Jos teidän pitäisi kirjoittaa kirja

Anonyymi-ap

niin mistä aiheesta kirjoittaisitte?
Olisiko se dekkari vai joku yliluonnollinen juttu vai romantiikkaa vai komediaa vai mitä? Vai oma elämänkerta?

37

380

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pari tarinaa on ollut takaraivossa jo pitkään, ehkä jonain päivänä kirjoitan ne ulos.

Toinen on komedia, toinen psykologista kauhua/jännitystä.

• Anonyymi

Minä kirjoittaisin kirjan, jos keksisin aiheen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kirjoittaisin kirjan, jos keksisin aiheen.

Tarinankerronta on todella vaikea laji. Siis hyvän tarinan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarinankerronta on todella vaikea laji. Siis hyvän tarinan.

Kirjoitat vähän ylimielisesti. Saattaisin osata sinuakin paremmin. Mistäs tiedät montako jo olen kirjoittanut;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat vähän ylimielisesti. Saattaisin osata sinuakin paremmin. Mistäs tiedät montako jo olen kirjoittanut;)

En puhunut itsestäni vaan yleisesti.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🍒 ­­N­y­m­­f­­o­­­m­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Miksi miehet flirttailee varattu ja torjuvat-ABC hämmentyneille naisille 🙂

• Anonyymi

*varattuna

• Anonyymi

Siitä kirjoittaisit kirjan?

• Anonyymi

Kaurismäkeläisiä kohtaamisia kylmän pohjolan huoltoasemilla; psykologisia käänteitä ja piilotettua huumoria.

Sitten runoteos maalauksilla.

• Anonyymi

Hyvä idea.

• Anonyymi

Työnteosta.

• Anonyymi

Olet varmasti Kainuulainen.Ne ei muusta kouhaa kuin työstä.Kumma sillä Kainuu on velkaisin maakunta.Tyhjät tynnyrit vaan kolisee.

• Anonyymi

Ei sitä kukaan lukisi.

• Anonyymi

Kaikkea näitä eikä tässä vielä kaikki

• Anonyymi

Tiedän jo ekan lauseen. Kirja kertoisi tulevaisuuden uhkakuvista. Sellainen dekkari. Toisaalta olis kiva kirjoittaa jotain YA genrestä :) Mutta muistaako siitä ajasta ees ite mitään, vaikka oon vasta kolmekymppinen... :D

• Anonyymi

Kirja korpielämästä erakkona.

• Anonyymi

Pitäisi? Kirjoittaa ristiriidasta. Ilman ironiaa ja vailla sarkasmia huumorin lisäksi.

• Anonyymi

Se vois olla vaikka sellainen, että joku kirkon työntekijä, vaikka naispappi, diakoniatyöntekijä tmv., päätyis ikään kuin kirkon omaksi epäviralliseksi seksityöntekijäksi, jonka toiminta olis julkinen salaisuus. Virallisen opin mukaan kaikkien pitäis paheksua, mutta se nainen olis ehtinyt saada seksuaalisiin pauloihinsa jo niin monta korkeassa asemassa olevaa kirkonmiestä, että hänen touhujaan olis pakko katsoa läpi sormien. Jos esim. joku pappi eläis seksittömässä avioliitossa, niin sit se yks menis tyydyttämään sen tarpeet ja näin kulissit pysyis kunnossa ja pappi vois jatkaa työssään. Siitä naisesta tulis vähän niin kuin epävirallinen kirkon virallinen seksityöntekijä. Näin kirkon työntekijöiden ei tarttis lähteä mihinkään ilotaloihin tai seksiklubeille, vaan "ongelmat" hoidettais sen talon oman henkilön avulla. Siihen tarinaan sais sit sellaista pohdiskelua oikeasta ja väärästä. Että sekstaileeko se nainen vain siksi, että on niin l*rtto vai siksi, että hän uhraa itsensä muiden tarpeiden vuoksi. Esim. eläkkeellä olevat papit ja piispat vois olla hänen asiakkaita, samoin kylmissä avioliitoissa kärvistelevät papit sekä ne, joilla on sellaisia fetissejä, etteivät voi uskovalta puolisolta sellaista pyytää, esim. pissaleikit.

• Anonyymi

Sain idean siitä Kari Kanalan polyamoria haastattelusta.

• Anonyymi

Eräseikkailusta, kuinka olin hirvimetsällä ja hirvi ajoikin minua takaa. Juoksin kuksat kolisten sinne ja tänne.
      Siitä tulee helposti 300 sivua.

• Anonyymi

👍🏻👍🏻👍🏻😅

• Anonyymi

Voin hyvin kuvitella tilanteen. Kerran yks henkilö kertoi miten oli koiran kans joutunut pinkomaan pakoon raivostunutta hirveä. Hirvet on äkäisiä, kun puolustavat jälkeläisiään tai reviiriään. Itsellä ei ole sattunut muuta kuin, ett kerran pyörätiellä koiran kans kulkiessa, koira yhtäkkiä päätti ettei inahda paikaltaan vaikka kuinka yritin saada sitä liikkeelle, syy paljastui, kun vähän matkan päässä iso uroshirvi meni pyörätien yli, koira oli haistanut sen ja viisaana päätti ettei halua sen eteen mennä. Melkoisen isokoinen hirvi oli, kyllä mä koiraani taputtelin ja kehuin, kuinka fiksu oli, kun älysi pysyä paikoillaan.

• Anonyymi

Kivusta, särystä sekä henkisestä väkivallasta.

• Anonyymi

Komedia: liian itsevarman ahdistelijan toilailuista! Jonka oma luotettu apulainen kuitenkin pettää! Ja siitä seuraa kaikkea ratkiriemukasta!

• Anonyymi

Mä voisin kirjoittaa kirjan joka kertoo kuinka ensin jotkut "leikkivät" jonkun kanssa ja jotain, ja sit niille selviääkin et oli väärä tyyppi. Ja että se olikin niiden kaverin läheinen. Hups..

• Anonyymi

sitä ei varmaan kannata teille kertoa, tulisi varmaan helvetillinen kirjoitusurakka.

• Anonyymi

Dokkarin.

• Anonyymi

Kirjoitaisin jotain ihan sekopäistä ja väittäisin et elän sitä läpi .
      Eli taitaa jäädä dialogi kirjoittamatta tämänkin elämän osalta .
      Ehkä seuraavassa elämässä 🤣

• Anonyymi

olemisen sietämätön paino- esseitä olemassaolon kestämiseksi

• Anonyymi

Voisin kirjoittaa yhden miehen tarinan, joka on yksilö, ja siten monet asiat voivat vaikuttaa elämän aikana siihen, mitä sitten saavuttaa ja jää saavuttamatta. Onnekas elää paljon rikkaamman elämän kuin onneton, joka joutuu hakemaan suuremmalla vaivalla tien parempaan eloon ja epäonnistuessaan kaikki hyvä voi jäädä saavuttamattakin.

Lähtökohdillakin voi olla merkitystä, ovatko vanhempasi läsnä olevia vai itsekkäitä vain omaan napaan tuijottajia? Rikkaudet eivät aina takaa onnea, varsinkin jollei osaa antaa arvoa sille? Kapeakatseisuus on aina pahasta ja sitä löytyy niin rikkaista kuin köyhistäkin. Jotkut luovuttaa helpommin ja toiset taistelee epäarvoisuutta vastaan periksi antamatta.

Selviätkö elämästä ilman mielenterveysongelmia ja jos selvisit, miten sen onnistuit välttämään? Mitkä oli niitä pahimpia karikkoja, joita oli vaikeinta ymmärtää ja käsitellä itselle ymmärrettävästi. Minkälaisia virheitä teit ja opitko niistä itse miten paljon.

Jäikö paljon kokematta sellaisia asioita, joita olisit halunnut kokea ja miten se muutti sinua ihmisenä mielestäsi. Kaikessa voi aina nähdä ne hyvät ja huonot asiat myös niistä, mitä jätti kokematta. Miksi jäi kokematta, itsetutkiskelua hyvä harrastaa. Olitko selkärangallinen ja vastuunsa tunteva ihminen, mistä olit ylpeä itsessä ja mihin petyit?

• Anonyymi

Kirjoittaisin novellikokoelman, jossa on tarinoita tai kirjan "3 siskoa". Aiheita on. On mm. 1 komedia pöytälaatikossa. Sitten on torpparielämästä kuvausta kuulemien tarinoiden pohjalta.

• Anonyymi

Kirjoittaisin omaelämänkertakirjan. Kirjan nimeksi tulisi Tähän On Tultu. Kanteen tulisi talouspaperirullan kuva.

• Anonyymi

Selviytymistarina karussa maailmassa.

• Anonyymi

Omasta elämästä vois melkoista mustaa komediaa ja draamaa kirjoittaa, myös pikkuisen yliluonnollista juttuakin sekaan laittaa, on matkan varrella sattunut vaikka ja mitä. Muuten oma elämä ollut melko tylsää ettei siitä kirjaa sais tehtyä, korkeintaan jonkun sukuromaanin vois kirjoittaa omassa suvussa tapahtuneista asioista, siitä sais oikein tiiliskiviromaanin kirjoitettua. Romantiikasta en kirjoittaisi, komediaa johonkin Arto Paasilinnan tyyliin tai jonkun tavallisista ihmisistä ja heidän arjestaan kertovan kirjan. Onneks ei löydy tarpeeksi taitoa maalata tarinaa sanojen avulla, tulis vaan pettymys, kun kirjakustannusfirmat ei mun tuotoksista kiinnostuisi. Tarinalla pitäisi olla hyvä alku, joka tempaisi lukijan mukaan ja myös hyvä loppukin, joka sinetöisi tarinan. Olisikin mahtavaa pystyä kirjoittamaan joku Harry Potter-tyylinen tarina, joka veisi lukijan matkalle taikuuden maahan tai joku Taru Sormusten Herrasta-kirja, jossa on käytetty suomalaista Kalevala-tarinaa taustana. Olis mahtavaa pystyä kirjoittamaan dekkareita niinkuin Agatha Christie tai Mika Waltari, jonka kirjoissa komisario Palmu ratkaisi rikoksia.

• Anonyymi

Tragikoominen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe