Kian ohjaustehostin hajosi pakkasella

Anonyymi-ap

Kestikös muilla Kian omistajilla ohjaustehostin kovat pakkaset?
Minulla ei kestänyt ja ei monella muullakaan. Korjaamon pihassa oli useita rivissä
saman vian takia. Onneksi on takuu. Muuten maksaisi yli viisi tonnia.

18

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sähköinen vain hydraulinen tehostin? Noita hydraulitehostimia on poksahdellut muissakin merkeissä. Syynä on väärät öljyt, jotka eivät kestä pakkasta. Kuitenkin tehtaaan suosittamat, mutta eivät oikein halua ongelmaaa myöntää.

    • Anonyymi

      Jos on varaa ostaa uusi / uudehko auto, pitää olla myös varaa ylläpitää sitä.

      Uudessa autossa joutuu maksamaan ihan perusosienkin hinnoista aivan älyttömiä hintoja. Kummallista, että kun autolle tulee 10 vuotta ikää, sama osa maksaakin enää murto-osan siitä mitä se maksoi aiemmin.

    • Anonyymi

      no ois hyvä kertoa kian malli ja onko hydraulinen vai sähköinen tehostin ....ei minulla ainakaan sähköinen ole riossa hajonnut..

    • Anonyymi

      Provo...jos olisi aito niin malli olisi ilmoitettu,jollain kateellisena varmaan hajonnut eri merkkisessä autossa...

    • Anonyymi

      Mulla toimii kia:n ohjaustehostin hienosti pakkasellakin. Mutta muuta ongelmaa on:

      -neljästä ovesta vain 1 aukeaa kovalla pakkasella
      -takaluukun pumput ei jaksa pitää luukkua ylhäällä, pakkasella
      -kojelauta rämisee pakkasella
      -lämmityslaite on tehoton
      -alustan etukallistuksenvakaaja kolisee pakkasella
      -epätasaiseksi jäätyneellä pinnalla ei voi ajaa kuin 20 km/h kun alusta täristää
      -käsijarru jäätyy
      -sähkölasit, tankinluukku ym ym, kaikki jäässä eikä toimi

      Kesäkelillä, suoralla tiellä, ihan okei auto.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa ihan Fordin ongelmasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa ihan Fordin ongelmasta..

        näyttää olevan kaikkien halpuutusta harrastavien automerkkien vikalista tuossa, jos kerran fordissa samat.
        itsellä nuo samat kiassa paitsi ei se nyt sentään ihan noin hurjasti täristä. ja ovista aukeaa kaikki kun akku on täynnä, mutta tunnistan tuonkin ongalman silloin kun akku on huonossa hapessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näyttää olevan kaikkien halpuutusta harrastavien automerkkien vikalista tuossa, jos kerran fordissa samat.
        itsellä nuo samat kiassa paitsi ei se nyt sentään ihan noin hurjasti täristä. ja ovista aukeaa kaikki kun akku on täynnä, mutta tunnistan tuonkin ongalman silloin kun akku on huonossa hapessa.

        Kiitos vinkistä, pitää ladata akku piripintaan ja kokeilla sitten ovien avautuminen uudemman kerran.


      • Anonyymi

        Eikait laseja tarvitse aukoa pakkasella....tiivisteet pitää voidella kaikista ikkunoista,ovista ja lukot puhdistaa ja laittaa synteettinen aseöljy tai lukkorasva.,akku kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin ,ne eivät paljoa maksa..olin kerran akkuliikkeessä ostamassa akkua niin kuulin kun myyjä keskusteli asiakkaan kans, sanoi et nykyautot menee sekaisin kun akun jännite laskee liian alas...siksi on hyvä ladata akkua talvella ja vaihtaa hyvissä ajoin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikait laseja tarvitse aukoa pakkasella....tiivisteet pitää voidella kaikista ikkunoista,ovista ja lukot puhdistaa ja laittaa synteettinen aseöljy tai lukkorasva.,akku kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin ,ne eivät paljoa maksa..olin kerran akkuliikkeessä ostamassa akkua niin kuulin kun myyjä keskusteli asiakkaan kans, sanoi et nykyautot menee sekaisin kun akun jännite laskee liian alas...siksi on hyvä ladata akkua talvella ja vaihtaa hyvissä ajoin....

        Ongelma ei sisälly noihin luettelemiisi asioihin.

        KIA:n oven käyttömekanismi on sellainen, ettei oven sisäpuolella ole lukkonappia josta oven lukituksen voisi avata, joten keskuslukko on ainoa mahdollisuus avata oven lukitus.

        Kun ovi on lukossa, sen sisäkahva ja ulkokahva "lyövät tyhjää" eli siellä ei ole minkäänlaista mekaanista kosketusta mihinkään.

        Ilmeisesti tuossa oven lukituksessa on solenoidi joka toimiessaan, saattaa nuo mekaaniset kontaktit yhteen, että oven ulkokahva ja sisäkahva toimii mekaanisesti.

        Nyt kun tulee pakkanen, tuota mekaanista yhteyttä ei synny, eli solenoidi ei jaksa vetää riittävällä voimalla. Korjaus vaatii vähintään ovipahvien poisottamisen ja mekanismin voitelemisen. Mekanismi näyttää kyllä valeon tekemänä sellaiselta, että sitä ei pääse voitelemaan eli on suljettu paketti.

        Jos ovi ei aukene edes lämpimällä kelillä, on ainoa vaihtoehto ottaa ovipahvi pois, oven ollessa lukittuna ja kiinni. Pikkasen hankala prosessi, kun yksi ovipahvin kiinnitysruuveista on siellä oven päädyssä.

        Aivan turhaan tehty vikaherkkä mekanismi jonka korjaaminen on vielä hankalaa ja kallista. Taitaa maksaa tuo oven solenoidi vähintään 100 euroa per kpl uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ei sisälly noihin luettelemiisi asioihin.

        KIA:n oven käyttömekanismi on sellainen, ettei oven sisäpuolella ole lukkonappia josta oven lukituksen voisi avata, joten keskuslukko on ainoa mahdollisuus avata oven lukitus.

        Kun ovi on lukossa, sen sisäkahva ja ulkokahva "lyövät tyhjää" eli siellä ei ole minkäänlaista mekaanista kosketusta mihinkään.

        Ilmeisesti tuossa oven lukituksessa on solenoidi joka toimiessaan, saattaa nuo mekaaniset kontaktit yhteen, että oven ulkokahva ja sisäkahva toimii mekaanisesti.

        Nyt kun tulee pakkanen, tuota mekaanista yhteyttä ei synny, eli solenoidi ei jaksa vetää riittävällä voimalla. Korjaus vaatii vähintään ovipahvien poisottamisen ja mekanismin voitelemisen. Mekanismi näyttää kyllä valeon tekemänä sellaiselta, että sitä ei pääse voitelemaan eli on suljettu paketti.

        Jos ovi ei aukene edes lämpimällä kelillä, on ainoa vaihtoehto ottaa ovipahvi pois, oven ollessa lukittuna ja kiinni. Pikkasen hankala prosessi, kun yksi ovipahvin kiinnitysruuveista on siellä oven päädyssä.

        Aivan turhaan tehty vikaherkkä mekanismi jonka korjaaminen on vielä hankalaa ja kallista. Taitaa maksaa tuo oven solenoidi vähintään 100 euroa per kpl uutena.

        Eikait minulla ole ovet lukossa kun ajan autoa.???miksi pitäisi olla...? Tämän päivän kaikissa merkeissä on lukko-ongelmat...kaverilla meni transitissa itsestään ovet lukkoon kun oli ulkona tupakilla....auto oli käynnissä...videoissa Volvosta loppuu virta niin et saa ovea millään auki kun ei ole virtaa akussa..samoiten kävi mersussa...ei muutakuin startin päähän virtakaapelit.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikait minulla ole ovet lukossa kun ajan autoa.???miksi pitäisi olla...? Tämän päivän kaikissa merkeissä on lukko-ongelmat...kaverilla meni transitissa itsestään ovet lukkoon kun oli ulkona tupakilla....auto oli käynnissä...videoissa Volvosta loppuu virta niin et saa ovea millään auki kun ei ole virtaa akussa..samoiten kävi mersussa...ei muutakuin startin päähän virtakaapelit.....

        "Eikait minulla ole ovet lukossa kun ajan autoa.???miksi pitäisi olla...?"

        Kukaan ei tainut väittää että sinulla tai kellään muullakaan olisi ovet lukossa kun ajaa autoa.

        Kun menen auton luokse ja haluan mennä autoon sisälle ja vain yksi auton neljästä auton ovesta aukeaa keskuslukituksen avulla, olisi kiva saada muitakin ovia auki, ettei tarvitse kiivetä kuljettajan paikalle. Nyt niitä ei saa auki mitenkään. Ovissa ei ole sisäpuolella lukkonappulaa, eikä oven sisäkahva eikä ulkokahva tee mitään.

        Jos ei tuosta ymmärrä niin en pysty paremmin selittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikait minulla ole ovet lukossa kun ajan autoa.???miksi pitäisi olla...?"

        Kukaan ei tainut väittää että sinulla tai kellään muullakaan olisi ovet lukossa kun ajaa autoa.

        Kun menen auton luokse ja haluan mennä autoon sisälle ja vain yksi auton neljästä auton ovesta aukeaa keskuslukituksen avulla, olisi kiva saada muitakin ovia auki, ettei tarvitse kiivetä kuljettajan paikalle. Nyt niitä ei saa auki mitenkään. Ovissa ei ole sisäpuolella lukkonappulaa, eikä oven sisäkahva eikä ulkokahva tee mitään.

        Jos ei tuosta ymmärrä niin en pysty paremmin selittämään.

        Jaa onko vanhakin auto ja paljonko ajettu...itselläni on tallissa auto niin ei tarvitse lukita ovia...ja auton sisällä ei ole mitään arvokasta niin vaikka käy kaupassa niin ovia ei tarvitse lukita ...ulkomailta saa halvalla uusia lukkoja sekä Suomen hajoittamoista solenoideja jne.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa onko vanhakin auto ja paljonko ajettu...itselläni on tallissa auto niin ei tarvitse lukita ovia...ja auton sisällä ei ole mitään arvokasta niin vaikka käy kaupassa niin ovia ei tarvitse lukita ...ulkomailta saa halvalla uusia lukkoja sekä Suomen hajoittamoista solenoideja jne.....

        2008 mallinen KIA, alle 300tkm mittarissa.

        ".ulkomailta saa halvalla uusia lukkoja sekä Suomen hajoittamoista solenoideja jne"

        Lukolle ei ole tarvetta, se auton ainoa lukkopesä joka on kuskin ovessa, toimii ihan mainiosti.

        Valeon solenoidipakettia tosiaan saa käytettynä Suomesta ja muualtakin Euroopasta. Valitettavaa on se, että niiden toimimattomuus on ns ominaisuus, suunnitteluvirhe tai miksi sitä sanoisi, joten jos tilaan käytetyn, se saattaa toimia yhtä hyvin kuin jo autossa kiinni olevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2008 mallinen KIA, alle 300tkm mittarissa.

        ".ulkomailta saa halvalla uusia lukkoja sekä Suomen hajoittamoista solenoideja jne"

        Lukolle ei ole tarvetta, se auton ainoa lukkopesä joka on kuskin ovessa, toimii ihan mainiosti.

        Valeon solenoidipakettia tosiaan saa käytettynä Suomesta ja muualtakin Euroopasta. Valitettavaa on se, että niiden toimimattomuus on ns ominaisuus, suunnitteluvirhe tai miksi sitä sanoisi, joten jos tilaan käytetyn, se saattaa toimia yhtä hyvin kuin jo autossa kiinni olevat.

        Noi uusimmissa on jo parempi systeemi oven saa sisäkahvasta auki vaikka ovi on lukossa...äsken testasin...menin auton sisälle ,lukisin auton keskusnapista ja naps ovet kiinni..sitten avasin oven sisäkahvasta,myös muutkin ovet avautuivat sisäkahvasta vaikka olivat lukossa..ainakin Riossa ..


    • Anonyymi

      Kyllä ongelma todellinen kolmas talvi ja kolme matkan loppu hinurilla korjaamolle nyt tulossa toinen ohjaustehostin ja toimitukset pitkä aika

      • Anonyymi

        Hah..puhu pukille..kukaan usko...joku sähköpelle taas kirjoittelee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5060
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4572
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4499
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      295
      1700
    5. 87
      1358
    6. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1308
    7. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      76
      1307
    8. Martina harrastaa tänäänkin liikuntaa

      Ei ole krapulaa hänellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      306
      1015
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      940
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      830
    Aihe