MF 135 Kannen kiristysjärjestys ja momentit

Ferku

Mitkä on MF 135 ad3 152 moottorin kannen kiristysmomentit ja kiristysjärjestys myös kiertokangen kiristysmomentteja kaivattaisiin.

9

8064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjailija

      Kansi 7,6-8,3kpm ja runkolaakeripukit 16,6 kpm.Kiertokanki sokalla lukittu 8,3,itselukittuva 9,7,kadmioitu itselukittuva 7,0.Vauhtipyörä 10,4 kpm.Kiristysjärjestystä ei minulla ole mutta jos et mistään saa aloita reunoilta ristikkäin toiselle puolen ja näin kiertäen keskelle päin.Ensimmäinen kierros vaikka 4 kiloon ja sitten loppu 8 kiloon.

      • huoltomies.....

        neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.


      • huoltomies..... kirjoitti:

        neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.


      • valukansi
        sitroen kirjoitti:

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.

        jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
        Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
        Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain.


      • ???
        valukansi kirjoitti:

        jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
        Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
        Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain.

        ??


      • Anonyymi
        sitroen kirjoitti:

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.

        Kiitos kannen kiristys vihjeestä. AD3 152 omistaja.


    • Maanilveilijä

      Jos kannes on sarana, niin sitten aloitetaan saranan puolelta kiristeleminen.

    • Anonyymi

      Entä Venttiileiden säätö? Kampiakselin kammet taitaa olla 120 aseteen kulmissa, joten venttiilit on säädettävä kolmessa vaiheessa? ?

      • Anonyymi

        Olettaisin, jotta kaikkien kolmen sylinterin venttiilien välykset säädetään männän ollessa puristustahdin yläkuolokohdassa. Elikkä...se tarkoittaa, ettei silloin, kun venttiilit vaihtaa. Suutinten olleessa paikoiltaan...konetta on helpompi pyörittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      251
      6470
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      198
      6024
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      25
      5572
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      125
      4338
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      155
      3576
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      131
      3385
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      28
      3076
    8. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      282
      2562
    9. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      17
      2540
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      139
      2395
    Aihe