Keroiskohan joku että minkä alla tarkalleen tuo windows temp kansio oikein on että oiskohan mahdollista että poistin vahingossa koko kansion vai onko se edes mahdollista ainakin eräs ohjelma tekee temp kansion nyt työpöydälle jonka se on tehnyt ennen windows temp kansioon jotta en nyt löydä resurssinhallinassa
Missä temp kansio?
10
4374
Vastaukset
- Salonen
Mulla olis semmoinen muistikuva, että Tempiä ei pystyisi poistamaan. Sen pitäisi olla paikassa C:Windows tai esim. C:WINNT riippuen hiukan käyttöjärjestelmän versiosta jne. Vai jos olet onnistunut kopioida-kikkailemaan sen jotenkin Työpöydälle...? Mitäs sitä on hommailtu? :)
- temp
No en oo kopioinut työpöydälle:)) Muistaakseni sitä ei voi poistaa mutta jotain häikkää tässä on ei sitä ainakaan näy ja tosiaan jotku ohjelmat laittaa oman temppinsä työpöydälle
- xyz
Jos käyttöjärjestelmäsi on Me niin Temp kansioit löytyvät Resurssien hallinnnasta C-osion alta ja toinen Temp on C:osiossa Windows:n alla.
Voit etsiä ne myös näin:
Käynnistä >Etsi >Tiedostoja tai kansioita > (kirjoita ylimpään temp) ja(KOHDE lokeroon valitse Paikalliset kiintolevyt >klikkaa etsi nyt ja kansiot tulee näkyviin. Kansioita kerran klikkaamalla näet sen sijainnin.- temp
Joo kiitoksia Me on käyttis pitääpäs etsii kait se löytyy jos ei hirveitä oo möhläillyt
- xyz
temp kirjoitti:
Joo kiitoksia Me on käyttis pitääpäs etsii kait se löytyy jos ei hirveitä oo möhläillyt
Kun Sinulla on ME käyttis niin siinä saat mahdolliset möhlimiset krjattua helposti palautustoiminnon avulla joka palauttaa koneesi siihen tilaan milloin vielä toimi hyvin (voit itse valita päivän johon tilaan koneesi palautetaan)
Jos asia ei ole tuttu niin näin se tapahtuu:
Käynnistä >Ohjelmat >Apuohjelmat >Järjestelmätyökalut >Järjestelmän palauttaminen ja siellä on selkeästi neuvottu miten homma tapahtuu (on erittäin helppo toimenpide) - temp
xyz kirjoitti:
Kun Sinulla on ME käyttis niin siinä saat mahdolliset möhlimiset krjattua helposti palautustoiminnon avulla joka palauttaa koneesi siihen tilaan milloin vielä toimi hyvin (voit itse valita päivän johon tilaan koneesi palautetaan)
Jos asia ei ole tuttu niin näin se tapahtuu:
Käynnistä >Ohjelmat >Apuohjelmat >Järjestelmätyökalut >Järjestelmän palauttaminen ja siellä on selkeästi neuvottu miten homma tapahtuu (on erittäin helppo toimenpide)Joo olen käyttänyt tuota palautusta joskus ihan hyvä homma:))mutta eikö sen temp kansion voi sinne lisätä windows runkoon jos se nyt yleensäkään on voinut poistua?
- me
temp kirjoitti:
Joo olen käyttänyt tuota palautusta joskus ihan hyvä homma:))mutta eikö sen temp kansion voi sinne lisätä windows runkoon jos se nyt yleensäkään on voinut poistua?
Kyllähän sinne windows-kansioon voi tehdä uuden temppi kansion, jos sellainen uupuu. TEMP-kansio on ihan normaali kansio siinä missä mikin muukin kansio.
Onpa kivaa jos edes jollakin on positiivisia kokemuksia Me:n järjestelmän palautuksesta. Omakohtaisesti siitä ei ollut muuta kuin harmia. - xyz
me kirjoitti:
Kyllähän sinne windows-kansioon voi tehdä uuden temppi kansion, jos sellainen uupuu. TEMP-kansio on ihan normaali kansio siinä missä mikin muukin kansio.
Onpa kivaa jos edes jollakin on positiivisia kokemuksia Me:n järjestelmän palautuksesta. Omakohtaisesti siitä ei ollut muuta kuin harmia.Kerroppa mitä harmia ollut Me:n palautustoiminnasta?
Minä olen tehnyt omaani kymmeniä kertoja ja ei ole ollut ongelmia.
Terv.xyz.
- Punikki & 7 hyypiötä
katso config.sys ja autoexec.bat (yl. c:)
temp-kansion voi itse määrittää esim:
set temp=c: emp
set tmp=c: emp
Useat ohjelmat tarkistavat temp- tai tmp-ympäristömuuttujasta, missä tilapäiskansio sijaitsee. - Tietoviisas
temp-hakemisto saattaa olla käyttäjäkohtainen, todennäköisesti on myös koneessasi.
en tunne me:tä, mutta windowsin normaalijuttu on, että system/enviroment-osassa näkyy järjestelmän temp- ja käyttäjän temp-hakemisto. Siellä ne voi myös muuttaa. HAKEMISTOJEN PITÄÄ OLLA OLEMASSA, muuten ohjelmat kuvittelee sen mikä minnekin.
Temp-hakemiston saat helposti selville ihan DOS-komennolla SET (siis dos-ikkunassa). komento paluttaa kaikki ympäristömuuttujat, jossain on semmoinen kuin temp=xxxxx tai TEMP=....
Jotku ohjelmat lukevat ympäristömuuttujasta tmp tuon saman tiedon. siksi temp ja tmp on yleensä sama.
Ellei mainitsemaani tapaa asettaa temp ole koneessasi, se täytyy tehdä sitten autoexec.batissa komennnolla 'set temp=xxxx'. Silloin se ei ole käyttäjäkohtainen vaan kaikille sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061