Pasilan vuonna 1991 valmistuneeseen asemarakennukseen tuli Halosen vaatemyymälä toiseen kerrokseen. Se oli ainoa vähän isompi liike asemalla. Muita kauppoja oli vähän ja ne olivat pieniä. Paikkaa ei voinut kutsua kauppakeskukseksi. Ei ollut suuri yllätys, että Halonen lopetti kannattamattomana.
Seuraavaksi Halonen asettui Rediin Kalasatamaan. Myymälä oli melkoisen iso — ja turha. Halosella oli myymälät sekä keskustassa Espalla että Itäkeskuksessa. Noilta suunnilta ei toisin sanoen ollut odotettavissa asiakkaita, vaikka Redi onkin sopivasti metrolinjan varrella.
Redi on syrjässä keskustaan vievältä Hämeentieltäkin, joten sieltäkään ei asiakkaita ollut odotettavissa. Halonen lakkautti sekä Kalasataman että Esplanadin myymälänsä.
Kalasatamaan Halosen tiloihin tuli Gigantti, jolla on myymälä sekä keskustassa (Forum) että Itäkeskuksessa. Gigantin talousasioista päättävät ovat yhtä pöljiä kuin Halosenkin. Gigantti saattaa asiakkaitaan aktiivisesti huijaavana kuitenkin pärjätä Kalasatamassa paremmin kuin Halonen, mutta eiköhän huijaaminen olisi onnistunut tarpeeksi hyvin ilman tätä myymälääkin.
Kumpikaan ei mennyt Pasilan Triplaan, vaikka Pohjoismaiden suurimpana kauppakeskuksena ja sijainniltaan erinomaisena sen menestys on taattu.
Halosen ja Gigantin talouden suunnittelijat
3
244
Vastaukset
- Anonyymi
Halonen perusti liikkeensä keväällä 2019 Jumboon. Jumbo on myynniltään Suomen suurin kauppakeskus.
Jumbon ylivoimainen vahvuus on keskeinen sijainti pk-seudulla ja että sinne pääsee erittäin helposti autolla ja ilmaisia sisähalliparkkipaikkoja on riittävästi. Ulkoparkkejakin löytyy, jos haluaa autonsa pitää ulkoilmassa. - Anonyymi
Juu, Jumboon meno oli tietysti viisasta. Helsingin keskusta hiljenee, koska kauppoja on keskustan ulkopuolellakin. Jotkut järkeilevät, että kattamalla muutama keskustan katu väki saadaan takaisin keskustaan.
Heidän logiikkansa on siis, että vaikka ihmiset pääsevätkin tekemään ostoksia katetuissa lämpimissä tiloissa lähellä kotiaan, he lähtisivät kilometrien päähän Helsingin keskustaan ostoksille, jos sen voisi tehdä sateelta suojassa, mutta kuitenkin kylmässä ja tuulisessa paikassa. Katoshan ei estäisi ilmavirtoja ja kylmyyttä.- Anonyymi
Kauppakeskusten vetovoima on siinä, että niistä saa ’kaiken’ kerralla. Päivittäistavarat, vaatteet, kaikenmoiset tilpehöörit ja vitkuttimet, apteekkitavarat, lahjatavaraa jne, jopa autonkin monissa paikoissa. Sen lisäksi viihde- ja liikuntapaikkatarjonta ja ruokailumahdollisuudet löytyy. Niissä käydään ehkä vähän harvemmin, mutta silloin hankitaan suuria määriä eli rahaa käytetään.
Ja ennenkaikkea vaivaton pääsy autolla, ilmaiset parkkipaikat. Jos ostoksia on paljon, niin niiden kotiinvienti muuten kuin omalla autolla ei ole kovin helppoa ja vaivatonta muuten kuin autolla.
Itse asun muutaman kauppakeskuksen vieressä, mutta päivittäistavarat kyllä hankin viereisestä noin sadan metrin päässä olevasta lähikaupasta huolimatta vähän korkeammasta hintatasosta. Siellä käyn useita kertoja viikossa pikkuostoksia tekemässä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1993543Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen123200Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä632499Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92145Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling411950Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.61868Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue401698- 901581
- 721133
- 741120