onko Vesilahdessa väestönsuoija?

Anonyymi-ap

20

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuleeko Ideaparkin alle myös väestönsuoja?

    • Anonyymi

      Huomasin kirjoitusvihreen otsikossa po. "Väestönsuojia"

    • Anonyymi

      Minun pihalla on 100v vanha perunakellari, sinne mahtuu ainakin 15 ihmistä(hoikkaa)

    • Anonyymi

      Kai joka kunnassa on vähintään yksi väestönsuoja.

      • Anonyymi

        Sinne pääsee vain kunnan johtoryhmä.


      • Anonyymi

        Vaan harvat ja valitut sinne sopii jos tositilanne tulisi. Ketä ne voisi olla???


    • Anonyymi

      Missä on lähin? Paljonko sinne mahtuu? Kenelle se on tarkoitettu?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Isommissa rakennuksissa kuten kouluissa on omat lain edellyttämät suojansa. Mutta se nyt olisi aivan älytöntä, että kirkonkylän alla olisi 4500 hengen bunkkeri. Ja jos olisi, niin sitten sinne raahattaisiin kissoja ja koiria jne. Ihmisten mahtuminen olisi tappelun aihe.


      • Anonyymi

        Entä jos omakotitalossa ei ole kellaria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos omakotitalossa ei ole kellaria?

        Väestönsuojien perusajatus on suojata pommituksilta jne. Maaseudulla pommitusten riski on hyvin pieni. Eli ei ole väliä, löytyykö kellaria vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väestönsuojien perusajatus on suojata pommituksilta jne. Maaseudulla pommitusten riski on hyvin pieni. Eli ei ole väliä, löytyykö kellaria vai ei.

        "Maaseudulla pommitusten riski on hyvin pieni"

        Okei, kaikki sitten maaseudulle, kun sota syttyy. Problem solved.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maaseudulla pommitusten riski on hyvin pieni"

        Okei, kaikki sitten maaseudulle, kun sota syttyy. Problem solved.

        Peukut ylös tälle unionille ratkaisulle.


    • Anonyymi

      Vesilahdella on paljon mäkiä, joiden sisään saisi helposti väestönsuojia louhittua.

      • Anonyymi

        Syntyvällä murskeella voi parantaa ja oikaista teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvällä murskeella voi parantaa ja oikaista teitä.

        Kannattaa ainakin kesällä linnoittautua jollekin autiolle saarelle. Sinne kunnon varustus , riittävästi kuivamuonaa ja kalavehkeitä riittävästi. Voihan sinne sitten kyhätä jonkinlaisen bunkkerin tai palkkimajan missä tarkenee talvellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ainakin kesällä linnoittautua jollekin autiolle saarelle. Sinne kunnon varustus , riittävästi kuivamuonaa ja kalavehkeitä riittävästi. Voihan sinne sitten kyhätä jonkinlaisen bunkkerin tai palkkimajan missä tarkenee talvellakin.

        Saaren omistaja on toista mieltä.


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010694076.html

      "Kokouksen teema oli lasten turvallisuus. Yksi neljästä alateemasta oli lasten turvallisuus koulussa. Innes-Stubb alusti aiheesta ja kertoi, että jokaisessa suomalaisessa koulussa on väestönsuoja. Hän mainitsi, että Suomessa on yli 50 000 väestönsuojaa, joihin mahtuu yhteensä yli 4,8 miljoonaa ihmistä."

      • Anonyymi

        Tuskin Vesilahdessa on,on tämä kunta sen verran takapajula. Maatilojen vanhat perunakuopat ja maakellarit taitaa olla ainoat "väestönsuojat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin Vesilahdessa on,on tämä kunta sen verran takapajula. Maatilojen vanhat perunakuopat ja maakellarit taitaa olla ainoat "väestönsuojat".

        Jos jokaisessa suomalaisessa koulussa on väestönsuoja ja Vesilahdessa on ... mitä ... olisiko vähintään kolme koulua, niin Vesilahdessa on sitten vähintään kolme väestönsuojaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe