Juhlavuoden festivaalikeikat -24

Anonyymi-ap

Laitellaan tähän keskusteluun ajatuksia ja myöhemmin myös keikka-arvioita Dingon vuoden 2024 festivaalikeikoista.

Heitän heti keskustelun syvään päätyyn.

Dingo on yksi kaikkien aikojen legendaarisimmista Suomalaisista orkestereista. Mistä johtuu että bändi ei ole ns. salonkikelpoinen isoille festivaaleille? Tarkoitan lähinnä Ruisrockia, Provinssia, Seinäjoen vauhtiajoja, Kuopiorockia, RMJ:tä, Suomipoppeja sekä Jämsän kahta isoa festarivaalia.

Dingo ei ole kuin muutaman kerran koko urallaan päässyt noille areenoille. Pidän sitä erittäin outona asiana koska silloin harvoin kun Dingo on isolla stagella ollut niin se on ollut illan kovimmat yhteislaulut aikaan saanut orkesteri. Esim. Jämsä v 2017, hurmos oli melkoinen.
Dingo ei ole enään isojen levy-yhtiöiden orkesteri, onko siellä se syy miksi bändiä sorsitaan.

34

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Isot festivaalit esittelevät isojen levy-yhtiöiden artistien musiikkia ja näin tehden vauhdittavat levy-myyntiä.
      Ainoastaan Apulanta ja Klamydia ovat onnistuneet murtamaan tuon kartellin. Apulannan ja Klamydian kansansuosio on niin kovaa että isojen festivaalien on ollut otettava heidät listoilleen vaikka he julkaiset musiikkia omien yhtiöidensä kautta.

      • Anonyymi

        Apulanta on kova mut epätasainen tuotanto tai oikeestaan ne parhata hetket on sielä 90-luvulla ja 2000 vuoden plastikin nostan esille. Mut sen jälkeen meni liian ylisovitetuiksi ja pateettiseksi apiksen musa. Temosen tuukan lähtö teki kipiää orkesterille kun ne menetti hänessä paljon.

        Klamydia on ollut todella epätasainen levyjen tekijä eli voisi sanoa näin rehellisesti oman mielipiteen että enpä ole paljoa välittänyt bändin tekemisistä siittiöt sotapolulla levyn jälkeen paitsi että poikkeuksena siittiöt sotapolun levyn jälkeen he onnistui hyvin vuonna 99 zulun pohjalla vaikka suuret massat onkin tästä eri mieltä kanssani ja myös vesa jokinen , klamydian solisti-säveltäjä-sanoittaja tais itteki sannoo siitä levystä että se on huono jossa bändin musa kuulostaa melkein yöltä.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­­N­­y­­m­f­o­­­m­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18196003S

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Juhlavuoden kunniaksia toivon ainakin Provinssi- ja Ruisrockin taholta kädenpuristusta Dingolle ja kutsua festivaaleille. Dingo voisi olla eräänlainen special guest.
      Juice sanoi ennen poismenoaan että nimeomaan Dingo oli se joka muutti tätä Suomalaista musiikkikenttää pysyvästi. Ilman Dingoa ei olisi iskelmäfestivaaleja eikä rock ja iskelmäartistit mahtuisi samalle stagelle. Toivon että orkesteria nyt muistetaan eikä sitten vasta myöhemmin postuumisti kun he ovat edesmenneitä.

      • Anonyymi

        on muitaki kovia musanimiä suomessa mut dingo on yks kovimmista ja oon pitäny myös aina cmx;ää yhtenä kovimmista sekä taidesäveltäjä kaija saariaho jos siis nipuutetaan yhteen kaikki eri musantekijät, sekä bändit,artistit ja myös säveltäjät. Saariaho oli säveltäjänero-virtuoosi joka loi taidetta.

        Dingo luonut taidetta myös kuten cmx. Tänään löysin tosi hyvän unohdetun musanimen eli heli luokkala jonka singlelevyn toukokuun 1 ja rakastunut rampa on tosi hyvä ja suoraan sanoen rikollisen aliarvostettu julkaisu.

        Islaja on tosi kova musanimi joka pärjännyt paremmin ulkomailla kuin suomessa. Islaja siis suomiartisti joka luo taidetta että eipä se oikeastaan enää musaa ole vaan enempi taidetta.

        Dingo on niin kova että ihmettelen kyllä kanssa sitä että sitä yhtyettä on sorsittu kuten tuo avauspostaaja ottaa asian hyvin esille.

        Aivan sama tuleeko levyjä miten paljon tai vähän, mut legendaarinen bändi se on.

        Juice varmasti tiesi mitä hän sanoi sanoessaan ton kommentin dingosta. Juice myös loi musataidetta ja niitti nimensä suomimusakentän historiaan yhtenä tasaisimpina rock-säveltäjänä. Voi vain ihmetellä että miten joku voi keksiä niin upean kappaleen kuin im woman youre woman joka siis juicen sävellys ja löytyy levyltä lahtikaupungin rullaluistelija.


      • Anonyymi

        mut jos rehellisii olhaan niin on mun tosi vaikea niputtaa suomen parhaat musanimet eli vaikiaksi menisi semmone. Ei minusta suinkaan dingo ole siis ainoa tosi kova musanimi. Onko sitten kautta aikain suomen paras musanimi niin ei ehkä mun kirjoissani, mut dingo.fani oon tietenki. Esim vuosien 97-99 aikana kuuntelin oikeestaan joka päivä dingoa. Muistan kesälomamatkan ranualle ja kun tultii nlomamatkalta kotia niin puolangan ruokakaupan pihasta lähdettiin nokka kohti kotia päin (kohti nivalaa) niin kaupan pihasta löin heti piälle auton c-kasettiaukosta kuulumaan dingon mirah -biisin. Rumpukomppi tossa biisissä muuten hyvällä seitsosella menee ehkä liian "halonhakkuu-hommiksi "eli katoaa svengi kokonaan lähinnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut jos rehellisii olhaan niin on mun tosi vaikea niputtaa suomen parhaat musanimet eli vaikiaksi menisi semmone. Ei minusta suinkaan dingo ole siis ainoa tosi kova musanimi. Onko sitten kautta aikain suomen paras musanimi niin ei ehkä mun kirjoissani, mut dingo.fani oon tietenki. Esim vuosien 97-99 aikana kuuntelin oikeestaan joka päivä dingoa. Muistan kesälomamatkan ranualle ja kun tultii nlomamatkalta kotia niin puolangan ruokakaupan pihasta lähdettiin nokka kohti kotia päin (kohti nivalaa) niin kaupan pihasta löin heti piälle auton c-kasettiaukosta kuulumaan dingon mirah -biisin. Rumpukomppi tossa biisissä muuten hyvällä seitsosella menee ehkä liian "halonhakkuu-hommiksi "eli katoaa svengi kokonaan lähinnä.

        aloittaja on niin oikeassa. Dingo on aina festareiden kovimpia nimiä, bändi on vain jostain syystä laitettu paitsioon isojen järjestäjien taholta.
        Dingo sopisi hyvin vaikka isojen musiikkiestivaalien iltapäiviin esiintymään jolloin vanhemmatkin fanit jaksaisivat tulla sitä katsomaan ja samalla käyttämään festvaalialueen palveluita. Tämän päivän hittiartistit voisivat sitten soittaa myöhäisillassa.
        Joku tässä ei nyt mene ihan oikein kun näin ei näytä tapahtuvan ensi kesänäkään.


      • Anonyymi

        Dingo on tienavaaja, käsite ja prototyyppi. Nuo muut ei mahdu edes samaan virkkeeseen, saati kappalejakoon. Suomen Beatlemania.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dingo on tienavaaja, käsite ja prototyyppi. Nuo muut ei mahdu edes samaan virkkeeseen, saati kappalejakoon. Suomen Beatlemania.

        mut kai musan hyvyyttä voi arvioida eri reittiäkin kuin sun mainitsemat pointit kun otit esille käsite, protyyppi ja tienavvaaja???

        mä esim en mittaa musan hyvyyttä koskaan levynmyynnin menestymisen kautta eli löytyy paljo kovia musanimiä joijen musaa ihimiset ei osta. Esim tuo islaja suomessa on semmone!

        nää tietenki toki makuasioita ja tietenki mää arvostan sun mielipijettäs (muista se). =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut kai musan hyvyyttä voi arvioida eri reittiäkin kuin sun mainitsemat pointit kun otit esille käsite, protyyppi ja tienavvaaja???

        mä esim en mittaa musan hyvyyttä koskaan levynmyynnin menestymisen kautta eli löytyy paljo kovia musanimiä joijen musaa ihimiset ei osta. Esim tuo islaja suomessa on semmone!

        nää tietenki toki makuasioita ja tietenki mää arvostan sun mielipijettäs (muista se). =)

        Tietysti voi arvioida, joo. Nyt oli kyse lähinnä alkuperäisestä kommentista yllä: "[Juice sanoi ennen poismenoaan että] nimeomaan Dingo oli se joka muutti tätä Suomalaista musiikkikenttää pysyvästi."

        Tuo ei ole pelkästään tai lähinnä makuasia, eikä kyse ole siitä, pidetäänkö Dingosta edes vaiko ei, vaan siitä, miten on vaikuttanut koko kotimaiseen musiikkikulttuuriin.


    • Anonyymi

      Festarit yleensä ottavat listoilleen artisteja jotka ovat hittilistoilla. Dingolta puuttuu täysin uudempi materiaali, ehkä kesähitti pitäisi koittaa väkertää jollain konstilla?

      • Anonyymi

        Paskat.

        Se menee juuri niin valitettavasti, että patsaat pystytetään kuolleille.

        Milloin Dingolla viimeksi oli hittibiisi? Tai kesäfestarit rokkia?


    • Anonyymi

      Dingo kelpasi isojen festareiden lavoille 1998-2001, vaikka mitään uutta musaa ei ollut ja tuskin levytyssoppariakaan. Okei, Warner julkaisi silloin paluuta vauhdittamaan sen Parhaat -kokoelman.

      Ja kelpasi isoille lavoille vielä uudella kokoonpanolla 2004-2009. Sitten tapahtui jotain, mitä?

      2010-luvulle tultaessa keikkaa on lähinnä pienemmillä lavoilla ja sitä uutta materiaalia ei vaan saada ulos. Takavuosien jatkuvat kokoonpanomuutokset ja lööpit huonosti menneistä keikoista tuskin auttoivat asiaa.

      Pieni valonpilkahdus oli 2017, jolloin legendaarinen kokoonpano palasi. Bändi veti jengiä isoille festareille.

      Mutta miksi Dingo ei ole kelvannut isoille lavoille vuoden 2017 jälkeen? Tuskin syy nyt sekään on, että famous five ei enää jatka.

      Ihan hyvin tässä taustalla voi olla se, että Dingo ei ole enää ison firman tallissa eikä sen takia kukaan jaksa nähdä vaivaa sen promoamiseen.

      • Anonyymi

        Taitaa alkuperäiskokoonpanollakin iso merkitys olla (selittää myös mm. vuosituhannen taitteen kysyntää). Ja toisaalta sillä, miltä nykyinen tuotannollisesti "näyttää".

        Takuulla bisneskähmävoimilla myös.

        Pitäisi olla jokin ajankohtainen tapaus ja noste, jotta järjestäjätahoilla tapahtuu. Jos mitään julkaisujakaan ei edes tule, niin aika hiljaista varmasti on. Eiväthän festarit muutenkaan enää kokoa samoja kotimaisia rokkinimiä vuosittain ohjelmiinsa, vaan siellä on yhä enemmän muuta ja uudempaa musiikkia - slotteja on tarjolla vähemmän, etenkään ns. retrosoundeille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa alkuperäiskokoonpanollakin iso merkitys olla (selittää myös mm. vuosituhannen taitteen kysyntää). Ja toisaalta sillä, miltä nykyinen tuotannollisesti "näyttää".

        Takuulla bisneskähmävoimilla myös.

        Pitäisi olla jokin ajankohtainen tapaus ja noste, jotta järjestäjätahoilla tapahtuu. Jos mitään julkaisujakaan ei edes tule, niin aika hiljaista varmasti on. Eiväthän festarit muutenkaan enää kokoa samoja kotimaisia rokkinimiä vuosittain ohjelmiinsa, vaan siellä on yhä enemmän muuta ja uudempaa musiikkia - slotteja on tarjolla vähemmän, etenkään ns. retrosoundeille...

        Mutta kun Eput lähtee taas rundille kesällä tosi vanhalla setillä niin jo vain ovat Himos juhannuksessakin. Mikä siinä on että Dingoa ei saada Himos juhannukseen, paremman keikan Dingo heitti Himoksen iskelmäfestareilla vuonna 17 kuin Eput.
        Dingolla on aika kova festarisetti, ehkä eniten hittejä koko porukasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Eput lähtee taas rundille kesällä tosi vanhalla setillä niin jo vain ovat Himos juhannuksessakin. Mikä siinä on että Dingoa ei saada Himos juhannukseen, paremman keikan Dingo heitti Himoksen iskelmäfestareilla vuonna 17 kuin Eput.
        Dingolla on aika kova festarisetti, ehkä eniten hittejä koko porukasta.

        Noh, Eput on Eput... Ovat tehneet taukojen ja paluiden rytmittelystä ja suosion itsestäänkin uusiutuvasta pysyvyydestä jonkunlaista taidetta. Taustasysteemit ja kaikki muukin on varmasti kunnossa ja hyvin mietittyä myös.

        Setin riittävyys ei tosiaan varmasti ole ongelmana kummankaan kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa alkuperäiskokoonpanollakin iso merkitys olla (selittää myös mm. vuosituhannen taitteen kysyntää). Ja toisaalta sillä, miltä nykyinen tuotannollisesti "näyttää".

        Takuulla bisneskähmävoimilla myös.

        Pitäisi olla jokin ajankohtainen tapaus ja noste, jotta järjestäjätahoilla tapahtuu. Jos mitään julkaisujakaan ei edes tule, niin aika hiljaista varmasti on. Eiväthän festarit muutenkaan enää kokoa samoja kotimaisia rokkinimiä vuosittain ohjelmiinsa, vaan siellä on yhä enemmän muuta ja uudempaa musiikkia - slotteja on tarjolla vähemmän, etenkään ns. retrosoundeille...

        Popeda ja Yö lähtevät rundille, vaikka bändeissä ei ole ketään alkuperäistä jäsentä. Okei, Popedassa on Costello Hautamäki, joka on bändin musiikillinen johtaja ja melkein alkuperäisjäsen. Yössä sen sijaan on vain 2000-luvulla mukaan tulleita jäseniä, mutta osaavat markkinointihommat.

        Ja melko varmasti nämä taas ovat isojen festareiden esiintyjälistoilla. Miksei siis Dingokin?

        Veikkaan myös, että Dingon liialliset comeback-yritykset ja vaihtuvat kokoonpanot ovat vaikuttaneet siihen, ettei bändi kiinnosta keikkajärjestäjiä enää samaan malliin kuin aiemmin. Ne 2014-16 kokoonpanoviritykset olivat aika myrkyllisiä Dingon maineelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Popeda ja Yö lähtevät rundille, vaikka bändeissä ei ole ketään alkuperäistä jäsentä. Okei, Popedassa on Costello Hautamäki, joka on bändin musiikillinen johtaja ja melkein alkuperäisjäsen. Yössä sen sijaan on vain 2000-luvulla mukaan tulleita jäseniä, mutta osaavat markkinointihommat.

        Ja melko varmasti nämä taas ovat isojen festareiden esiintyjälistoilla. Miksei siis Dingokin?

        Veikkaan myös, että Dingon liialliset comeback-yritykset ja vaihtuvat kokoonpanot ovat vaikuttaneet siihen, ettei bändi kiinnosta keikkajärjestäjiä enää samaan malliin kuin aiemmin. Ne 2014-16 kokoonpanoviritykset olivat aika myrkyllisiä Dingon maineelle.

        niinpä että tuskinpa on kyse sittenkään sorsimisesta. Kyllä dingo on kova bändi, mut se ettei sitä nähä tietyissä keikkapaikoissa eivät johdu siitä että niitä kiusattaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Popeda ja Yö lähtevät rundille, vaikka bändeissä ei ole ketään alkuperäistä jäsentä. Okei, Popedassa on Costello Hautamäki, joka on bändin musiikillinen johtaja ja melkein alkuperäisjäsen. Yössä sen sijaan on vain 2000-luvulla mukaan tulleita jäseniä, mutta osaavat markkinointihommat.

        Ja melko varmasti nämä taas ovat isojen festareiden esiintyjälistoilla. Miksei siis Dingokin?

        Veikkaan myös, että Dingon liialliset comeback-yritykset ja vaihtuvat kokoonpanot ovat vaikuttaneet siihen, ettei bändi kiinnosta keikkajärjestäjiä enää samaan malliin kuin aiemmin. Ne 2014-16 kokoonpanoviritykset olivat aika myrkyllisiä Dingon maineelle.

        Katselin juuri YÖ i & I lähetyksen vuodelta 1998. Sen aikaisesta YÖ yhtyeestä ei ole ketään jäljellä ensi kesänä soittavassa kokookoonpanossa.

        Yö ja Popeda koluavat ensi kesänä kaikki isot festivaalit vaikka kokoonpano on kaikkea muuta kuin mihin olemme tottuneet, vain nimi on entinen.

        Dingon keikkamyyjät eivät ollenkaan osaa tarttua tähän naruun, bändissä on koko eturivi kulta-ajan kokoonpanosta ja sitä pitäisi osata hyödyntää markkinoinnissa. Dingolta puuttuu ilmeisesti osaavat taustahenkilöt, ilmeisesti hommia tehdään enemmän harrastuspohjalta kuin tosissaan. Harmillinen homma, mieluummin näkisin ensi kesänä isoilla estareilla Dingon kuin Olli Hermanni Popedan tai YÖn josta en tiedä yhtäkään soittajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin juuri YÖ i & I lähetyksen vuodelta 1998. Sen aikaisesta YÖ yhtyeestä ei ole ketään jäljellä ensi kesänä soittavassa kokookoonpanossa.

        Yö ja Popeda koluavat ensi kesänä kaikki isot festivaalit vaikka kokoonpano on kaikkea muuta kuin mihin olemme tottuneet, vain nimi on entinen.

        Dingon keikkamyyjät eivät ollenkaan osaa tarttua tähän naruun, bändissä on koko eturivi kulta-ajan kokoonpanosta ja sitä pitäisi osata hyödyntää markkinoinnissa. Dingolta puuttuu ilmeisesti osaavat taustahenkilöt, ilmeisesti hommia tehdään enemmän harrastuspohjalta kuin tosissaan. Harmillinen homma, mieluummin näkisin ensi kesänä isoilla estareilla Dingon kuin Olli Hermanni Popedan tai YÖn josta en tiedä yhtäkään soittajaa.

        joskus 80-luvulla ja ysärinä kun jotkut suomalaiset musanimet yritti lonkeroitansa ulottaa suomen rajojen ulkopuolella niin esteeksi muodostui usein puutteellinen managerointi. Niin ehkä tässä dingon jutussa on myös kyse siitä kun mainitsit tuon managerointipointin. Hyvä havainto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin juuri YÖ i & I lähetyksen vuodelta 1998. Sen aikaisesta YÖ yhtyeestä ei ole ketään jäljellä ensi kesänä soittavassa kokookoonpanossa.

        Yö ja Popeda koluavat ensi kesänä kaikki isot festivaalit vaikka kokoonpano on kaikkea muuta kuin mihin olemme tottuneet, vain nimi on entinen.

        Dingon keikkamyyjät eivät ollenkaan osaa tarttua tähän naruun, bändissä on koko eturivi kulta-ajan kokoonpanosta ja sitä pitäisi osata hyödyntää markkinoinnissa. Dingolta puuttuu ilmeisesti osaavat taustahenkilöt, ilmeisesti hommia tehdään enemmän harrastuspohjalta kuin tosissaan. Harmillinen homma, mieluummin näkisin ensi kesänä isoilla estareilla Dingon kuin Olli Hermanni Popedan tai YÖn josta en tiedä yhtäkään soittajaa.

        Mahtava analyysi sinulta! Varsinkin Yön taustalta täytyy löytyä todellinen autokauppias:) Bändi on nykyään niin cover kuin olla ja voi mutta niin vain isot lavat kutsuvat ensi kesänä.
        Sitä on osattu markkinoida. Voi vain kuvitalla mitä kaikkia kikkoja on käyttetty:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joskus 80-luvulla ja ysärinä kun jotkut suomalaiset musanimet yritti lonkeroitansa ulottaa suomen rajojen ulkopuolella niin esteeksi muodostui usein puutteellinen managerointi. Niin ehkä tässä dingon jutussa on myös kyse siitä kun mainitsit tuon managerointipointin. Hyvä havainto!

        Juuri niin. Ei ollut kuin Seppo Vesterinen 80-luvulla jolla oli melkoisen hyvät kontaktit ulkomaille.
        Yhdessä Richard Bisshopin kanssa Vesterinen sai Hanoi Rocksin todella lähelle todellista jytkyä. Hanoi jäsenet olivat vain niin pahassa koukussa siihen aikaan huumeisiin että homma jäi puolitiehen. Ei Razzlen kuolema olisi ollut este läpimurrolle USAssa jos bändi olisi halunnut jatkaa. Amerikkalaiset rakastavat sankaritarinoita ja Hanoilla oli sellainen käsissään.
        Toki Hanoin biisimateriaali oli melkoisen kevyttä kantamaan omillaan, omia hitteja ei ollut, isoin hitti oli CCR cover.
        Eikös Vesterinen perustanut siihen aikaan oma levy-yhtiönkiön jonka kautta Hanoi levyt julakaistiin.
        Myöhemmin Vesterinen onnistui valloittamaan Euroopan ja USAn HIMin managerina. Seppo oli hieno mies. RIP.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Popeda ja Yö lähtevät rundille, vaikka bändeissä ei ole ketään alkuperäistä jäsentä. Okei, Popedassa on Costello Hautamäki, joka on bändin musiikillinen johtaja ja melkein alkuperäisjäsen. Yössä sen sijaan on vain 2000-luvulla mukaan tulleita jäseniä, mutta osaavat markkinointihommat.

        Ja melko varmasti nämä taas ovat isojen festareiden esiintyjälistoilla. Miksei siis Dingokin?

        Veikkaan myös, että Dingon liialliset comeback-yritykset ja vaihtuvat kokoonpanot ovat vaikuttaneet siihen, ettei bändi kiinnosta keikkajärjestäjiä enää samaan malliin kuin aiemmin. Ne 2014-16 kokoonpanoviritykset olivat aika myrkyllisiä Dingon maineelle.

        Popeda ja "Yökin" olleet varsin näkyvästi esillä juuri kokoonpanoaiheiden kautta viime aikoina, joten ei ihme, jos kiinnostavat jossain määrin. Dingon osalta taas ei ole tapahtunut oikein mitään uutta, toistaiseksi ainakaan. Ajankohtaisuus ja noste puuttuvat, niin on vähemmän mitä lähteä myymään, edes hyvällä suunnitelmalla ja muskeleillakaan...

        Harmi että viimeisin legendakokoonpanon paluuprojekti hiipui ennen aikojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ei ollut kuin Seppo Vesterinen 80-luvulla jolla oli melkoisen hyvät kontaktit ulkomaille.
        Yhdessä Richard Bisshopin kanssa Vesterinen sai Hanoi Rocksin todella lähelle todellista jytkyä. Hanoi jäsenet olivat vain niin pahassa koukussa siihen aikaan huumeisiin että homma jäi puolitiehen. Ei Razzlen kuolema olisi ollut este läpimurrolle USAssa jos bändi olisi halunnut jatkaa. Amerikkalaiset rakastavat sankaritarinoita ja Hanoilla oli sellainen käsissään.
        Toki Hanoin biisimateriaali oli melkoisen kevyttä kantamaan omillaan, omia hitteja ei ollut, isoin hitti oli CCR cover.
        Eikös Vesterinen perustanut siihen aikaan oma levy-yhtiönkiön jonka kautta Hanoi levyt julakaistiin.
        Myöhemmin Vesterinen onnistui valloittamaan Euroopan ja USAn HIMin managerina. Seppo oli hieno mies. RIP.

        Tai Hanoin parhaat ässäbiisit syntyivät ehkä vääriin aikoihin väärille levyille (joilla tuotantokin oli välillä melkoista kuraa). Ei Andyn ja kumppanien 80-luvun puoliväliin mennessä kertynyttä biisimateriaaliakaan kokonaisuutena juuri hävetä tarvitse.


    • Anonyymi

      Syynä voi olla myös hintalappu. Iltasanomissa oli viime kesänä juttu artistien ja bändien keikkaliksoista, Dingo oli yllättävän kallis bändi vieläkin.
      Isoin ongelma bändillä on tietysti se mikä täälläkin on kymmeniä kertoja mainittu, enään ei saada tehtyä uutta materiaalia. Tavallaan se on ymmärrettävää,. Kohta kaksi vuosikymmentä on yritetty aika-ajoin luoda uutta siinä onnistumatta, väistämättä se johtaa ns. valkoisen paperin kammoon.
      Toivotaan että bändi pääsisi joskus vielä eroon menneisyyden haamusta joka sitä seuraa edelleen ja loisi rohkeasti uutta materiaalia. En näe iloa tällä hetkellä soittajien silmissä, aina vain samaa ja samaa settiä.

      • Anonyymi

        Dingohan on nykyään keikkaliksojen suhteen siellä halvimmassa päässä. Mikä on sinänsä yllätys, kyseessä kuitenkin monta hittiä tehnyt legendaarinen bändi. Noh, ei se vanha suosio ikuisesti tietenkään kanna.

        En usko keikkaliksojen olevan syy siihen, miksei Dingo kelpaa isoille festareille. Jos Dingo on liian kallis, miksi se kelpaa sitten pikkutapahtumille? Juuri niillehän kalliiden keikkaliksojen pitäisi olla ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dingohan on nykyään keikkaliksojen suhteen siellä halvimmassa päässä. Mikä on sinänsä yllätys, kyseessä kuitenkin monta hittiä tehnyt legendaarinen bändi. Noh, ei se vanha suosio ikuisesti tietenkään kanna.

        En usko keikkaliksojen olevan syy siihen, miksei Dingo kelpaa isoille festareille. Jos Dingo on liian kallis, miksi se kelpaa sitten pikkutapahtumille? Juuri niillehän kalliiden keikkaliksojen pitäisi olla ongelma.

        No jos ajatellaan että Suomessa on satoja keikkailevia yhtyeita niin eihän Dingo halvimmasta päästä ole,

        Toki näistä valtakunnallisesti tunnetuista yhtyeistä Dingon keikkapalkkio on lienee keski-kastia tai hivenen sen alle. Samalla levelillä oli iltapäivälehfen mukaan mm. Uniklubi.

        Ilmeisesti syynä isojen järjestäjien boikotointiin bändiä kohtaan on ne kaikenmaailman Dingo viritykset 2010-luvulla. Varsinkin se kokoonpano jossa oli kitarassa jos jonkinlaista hemmoa + Nummela söi bändin suosiota. Olihan se oudon kuuloista silloin livenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ajatellaan että Suomessa on satoja keikkailevia yhtyeita niin eihän Dingo halvimmasta päästä ole,

        Toki näistä valtakunnallisesti tunnetuista yhtyeistä Dingon keikkapalkkio on lienee keski-kastia tai hivenen sen alle. Samalla levelillä oli iltapäivälehfen mukaan mm. Uniklubi.

        Ilmeisesti syynä isojen järjestäjien boikotointiin bändiä kohtaan on ne kaikenmaailman Dingo viritykset 2010-luvulla. Varsinkin se kokoonpano jossa oli kitarassa jos jonkinlaista hemmoa Nummela söi bändin suosiota. Olihan se oudon kuuloista silloin livenä.

        Tää se taitaa olla. 2010-luvun alkupuolisko oli Dingolle heikkoa aikaa.

        Oikeasti olisi ollut järkevämpää pistää bändi telakalle viimeistään 2014, mielellään aiemmin. Siitäkään ei koskaan kerrottu, miksi 2014 koko bändi meni vaihtoon. Sitten alkoi tämä Nummela-kokoonpanot ja sitten Viro-kokoonpano. Ei ei ei, ei näin.

        Jälkiviisaana voisi sanoa, että Dingon olisi pitänyt mennä telakalle jo 2008 kun Eve lähti. Sen jälkeen homma lähti luisuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää se taitaa olla. 2010-luvun alkupuolisko oli Dingolle heikkoa aikaa.

        Oikeasti olisi ollut järkevämpää pistää bändi telakalle viimeistään 2014, mielellään aiemmin. Siitäkään ei koskaan kerrottu, miksi 2014 koko bändi meni vaihtoon. Sitten alkoi tämä Nummela-kokoonpanot ja sitten Viro-kokoonpano. Ei ei ei, ei näin.

        Jälkiviisaana voisi sanoa, että Dingon olisi pitänyt mennä telakalle jo 2008 kun Eve lähti. Sen jälkeen homma lähti luisuun.

        Pakko ottaa kiinni tähän. Itse olisin jatkanut toimintaa nimenomaan Virolaistan soittajien kanssa. Bändi soitti esim. RMJ:ssä ja Kalajoen merisärkällä kesällä 2016 ehkä parhaat keikkansa.,Kalajoella porukka oli ennen keikkaa melko skeptisiä bändin nykykunnosta, Keikan jälkeen oli toinen ääni kellossa. Rein T Rebane veti kyllä sellaisen shown että huh huh.
        Viron pojat olisivat halunneet studioonkin tekemään uutta Dingo musaa. Rebane on myös studiovelho,.
        Kyllä ongelmana on se että nyt on tahkottu 6 vuotta, miettikää 6 pitkää vuotta ilman minkäänlaista uutta biisiä. On menty aivan sillä samalla setillä kuin aikaisemmin. Ehkä pari biisiä on vaihdettu keikkasettiin. Samaan aikaan tämänm päivän hittiartistit ovat julkaisseet useita levyjä ja kasapäin sinkkuja. Jotain muutosta olisi saatava aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää se taitaa olla. 2010-luvun alkupuolisko oli Dingolle heikkoa aikaa.

        Oikeasti olisi ollut järkevämpää pistää bändi telakalle viimeistään 2014, mielellään aiemmin. Siitäkään ei koskaan kerrottu, miksi 2014 koko bändi meni vaihtoon. Sitten alkoi tämä Nummela-kokoonpanot ja sitten Viro-kokoonpano. Ei ei ei, ei näin.

        Jälkiviisaana voisi sanoa, että Dingon olisi pitänyt mennä telakalle jo 2008 kun Eve lähti. Sen jälkeen homma lähti luisuun.

        Voin osittain olla samaa mieltä. Ainakin se versio missä oli Nummela, Ijäs jne hemmoja olisi pitänyt tehdä Neumann band plays Dingo nimellä.
        Neumann alkoi suotta brändäämään Dingon nimeä sillä tyylillä että on sama kuka siellä soittaa. Siitä maksetaan nyt kovaa hintaa. Isoille festareille ei päästä vaikka nykyu bändi on loistava,


    • Anonyymi

      Dingo kuulosti siinä YLEn Areena ohjelmassa puoliakustisena aika hyvältä. Olisiko siellä se avain uuteen materiaaliin, tehtäisiin akustinen levy, sitä ei verrattaisi vanhoihin hittilevyihin?

      Kuka muistaa että Dingo heitti akustisen rundinkin ysärillä?

      • Anonyymi

        noita akustisia keikkoja teki myös Don huonot -yhtye 90-luvulla. Joilleki sopii (kuin nenä piähän) noi akustiset, mut emmä tiiä soppiiko niinkään dingolle mut enempi myö diggaan dingosta kun ei vejä akustisena.


      • Anonyymi

        no hyvä kuitenni että dingolta löytyy heittäytymiskykyä &uudistuskykyä kun voi eri tavoilla muokata biisejänsä keikoilla, vaikka ei dingo toki ihan suomen musanimistä ole se ihan kaikkein monipuolisin, mut ei toki yhden tempun poni ole.


    • Anonyymi

      Juhlavuosi niin olisiko Dingon aika hommata itselleen kunnon manager

      Ihan sellainen tuntuma että tehdäänkö työtä ihan itse perhepiirissä kun ei oikein saada näkyvyyttä bändille?

      Neumann on julkisuudessa tasaisesti puhumassa menneisyyydestä mutta ei koskaan mitään tulevaisuudesta poislukien aina silloin tällöin ilmaan heitetyn lupauksen uusista biiseistä.

      Onko kenelläkään tietoa että mitä Dingo teki studiossa silloin vuosi sitten kun sieltä postasivat kuvia? Mitään ei kai ole julkaistu kuitenkaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe