Lätkäsatula

Mimmi

Tarvitseeko shettiksellä käyttää sellaisen toppauksettoman satulan kanssa erillistä satulanalustaa, vai riittääkö jos huopa on tarpeeksi paksu?! Kiitos vastaamaan vaivautuneille.

10

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shettiksen omistaja

      neliöhuopaa siinä alla. Ei varmaan tarvitse välttämättä käyttää mitään, mutta ainakin "lätkä" säilyi siistimpänä niin.

    • Fzzzz

      Mistä lätkäsatuloita saa?

      • .

        ^Mulla olis yks lätkä myynnissä. Laita sähköpostia jos oot kiinnostunut; [email protected]
        Kuvia saa sähkärillä.


    • hipsulinyy

      Itse en suosi lätkäsatuloita...ne eivät auta samalla tavalla kuin topatut satulat missä on kaaret ja tuet. Lätkä satulloilla on sama kuin menisi iman satulaa. Se ei ja'a painoa tasaisesti ponin selälle ja näin ollen voi rasittaa enemmän kuin normaali satula. Mutta asiaan, käyttäisin itse kyllä alla jotai huopaa, koska lätkä voi mennä helpommin pilalle jos ei ole alustaa (niinkuin ylläoleva oli sanonut)

    • Lätkää vailla

      Whäää, noko jollain vielä halpaa myytävänä? En mahdu enään safariin ja sen takakaari ottaa kiinni.. tartteisin vaan vähän tukea, kun tipun sieltä aina pukeissa ja tohon ei voi todellakaan enään istua kun on niin pieni :/

      • jarjenkayttosallittu

        No mieti tossa vaiheessa ootko jo PIKKASE iso sille ponille ku et satulaankaa mahdu....


    • _katherine_

      Jos ei mahdu ponisatulaan, on yleensä ehdottomasti liian iso ponille.

      Pahin vaihtoehto on tuo liian iso ratsastaja ja lätkäsatula.


      Nämä lätkät on usein todella huonoja ja painavat ponin säkää ja paino tulee liikaa selän keskiosaan eikä jakaudu tasaisesti.
      Ihan pikkulapsilla (joku alle 25kg) lätkät vielä menee, jos on kunnon pehmusteet alla ettei paina säkää.
      Isommille ehdottomasti kunnon satula.


      Usein se shettiksen pukittelu voi johtua nimenomaan huonosta satulasta tai liian isosta ratsastajasta, jotka aiheuttavat kipua!

    • kylläsekannattaa

      no se johtui aivan muusta - poni on sen aikoja sitten lopettanut.

      koittakaapa itse ahtaa perseenne 6 vuotiaille tarkoitettuun safari ponisatulaan. kyse ei ole siitä ettenkö normi satulaan mahtuisi. ja kyllä mä sillä safarilla meen, en vaan laukassa pysty kunnolla istumaan.

      ja kyllä vain tuolla ylläpitäjällä on koko ikänsä hepoista kokemusta, tuskin antaisi mun mennä jos liian iso olisin :"D Aika kovaa tulls väittämään tänne varsinkaan kun ett eole nähneet.. mutta ainahan teitä löytyy.

      ylläpito ponille ei ole järkevää ostaa kunnon satulaa, etenkin kuin tuo sopimus loppuu nyt kesällä eikä tietoa jääkö tuonne. kyllähän se kunnon penkki sitten hankitaan.

      taustoitta on aika rohkeeta lähteä puhumaan, teillä kun ei ollut asiasta muuta tietoa :> Tuskin harva yli 10 vuotias kunnolla safarilla pystyy ratsastamaan (puhun nyt vanhasta, mikä on melkee kun lätkä jossa on terävä takakaari, en uudesta mallista) ja itsellä ikää jo yli 15. naurettavaa, mutta ittennehän te tässä nolaatte ongelma kun ei ollut kummassakaan esittämässänne syyssä, vaan siinä, että poni purki turhautumisensa pukitteluna (ei oltu kunnolla ratsastettu, mutta nyt asiat muuttuneet, uskaltaa joo maastoillakkin). :) Ja normi satulaastahan ei ollut kyse.

    • eenii

      Rungoton ponisatula on kllä tosi hyvä! :)) löytyy hevoskuiskaaja.fistä:)

    • juliaaaaaaaaaass

      mul on ponilla lätkäsatula ja tykkään siitä vaikka onkin vähä inhottava istua mut hyvä se on!! Ja mistä kunnolisia rungollisia satuloita saa shetukoille?? Mul on yks mut se o liian iso ja käytän sitä siks mun russilla on kyllä ollu shettiksellä mut ei oo mikään kauheen hyvä.. ://

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe