Presidentillistä Tasa-arvoa

Rivikansalainen

Uutisissa tiedettiin kertoa, että Presidentti sanoi naisten vapaaehtoisen asepalveluksen lisänneen tasa-arvoa.

Aika erikoinen käsitys presidentillämme tasa-arvosta.

Tämä saattaa vaikuttaa hiukan äänestyskäyttäytymiseeni.

7

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totaali II

      Äänestin viimeksi Halosta, nyt en missään nimessä.

      Löytyy mapista muuten kaksi Halosen allekirjoittamaa hylättyä armonanomusta.

    • Asevelvollinen

      Mitäs tasa-arvoa se on, että toisella sukupuolella on johonkin velvollisuus ja toisella samaan asiaan oikeus?

      • Totaali II

        Ei se olekaan tasa-arvoa nähnytkään! Jotkut typerät miehet vielä nielevät tämän koukkuineen päivineen ja tekevät karhunpalveluksen pojilleen pakottamalla inttiin. Pitäisi sitä vastoin tukea taistelussa aidon tasa-arvon puolesta.

        Menisikö läpi naisille tällainen velvollisuus? Ei ikinä, suomalaiset naiset eivät ole näin tyhmiä, kuin jotkut miehet. "Suomella on oltava asevelvollisuusarmeija, muuta vaihtoehtoa ei ole" hokevat asioista tietämättömät ihmiset ehdottomana totuutena samaan aikaan, kun nykyistä järjestelmää ajetaan alas. Pitihän Neuvostoliitonkin olla ikuinen ;)


    • Oletko sitten sitä mieltä, että vapaaehtoinen asepalvelus olisi jotenkin vähentänyt tasa-arvoa?

      • on.

        No kuvitellaan asia toisin päin.

        Naisilla on pakollinen armeija/pakkotyö/vankeus ja siis miehillä ei pakko mennä mihinkään. Tasa-arvon nimissä laaditaan laki jossa miehille annetaan mahdollisuus kuitenkin mennä armeijaan jos heitä huvittaa mennä.

        Eli ei ole pakko mennä mutta annetaan vielä mahdollisuus mennä jos haluaa.

        kai hyväksyt kuvitteellisen esimerkin tasa-arvoa lisääväksi?

        En tiedä mikä sinun mielestäsi on tasa-arvoista, mutta minun mielestäni tasa-arvo on sitä että jos on pakollinen armeija se koskee kumpaakin sukupuolta.


      • on. kirjoitti:

        No kuvitellaan asia toisin päin.

        Naisilla on pakollinen armeija/pakkotyö/vankeus ja siis miehillä ei pakko mennä mihinkään. Tasa-arvon nimissä laaditaan laki jossa miehille annetaan mahdollisuus kuitenkin mennä armeijaan jos heitä huvittaa mennä.

        Eli ei ole pakko mennä mutta annetaan vielä mahdollisuus mennä jos haluaa.

        kai hyväksyt kuvitteellisen esimerkin tasa-arvoa lisääväksi?

        En tiedä mikä sinun mielestäsi on tasa-arvoista, mutta minun mielestäni tasa-arvo on sitä että jos on pakollinen armeija se koskee kumpaakin sukupuolta.

        Ymmärrän näkökohtasi. Suunta on kuitenkin oikea ja tavoitteita voi tarkentaa saaduista kokemuksista viisaampana.
        Asepalveluksessa ei ehkä täydelliseen tasa-arvoon kannata edes pyrkiä, vaikka ken tietää.


      • Totaali II
        EsaH kirjoitti:

        Ymmärrän näkökohtasi. Suunta on kuitenkin oikea ja tavoitteita voi tarkentaa saaduista kokemuksista viisaampana.
        Asepalveluksessa ei ehkä täydelliseen tasa-arvoon kannata edes pyrkiä, vaikka ken tietää.

        Miksi sitten pyrkiä palkoissakaan tasa-arvoon? Miksi ylipäänsä pyrkiä minkäänlaiseen "tasa-arvoon", jos tätä ns. "tasa-arvoa" toteutetaan vain siellä, missä se ei aiheuta haittaa itselle tai sitten vastaavasti hyödyttää vain itseä? Se EI OLE tasa-arvoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe