E34 istuimen korkeus!

E34

kaikki kuskin penkin säätövivut ovat ääriasennoissa korkeuden suhteen mutta silti pää hipoo edelleen kattoa, pituuttakaan ei allekirjoittaneella kuin nippanappa 185cm joten ihmettelen miten 195cm tyypit mahtuu ylipäätään kuskin paikalle. Onko kenelläkään jotain hyvää vinkkiä takataskussa millä homma hoidetaan, pitääkö penkin alta ruveta poistelemaan jotain paloja tms. vai miten homma hoituu?

10

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro

itsellä on pituutta noin 184 ceeämmää, ja autona E34 kattoluukulla minkä pitäisi osaltaan viedä hiukan enemmän päätilaa. Mulla on penkki ala- asennossa ja pään päälle jää tilaa vielä noin 15 senttiä. Epäilisin, että sinulla on penkin säätimet jumissa, vai ovatko ne penkit mahdollisesti sähkösäätöiset nahkapenkit?

• E34

mekaaniset penkit on ja keskimmäinen (kiikkaa tyyppinen ylös/alas, lähinnä kylläkin säätää penkin kulmaa enemmänkin mielestäni) säädin on ihan pohjassa, juuri äsken kävin vielä kerran tarkistamassa ja jumiutumisesta ei kyllä merkkejä, ehkä selkäni on sitten tuon 15cm pidempi suhteessa omaasi, no pakko siihen on vaan tottua mutta nykyinen asento ei kyllä ihan niitä mukavimpia ajettaessa...

• bmw e34
        E34 kirjoitti:

mekaaniset penkit on ja keskimmäinen (kiikkaa tyyppinen ylös/alas, lähinnä kylläkin säätää penkin kulmaa enemmänkin mielestäni) säädin on ihan pohjassa, juuri äsken kävin vielä kerran tarkistamassa ja jumiutumisesta ei kyllä merkkejä, ehkä selkäni on sitten tuon 15cm pidempi suhteessa omaasi, no pakko siihen on vaan tottua mutta nykyinen asento ei kyllä ihan niitä mukavimpia ajettaessa...

Oletko varmasti säätänyt penkin korkeutta...?
        (säätyy samasta vivusta kuin selkänojan kallistus).

• pro
        E34 kirjoitti:

niin se keskimmäinen hantaaki säätää tosiaan penkin istuinosan kulmaa, mutta niinku alapuolella mainittiin, niin taaimmaisin hantaaki alaspainettuna siirtää penkkiä pystysuunnassa. Mulla penkin saa niin alas, että en juurikaan näe konepeltiä mittariston "kuupan" yli. No toivottavasti löydät puuttuvat säädöt penkistäsi, niin ei ajamisen ilo valu hukkaan :)

• E34
        pro kirjoitti:

niin se keskimmäinen hantaaki säätää tosiaan penkin istuinosan kulmaa, mutta niinku alapuolella mainittiin, niin taaimmaisin hantaaki alaspainettuna siirtää penkkiä pystysuunnassa. Mulla penkin saa niin alas, että en juurikaan näe konepeltiä mittariston "kuupan" yli. No toivottavasti löydät puuttuvat säädöt penkistäsi, niin ei ajamisen ilo valu hukkaan :)

ratkesi tosiaan ongelma vihdoinkin, katso vastaus alla..

• E34
        bmw e34 kirjoitti:

Oletko varmasti säätänyt penkin korkeutta...?
        (säätyy samasta vivusta kuin selkänojan kallistus).

no enpä ollutkaan edes oikean vivun kimpussa, kiitos neuvosi rynkäytin ohjeesi mukaan oikealla vivulla penkin ah niin ihanaan ala-asentoon. Kiitoksia paljon!

• beeämdoublejuu

Kaverilla on e34, se on "vain" 180cm pitkä, kuten minä... ja siihen kuskin paikalle kyllä aivan keposeen mahtuu. Siinä on penkki säädetty niin matalalle että hyvä jos konepellin näkee.. :)
      ja kyllä sitä päätilaa sitten jää varmasti 20cm..
      En sitten tiedä onko varustelulla väliä.. siinä on kaikki paitsi nahat..Outoa.

• tk

penkin korkeus säätyy muistaakseni takimmaista säätövipua alaspäin painaen ja kyllä varmasti mahtuu pitempi selkäinenkin istumaan.

• E34

olisi tosiaan pitänyt ottaa silmä käteen heti alussa, keskityin 100% teholla väärään vipuun eli siihen etummaiseen..
        Nyt sain todellakin hieman juuri _taaimmaista_ vipua nytkyteltyäni penkin humpsahtamaan alas, voi tätä nautintoa, kiitoksia paljon osviitasta!

• E28
        E34 kirjoitti:

olisi tosiaan pitänyt ottaa silmä käteen heti alussa, keskityin 100% teholla väärään vipuun eli siihen etummaiseen..
        Nyt sain todellakin hieman juuri _taaimmaista_ vipua nytkyteltyäni penkin humpsahtamaan alas, voi tätä nautintoa, kiitoksia paljon osviitasta!

onko E28:ssa tota säätöä...? pappamallissa eli 518..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe