MF 135 Kannen kiristysjärjestys ja momentit

Ferku

Mitkä on MF 135 ad3 152 moottorin kannen kiristysmomentit ja kiristysjärjestys myös kiertokangen kiristysmomentteja kaivattaisiin.

9

7775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjailija

      Kansi 7,6-8,3kpm ja runkolaakeripukit 16,6 kpm.Kiertokanki sokalla lukittu 8,3,itselukittuva 9,7,kadmioitu itselukittuva 7,0.Vauhtipyörä 10,4 kpm.Kiristysjärjestystä ei minulla ole mutta jos et mistään saa aloita reunoilta ristikkäin toiselle puolen ja näin kiertäen keskelle päin.Ensimmäinen kierros vaikka 4 kiloon ja sitten loppu 8 kiloon.

      • huoltomies.....

        neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.


      • huoltomies..... kirjoitti:

        neuvoit kiristysjärjestyksen,aina kiristetään keskeltä alkaen ristiin ja edeten reunoja päin.

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.


      • valukansi
        sitroen kirjoitti:

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.

        jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
        Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
        Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain.


      • ???
        valukansi kirjoitti:

        jälkikiristyksen? Minä sain tietoa ettei tarvi, kun talvella vaihoin tivikkeen verkuun. Onkohan se jo pilalla?
        Tuo lämpimänä kiristys on hankala kun se kerkiää jäähtyä ennen kuin pääsee kannen pultteihin käsiksi..
        Tuo alukannen kiristys ohje, että päistä alotetaan oli myös uutta tietoa, eikö kannet aina kiristetä keskeltä päihin päin, ristikkäin ja sillain.

        ??


      • Anonyymi
        sitroen kirjoitti:

        kiristetään keskeltä aloittaen, alumiinikansi päistä aloittaen. Kiristys mieluiten kolmessa portaassa ja sitten se viimeinen vielä toiseen kertaan siten, että ensin löysätään vähän ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Uusintakiristys sitten, kun on kerran käytetty lämpimäksi. Pieni löysäys ja hitaasti momenttiin, mielellään kaksi kiristyskierrosta. Valurautakansi yleensä kuumana, alumiinikansi aina kylmänä (= jäähtyneenä).
        Jälkikiristys jonkin ajan päästä, autoissa noin 1000 - 2000 km:n jälkeen. Tässäkin ensin pieni löysäys ja sitten hitaasti oikeaan momenttiin.
        Luonnollisesti voitelet kansipulttien kierteet kun kasaat koneen.

        Kiitos kannen kiristys vihjeestä. AD3 152 omistaja.


    • Maanilveilijä

      Jos kannes on sarana, niin sitten aloitetaan saranan puolelta kiristeleminen.

    • Anonyymi

      Entä Venttiileiden säätö? Kampiakselin kammet taitaa olla 120 aseteen kulmissa, joten venttiilit on säädettävä kolmessa vaiheessa? ?

      • Anonyymi

        Olettaisin, jotta kaikkien kolmen sylinterin venttiilien välykset säädetään männän ollessa puristustahdin yläkuolokohdassa. Elikkä...se tarkoittaa, ettei silloin, kun venttiilit vaihtaa. Suutinten olleessa paikoiltaan...konetta on helpompi pyörittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe