Ei pitäisi huurreaivojen kanssa aloittaa tätä.

Anonyymi-ap

Teen tämän aloituksen sille, käsittämättömyydessään elävälle, joka aikaisemmin vastaili sirpaletiedoilla tai tahallisesti ärsyttäen. Ei pitäisi huurreaivojen kanssa aloittaa tätä.

Tein 36 vuotuisen työhistorian. Omistin kolme yhtiötä, joissa 1980- luvulla yhteensä 102 työntekijää. Maksoin silloista markkaa pelkkää asiakkailtani keräämää LVV-tilitystä 1988 rahassa 1 257 000 markkaa. Laske siitä suunnilleen liikevaihtoni ja liikevoittoni. Kate jäi vielä kehnommaksi.
Palkka/lakisääteiset menot alkoivat suuremmalla numerolla ja oli numero lisääkin kokonaissummassa. Luuletko, että tämä kaikki pyöri, että makoilin kotona? Et taida ymmärtää, että yrittäjä tulee toimistoonsa joskus lauantaina ja perään sunnuntaina kello 06 ja lähtee pois klo 22! Kaikki eivät voi olla yhteiskunnan virkapallilla nostamassa palkkaa ja kuluttamassa sitä kassaa, mitä ulkomaankauppaa ja hyödykettä valmistavat yhtiöt kehrää.
Virkamies voi olla tärkeä, mutta todellisuudessa hän ei tuota mitään. Maksaa tietenkin veronsa ja alvinsa hyödykkeistä, sekä palveluistaan mutta se todellinen kansantulo ei paperiin nimen tuhraamisesta kasva, vaan kuihtuu.
Kun minä sain asiakkaalta markan, niin käteeni pääomatulona sain 3 - 4 penniä. Siinä kuppasi minua valtio (kolme eri veroa), vakuutus (eläkemaksut, laite ja kiinteistövakuutukset jne), palkkamenot, vuokrat, lainat, vuokrat, sähköt.... ja vielä vaikkapa vartiointi!
Matuille järjestetään ns "näennäistyötä , joka on toisarvoista puuhastelua. He voivat keittää kahvia ja leipoa pullaa toinen toisilleen, pestä ja silittää paitoja toisilleen tai toimia tulkkeina, jotta työkkäristä häipyvät taas hetkeksi pois.
Minullekin tarjottiin somalia 1999 "töihin". Kysyin, mitä osaavat? Eivät kai mitään, mutta opeta sinä niille varastotyö, autokuskin tai kerääjän ammatti. Kysyin mitä kieliä puhuvat ja kuka maksaa? Sulla on rahaa yhtiössäsi opettaa niitä puoli vuotta tai vuosi. Somaliaa ne tulkin kautta ja englanniksi kai osaa muutamia sanoja. Ei tietenkään tullut mitään, mutta TE tarjosi porkkanaa. Olisin saanut heidät vaivoiksi ja valtio olisi maksanut heidän eläke-, tapaturma-, työttömyys ja lomakustannukset ½ vuoden ajalta. En suostunut!
Halusin samat edut suomalaiselle työttömälle, jonka otan työhön. TE ämmät piti minua hulluna rasistina ja mielettömänä yhteiskunnan rahojen tuhlarina ehdotuksillani. Se minä halusin mieluummin ollakin. Väitän, että täällä TE tekee ukrien kanssa "näennäistyötä". Vanhurskaasti voidaan heidän olevan työssä. Kela maksaa heidän asumisen ja aivan kaiken kulutuksen, mitä pyytää kehtaavat. Miksi ei suomalaiselle samaa?

15

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle on yhä epäselvää, miksi ukrainalaiset aloittivat tappamisen ja venäläisperäisen, omien kansalaistensa joukkotappamisen itäalueilla ja polttivat Odessan ay-talossa lähes 200 venäläistä 2014? Miksi he aloittivat tykistötulen Venäjän puolelle, kun saivat USA:lta jonkun auttamisviestin? Miksi Ukrainan juutalaisjohto ei suostunut Minskin jo pohjamutia myöden tehtyyn sopimukseen Venäjän kanssa, vaan tuotattivat CIA neuvonantajia Kiovaan lentokonelasteittain?

      • Anonyymi

        ja minulle on epäselvää, miksi Suomi antaa aseensa ilmaiseksi sinne ja katkaisee kaikki välinsä 1300 kilometrin rajanaapurimaahan ja hankkii itsensä USA:n miehittämäksi alueeksi hyökkäystä varten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja minulle on epäselvää, miksi Suomi antaa aseensa ilmaiseksi sinne ja katkaisee kaikki välinsä 1300 kilometrin rajanaapurimaahan ja hankkii itsensä USA:n miehittämäksi alueeksi hyökkäystä varten

        Koska olemme tyhmiä ja kansainvälisyyskasvatus on jo kaksi sukupolvea saastuttanut


    • Anonyymi

      Hyvä yrittäjän kirjoitus. Harvoin heiltä on näin selväpiirteisesti kerrottu, mitä se yrittäminen on. Mitä se sadan ihmisen työllistäminen on, että päälle syljetään vittuilun kiitos. Itse työllistän 4 - 6 läpi vuoden. Kunnon 8 vuorokauden loman pidin 2020! Ei tule lomittajaa valtion maksamana minulle avuksi. Ei ole sijaisjohtajan palkkaamiseen mahdollisuutta, eikä sitä maksa valtio. Miksi se maajussille maksetaan?

      • Anonyymi

        Kyllä yrittäjän pitää niin paljon ansaita, että lomia pitää, tai jokin on laskettu väärin. Minä olen yrittäjäperheen poika, mutta tiesin jo yliopistoon päästyäni etten ikinä ala yrittämään. Mukavasti tämä elämä sujuu valtion virkamiehenä 5480 euron kuukausipalkalla, mukavalla virkanimityksellä ja pitkillä lomilla.


    • Anonyymi

      Ei kankaanpääläisille pidä liikaa tietoa ja ajatusta antaa!

    • Anonyymi

      Oikein hyvä kirjoitus, jota ei opettajat koulussa osaa kertoa tai paikallisläpyskä repiä naamaansa

      • Anonyymi

        Opetetaanko vielä koulussa jotakin järkevää? Eikö se ole vain pimpsan ja pippelin kanssa sukupuolenvaihdoksen leikkiä koko päivä?


    • Anonyymi

      Kuten epäilit kankaanpääläisten tyhmyrien kanssa ei pidä mitään älyllistä yrittää. Korkeintaan keppipalloa ja naurua tyhjästä, ehkä pikkuisen pakkasilmoista.

      • Anonyymi

        Kuka siihen pystyy viikosta viikkoon?


    • Anonyymi

      Teit sen nyt kuitenkin. Se on hyvä kirjoitus, niille muutamalle täällä, joilla jokin älyllisyys ja humanismi sykkii verenkierrossa.

      • Anonyymi

        Kiitän. Aloittajana nyt katson saaliin. Ei ole kehuttavaa palautetta. Tämä toinen yrittäjä on oikeassa, että yritysidea ja muut asiat pitää olla alusta alkaen kunnossa.


    • Anonyymi

      Jos kantaa avannosta toiseen vettä ja poraa että valtio vie kaikki eikä kannata niin pitäisikö vilaista peliin ja sano sille idiootille joka sieltä luuraa että lopeta idioottina oleminen ja idioottihommien tekeneminen.

      • Anonyymi

        Miksi sinä muuten mariset ja itket tyhmyyttäsi? Vaikuttaa siltä, että sinulla ei ole yrittämisestä muuta koekmusta kuin piereskely. Lienet työtön, valtion tai kaupungin palkkalistalla laskemassa vain allakasta montako saikkupäivää voi vuodessa pitää.


    • Anonyymi

      On teillä valitukset. Ottaa päähän toisen yrittäminenkin.
      Tyypillinen porilainen prehju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      245
      2289
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      164
      1487
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      213
      951
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe