Muka-asuntoja, -ruokaa ja -töitä - köyhille terveisiä oikeistolta

Anonyymi-ap

Muka-asunnon tunnistaa siitä että siinä ei voi asua.
Asunto on sisäilmaltaan, ääniolosuhteiltaan, materiaaleiltaan tai muilta olosuhteiltaan viallinen.
Tilanne on seuraus luokattomasta rakentamisesta, huoltamisesta, remontoimisesta ja hallinnoimisesta.
Yleisin tilanne on vuokra-asunnoissa ja yleistä vuokra-yhtiöiden asuntokannassa.

Muka-ruoka on "vähävaraisille" jaettavaa vanhentunutta eli pilaantumaan alkanutta ruokaa.
Sitä kerätään kaupoista ja se lahjoitetaan "hyväntekeväisyyteen".
Ruoka voi myös olla kaupassa sinänsä tuoretta mutta valmitettu vanhentuneista, pilaantuneista tai torjunta-aineista tai valmistusmenetelmistä kontaminoituneista raaka-aineista.

Muka-työt ovat töitä joista maksettavalla palkalla ei tule toimeen, tai palkkaa ei makseta lainkaan, tai työt ovat heikosti palkattuja ja osa-aikaisia.
Työolosuhteista voi myös puuttua lain vaatimat sosiaaliset oikeudet, kuten taot ja taukotilat ja työolosuhteen voivat henkilöllisistä syistä olla epäinhimilliset.
Palkattomat muka-työt ovat osa työvoimapoliittisina pakkotöinä, joita kutsutaan "harjoitteluksi" tai "kuntoutukseksi".

Kaikki nämä muka-tekijät ovat osa pienituloisen elämää ja ne kaikki ovat poliittisen- ja talous-eliitin päätöksenteon seuraus.
Politiikan kohdistuessa pienituloiseen yhteiskunnan alaluokkaan ja sen ollessa vahingollista kyseistä sosiaalista ryhmää kohtaan, puhutaan äärioikeistolaisesta hallinnollisesta väkivaltapolitiikasta, ja äärioikeistolaisena sen tarkoitus on oikeistolaiseen luokkayhteiskuntaiseen yhteiskuntahygieeniaan pyrkiminen, eli pienituloisen kansansaosan hallinnollinen holokausti.

Kaikki nämä tekijät, asunto, ruoka ja työ. ovat sekä YK:n ihmisoikeussopimuksiin että niiden perusteella tehtyyn EU:n ihmisoikeussopimukseen kirjattuja.
Moraaliton oikeistolainen poliittinen ja taloudellinen eliitti ei kuitenkaan näistä sopimuksista tuon taivaallista välitä.
Josta seuraa se, että luokka-yhteiskunnan yhteiskuntasopimus ei ole voimassa pienituloisen alaluokan osalta, koska heidät on petetty ja heidän ihmisoikeutensa on riistetty.


Siksi on oikeutettua kysyä, kuinka tämä yhteiskunnan vakava sairaustila voidaan korjata.
Historialliseti sellaista korjausta yritettiin tehdä 1918.
Yhteiskunnassa tapahtui sodan jälkeen korjausliikettä, ulkovaltojen ja sosialismin paineessa.
Nyt kuitenkin tämä paine luokkayhteiskunnan yläluokkaista oikeistoa kohtaan on kadonnut, jo kolmekymmentä vuotta sitten, ja nykytilanne on seuraus kolmekymmentä vuotta kestäneestä oikeiston voimaantumisesta omaan elitistiseen identiteettiinsä ja sen mukaisesta ääri-oikeistumis-kehityksestä, joka on johtanut tämän päivän fasistiseen Suomeen.

Selvää on että voima vaatii vastavoiman, kuten eräs sotapolitiikan tutkija on todennut, mutta eikö mitään muuta voimaa ole olemassa kuin väkivallan ja sodan voima?

28

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa ei ole fasisteja haluatko raastupaan?

      • Anonyymi

        Pysy siellä porstuassa vaan.


      • Anonyymi

        Valittaa voi esimerkiksi Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen (ECHR) tai Euroopan sosiaalisten oikeuksien komiteaan (ECSR) tai YK:n ihmisoikeuskomiteaan (CCPR) tai YK:n taloudellisten, sosiaalisten ja sivistyksellisten oikeuksien komiteaan (CESCR).


      • Anonyymi

        Onhan Suomessa fasisteja. Mitä ihmettä höpötät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Suomessa fasisteja. Mitä ihmettä höpötät?

        On on fasaaneja. Harvialassakin kävivät demit ja muut puolueherrat ampumassa. Mitä tuosta kinaamaan.


    • Anonyymi

      Meidän työläisten on järjestäydyttävä yhteiseen rintamaan!

      • Anonyymi

        Työläisten? Johan teillä on SDP ja SAK.


      • Anonyymi

        Viime eduskuntavaaleissa oli 1.5 miljoonaa nukkuvaa (31.9 %).

        30 % kannatuksella puolue olisi yli kaksi kertaa suurempi kuin suurin puolue (14 %).
        Tarvitaan uusi puolue jonka tavoitteet ja politiikka yhdistää nukkuvia, jotka ilmeisesti kaipaisivat vasemmistolaista ja sosialistista vaihtoehtoa.

        Jos tätä hiukan suhteutetaan, niin 50.000 äänioikeutetun paikkakunnalla on 16.000 nukkuvien puoleen jäsentä.


      • Anonyymi

        Sinä olet työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet työtön.

        Minä olen nukkuvien puolueen johtaja. Älä herätä turhaan. Kaikki on hyvin. Tuet rullaa.


    • Anonyymi

      Kiitos vaan taas tästä muka-järkevästä höpötyksestä!

      • Anonyymi

        Haistasinäpaska!!! Kunnet mistään mitään ymmärrä olet vaan siinä kuin mää mää lammas


    • Anonyymi

      Muka työt on ehkä yleisin työ Suomessa. Meikein miljoona virkahenkilöä vaikka samankokoinen Sveitsi pärjää 200000: lla. Ja kyllä sielläkin osataan sääntöillä.

    • Anonyymi

      Suomessa on raskas julkinen sektori. Eilen oli radiossa uutinen miten nyt Natossa työskentelevät suomalaiset upseerit vaativat isompia liksoja koska tulotaso kuulemma usassa romahtaa. Heidän mukaansa (upseeriliitto)Suomessa upseerit saavat ylityökorvauksia ja jotain leirikorvauksia tms? palkan lisäksi liki 20 000 euroa vuodessa. Ihmettelin tätä. Enää en ihmettele että Eu:kin on reagoinut paisuvaan julkiseen sektoriin joka Soten myötä suorastaan räjähti kustannuksiltaan.

      • Anonyymi

        Amerikassa sotilasuralle lähtevät pääasiassa vähän koulutetut, joilla ei ole muutakaan mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassa sotilasuralle lähtevät pääasiassa vähän koulutetut, joilla ei ole muutakaan mahdollisuutta.

        Sotilas urakin on mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotilas urakin on mahdollisuus.

        Sodassa voi kuolla niin ei ki.


    • Anonyymi

      (Puolue. Part 1)

      PUOLUEEN PERUSTAMINEN

      Puolueen perustaminen vaatii yhdistyksen, kannattajia ja yhdistyksen rekisteröimisen puoluerekisteriin.


      1. Perustetaan yhdistyslain (YL) [1] mukainen yhdistys.

      Yhdistyksen hallitusmuoto voi yhdistyslain 16 §:n mukaisesti olla mikä hyvänsä autokratisesta diktatuurista yhdistyksen jäsenten käyttämään täys-demokratiaan.

      Yhdistyslain mukaan yhdistyksen tarkoituksen pitää olla hyvien tapojen [2] mukainen (YL 1 §).
      Jos yhdistys toimiii vastoin hyviä tapoja, voi käräjäoikeus syyttäjän, poliisihallituksen tai yhdistyksen jäsenen kanteesta lakkauttaa yhdistyksen.
      Hyviä tapoja ei ole määritelty laissa, ja historiallisena jäänteenä niillä viitataan kumottuun rikoslain 43 lukuun "hyviä tapoja koskevain määräysten rikkomisesta" [3], jossa kiellettiin uhkapelit ja julkijuopumus, jotka puuttuvien nykymoraalisäännösten mukaan eivät ole kiellettyjä.

      1.1 Tarvitaan
      - Perustamiskirja, joka sisältää yhdistyksen säännöt ja joka on yhdistyksen kolmen tulevan jäsenen allekirjoittama (YL 2 §).
      - Säännöissä on mainittava toiminnantarkastajien lukumäärä (YL 8 §), tai vaihtoehtoisesti tilintarkastajien lukumäärä jos yhdistyksen vuosittaiset tilikauden taloudellinen toiminta ylittää tilinpitolaissa säädetyn rajan [4].
      - Tullakseen merkityksi puoluerekisteriin yhdistyksen tarkoitukseksi pitää sen säännöissä olla merkitty "valtiollisiin asioihin vaikuttaminen".

      1.2 Pidetään perustamiskokous
      - Perustamiskokouksessa (YL 20 §) valitaan vähintään 3 henkinen hallitus (YL 35 §) ja toiminnantarkastaja (YL 38 a §) tai tilintarkastaja (YL 38 §) ja varatarkastajat.

      1.3 Ilmoitetaan yhdistys yhdistysrekisteriin [5]
      - Ilmoitus tehdään patentti- ja rekisterihallitukselle tehtävällä perustamisilmoituksella (YL 48 §) [6][7].
      - Ilmoituksen liitteenä on oltava yhdistyksen perustamiskirja (YL 48 §).
      - Ilmoituksessa on oltava yhdistyksen kotipaikka, posti- ja käyntiosoite ja hallituksen puheenjohtajan tiedot (YL 48 §).

      1.4 Yhdistys pitää jäsenluetteloa (YL 11 §) ja tilinpitoa
      - Jos yhdistyksen vuosittaiset tilikauden tulot ovat alle 30.000 euroa, yhdistyksen taloudesta voidaan pitää yhdistyslain 37 a § mukaista kirjanpitolakiin nähden yksinkertaistettua tilinpitoa (YL 37 a §), jolloin toiminnan tarkastaja tarkastaa yhdistyksen talouden (YL 38 a §).
      - Muussa tapauksessa on yhdistyksen taloudesta pidettävä kirjanpitolain [8] mukaista tiliä ja laadittava tilinpäätös ja toimintakertomus (YL 37 a §), ja yhdistyksen vuosittaisen tilikauden taloudellinen toiminnan ylittäessä tilinpitolaissa säädetyn rajan [2] pitää yhdistyksellä olla tilintarkastaja sekä yhdistyksen pitää toimittaa tilintarkastus (YL 38 §).

      Ja yhdistys on valmiina puolueeksi kasvamiseen!

    • Anonyymi

      (Puolue. Part 2)

      2. Rekisteröidytään puoluelain (PL) [9] mukaisesti puolueeksi.

      2.1 Tarvitaan
      - Yhdistys jonka tarkoituksena on "valtiollisiin asioihin vaikuttaminen" (PL 2 § 1 mon 1 koht).
      - Puolueen periaatteet ja tavoitteet ilmaiseva yleisohjelma (PL 2 § 1 mon 4 koht).
      - 5.000 äänioikeutettua kannattajaa (PL 2 § 1 mon 2 koht). Kannattajailmoitukset voidaan kerätä sähköisesti oikeusministeriön puoluerekisteri.fi –palvelussa [10][11].

      Jonkinlaiseksi ongelmaksi muodostuu puoluelain 2 § 1 momentti 3 kohta, jos puolueyhdistyksen hallitusmuoto on jotain muuta kuin täys-demokratia, kuten autokratinen eli yksinvaltainen diktatuuri tai oligarkia eli harvainvalta.

      Tarvitaan
      - Yhdistyksen säännöt jotka "turvaavat kansanvaltaisten periaatteiden noudattamisen yhdistyksen päätöksenteossa ja toiminnassa" (PL 2 § 1 mon 3 koht).

      Tätä hiukan erikoista "dynaamisen" demokratian vaatimusta on perusteltu puoluelain esitöissä sanantarkasti näin [12]
      "Kun lakiehdotuksen yhtenä tarkoituksena on, niin kuin edellä yleisperusteluissa todettiin, turvata kansalaisten valtiollisten oikeuksien käyttöä ja edistää kansanvallan kehittämistä, on puolueen rekisteröimisen yhdeksi edellytykseksi asetettu vaatimus, että puolueen säännöt turvaavat kansanvaltaisten periaatteiden noudattamisen yhdistyksen päätöksenteossa ja toiminnassa. Säännös kohdistuu sekä puolueen sisäiseen järjestykseen että sen ulospäin suuntautuvaan toimintaan. Käytännössä se merkitsee, että jokaiselle puolueen jäsenelle on turvattava yhtäläinen mahdollisuus vaikuttaa puolueen päätöksiin ja että puolueen, pyrkiessään sääntöjensä mukaan vaikuttamaan valtiollisiin asioihin, tulee noudattaa kansanvaltaisia periaatteita."

      Tämä kansanvaltaisuuden vaatimus aatteen sisällä, kun kansavaltaisuuden periaate yleensäkin tarkoittaa vapaata aatteen muodostamista tai sellaisen kannattamista, muodostaa "demokratian demokratian sisään", sekä mahdollistaa aatteen ymmärtämättömän peukaloinnin ja jopa koko aatteen nujertamisen puolueen vallankaappaamisella epärehellisiin ja pahantahtoisiin käsiin.
      Siksi tälläistä vaatimusta ei pitäisi puolueelle asettaa, ja sellainen asettaminen itse asiassa "kansanvaltaisuuden turvaamisen" sijaan estää kansanvallan luokka-yhteiskuntaisen esiinmarssin, pahantahtoisten oikeisto-fasististen voimien demokratian sabotaashin ollessa aina länsä luokka-yhteiskunnissa - fasismin ollessa luokka-yhteiskunnan koossa pitävä voima ja primus motor.
      Kansan on voitava alistua kannattamansa aatteen alle, tarvitsematta uhrata voimiaan aatteen periaatteellisten ulottuvuuksien ja näiden muutostarpeiden tarkastelulle.
      Maailmassa on voitava olla jotain pysyvää, ja maailmassa on pysyvää, jota ei tarvitse vaihtaa kuin paitaa muodin mukaan, eikä oikean aatteen yhdistyksen siksi tarvitse olla "kansanvaltainen päätöksenteossaan", ja samalla myös periaatteiden ja tavoitteiden muodostuksessaan.
      Ja kuinka kristillistä puoluetta voi edes olla, jos Mooses on sen lait antanut, pitäisikö niitä kansanvaltaisesti kirkossa alkaa muuttamaan.

      Jos tästä huolimatta kuitenkin yritetään "saada aate ehjänä maaliin" ja otetaan riski manipulaattoreista, agitaattoreista sekä muista kätyreistä, ja yhdistys saadaan rekisteröityä ilman erimielisyyksiä, tehdään puolueen rekisteröintihakemus.

      2.2 Tehdään rekisteröintihakemus
      - Hakemuksen voi tehdä oikeusministeriön puoluerekisteri.fi internet-palvelussa (PL 3 § 1 mom) [10].
      - Liitteeksi tarvitaan ote yhdistysrekisteristä, yhdistyksen säännöt ja yleisohjelma (PL 3 § 2 mom).

      2.3 Kerätään kannatusilmoitukset
      - Tarvittavat 5.000 puolueen kannattajaa voi kerätä vuoden kuluessa "jättämällä verkot vesille" puoluerekisteri.fi-palveluun (PL 3 § 3 mom).

      Ja puolue on valmiina vaalitaistoon!

    • Anonyymi

      Harmi että (Puolue. Part 3) ehdittiin sensuroida jo kymmenessä minuutissa.

    • Anonyymi

      Poistettu kommentti uudelleen.

      (Puolue. Part 3)

      3. Asetutaan ehdolle vaaleissa

      Suomen perustuslain mukaan rekisteröidyillä puolueilla on oikeus asettaa ehdokkaita eduskuntavaaleissa [13].
      Vaalilain mukaan puolueet voivat asettaa ehdokkaita europarlamenttivaaleissa, eduskuntavaaleissa, aluevaaleissa, kuntavaaleissa, sekä presidentin vaaleissa kun eduskunnassa on vähintään yksi puoleen edustaja [14].
      Vaalilain mukaan valitsijayhdistys voi asettaa ehdokkaan europarlamenttivaaleissa 2.000 henkilön yhdistyksellä, eduskuntavaaleissa 100 henkilön yhdistyksellä, aluevaaleissa 50 henkilön yhdistyksellä, kuntavaaleissa 3 - 10 henkilön yhdistyksellä riippuen kunnan asukasluvusta, ja presidentinvaaleissa 20.000 henkilön yhdistyksellä [14].

      Ja Suomen Kansan Puolue r.p. (SKP) - sosialismia puoleen nimessä mainitsematta, koska yhtenäinen kansa on tasa-arvoinen ja itsessään edustaa sosialismia - on valmis korvaamaan muka-asunnot, muka-ruuan ja muka-työt niiden aidoilla kaimoilla!


      KAIKKI MAAILMAN SORRETUT, YHTYKÄÄ
      (joukossa on voimaa)
      ✊🏻✊🏼✊🏽✊🏾✊🏿


      [1] Yhdistyslaki https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503
      [2] Hyvät tavat laissa https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyvä_tapa
      [3] Rikoslaki, 43 luku, Hyviä tapoja koskevain määräysten rikkomisesta https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L43
      [4] Tilintarkastuslaki, Tilintarkastusvelvollisuus https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2015/20151141#L2P2M2
      [5] Yhdistysrekisteriasetus https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890506
      [6] Yritys- ja yhteisötietolaki, Perustamisilmoitus https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010244#P10
      [7] Patentti- ja rekisterihallitus, Yhdistysrekisteri https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri.html
      [8] Kirjanpitolaki, Kirjanpitovelvollisuus https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971336#L1P1
      [9] Puoluelaki https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1969/19690010
      [10] Oikeusministeriön puoluerekisteri-palvelu https://puoluerekisteri.fi
      [11] Oikeusministeriön vaali-palvelu https://vaalit.fi/puolueen-perustaminen
      [12] Vuoden 1967 Valtiopäivät Hallituksen esitys N:o 99 Puoluelaiksi https://avoindata.eduskunta.fi/digitoidut/web/viewer.html?
      file=https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/eduskunta-asiakirja-original-documents-prod/suomi/1967/ASK_1967_I.pdf#page=1331
      [13] Perustuslaki, Eduskuntavaalit https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L3P25M3
      [14] Vaalilaki, Vaalikohtaiset säännökset https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980714#O2

      (to be continued)

    • Anonyymi

      (Demokratia. Part 1)

      Oikeisto-fasistien irtisanottua yhteiskuntasopimuksen köyhien osalta, mitätöimällä heidän ihmisoikeutensa, ei ole syytä sovinnaisuuteen yhteiskunnallisessa analyysissä, ja mutkat voidaan vetää suoriksi asioita kaunistelematta.

      Ja kuten koko kansan runoilija totesi,
      "Ja katso hän ei, jos kompastuit sinä joskus riimien kiviin" [1]

      Tämä on luonnos aiheesta, aiheen perusteellisempi käsittely vaatisi kokonaisen esseen.


      OPERAATIO DEMOKRATIA - VAPAA MAAILMA ILMAN SOSIALISMIA

      Kommentaattoroinnissa toisaalla otsikolla "demokratia, diktatuuri ja 30-luvun Fasismi-Suomi" [2] on käyty läpi 30-luvun ja tämän päivän "kommunistilakeja", sekä niiden tämän päivän kansainvälisten kansalais- ja ihmisoikeuksien vastaisuutta.

      Edellä köyhien ja ala-luokan oikeuksien toimeenpanon mahdollisten mallien hakemisesta syntyneessä kirjoituksessa "puolueen perustaminen" [3] todetaan puoluelakiin sisälletetyn vaatimus puolueen ja sen päätöksenteon ja samalla ideologian avaamisesta kaikelle kansalle.

      Kun tämä puoluelain vaatimus puoluedemokratiasta käytännössä avaa puolueen ideologiselle korruptiolle ja aatteen turmiolle, ja kun tämän turmion voidaan havaita ilmenneen 70-luvusta eteenpäin vasemmisto-sosialistisella puoluekentällä, ei voida olla esittämättä ja vetämättä yhtäläisyysmerkkejä vuonna 1969 säädetyn puoluelain samankaltaisuudesta anti-sosialismissaan valtiosäännöllistä demokratian rajoitusta edustaneisiin 30-luvun kommunistilakeihin [4].

      Tämän korrelatiivisen ja ilmeisen kausaliteettisen, mutta kuitenkin ilman todistusta hypoteettisen, johtopäätelmän todentamiseksi on tarkasteltava anti-demokraattisen, ja 30-luvun tapaan oikeisto-diktatuuriin tänä päivänä johtaneen, puoluelain säätäneen hallituksen poliittista habitusta, diktatuuri-kehityksen premissien vertaamiseksi.

      Mutta mitä ihmettä!, puoluelain säätänyt hallitus oli vasemmistovaltaisen eduskunnan [5] asettama puna-multa-hallitus [6], kun se 30-luvulla oli pelkkä multa-hallitus, ja puoluelain esityksen tehnyt oikeusministeri [7] sosiaalidemokraattinen [8].

      Joten analyysissä pitää hylätä sovinnaisuus, ja todeta komiternin [9] tavoin, että sosiaalidemokratia on sosiaali-fasistinen [10] oikeistolainen aate, mikä näkyy myös puoluelain esityksen tehneen oikeusministerin toiminnasta 1948 Arabian tehtaan kommunisti-lakossa [11], jonka tukahduttamisesta kyseinen silloinen sisäasiainministeri [12] sai lempinimen "Sapeli-Simonen".

      Puoluelain anti-sosialistista merkitystä voidaan tarkastella sodan jälkeisen ajan vasemmistolaisen yhteistyöpuolue SKDL:n yhteisöjäsenjärjestö Suomen kommunistisen puolueen historiasta.
      SKP:ssä tapahtui sisäinen vallankaappaus 60-luvulla [13] puoluelain esitysvuonna ja aito-sosialistit jäivät oman puolueensa sisällä oppositioon. Tilanne kulminoitui puolueen edustajakokouksessa hetkeä ennen puoluelain voimaantuloa hyväksyttyyn, puoluelain vaatiman puolueen päätöksenteon kansanvaltaistamisen mukaiseen puolueohjelmaan [14], johon oli tehty aiemman ohjelman linjasta poikkeava maininta "demokratian laajentamisesta".
      Lopulta aito-sosialistit eivät voineet toimia SKDL:n kansanedustajina [15]:
      "Syksyllä 1981 SKP:n vähemmistön niskuroivat kansanedustajat erotettiin SKDL:n eduskuntaryhmästä".

      Hypoteesin saatua vahvistuksensa konkretiasta, voidaan todeta vuoden 1969 puoluelain ja sen 2 § 1 momentin 3 kohdan [16] olevan seurauksiltaan, sosialistisen toiminnan tukahduttaen, 30-luvun kommunistilakeja vastaavan, sekä myös edelleen voimassa oleva anti-sosialistinen ja anti-demokraattinen perustuslakia alemmanasteisessa lainsäädännössä toimeenpantu valtiosääntö, joilla on luotu fasistinen oikeisto-diktatuuri maahamme.

    • Anonyymi

      (Demokratia. Part 2)

      Miksi puoluelaki on anti-sosialistinen mutta ei anti-kapitalistinen?
      Vastaus löytyy vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen - nyt oikeisto-kapitalistisen - ja sitä ylläpitävän tai horjuttavan ideologian yhtälöstä.
      Vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen ylläpysyminen ei vaadita aktiivista politiikkaa, korkeintaan sitä horjuttavien voimien torjumisen.
      Yhteiskuntajärjestyksen horjuttaminen taasen vaatii aktiivisen poliittisen toimijan.
      Vaikka vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä edustavan poliittisen toimijan ohjelmaa käpelöitäisiin kansanvaltaisella päätöksenteolla, ei käpelöity, kuitenkin vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä edustava, ohjelma horjuttaisi vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä, kun - kuten totesimme - vallitseva yhteiskuntajärjestys pysyy vallalla ilman aktiivista politiikkaakin.
      Päin vastainen yhtälö on kyseessä, kun yhteiskuntajärjestystä sinällään ideologiana horjuttavaa poliittista toimintaa häiritään kansanvaltaisen päätöksenteon verukkeella, aikaan saaden poliittisen toiminnan mitätöitymä.
      Sen tähden ainoastaan vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä horjuttamaan pyrkivän poliittisen toiminnan häirintä on merkityksellistä, ja vallitsevassa oikeisto-kapitalistisessa yhteiskuntajärjestyksessä, puoluelaki, antipatiallisessa puoluetominnan "kansainvaltaistavassa" avaamisessa, on ainoastaan anti-sosialistinen.

      Vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen mukaisesta tai vastaisesta politiikasta, vain vastaisen heikentämisellä on merkitystä.

      Lisäksi voidaan todeta että, yhteiskuntajärjestyksen muodostumisen jälkeinen post-demokratia ei ota osaa yhteiskuntajärjestyksen mukaiseen tilaan, ja voidaan esittää perustellusti toteamus, että demokratiaa ei edes ole, sellaisena kun sen esitetään olevan - yhteiskunnallisiin asioihin vaikuttamisena - vaan kyse on vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen sisäisen viitekehyksen lillukan varsista, todellisen demokratian koskiessa koko järjestelmän kumoamista.

      Ja mitä tulee muka-asuntoihin, muka-ruokaan ja muka-töihin, ei luokka-yhteiskunta niiden kaimoja turvaa, koska ne ovat osa luokka-yhteiskuntaa per se, köyhän pelastuksen ollessa vain ja ainoastaan koko järjestelmän kumoaminen ja korvaaminen sosialismilla.

      Lopuksi on kysyttävä, onko ollut olemassa - demokraattista - luokka-yhteiskuntaa, jossa ala-luokan ihmisoikeudet olisivat toteutuneet, huolimatta kaikista ihmisoikeussopimuksista ja perustuslaista.


      [1] Laulajan laulu https://www.youtube.com/watch?v=mnq6xzZzQmM
      [2] Analyysi. Demokratia, diktatuuri ja 30-luvun Fasismi-Suomi https://keskustelu.suomi24.fi/t/18180968/toistuuko-tarjan-vappupuhe-tammikuussa#comment-125169220
      [3] Analyysi. Puolueen perustaminen https://keskustelu.suomi24.fi/t/18198057/muka-asuntoja--ruokaa-ja--toita---koyhille-terveisia-oikeistolta#comment-125436614
      [4] https://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunistilait
      [5] https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1966
      [6] Suomen hallitus 1966 https://fi.wikipedia.org/wiki/Paasion_I_hallitus
      [7] https://fi.wikipedia.org/wiki/Aarre_Simonen
      [8] https://fi.wikipedia.org/wiki/Työven_ja_Pienviljelijäin_Sosialidemokraattinen_Liitto
      [9] https://fi.wikipedia.org/wiki/Komintern
      [10] https://en.wikipedia.org/wiki/Social_fascism
      [11] https://fi.wikipedia.org/wiki/Arabian_lakko
      [12] Suomen hallitus 1948 https://fi.wikipedia.org/wiki/Fagerholmin_I_hallitus
      [13] https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Kommunistisen_Puolueen_historia#Oppositio_muodostuu
      [14] Suomen kommunistisen puoleen puolueohjelma 5.4.1969 https://www.fsd.tuni.fi/pohtiva/ohjelmalistat/SKP/730
      [15] https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Kansan_Demokraattinen_Liitto#1970-_ja_1980-luku
      [16] Puoluelaki, anti-kommunistisäännös https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1969/19690010#P2M1K3

    • Anonyymi

      https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/6489170
      asiantuntija kommentoi (sosiaaliturvaa)
      "(perustarpeen tyydyttämiseksi) on muun muassa sosiaalipäivystys"

      Suomalais-oikeistolainen sosiaaliturva tarkoittaa kuitenkin laissa säädettyä sosiaaliturvan minimirahamäärää, muuta turvaa tässä maassa ei ole, muu turva kuin minimi-rahamäärä on muka-turvaa jota ei oikeasti ole olemassa.

      Voidaan puhua muka-asuntojen, muka-ruuan ja muka-töiden lisäksi minimitoimeentulon ulkopuolisesta muka-turvasta.
      Edellä mainittu artikkeli edustaa, joko tietoisesti tai tietämättömyyteen perustuen, kommentissa
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18129934/nyt-lindman-puhui-asiaa!#comment-124550861
      analysoitua ja määriteltyä "puhtaat likaiset jauhot" -propagandaa, jossa vedotaan muka-seikkaan jota ei todellisuudessa ole olemassa, ja tässä tapauksessa tietoinen tai tietämätön propaganda on lähtöisin oikeusministeriöstä, jota seikkaa ei tarvitse enää pitää edes huolestuttavana, vaan asia osoittaa kuinka umpikiero suomalainen "oikeusvaltio" "ihmisoikeuksineen" on - sen herkkähipiäisyyden ja myös asiassa läsnä olevien laajempien sosiaalisten tekijöiden vuoksi asiaa täsmällisemmin sanoittamatta, kuitenkin on selvää että ihmisoikeuksiltaan vääristyneen yhteiskunnan lopputulema ei koskaan ole ollut kenenkään kannalta hyvä, ja pienistä puroista kasvaa lopulta tuhovoimainen virta.

      Ja vaikka artikkelissa esitetään että kyse olisi "yksityishenkilön kommentista", merkittävässä julkisessa virassa ja asemassa olevien henkilöiden kommentit ja niiden sisältö, siltä osin kun ne koskevat viran hoidossa käsiteltäviä asioita, ovat myös viranhoitoon liittyviä ja vaikuttavia.
      Ja tässä tapauksessa, kun kyse on oikeusvaltion rikos ja rangaistus teemasta, ei oikeuden lähtökohdissa ole "puhtaita jauhoja pussissa", eikä kakku ole sitä miltä näyttää.

      Surullisinta asiassa tietenkin on, että valtion tekemästä ihmisoikeusrikoksesta tuomitaankin uhri eikä ihmisoikeusrikollista valtiota, etenkin kun ihmisoikeusrikos on sosiaali-rasistinen rangaistus, ja näin rikollinen valtio lyö lyötyä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen näytät mummolta. :D

      Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      173
      2024
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

      En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      82
      1470
    3. Varattais lähihotellista

      🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1404
    4. Nyt jäi velat perimättä

      Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      11
      1147
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

      RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      39
      1057
    6. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      983
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      41
      874
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

      humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      96
      844
    9. Rakkauden kesä 2025

      Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      805
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

      Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      775
    Aihe