin kannattaa edes vitsinä toivoa. Tuohan vaan johtaisi siihen, että niitä linnatuomioita ja siten elämänsä pilaajia tulisi pilvin pimein nykyitä enemmän.


    • Anonyymi

      Aika pitkältihän tuo on käytäntö nytkin. Jalankulkijat pääsääntöisesti painelevat punaista päin, jos ei tule autoja. Eikä haittaa ketään. Samoin pyöräilijät. Autotkin joskus, mutta harvemmin, koska poliisi on ottanut noihin niin tiukan kannan, että käytännössä tuomitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, vaikka edellytykset tuomiolle eivät oikeasti täyttyisi. Suurin osa autoilijoista ajaa myös säännöllisesti vähän ylinopeutta. Siihen ei poliisikaan puutu, ellei satu olemaan erikseen nopeusvalvonta käynnissä.

    • Anonyymi

      Suomalainen liikennekulttuuri kiteytettynä.
      Kolmannes autoilijoista noudattaa hölmöimmiltäkin tuntuvia määräyksiä tai rajoituksia pilkulleen ja vaatii sitä myös kanssa-autoilijoilta. Rajoitukset on tehty alitettavaksi ei ylitettäväksi on mottona.
      Toinen kolmannes autoilijoista noudattaa rajoituksia ja tottelee määräyksiä vain jos valvova silmä on kohdalla ja silloinkin vähän mielenosoituksellisesti rajoilla keikkuen.
      Pois alta risut ja männynkävyt...ja toyotat.
      Ja kolmas kolmannes lähinnä havainnoi liikenteen olevan täynnä seniilejä pappoja ja kusipäisiä koheltajia.

    • Anonyymi

      Tänä iltana kävi tuo ajatus mielessä.

      Valot vaihtui punaiselle ilman syytä.
      Sivulta ei tullut ketään.
      Ei kevyttä liikennettä missään ja niillekin punaista.
      ...punaiset itseasiassa joka suuntaan.

      Molemmista suunnista autojonot seisoi pari minuuttia ja sitten taas liikkeelle liukkaassa risteyksessä.

      Kävi mielessä ajaa vain punaisten läpi.
      Oikeastaan ainoa mikä esti oli ajatus, että muun liikenteen joukossa saattaisi olla huomaamatta poliisiauto.

      Hirveästi on kyllä turhia ohjelmointivikoja liikennevaloissa.
      Ennen käytettiin tunnistimia.

      ..vai olisiko punavihreä helsinki ja suhteellista etua joukkoliikenteelle.
      Päästöistä ja taloudesta välittämättä.

      • Anonyymi

        Tunnistimilla tehdään ainakin pyöräilijöiden elämä hankalaksi, kun tunnistimet eivät tahdo havaita pyöräilijää ajoissa tai lainkaan risteyksessä, jossa poltellaan kaikkiin suuntiin punaista silloin kun liikennettä ei osu keinoälyttömyyden silmään tai asfalttipinnan tunnistimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnistimilla tehdään ainakin pyöräilijöiden elämä hankalaksi, kun tunnistimet eivät tahdo havaita pyöräilijää ajoissa tai lainkaan risteyksessä, jossa poltellaan kaikkiin suuntiin punaista silloin kun liikennettä ei osu keinoälyttömyyden silmään tai asfalttipinnan tunnistimiin.

        Mites nappi.
        Ja yöllä valot pois päältä.

        Ennen tehtiin jotain fiksummin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnistimilla tehdään ainakin pyöräilijöiden elämä hankalaksi, kun tunnistimet eivät tahdo havaita pyöräilijää ajoissa tai lainkaan risteyksessä, jossa poltellaan kaikkiin suuntiin punaista silloin kun liikennettä ei osu keinoälyttömyyden silmään tai asfalttipinnan tunnistimiin.

        Voin vakuuttaa sinulle, että nykyteknologialla voidaan hyvin helposti havaita polkupyöräilijä. Tai vaikka kadulla juokseva hiiri, jos niin halutaan. Niitä henkilöauton havaitsevia antureita osattiin tehdä vuosikymmenet sitten. Nyt pystytään kyllä jo aika paljon parempaan, jos vain halutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin vakuuttaa sinulle, että nykyteknologialla voidaan hyvin helposti havaita polkupyöräilijä. Tai vaikka kadulla juokseva hiiri, jos niin halutaan. Niitä henkilöauton havaitsevia antureita osattiin tehdä vuosikymmenet sitten. Nyt pystytään kyllä jo aika paljon parempaan, jos vain halutaan.

        Pystytään pystytään, jos joku maksaa, mutta kun ei maksa, niin laitetaan tekniikkaa joka ei toimi.
        Autoilijoitakin vituttaa usein tullaiset risteykset, kun vihreä valo saadaan syttymään vasta kun auton jarruvaloa on jo hetki polteltu. Koska se kauimmas näkevä tunnistin on kuitenkin liian lähellä liikennevaloja.
        Itse pyöräilen paljon ja tuo tunnistimien toimimattomuus on aivan ilmeistä. Hiilikuiturunkoista pyörää ei mikään tiehen upotettu tunnistin ole havainnut, vaikka niissäkin pyörissä on useampi kilo metallia rattaiden ja ketjujen muodossa. Mutta eipä ne tunnistimet yleensä huomaa myöskään kevyttä aluminiinirunkoista, ilmeisesti 2023:kin vielä tiehen upotetaan tunnistimia, joiden tunnistustarkkuus riittää pyörille jotka on valmistettu viime vuosituhannella. Liikennevalotolppaan asennettu liiketunnistin sitten huomaa lähestyvän pyörän sillä etäisyydellä, että se on jo sitten ihan sama pysähtyykö kokonaan vai tiputtaako nopeuden kävelynopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytään pystytään, jos joku maksaa, mutta kun ei maksa, niin laitetaan tekniikkaa joka ei toimi.
        Autoilijoitakin vituttaa usein tullaiset risteykset, kun vihreä valo saadaan syttymään vasta kun auton jarruvaloa on jo hetki polteltu. Koska se kauimmas näkevä tunnistin on kuitenkin liian lähellä liikennevaloja.
        Itse pyöräilen paljon ja tuo tunnistimien toimimattomuus on aivan ilmeistä. Hiilikuiturunkoista pyörää ei mikään tiehen upotettu tunnistin ole havainnut, vaikka niissäkin pyörissä on useampi kilo metallia rattaiden ja ketjujen muodossa. Mutta eipä ne tunnistimet yleensä huomaa myöskään kevyttä aluminiinirunkoista, ilmeisesti 2023:kin vielä tiehen upotetaan tunnistimia, joiden tunnistustarkkuus riittää pyörille jotka on valmistettu viime vuosituhannella. Liikennevalotolppaan asennettu liiketunnistin sitten huomaa lähestyvän pyörän sillä etäisyydellä, että se on jo sitten ihan sama pysähtyykö kokonaan vai tiputtaako nopeuden kävelynopeuteen.

        Ja tuohon kun lisää sen, että nykyisissä liikennevaloissa ohjaus on sellainen, että liikenteelle poltellaan punaista valoa kunnes tunnistin havaitsee liikettä ja jos esimerkiksi auotoille poltetaan jo vihreää, niin kevyelle liikenteelle vihreää ei sytytetä ennen kuin myös autoille on seuraava vihreän polttosykli. Ja sitten ihmetellään miksi pyöräilijät ajavat päin punaista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuohon kun lisää sen, että nykyisissä liikennevaloissa ohjaus on sellainen, että liikenteelle poltellaan punaista valoa kunnes tunnistin havaitsee liikettä ja jos esimerkiksi auotoille poltetaan jo vihreää, niin kevyelle liikenteelle vihreää ei sytytetä ennen kuin myös autoille on seuraava vihreän polttosykli. Ja sitten ihmetellään miksi pyöräilijät ajavat päin punaista...

        Ei pyöräilijäin päin punaista ajamista kukaan ihmettele, onhan kyseessä pyöräliiton ohjeistamat idiootit, tarkoituksella ettei mitkään säännöt tai valot koskisi pyöräilijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pyöräilijäin päin punaista ajamista kukaan ihmettele, onhan kyseessä pyöräliiton ohjeistamat idiootit, tarkoituksella ettei mitkään säännöt tai valot koskisi pyöräilijöitä.

        Osoita sitten ihmeessä se kohta tai lähde, jossa pyöräliitto noin muka ohjeistaa. Jos ei löydy todisteita, niin kyseinen ohjeistus taitaa löytyä pelkästään hörhön omasta päästä.


    • Anonyymi

      Olen "tehnyt mitä haluan" kerran. Liikennevalot paloi punaisella, minuuttitolkulla pönötin odottamassa. Ketään eikä mitään tullut mistään suunnasta. Sitten lähdin.

      • Anonyymi

        Jos joskus ottaa vapauden olla noudattamatta sääntöä (lakia), niin sitten pitää nimenomaan toimia noin, ettei oma teko haittaa tai vaaranna ketään muita.


      • Anonyymi

        Moottoripyörällä ja erityisesti polkupyörällä noin joutuu tekemään useita kertoja vuodessa.
        Itse vältän muutamaa reittiä moottoripyörällä, koskan sen varrella on liikaa huonosti toimivia liikennetunnistimia. Polkupyörällä taasen olen vain päättänyt jättää muutaman liikennevalon muiden murheeksi, ne kun eivät koskaan reagoi polkupyörään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoripyörällä ja erityisesti polkupyörällä noin joutuu tekemään useita kertoja vuodessa.
        Itse vältän muutamaa reittiä moottoripyörällä, koskan sen varrella on liikaa huonosti toimivia liikennetunnistimia. Polkupyörällä taasen olen vain päättänyt jättää muutaman liikennevalon muiden murheeksi, ne kun eivät koskaan reagoi polkupyörään.

        "Polkupyörällä taasen olen vain päättänyt jättää muutaman liikennevalon muiden murheeksi, ne kun eivät koskaan reagoi polkupyörään."

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe