näkeekö jos kohdun suu on auki

minä..

hei,
mietin tässä vain että kun loppuraskaudesta voi lääkäri todeta että kohdun suu on auki vaikka 2cm jne. niin voiko sitä itse huomata? jos vaikka peilillä katsoo sinne niin huomaako sitä itse että auki on? :)

5

1278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noup..

ei voi huomata ite...

• rv39

Aika löysä emättimen aukko ja lyhyt & leveä emätin pitää olla jos aikoo sinne peilillä nähdä :-)

• rv39

Lääkäri siis kokeilee sormilla tunnustelemalla (työntää sormet sisälle) kohdunduun tilanteen, ja siitä huomaa onko kohdunduu vielä tiukasti kiinni vai onko se esim. kahdelle sormelle auki.

• helluri
        rv39 kirjoitti:

Lääkäri siis kokeilee sormilla tunnustelemalla (työntää sormet sisälle) kohdunduun tilanteen, ja siitä huomaa onko kohdunduu vielä tiukasti kiinni vai onko se esim. kahdelle sormelle auki.

Olen pitkin raskautta itse tarkkaillut kohdusuun tilannetta juuri tunnustelemalla.Ensin kuinka kauan on kiinteä ja nyt loppuraskaudessa kuinka kanava lyhenee ja mahd.aukeaa.Tosin käyn vielä lääkärillä tarkastuttamassa,mutta mua on auttanut kovasti oma kokemus ja mahdollisuus tarkastaa.

En käsitä miksei naiset itse opi tuntemaan paikkojaan.Eipä ole kovinkaan vaikea toimenpide.

• Elina Kristiiina
        helluri kirjoitti:

Olen pitkin raskautta itse tarkkaillut kohdusuun tilannetta juuri tunnustelemalla.Ensin kuinka kauan on kiinteä ja nyt loppuraskaudessa kuinka kanava lyhenee ja mahd.aukeaa.Tosin käyn vielä lääkärillä tarkastuttamassa,mutta mua on auttanut kovasti oma kokemus ja mahdollisuus tarkastaa.

En käsitä miksei naiset itse opi tuntemaan paikkojaan.Eipä ole kovinkaan vaikea toimenpide.

ei kannata tutkia niitä paikkoja itse. meillä kohdunsuu lähti aukeamaan viikolla 16 ja sitä oltiinkin sitten vuodelevossa ja seksiäkään ei saanut harrastaa eli miksi niitä sormia sitten pitäisi työntää sinne tutkiakseen kun se ainoastaan meidän tapauksessa olisi tehnyt hallaa? nyt viikkoja reilu 33 ja sen viikon 16 jälkeen lääkärit ovat sisätutkimuksen (käsin siis) tehneet tasan kaksi kertaa. ultrattu on joka kerta kun olen kontrollissa käynyt ja isten seurattu kohdunsuun tilannetta. kaikissa tapauksissa en sitä suosittelisi. ainakaan itse en ole asiaa koskaan harkinnut kun en halua menettää lapsiani sen takia enkä heille mitään ongelmia sen takia, että äiti haluaa tarkistaa miten paikat on auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1762
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1591
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1434
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1132
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe