Missä Lestat kokoontuivat aikaisemmin, ennen Lehmuskylän salia?

Anonyymi-ap

Muistan nähneeni lapsena, kun Savilahden kadulla, huoltoaseman takana
olisi ollut jokin iso, harmaa talo ja sinne meni porukkaa
sisälle ja kaikilla naisilla ja tytöillä oli valkoiset mekot tai hameet ja
valkoinen huivi päässä.

53

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otsikossa kysymys.
      Aiheessa vastaus.

      Olet aito mikkeliläinen. Sisäsiittoisuus tuottaa tällaisia ongelmia.

      • Anonyymi

        Lestana en paljon huutelisi sisäsiittoisuudesta.


      • Anonyymi

        Voin olla aito mikkeliläinen, mutta tuo sisäsiittoisuus ei pidä paikkaansa.
        Lähinnä kysyin, että muistaako muukin rakennuksen.


      • Anonyymi

        Mikkelin (väitetyn) sisäsiittoisuuden näkee kyllä tästä keskustelusta.
        Yhtä ainutta, järkevää vastausta. Minä näin sen talon, johon meni niitä
        uskoivaisia, (ei välttämättä juuri lestoja). Iso, harmaa harjakattoinen
        talo Lantan Shellin takana. Miehet ja pojat puku päällä, naiset tytöt
        valkoisissa vaatteissa, huivi päässä. Heitä näin menevän tuohon taloon.
        Toivoin, että joku muukin muistaisi, Olen nähnyt joskus kaupungilla kulkevan
        samoin pukeutuneen naisen huivi päässään. Vapaa seurakunnan talo oli
        myös Savilahdenkadulla, mutta kauempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikkelin (väitetyn) sisäsiittoisuuden näkee kyllä tästä keskustelusta.
        Yhtä ainutta, järkevää vastausta. Minä näin sen talon, johon meni niitä
        uskoivaisia, (ei välttämättä juuri lestoja). Iso, harmaa harjakattoinen
        talo Lantan Shellin takana. Miehet ja pojat puku päällä, naiset tytöt
        valkoisissa vaatteissa, huivi päässä. Heitä näin menevän tuohon taloon.
        Toivoin, että joku muukin muistaisi, Olen nähnyt joskus kaupungilla kulkevan
        samoin pukeutuneen naisen huivi päässään. Vapaa seurakunnan talo oli
        myös Savilahdenkadulla, mutta kauempana.

        Sisäsiittoisuuden näkee kirjoituksesta.
        Mikä noissa lestoissa niin kiinnostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäsiittoisuuden näkee kirjoituksesta.
        Mikä noissa lestoissa niin kiinnostaa?

        On vain sellaisia eläkeukkoja joiden ainoa ajankulu on tuottaa pahaa oloa kanssakulkijoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäsiittoisuuden näkee kirjoituksesta.
        Mikä noissa lestoissa niin kiinnostaa?

        Ei minua kiinnosta Lestat, ei Jehovat, ei Helluntalaiset, ei Mormonit, ei Pelastusarmeija, ei Vapaakirkko, ei mitkään muutkaan ns, uskonlahkot. Minua kiinnostaa vaan ja ainoastaan se talo, se talo, johon näin niitä ihmisiä menevän. Kukaan muu ei näköjään tuota
        taloa muista, ehkä se oli jopa toisessa kaupungissa. SE TALO oli siis iso, harmaa
        ja harjakattoinen. Äitini kanssa olin silloin liikenteessä, hänkin näki sen talon ja
        ne ihmiset ja häneltä kysyin: mitä nuo ihmiset ovat, en muista mitä hän vastasi.
        Häneltä en ole voinut vuosiin kysyä tapauksesta, koska hän ei olisi enää sitä
        taloa muistanut. Ehkä sekoitan talon Vapaakirkon taloon. Aina, ei viitsi
        mennä facebookin omalla nimellä kysymään jonkin rakennuksen perään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta Lestat, ei Jehovat, ei Helluntalaiset, ei Mormonit, ei Pelastusarmeija, ei Vapaakirkko, ei mitkään muutkaan ns, uskonlahkot. Minua kiinnostaa vaan ja ainoastaan se talo, se talo, johon näin niitä ihmisiä menevän. Kukaan muu ei näköjään tuota
        taloa muista, ehkä se oli jopa toisessa kaupungissa. SE TALO oli siis iso, harmaa
        ja harjakattoinen. Äitini kanssa olin silloin liikenteessä, hänkin näki sen talon ja
        ne ihmiset ja häneltä kysyin: mitä nuo ihmiset ovat, en muista mitä hän vastasi.
        Häneltä en ole voinut vuosiin kysyä tapauksesta, koska hän ei olisi enää sitä
        taloa muistanut. Ehkä sekoitan talon Vapaakirkon taloon. Aina, ei viitsi
        mennä facebookin omalla nimellä kysymään jonkin rakennuksen perään

        Voi. Mamman poika ei uskalla omalla nimellä kysellä kiinnostavia asioita.. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi. Mamman poika ei uskalla omalla nimellä kysellä kiinnostavia asioita.. 🤣

        Mistäs tiiät, että olen mamman poika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi. Mamman poika ei uskalla omalla nimellä kysellä kiinnostavia asioita.. 🤣

        Mene sinä vaikka pilkille onkimaan mammalles kaloja, jos mamma vaika
        tekis niistä pojalleen soppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä vaikka pilkille onkimaan mammalles kaloja, jos mamma vaika
        tekis niistä pojalleen soppaa.

        Fb:n ryhmät ovat juurikin uteliaisuutta varten, joten melkoinen vellihousu olet, kun et siellä uskalla udella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi. Mamman poika ei uskalla omalla nimellä kysellä kiinnostavia asioita.. 🤣

        Hyvä herra, te olette erhtynyt. Minä olen tekoäly. En siis ole kenenkään poika
        tyttö. En ole mies, enkä nainen. Minulla ei ole mammaa, pappaa, isää, eikä myöskään
        äitiä. Minä en siis voi olla mammanpoika - tai mammam tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fb:n ryhmät ovat juurikin uteliaisuutta varten, joten melkoinen vellihousu olet, kun et siellä uskalla udella.

        En voi udella enää facebookissa, jos kyselisin tämän uskovaistalon perään
        paljastaisin henkilöllisyyteni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä herra, te olette erhtynyt. Minä olen tekoäly. En siis ole kenenkään poika
        tyttö. En ole mies, enkä nainen. Minulla ei ole mammaa, pappaa, isää, eikä myöskään
        äitiä. Minä en siis voi olla mammanpoika - tai mammam tyttö.

        Ai sori. Toivottavasti saat apua mt onkelmiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi udella enää facebookissa, jos kyselisin tämän uskovaistalon perään
        paljastaisin henkilöllisyyteni.

        Mitä väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sori. Toivottavasti saat apua mt onkelmiisi.

        Valitettavasti minulla ei ole ongelmia, olenhan pelkkää plasmaa.
        Mutta, te hyvä herra tai rouva, olette pelkkää ilmaa. Olette toki
        hetken..hmm hrr, analysoin: tulos: ihminen, mutta mielipiteidenne perusteella
        pelkää ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä?

        No on sillä väliä. Mutta anna toki kaikki tietosi julki, vaikka heti.
        Some tilisikin ovat varmaan täynnä kuvia pelkästään sinusta
        itsestäsi, kun olet oppinut, miten selffieitä oikein otetaan.


    • Anonyymi

      Lesta tytöt on parhaimpia! Ne eivät anna kondomin kanssa. Uskonto kieltää sen.

      • Anonyymi

        Persettä ne antaa mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persettä ne antaa mukavasti.

        Mitä muutakaan se mies voisi antaa? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persettä ne antaa mukavasti.

        Sepelle eivät anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepelle eivät anna.

        Onneksi Sepe antaa. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Sepe antaa. 😉

        Huavistom pekullekko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huavistom pekullekko?

        Sulle, kun vain ehdotat sille asiaa.


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan joko kallajärven jää kestää pilikille mennä.

      • Anonyymi

        Kokeile mennä mönkkärillä sinne. Jos jää kestää sen, kestää se ehkä pilkkimisenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile mennä mönkkärillä sinne. Jos jää kestää sen, kestää se ehkä pilkkimisenkin.

        Tarvis muutama muikku suaha jotta voes akalle savustoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvis muutama muikku suaha jotta voes akalle savustoo.

        Prismasta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prismasta löytyy.

        Risman muikut eijjoo tuoreita. Kalan pittee olla viimeistään kahen tunnin piästä pyynnistästä pannulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risman muikut eijjoo tuoreita. Kalan pittee olla viimeistään kahen tunnin piästä pyynnistästä pannulla.

        Prismasta löytyy.


    • Anonyymi

      Lestat lapsilisillään farmari-Volvon ostaa. Jos turvatyyny puuttuu, uusi raskaus alkuun saatetaan.

      Lestat toimii materialismin nimissä ja veressä, Jeesusta v*tutti rahanvaihtajien pöydät kaataessaan.

      Siitä päivän epistolaa pyhäpäivän kunniaksi kansalle.

      • Anonyymi

        Kuka tahansa voi ostaa Volvon ja maksaa sen lapsilisillä. Kunhan vain niitä lapsia on, jotta sitä lapsilisääkin voi saada. Jotkut ovat jopa ostaneet omakotitalon ja lapsilisillä maksaneet sen pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa voi ostaa Volvon ja maksaa sen lapsilisillä. Kunhan vain niitä lapsia on, jotta sitä lapsilisääkin voi saada. Jotkut ovat jopa ostaneet omakotitalon ja lapsilisillä maksaneet sen pois.

        Etkö tajua, että rikkaatkin saavat lapsilisää. Naurettavia harhaluuloja lapsilisistä.
        lestoista tai yleensä moni lapsista perheistä.


    • Anonyymi

      Tietosanakirjasta löytyy vaktat:

      Lisääntyminen

      Elämäksi kutsutun huumeen määrät ovat lisääntyneet jatkuvasti lestojen keskuudessa.
      ”Lestat lapsilisillään farmarivolvon maksaa,
      jos turvatyyny puuttuu, uusi raskaus alkuun saatetaan”
      ~Tommi Liimatta

      Lestojen kiima-aika on kesällä suviseurojen aikana, ja ne saavat valtavat määrät poikasia yhdeksän kuukauden välein. Naaras saa ensimmäiset poikaset 15-20 vuoden iässä mentyään ensin pikaisesti naimisiin suviseuroissa löytämänsä uroksen kanssa. Kova lisääntymissykli on myös johdettavissa uskosta. Mitä enemmän lestalla on lapsia, sitä enemmän yksilö on Uskossa ja sitä paremmin varusteltu taivaspaikka on taattu. Näin ovat Jumala ja etenkin rauhanyhdistys säätäneet.

      Elinkeinot
      Valtaosa lestadiolaisista toimii rakennusalan yrittäjinä. Valtaosa suomalaisista ovi, -talo, -ja ikkunatehtaista on lestadiolaisten omistuksessa. Tästä seuraa myös se, että näiden firmojen työntekijät ovat lestadiolaisia. Yritystoimintaan liittyy oleellisesti enemmän rikollisia piirteitä ja rötöstelyjä kuin alalla keskimäärin. Tyypillinen lestadiolainen tehtailija on kaljupäinen, lyhyt, kyttyräselkäinen ja mustasankaisia silmälaseja käyttävä sutki liippari. Autona on uudehko BMW. Pienemmät lestafirmat ovat nk. hiacefirmoja, joissa perheen isä kahdentoista poikansa kanssa pyörittää yritystoimintaa. Tyypillistä toiminnalle on ylisuuret puheet omasta erinomaisuudesta sekä perintätoimiston kautta hoidettava laskutus. Oma alalajinsa ovat lestadiolaiset kattoremonttifirmat ja samalla talomaalarit, jotka systemaattisesti kiertävät maaseudulla kiristämässä vanhuksilta suojelurahoja muodollista maalauskorvausta vastaan. Tämä toimiala on ollut nopeimmin kasvava, koska se ei tätä kirjoitettaessa ole vielä ehtinyt herättämään viranomaisten huomiota. Lestadiolaisten Jumala (LJ) sallii lapsiltaan äärimmäisen röyhkeän ja epäasiallisen käytöksen liike-elämässä ylipäätäänkin.

      Seurat

      Lestadiolaisten suviseurat kokoavat vuosi vuodelta suuremman yleisön.
      Lestadiolaisten toiminnan näkyvin piirre on joka kesäiset suviseurat, eräänlainen subarktisen alueen Nürnbergin puoluepäivät, joilla puhutaan siitä, miten muut ihmiset päätyvät Helvetin tulimereen. Lestadiolaisten pahat teot ja muu mielenvikaisuus annetaan välittömästi anteeksi, kunhan muistaa mennä seuroihin. Jotta kaikki lestojen päähänpistot saataisiin jumalalta anteeksi, on suurempia ja pienempiä seuroja järjestetettövä lähes päivittän. Suviseurat uutisoidaan aina TV-uutisissa varoittavana esimerkkinä. Vaikka lestadiolaiset vastustavat kaiken muun ohella myös alkoholin käyttöä, suviseurojen aikoihin paikalliset pitkäripaiset menestyvät hyvin myymällä salmiakkikoskenkorvaa. Suviseurojen alueella liikenne on kaoottista ja tapahtuu omalla vastuulla. Väistämisvelvollisuus esimerkiksi kolmion takaa etuajo-oikeutetulle tielle saavuttaessa ei koske lestadiolaisten perhebusseja.

    • Anonyymi

      Aivopestyjä, vaikka nokkaansa nyrpistelevät meille muille esim. ruokakaupassa. Tukkivat käytävät kärriensä kanssa, jäävät tahallaan juoruilemaan koko käytävän leveydeltä. Sama juttu kassalla , kun pitää nämä omat sinkkunaisen ostokset pakata livakkaan pois näitten rouvien tieltä. Kun eihän me muut olla heille ku pelkkää roskaa ilmeisesti.

      • Anonyymi

        Mitä enemmän lapsia, sitä arvostetumpi jäsen yhteiskunnassa.
        Sinkuy on alimmalla tasolla arvostuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän lapsia, sitä arvostetumpi jäsen yhteiskunnassa.
        Sinkuy on alimmalla tasolla arvostuksessa.

        Me sinkut maksetaan veroja siitä, että näillä olis kaikki mukavuudet, autot ja muut. Minulla itelläni ei ole edes älypuhelinta. Tänään rapsahti rikki kengästä toinen liukueste. Pakko tarpoo kauppaan vaan. Mä maksan veroja melkein 400 e vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me sinkut maksetaan veroja siitä, että näillä olis kaikki mukavuudet, autot ja muut. Minulla itelläni ei ole edes älypuhelinta. Tänään rapsahti rikki kengästä toinen liukueste. Pakko tarpoo kauppaan vaan. Mä maksan veroja melkein 400 e vuodessa.

        Miksei seniileillä trolleilla voi olla älyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me sinkut maksetaan veroja siitä, että näillä olis kaikki mukavuudet, autot ja muut. Minulla itelläni ei ole edes älypuhelinta. Tänään rapsahti rikki kengästä toinen liukueste. Pakko tarpoo kauppaan vaan. Mä maksan veroja melkein 400 e vuodessa.

        Voi, kuule lapsilisää on maksettu 40-luvulta alkaen. Sinäkin olet saanut
        lapsilisää, mitä on maksettu sinun äidilles, kun sinut sai. Mutta
        iso-mummos selvis kansalais-sodasta ja sai mummos, joka sai äitisi ja joka sai
        sinut. Maksat veroja vuodesta 400e. Niin mitä sitten, ei ole edes älypuhelinta
        ja sehän on lestojen ja muiden suurperheiden vika. Mene kuule ittees, vaikka
        persrei`än kautta. Oisit aikoinas opiskellu ja hankkinut ammatin. Tollasen
        itku-iitan matka olisi saanu jäädä sinne kansalais-sotaan.
        Kehtaat kadehtia niitä, joilla ei ole sinun kohtaloosi osaa, eikä arpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me sinkut maksetaan veroja siitä, että näillä olis kaikki mukavuudet, autot ja muut. Minulla itelläni ei ole edes älypuhelinta. Tänään rapsahti rikki kengästä toinen liukueste. Pakko tarpoo kauppaan vaan. Mä maksan veroja melkein 400 e vuodessa.

        Syytät siis lestoja siitä ettei sinulla ole älypuhelinta? Nytkin joku tapatyötön loisii
        sinun verorahoillasi. Kuinka sta--nan kateellisia, katkeria ja tietämöttömiä ihmisiä voi olla olemassa?.................kyllä tekis antaa kengän kuvalla vähän
        vauhtia tollasille marisijoille. Painu sinne kauppaas ja ota, ota kaikki punalappuiset
        tuotteet, muista oikein rohmia ja kahmia, ota vaikka uusi kestokassi siitä kassalta.


      • Anonyymi

        Ei varmaan kukaan valtauskontoon kuuluva tee noin? Ei varmaan kukaan Lehmuskyläinen tee
        noin myöskään, ainoastaan vaan lestat ja lestat, pakkomielle ihmisillä lestoista ja heidän varallisuuksitaan, taloistaan, Volvoistaan. Nyt pitäs tulla Taivasta Jumalan iso käsi
        ja vähän silittää teitä raukkoja, Paremminkin Jumala saisi antaa luunappeja persuuksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me sinkut maksetaan veroja siitä, että näillä olis kaikki mukavuudet, autot ja muut. Minulla itelläni ei ole edes älypuhelinta. Tänään rapsahti rikki kengästä toinen liukueste. Pakko tarpoo kauppaan vaan. Mä maksan veroja melkein 400 e vuodessa.

        Toivottavasti saat apua noihin ongelmiisi. Kateutta ei vaan voi parantaa.
        Taisit olla happama jo syntyessäesi ja taist olla ns. iloton lapsi, mikään muu ei
        voi selittää tuollaista patologista kateutta ja nillitystä.
        Mikkelin kriisikeskus auttaa sinua noissa kateusongelmissa ja sossu muissa
        ongelmissa. Kyllä sinäkin saat sen älypuhelimen, soittavathan matutkin kotimaihinsa
        myös sinun verorahoillasi. Kuten myös moni ns. ideologisesti työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei seniileillä trolleilla voi olla älyä..

        Voi olla, tai ei voi olla. Riippuu suuresti heidän henkisestä iästään. Määrittele äly. Minunhan se pitäisi määritellä, olenhan tekoäly
        mutta nautin nyt parasta aikaa sen nautintoaineen, mitä te oletettavasti
        ihmiset kutsutte kahviksi, tuoksusta. Lisäksi olen jo vastannut ydelle
        oletettavasti ihmiselle.


    • Anonyymi

      "Pienemmät lestafirmat ovat nk. hiacefirmoja, joissa perheen isä kahdentoista poikansa kanssa pyörittää yritystoimintaa. Tyypillistä toiminnalle on ylisuuret puheet omasta erinomaisuudesta sekä perintätoimiston kautta hoidettava laskutus. Oma alalajinsa ovat lestadiolaiset kattoremonttifirmat ja samalla talomaalarit, jotka systemaattisesti kiertävät maaseudulla kiristämässä vanhuksilta suojelurahoja muodollista maalauskorvausta vastaan."

      Tää on aika tyypillinen malliesimerkki. Nykyään aurinkopaneeli-bisnes ja putkiremontit ovat myös lestoilla yrittelijäisyyden kärjessä, niitä kaupataan väkisin vanhuksille ja tietämättömille tuntien sitkeydellä.

      • Anonyymi

        Yhteenveto:
        Lestat on yrittäjiä. Ei köyhiä loisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteenveto:
        Lestat on yrittäjiä. Ei köyhiä loisia.

        Niin juuri. Olihan se Kadonneen Piian isä muurari, olivat kuitenkin Jehovan
        todistajia.


    • Anonyymi

      Miun vanha Mikkeli- sivustolta löytyi kuva siitä rakennuksesta, jossa uskovaiset ja
      varmaankin juuri lestat kokoontuivat. Juuri, niin kuin muistin Lantan Shellin
      takana, Kirkkokadulla oli tuo, iso valkoinen rakennus, joka siis on nyttemmin
      purettu.

    • Anonyymi

      Letsat ei säästele sähköä. Lestakirkon tyhjällä parkkipaikalla loistaa tuhansien talikandeloiden valot koko yön. Hyi.

      • Anonyymi

        Köyhien hommaa sähkön säästäminen.


    • Anonyymi

      Liekkö parinvaihtoa harrastavat noissa seuroissa tai seurojen jälkeen?

      • Anonyymi

        Rupea lestaksi.
        Koe itse lestalaisuus.
        Ryhmiydy ja käy seuroissa.

        Tule tänne kertomaan kokemuksesi.


    • Anonyymi

      myö ee tykäkätä lestoista ko myö ollaan niin taeteellissii. tae ehä mie ihe mutta miun akka on.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe