Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaksi lämmitystapaa vai ei

Anonyymi-ap

Työkaverilla on uusi ok talo jossa on vain VILP, ei takkaa tai muuta. Eikö uusissa taloissa pidäkään olla kahta lämmönlähdettä?

14

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylkö.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­­N­­­y­­m­­f­­­o­m­­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18199942

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      VILP issä on kaksi järjestelmää, suorasähkö ja lämpöpumppu.

      • Anonyymi

        Toimivat sähköllä vai veivataanko kampea?


    • Anonyymi

      Puu-uuni lämmitys ei kelpaa ainoaksi, sillon pitää olla muutakin lämmitystä.
      <Varaava tulisija
      <Varaavan tulisijan luovuttamalle lämpöenergialle voidaan käyttää enintään ar-
      <voa 2000 kWh/a.

      • Anonyymi

        Laskennallisesti enintään 2000 kWh vuodessa. Eri asia on kuinka paljon käyttää todellisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskennallisesti enintään 2000 kWh vuodessa. Eri asia on kuinka paljon käyttää todellisuudessa.

        Et ilmaisesti ymmärtänyt asiaa. Et saa rakennuslupaa ellei puu-uunin lisäksi ole toista lämmitys ratkaisua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmaisesti ymmärtänyt asiaa. Et saa rakennuslupaa ellei puu-uunin lisäksi ole toista lämmitys ratkaisua.

        Voi voi kun on vaikea ymmärtää !! Olen vain rakennusinsinööri joten tämä on liian vaikeaa minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun on vaikea ymmärtää !! Olen vain rakennusinsinööri joten tämä on liian vaikeaa minulle.

        Niin minäkin, älä sure tuon Energiatodistuksen tekeminen kuuluu LVI- suunnittelijalle, ei meille, rakennesuunnitelijoille.


    • Anonyymi

      Kai talon voi rakentaa vaikka ilman lämmitystäkin jos haluaa. Kuka sen kieltää? Kyllä nykypäivänä kaikki laittaa puulämmityksen jossain muodossa.

      • Anonyymi

        Rakennusvalvonta kieltää. Sellaiseen taloon ei saa rakennuslupaa.


    • Anonyymi

      Tämä määrittelee kuinka monta lämmönlähdettä pitää olla.

      <Energiatodistus tulee esittää uudisrakennukselle rakennuslupaa haettaessa sekä <olemassa olevalle rakennukselle myynnin tai vuokrauksen yhteydessä. Kaikkia <rakennuksia tai kaikkia tilanteita vaatimus ei koske.

    • Anonyymi

      Eli pelklä VILP riittää?

    • Anonyymi

      Mitä kysymyksellä vielä aktivoidaan tätä aloitusta ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe