Hollantilaisten ratkaisu turvallisempiin jalkakäytäviin - yhtäjaksoinen jalkakäytävä

Anonyymi-ap

The Dutch Solution for Safer Sidewalks - Continuous Sidewalks
https://youtu.be/9OfBpQgLXUc

Ratkaisu on siis "yhtäjaksoinen jalkakäytävä". Jalkakäytävä/pyörätie jatkuu samalla tasolla ja autoilijoille risteävä kohta on ajoradasta korotettu osuus. Normaalisti Suomessa ajorata on se, joka jatkuu samassa tasossa. Tuossa muutetaan asetelma päinvastaiseksi.

12

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On noita Suomessakin. Olisi kyllä jännää nähdä, parantuuko turvallisuus oikeasti, vai heikentyykö se kun kuskit joutuvat hajauttamaan huomiotansa töyssyyn juuri suojatien kohdalla...

      • Anonyymi

        Jos yhtään katsoit kyseistä videota, niin töyssy on Hollannissa kauempana jalkakäytävästä (suojatiestä).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos yhtään katsoit kyseistä videota, niin töyssy on Hollannissa kauempana jalkakäytävästä (suojatiestä).

        Jos yhtään luit viestiäni, niin minä puhuin suomalaisista versioista, joissa töyssy on yleensä aivan suojatien reunassa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jos yhtään luit viestiäni, niin minä puhuin suomalaisista versioista, joissa töyssy on yleensä aivan suojatien reunassa.

        Ja se tosiaan vie kuljettajilta kyvyn katsoa, onko suojatiellä ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se tosiaan vie kuljettajilta kyvyn katsoa, onko suojatiellä ketään.

        Osui ja upposi. 🙂 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se tosiaan vie kuljettajilta kyvyn katsoa, onko suojatiellä ketään.

        Ilmeisesti joiltakuilta. Minä puhuin vain huomion hajauttamisesta about pahimmassa mahdollisessa paikassa.

        Eli jos joku onnistuu suojatiellä ajamaan muutenkin jonkun yli, niin tuollaisessa paikassa se on huomattavasti helpompaa...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ilmeisesti joiltakuilta. Minä puhuin vain huomion hajauttamisesta about pahimmassa mahdollisessa paikassa.

        Eli jos joku onnistuu suojatiellä ajamaan muutenkin jonkun yli, niin tuollaisessa paikassa se on huomattavasti helpompaa...

        Minä tiedän aika monta pahempaa paikkaa kuin korotettu suojatie.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän aika monta pahempaa paikkaa kuin korotettu suojatie.

        Tämän keskustelun kannalta ainut pahempi paikka voisi olla korottamaton suojatie. Vai oletkö törmännyt esim. madallettuihin suojateihin?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tämän keskustelun kannalta ainut pahempi paikka voisi olla korottamaton suojatie. Vai oletkö törmännyt esim. madallettuihin suojateihin?

        Tämän keskustelun kannalta mikä tahansa korotettua suojatietä pahempi paikka kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se tosiaan vie kuljettajilta kyvyn katsoa, onko suojatiellä ketään.

        No katso nyt tuotakin.

        https://maps.app.goo.gl/zJbQto6WufAVv8i86

        Eihän tuossa tuon korotuksen takia voi nähdä, että onko siellä suojatiellä joku.


    • Anonyymi

      On myös kokonaisia korotettuja risteysalueita.

      https://maps.app.goo.gl/W9PPpJFtcBnwvNqQ9

      Aika kädetön on sellainen kuski, joka ei suojatien yli pyrkiviä jalankulkijoita näe, jos ajoradalla sattuu olemaan jokin korotus.

    • Anonyymi

      Näyttää juttu menneen korotettuihin suojateihin.
      Minusta tuossa videossa esitettiin meilläkin yleistyneitä "ylijatkettuja jalkakäytäviä ja pyöräteitä", jolloin poikkikatua ylitettäessä ei tarvita ollenkaan suojatietä.
      No, olihan siinä joku korotettu suojatiekin, mutta se ei ollut videon sanoma.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe