MF 135 Kannen kiristysjärjestys ja momentit

Ferku

Mitkä on MF 135 ad3 152 moottorin kannen kiristysmomentit ja kiristysjärjestys myös kiertokangen kiristysmomentteja kaivattaisiin.

9

8055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjailija

      Kansi 7,6-8,3kpm ja runkolaakeripukit 16,6 kpm.Kiertokanki sokalla lukittu 8,3,itselukittuva 9,7,kadmioitu itselukittuva 7,0.Vauhtipyörä 10,4 kpm.Kiristysjärjestystä ei minulla ole mutta jos et mistään saa aloita reunoilta ristikkäin toiselle puolen ja näin kiertäen keskelle päin.Ensimmäinen kierros vaikka 4 kiloon ja sitten loppu 8 kiloon.

      • huoltomies.....

        neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.


      • huoltomies..... kirjoitti:

        neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.


      • valukansi
        sitroen kirjoitti:

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.

        jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
        Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
        Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain.


      • ???
        valukansi kirjoitti:

        jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
        Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
        Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain.

        ??


      • Anonyymi
        sitroen kirjoitti:

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.

        Kiitos kannen kiristys vihjeestä. AD3 152 omistaja.


    • Maanilveilijä

      Jos kannes on sarana, niin sitten aloitetaan saranan puolelta kiristeleminen.

    • Anonyymi

      Entä Venttiileiden säätö? Kampiakselin kammet taitaa olla 120 aseteen kulmissa, joten venttiilit on säädettävä kolmessa vaiheessa? ?

      • Anonyymi

        Olettaisin, jotta kaikkien kolmen sylinterin venttiilien välykset säädetään männän ollessa puristustahdin yläkuolokohdassa. Elikkä...se tarkoittaa, ettei silloin, kun venttiilit vaihtaa. Suutinten olleessa paikoiltaan...konetta on helpompi pyörittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      78
      4280
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      193
      3518
    3. 199
      2885
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      68
      2746
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      44
      2646
    6. 57
      1176
    7. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      78
      1120
    8. Aitolehti Capital

      HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1012
    9. Missä kuussa

      Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      57
      909
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

      Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      114
      899
    Aihe