Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä teen apua? Mitä itse tekisitte tässä samassa tilantteessa?

Anonyymi-ap

Siis äitini sanoi 80&90-luvulla noin 6-10 kertaa isälleni avioriidan aikana että minä ja veljeni emme olisi isäni biologisia lapsia. Äiti väitti kiven kovaan että hän sanoi siksi noin koska se oli vain riita että hän suuttui ja turhautui jolloin sanoi noin ja vannoi että olemme hänen kasvattajaisämme lapsia. Muistan kun veljeni purskahti itkuun kun hän kuuli äidin puheen kerran.

Asia alkoi nyt myöhemmällä iällä mietityttää minua kun tunnen yhden miehen joka on hyvin paljon mun näköinen ja hänellä on paljon samoja luonteenpiirteita, toimintapoja, tapoja, eleitä jne. Hän muistuttaa siis kasvonpiirteiltään minua ja samanlaiset silmät myös, samanlainen pääkallo ja samanlainen selkä, etenkin alaselkä. Ja kuten sanoin niin paljon samanlaisia tapoja ja luonteenpiirteitä ja eleitä.

Tämä asia ärsyttää minua aika-ajoin täällä kotonani. Ei se ole iso ongelma, mut ärsyttää välillä että pian äiti ei ole ollut rehellinen.

Mitä siis pitäs tehdä? Pitääkö ottaa huomioon kasvattajaisäni että koko asiaa ei pidä tutkia ollenkaan koska jos pian kasvattajaisäni saisi pian sydänkohtauksen jos selviäisi pian että en olekaan hänen biologinen lapsi? Mä oon kyllä enempi sitä mieltä itse ehkä että en taija ottaa asiasta selvää koska toi kasvattajaisäni voi reagoida asiaan siten että voi huonolla tuurilla pian kuolla.

Mut mitä tekisitte? Haluisitteko antaa jotakin neuvoja miten suhtautua tohon asiaan?

ja mitä mieltä olette äitini puheista kun hän on noin 6-10 kertaa sanonu sen isälleni avioliiton aikana ja kun isä kerran uhkasi äitiäni että aikoo tehdä isyystestin niin äiti sanoi siihen vihaisena "jos aiot tehdä sen niin haastan sinut kunnianloukkauksesta oikeuteen" niin mitä sanotte tuohon äitini kommenttiin? mul tuli vaan mieleen että ikäänkuin äitini voisi pian yrittää kaikin tavoin pimittää valheensa vetoamalla uhkaukseen haastaa isä oikeuteen kunnianloukkauksesta.

13

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos asia vaivaa sinua noin paljon ja vähänkään epäilet äitisi sanoja että isäsi ei olisikaan biologinen isäsi niin miksi et ottaisi asiasta selvää ja teettäisi itse sitä isyystestiä. Sinun lienee helppo saada isäsi dna:ta testiä varten. Itse teettäisin testin jo siksikin että saisin mielenrauhan enkä joutuisi loppuikääni miettimään oliko äidin sanoissa perää vai pelkästään riidassa väitettyä. Tosin ihmetyttää miksi äitisi noin yleensä väittänyt.

      • Anonyymi

        Lisään vielä että eipä tuossa olisi perustetta millekään kunnianloukkaukselle, koska äitisi itse monesti sanonut että te lapset ette olisikaan isäsi biologisia lapsia, vaikka onkin riidan seurauksena sanonut. Teillä lapsilla ja myös isällänne on täysi oikeus teettää testit ja saada selvyys asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että eipä tuossa olisi perustetta millekään kunnianloukkaukselle, koska äitisi itse monesti sanonut että te lapset ette olisikaan isäsi biologisia lapsia, vaikka onkin riidan seurauksena sanonut. Teillä lapsilla ja myös isällänne on täysi oikeus teettää testit ja saada selvyys asiaan.

        jos siis ottaisin asiasta selevää niin isältäni en voisi salata sitä asiaa koska olen rehellinen ihminen kun kerran juttelin tästä aiemminkin netissä kun joku sano että mitä jos tekisit niin että ottaisit salaa testin ettei isäs tiedä siit mittään ja etkä koskaan kertoisi isällesi jos hän ei olekaan biologinen isäsi niin minä vastasin hänelle "ei onnistu koska olen yltiörehellinen luonne sillä en pysty oikein mitään salaisuuksia pitämään pääni sisällä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että eipä tuossa olisi perustetta millekään kunnianloukkaukselle, koska äitisi itse monesti sanonut että te lapset ette olisikaan isäsi biologisia lapsia, vaikka onkin riidan seurauksena sanonut. Teillä lapsilla ja myös isällänne on täysi oikeus teettää testit ja saada selvyys asiaan.

        mut mitä sanot sitten siihe kun tossa avauspostauksessani pohdin sitä kun että mitä jos isä sais pian sydänkohtauksen jos kävis niin että.........????????????
        ??
        Että kannattaako ottaa edes sitä riskiä että joskus tekisin sen testin? Ja en vois pitää salaisuutta päässäni vaan olis pakko kertua isälle.

        Yksi asia on varma eli kasvattajaisääni pidän oikeana isänä ja en hyväksyisi ainakaan sitä ukkelia jos hän sattuis olemaan mun isä mut eri asia jos se olis joku muu mukavampi ja järkevämpi niin sitten eri asia, mut sen jota epäilen, niin en koskaan häntä hyväksyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut mitä sanot sitten siihe kun tossa avauspostauksessani pohdin sitä kun että mitä jos isä sais pian sydänkohtauksen jos kävis niin että.........????????????
        ??
        Että kannattaako ottaa edes sitä riskiä että joskus tekisin sen testin? Ja en vois pitää salaisuutta päässäni vaan olis pakko kertua isälle.

        Yksi asia on varma eli kasvattajaisääni pidän oikeana isänä ja en hyväksyisi ainakaan sitä ukkelia jos hän sattuis olemaan mun isä mut eri asia jos se olis joku muu mukavampi ja järkevämpi niin sitten eri asia, mut sen jota epäilen, niin en koskaan häntä hyväksyisi.

        No siitä asiasta sinun sitten kannattaa ensin keskustella isäsi kanssa ja haluaako hän asian selvittää. Muussa tapauksessa sinun sitten turha asiaa enempää märehtiä jos et halua selvyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä asiasta sinun sitten kannattaa ensin keskustella isäsi kanssa ja haluaako hän asian selvittää. Muussa tapauksessa sinun sitten turha asiaa enempää märehtiä jos et halua selvyyttä.

        mut eikös sen isyyden voi saada selville hiuksesta jos isä nukkuu niin nappaisin hiuksen sen päästä salaa ettei isä tietäisi ja sitten saisin selville isyyden?? Eikös hiuksestakin voi saada selville ihmisen DNA vai onko se paljon epävarmempi sen kautta saada selville? Sitä mä tarkoitin aiemmin tossa kun sanoin että sen voisi tehdä niinkin ettei isä saisi tietää, mut kun oon yltiörehellinen niin en tekisi niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos siis ottaisin asiasta selevää niin isältäni en voisi salata sitä asiaa koska olen rehellinen ihminen kun kerran juttelin tästä aiemminkin netissä kun joku sano että mitä jos tekisit niin että ottaisit salaa testin ettei isäs tiedä siit mittään ja etkä koskaan kertoisi isällesi jos hän ei olekaan biologinen isäsi niin minä vastasin hänelle "ei onnistu koska olen yltiörehellinen luonne sillä en pysty oikein mitään salaisuuksia pitämään pääni sisällä".

        Salaisuuksien pitäminen päänsisällä ny pitäs kai olla melko yksinkertaista et puhu kenellekään ääneen siittä mitä ajattelet ainoat joilta mä en ole koskaan salannu yhtään mitään on lapseni mielipidettäni kysyttäessä en toki ole valehdellu kysyjälle itselleen kertaakaan sanonnu korkeintaan jos et halunnu totuutta tietää ni et ois kysynny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut eikös sen isyyden voi saada selville hiuksesta jos isä nukkuu niin nappaisin hiuksen sen päästä salaa ettei isä tietäisi ja sitten saisin selville isyyden?? Eikös hiuksestakin voi saada selville ihmisen DNA vai onko se paljon epävarmempi sen kautta saada selville? Sitä mä tarkoitin aiemmin tossa kun sanoin että sen voisi tehdä niinkin ettei isä saisi tietää, mut kun oon yltiörehellinen niin en tekisi niin.

        Yhtä hyvin sen dna:n saa hammasharjastakin. Nappaat sen itsellesi ja sanot vaikka vieneesi roskiin kun pudotit vahingossa vessanpänttöön. Netistä varmaan löytyy parempia ohjeita sen dna:n saamiseksi.


    • Anonyymi

      Näköhän ei ole peruste kuin luulemiseen ja se pettää aina . Tuollaisten asioiden tieto löytyy vain dna vertailulla . Pitää muistaa että sekään ei ole 100%

    • Anonyymi

      Ja millähän tapaa se olis kunnianloukkaus jos väitetty biologinen isäsi joka ei kuitenkaan äitisi omien sanojen mukaan olisikaan isäsi haluaisi isyystestin ongelmaksi vaan jää jot mistä kasvatti isäsi luuli saavansa rahat isyystestiin valitusaika noilta osin kun on umpeutunu siinä kohti kun olet täyttänyt kaksi sinuna vaatisin äitiäsi hommaamaan todisteet siitä kuka on sinun teidän oikea biologinen isä koska hän on itse asian ottanut puheeksi olkoonkin että on ottanut sen puheekzi riidan yhteydessä mutta koska se herätti epäilyksen sinussa teissä lapsissa ni on minun mielestäni äiti tällöin velvollinen lapsensa lapsiensa mielen rauhoittamiseksi velvollinen todistamaan lapsilleen kuka näiden biologinen isä on

      • Anonyymi

        tiedän 3 samanlaista tapausta jossa yhdessä selvisi isyystestissä että sillä onkin eri isä kun taas kahdella selvis että isä on sama joka kasvatti heitä koko ikänsä. Järkytys oli niin iso että tämä menetti melkein järkensä. Ja kun ajattelen itseäni niin olen erityisherkkä persoona niin siks usein pohtinu että kannattaakohan ottaa asiasta selevää mut kun toi asia on kummitellu etenki mua koko pitkähkön elinikäni kun olen keski-ikäinen yli 40 vuotias. Lisäksi isälläni on eriasteisia hermoperäisiä henkisen puolen sairasteluja eli hän hermostuu herkästi ja suuttuu herkästi(varmaan hänkin erityisherkkä persoona) kun meille on psykologit ja psykiatrit sanoneet että ei sais tulla elämään muutoksia paljoakaan kun olemme semmosia että sama elämänkaava pitäs olla aina koska emme ole henkisesti terveitä kumpikaan.

        Ja tämä jota epäilen isäkseni, niin hän on ihan kamala tyyppi joka epäsivistynyt ja vaikka mitä ja niin heikkopäinen kuin olla ja voi niin ei kiinnosta hän jos hän olisikin mun isä että miettinyt myös sitä että kannattaakohan ottaa edes asiasta selevää jos mun oikea isä olisikin ihan kauhea tyyppi sillä pahimmillaan pian mun oma järki sekoaisi sitten.

        En tiedä mutta sen sanon että mie oon aina vihannut epärehellisyyttä.

        Vois sannoo että ei tuo asia oo niin palijoo vaivannut piätäni että oisin sekoamispistteessä. Kaukana siitä oon. Toki jos en popsisi lääkkeitä niin voisin olla seonnut tai haudassa. Joudun käyttään lääkkeitä koko loppuikäni. Aina silloin tällöin , aina vähän väliä asia pyörii mielessäni. On joitain viikkoja jolloin asia pyörii melkein päivittäin mielessä ja yleensä ei näin, mutta välillä se pyörii enempi mielessä. Katson ihan peilistä itteeni ja vertaan isääni ja mietin että "hmm en osaa sanoa näytänkö isältäni, ehkä näytän, ehkä en", semmosta arvailua. Sitten se toinen ukkeli jota epäilen oikeaksi isäkseni, niin sama juttu "ehkä näytän häneltä, ehkä en". Samoja toimintatapojakin oon havainnut hänessä ja itsessäni. Sekin on alkanut hieman askarruttaa enempi ettei se ole ainoastaan sama ulkonäkö vaan samat toimintatavat ja samanlaiset puheet, sama äänenpaino, sama äänennopeus, samat kujeet ja eleet.


      • Anonyymi

        Vaikka olen temperamenttinen ihiminen niin olen myös joustava , sovitteleva ja rauhanomainen sekä kiltti eli en panisi välejäni poikki äitiini jos paljastuisi että..........
        ...............
        Sitä niinku yrittää olla diplomaattinen usein, mut välillä sitä räiskyy yli kun joskus arjessa hermostuu johonki asiaan esim jos toinen vieressä valittaa liikaa niin ei jaksa semmosta kuunnella aina.

        mulle on tosi tärkiää olla aina pittää suhtteet kunnossa lähimmäisiin. Virheitä tekee kaikki ihmiset sillä ei ole täydellistyä ihmistä olemassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe