Nyt kun pakkasta on ollut -30'C muutaman päivän niin huomasin että kenno ei sula perusasetuksella ollenkaan. Rupesin ihmettelemään tätä kun ilmastointi loi taloon yhtäkkiä ylipaineen. Sulatus tavaksi näyttää valitun ohitus, jossa on ollut varmaan asennuksesta asti. Kennon tila pysyy tuolla asetuksella sulatuksessa jatkuvasti. Jos vaihtaa sulatustavaksi puhaltimen pysäytyksen niin kämppään muodostuu voimakas alipaine ja lopulta kenno sulaa. Tuolloin sulatus lämmitys sykli näyttää olevan noin 45 min. Eli näillä pakkasilla varmaankin ok.
Vallox 110 kennon sulatuksessa hämminkiä.
5
455
Vastaukset
- Anonyymi
Saman asian kanssa säätänyt. Ohituksesta muutin pysäytykseen mutta puhalus ei pysähtynyt. En tiedä miksi ei pysähtynyt?
Otin kennon pois ja kuivasin sen hiustenkuivaajalla. Jonkun verran vettä tuli, noin tunnin jälkeen kuiva. Tarkkana kannattaa takaisinlaitossa olla että alimmainen tuki ei mene vivoon ja sitä kautta ohitetaan kenno. Sen olen onnistunut tekemään ja uudestaan kennosto oli jäässä. Saunassa sen silloin kuivasin.
Olisi kyllä hyvä tietää miten kannattaisi säätää kovalla pakasella. Lämmitän takkaa kaksi kertaa päivässä ja vähän harmittaa kun työntää 5 - 10 c tuloilmaa sulatuksen aikana kovalla pakkasella.
Palautin ohituksen ja nyt ainakin vähän aikaa toiminut tasaisemmin. Kotona poissa tilaa olen käyttänyt kun hiilidioksidit max, 580.
Vallox 110 MV- Anonyymi
Nyt ei kovin vakuuta tuo 110MV kaikkien näiden kirjoittelujen pohjalta.
Jokaisella tuntuu olevan ongelmia jäätymisen kanssa ja vastusta ei saa itse ohjattua jne.
Taidanpa ostaa sittenkin jonkun muun Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei kovin vakuuta tuo 110MV kaikkien näiden kirjoittelujen pohjalta.
Jokaisella tuntuu olevan ongelmia jäätymisen kanssa ja vastusta ei saa itse ohjattua jne.
Taidanpa ostaa sittenkin jonkun muunSwegonin IV-koneissa on tarpeenmukaan lämpeävä esilämmityspatteri, joka lämmittää ulkoilmaa pitääkseen LTO-kennon sulana.
Hyötynä: Tuloilman lämpötila pysyy tasaisena sekä lämmöntalteenottokennoa ei tarvitse ohittaa. IV-konetta pystyy säätämään sen perusteella, että onko IV-kone energiatehokas vai huolehtiiko enemmän asumismukavuudesta.
- Anonyymi
No nyt Valloxin tuloilman lämpötila näyttää pysyvän +30'C yläpuolella. Lähimmästä ilmaventtiilistä tunnustellen ilma on melko viileää. Voi p*rse taas onko lämmistysvastus pysyvästi päällä vai onko anturi hajonnut? Hieman tympii tämä romupaska. Pitää hakea kaupasta töpselliin liitettävä etäluettava energiamittari että tästä saa jotain tietoa ulos!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379