Mitkä on MF 135 ad3 152 moottorin kannen kiristysmomentit ja kiristysjärjestys myös kiertokangen kiristysmomentteja kaivattaisiin.
MF 135 Kannen kiristysjärjestys ja momentit
9
7769
Vastaukset
- korjailija
Kansi 7,6-8,3kpm ja runkolaakeripukit 16,6 kpm.Kiertokanki sokalla lukittu 8,3,itselukittuva 9,7,kadmioitu itselukittuva 7,0.Vauhtipyörä 10,4 kpm.Kiristysjärjestystä ei minulla ole mutta jos et mistään saa aloita reunoilta ristikkäin toiselle puolen ja näin kiertäen keskelle päin.Ensimmäinen kierros vaikka 4 kiloon ja sitten loppu 8 kiloon.
- huoltomies.....
neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.
huoltomies..... kirjoitti:
neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.
kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.- valukansi
sitroen kirjoitti:
kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain. - ???
valukansi kirjoitti:
jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain.??
- Anonyymi
sitroen kirjoitti:
kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.Kiitos kannen kiristys vihjeestä. AD3 152 omistaja.
- Maanilveilijä
Jos kannes on sarana, niin sitten aloitetaan saranan puolelta kiristeleminen.
- Anonyymi
Entä Venttiileiden säätö? Kampiakselin kammet taitaa olla 120 aseteen kulmissa, joten venttiilit on säädettävä kolmessa vaiheessa? ?
- Anonyymi
Olettaisin, jotta kaikkien kolmen sylinterin venttiilien välykset säädetään männän ollessa puristustahdin yläkuolokohdassa. Elikkä...se tarkoittaa, ettei silloin, kun venttiilit vaihtaa. Suutinten olleessa paikoiltaan...konetta on helpompi pyörittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2074436- 1862491
- 671472
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961171- 1251099
- 711036
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?991023Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a131977- 106953
Kuvaile kaivattuasi
kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁54865