Onko Iron Maiden satanistinen bändi?

Anonyymi-ap

Olen koko elämäni ollut Iron Maiden fani. Viime vuosina olen perehtynyt kristinuskoon ja uskoviin ihmisiin ja tunnen sen alueen melko hyvin laidasta laitaan vaikka itse en ole uskossa.

Tunnen siis Maidenin kaikki jutut, muun muassa miten Steve Harris (basisti) näki satanistisen unen ja teki siitä "Number of the Beast" kappaleen ja miten Nicko McBrain (rumpali) "on sanojensa mukaan uudestisyntynyt kristitty".

Tähän väliin täytyy myöntää että kovia jätkiä, hyviä esiintyjiä mutta viime aikoina olen alkanut epäilemään pahinta tästä bändistä. Vertauskuvana että vähän niin kuin dark web on myös samaan aikaan piilossa mutta samalla näkyvillä.

Kuten sanoin, en ole uskovainen mutta en myöskään millään tavalla halua tukea mahdollista "satanismia tai pimeyden voimia" - jos sellaisia nyt edes on.

Myöskin, Bruce Dickinsonin (laulajan) uusimman sooloalbumin biisi "Afterglow Of Ragnarok" mielestäni herättää suoraa viitettä satanismiin ja helvettiin, ainakin musiikkivideon kanssa - en pidä tällaisesta yhtään. Luulin että Maiden on iloinen hyvän mielen bändi, niin kuin se tavallaan mielestäni vieläkin on, mutta entäs "your soul is gonna burn in the lake of fire" biisistä "Can I Play With Madness". "I want you, Iron Maiden is gonna get all of you" live esityksistä biisistä "Iron Maiden". "I´m coming back, i will return, i will posses your body and i´ll make you burn, i have the fire, i have the force, i got the power to make my evil take its cause" biisistä "Number of the Beast". Näin muutamia esimerkkejä tässä, lisäksi Maidenilla on lukuisia kappaleita liittyen kristinuskoon ja osa kappaleista nimetty kristinuskon tai Raamatun mukaan tai niiden jakeista.

Mitä sanovat muut Maiden fanit?

54

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskovainen rock-fani sanoo. kuuntele rauhassa. Saat paljon enemmän rienausta jokapäiväisessä elämässä, kuin yhden yhtyeen sanoituksista.

      • Anonyymi

        Mutta eikö sanoilla ole merkitystä? Jumalan ja Raamatun sanoilla on mielestäni merkitystä mutta entäs sitten pahuuden puolen sanoilla, onko niillä merkitystä vaikka pahoja ovatkin? Mietin tätä vain, koska sanotuilla sanoilla voidaan myös kristinuskon mukaan pelastua tai olla pelastumatta. Sanat merkitsevät tai voivat olla merkitsemättä mitään tietyille ihmisille mutta sanat voivat vaikuttaa syvemminkin kuin ihminen sitä ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö sanoilla ole merkitystä? Jumalan ja Raamatun sanoilla on mielestäni merkitystä mutta entäs sitten pahuuden puolen sanoilla, onko niillä merkitystä vaikka pahoja ovatkin? Mietin tätä vain, koska sanotuilla sanoilla voidaan myös kristinuskon mukaan pelastua tai olla pelastumatta. Sanat merkitsevät tai voivat olla merkitsemättä mitään tietyille ihmisille mutta sanat voivat vaikuttaa syvemminkin kuin ihminen sitä ajattelee.

        ei ne sanat vaikuta usko pois jos on tervepäinen ihminen. mä kuunnellut esim CMX;n musaa vuosikaudet (noin 24 vuotta kuunnellut kohta sitä)' eikä musta ole tullut hirviöö =) XD
        kun sen bändin sanoissa mainitaan paholaisesta mut yrjänä antaa usein myös toivoa sanoituksissaan .... mut vain hyvin harvoihin tuo raju musa vaikuttaa siten että radikalisoi heidän mielen, eli painotan, vain hyvin harvat muuttuu pahoiksi. Suurin osa ei. Suurin osa tasapainoisia ja järkeviä.

        mut voi olla ihan aiheellista pysähtyy miettiin että kannattaako ihan 24/7 kuunnella rajua musaa tai pelata väkivaltapelejä vaikka olisikin ihminen jolla ei taipumuksia paljookaan radikalisoitua. Kannattaa minusta silti käyttää maalaisjärkeä. Mä kuuntelen CMX;n vastapainoksi myös paljon monenlaista muuta musaa. Esim dreampop käy, ooppera, klassinen, jazz, suomi-iskelmä, ambient, blues, suomirock, ruotsalainen duurirock, venäläiset folk kappaleet , romanialainen musa, afrikkalainen musa, ethno blues, world music, country, peruspoppi, schoegaze, indiemusa, goth rock, progerock, tangot, drone, post rock, industrial, trap jne jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö sanoilla ole merkitystä? Jumalan ja Raamatun sanoilla on mielestäni merkitystä mutta entäs sitten pahuuden puolen sanoilla, onko niillä merkitystä vaikka pahoja ovatkin? Mietin tätä vain, koska sanotuilla sanoilla voidaan myös kristinuskon mukaan pelastua tai olla pelastumatta. Sanat merkitsevät tai voivat olla merkitsemättä mitään tietyille ihmisille mutta sanat voivat vaikuttaa syvemminkin kuin ihminen sitä ajattelee.

        kuuntelen myös hengellistä musaa. Esim ilpo salo on hyvä gospel biisien tekijä ja hän vaikuttanut kuningaskalastaja -yhtyeessä. profide myös hyvä suomalainen gospel-bändi (ns jeesus-bändi) ja myös pekka ruuska on tehnyt hengellistä musaa samoin kuin eija merilä esittää uskonnollista musaa ja viktor klimenko ja löytyy paljon vielä muitakin. Pekka simojoki on tunnettu siitä että hän on osannut rakentaa upeita kappaleita joissa niin sävellykset, teksti kuin soitto vuoropuhelee taitavasti keskenään. Mulla onkin yksi simojen levy ja löytyy yksi kuningaskalastajien levy. Ruuskan pekan materiaakin löytyy eli kaksi ruuskan levyä joissa on useissa kappaleissa vahvasti uskonnolliset tekstit. Profiden levyjä ei oo minulla mut kiinnostaa kovasti. Amy grantin levy löytyy eli amy grant on gospelmusan tekijä. Ingemar olsson on tosi taitava gospel-musan tekijä.


    • Anonyymi

      Oisko niin että kappaleiden sanoja ei pidä tulkita kuin piru raamattua? Että osaa pitää kai hahamottaa mitä teksti oikiasti tarkoottaa? Että ne voi esim käyttää vertauskuvia jne????? Oisko noin? On toki mahdollista se mitä aloituspostaaja sannoo että pimeyden voimat ohjaa orkesteria. Ei se olisi kai outoo, koska onhan eräs kuuluisa norjalainen metallibändi ollut aikoinana pimeyden voimien vallassa niinkin hurjalla tavalla että siellä alkoi ihan bändin jäsenet tehdä kauheita juttuja. Viittaa nyt bändiin Mayhem.

      • Anonyymi

        Mayhem keikkailee vieläkin. Viime vuonna mm. Israelissa.

        Ei ole saatana vienyt heitä. Taide on taidetta ja sitä tekee ihmiset, ei metsän peikot. Vaikka siltä näyttää ja kuulostaa joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mayhem keikkailee vieläkin. Viime vuonna mm. Israelissa.

        Ei ole saatana vienyt heitä. Taide on taidetta ja sitä tekee ihmiset, ei metsän peikot. Vaikka siltä näyttää ja kuulostaa joskus.

        ootko tietoinen ollenkaan mayhemin historiasta? Käyppä googlettamassa niin voit löytää sieltä hirveyksiä. Toki voi olla että muistan väärin eli enpä nyt ihan 100% varma ole. Ne jutut mitkä luin mayhemistä, ovat hirvittäviä juttuja . Ei nyt satanismia eikä saatana ole vienyt heitä. Mutta että ne jutut mitkä luin, ovat hirveän pahoja juttuja. Etkö sä todellakaan tiedä siitä mitään mitä on tapahtunut mayhemissa? Ihmettelen kovasti etenkin jos oot mayhemin fani. Ehkä oot uusi nuori Mayhem fani niin et tiedä kaikkea?
        Wikipediasta löytyy tietoa. Käy lukemassa jos kiinnostaa. Vaikka historiaassa mayhemissa on tapahtunut kauheita juttuja, niin musaa he on aina osanneet tehdä ja sitä on aina hienoa kuunnella. Sopii parhaiten aamumusaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ootko tietoinen ollenkaan mayhemin historiasta? Käyppä googlettamassa niin voit löytää sieltä hirveyksiä. Toki voi olla että muistan väärin eli enpä nyt ihan 100% varma ole. Ne jutut mitkä luin mayhemistä, ovat hirvittäviä juttuja . Ei nyt satanismia eikä saatana ole vienyt heitä. Mutta että ne jutut mitkä luin, ovat hirveän pahoja juttuja. Etkö sä todellakaan tiedä siitä mitään mitä on tapahtunut mayhemissa? Ihmettelen kovasti etenkin jos oot mayhemin fani. Ehkä oot uusi nuori Mayhem fani niin et tiedä kaikkea?
        Wikipediasta löytyy tietoa. Käy lukemassa jos kiinnostaa. Vaikka historiaassa mayhemissa on tapahtunut kauheita juttuja, niin musaa he on aina osanneet tehdä ja sitä on aina hienoa kuunnella. Sopii parhaiten aamumusaksi.

        Seurasin reaaliajassa tapahtumia. Myös sitä, kun Mayhem lähetti Israeliin pommin. Salem oli pommin kohde. Nykyään mahtuvat samalle lavalle.

        Räyhääjiä on kaikkialla, missä on tarpeeksi viinaa ja muita ongelmia. Ei tuollaiset sekoilijat kauaa bändissä pysy. Mayhemin kokoonpano on vaihtunut.

        Saatanaa joudutte palvomaan ihan keskenänne. Juokaa juutalaisen verta ja syökää ruumista alttarilla. Se on kristittyjen huvia eikä liity musiikkiin mitenkään muuten kuin teatterin, show’n, näytösten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurasin reaaliajassa tapahtumia. Myös sitä, kun Mayhem lähetti Israeliin pommin. Salem oli pommin kohde. Nykyään mahtuvat samalle lavalle.

        Räyhääjiä on kaikkialla, missä on tarpeeksi viinaa ja muita ongelmia. Ei tuollaiset sekoilijat kauaa bändissä pysy. Mayhemin kokoonpano on vaihtunut.

        Saatanaa joudutte palvomaan ihan keskenänne. Juokaa juutalaisen verta ja syökää ruumista alttarilla. Se on kristittyjen huvia eikä liity musiikkiin mitenkään muuten kuin teatterin, show’n, näytösten kautta.

        Viittaus oli siis saatanan palvontaan. En ole nähnyt showta missä syödään juutalaisia…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurasin reaaliajassa tapahtumia. Myös sitä, kun Mayhem lähetti Israeliin pommin. Salem oli pommin kohde. Nykyään mahtuvat samalle lavalle.

        Räyhääjiä on kaikkialla, missä on tarpeeksi viinaa ja muita ongelmia. Ei tuollaiset sekoilijat kauaa bändissä pysy. Mayhemin kokoonpano on vaihtunut.

        Saatanaa joudutte palvomaan ihan keskenänne. Juokaa juutalaisen verta ja syökää ruumista alttarilla. Se on kristittyjen huvia eikä liity musiikkiin mitenkään muuten kuin teatterin, show’n, näytösten kautta.

        kumma miten nyt sekoitat minut kristittyyn koska en ole, mut uskon henkimaailmaan 99.9% paljon mut lahkouskovainen en ole ja uskon alkuräjähdysteoriaan ja en usko jumalaan(en kiellä sitä kokonaan koska kun emme voi todistaa sitä niin se on silloin mahdollista että se on totta koska tuollaista asiaa ei voi todistaa vaan sen tietä vasta kun kuollaan) ja jeesukseen uskon että on ollu joku jeesus-parantaja täällä. Raamattuun en usko että se olisi jonkun hyvän ihmisen kirjoittama koska jos lukee vanhaa testamenttia niin se on liian raju ja oikeastaan uusikin testamentti on rajunpuoleinen ja raamattu minusta pitäisi kirjoittaa uudelleen ja kehittää modernimpaan ja vielä humaanimpaan muotoon mut perusongelma joillakin uskovaisilla kuten lähi-idässä olevilla on se että ne lukee raamattua kuin piru raamattua ja uskoo joka tekstin eikä osaa hahmottaa vertauskuvia esim annan yhden esimerkin jossa sanotaan raamatussa että he näki jeesuksen jeesuksen haudalla kun jeesus nousi kuolleista niin ei tietenkään se tarkoota sitä että jeesus oikeasti nousi haudasta koska ei kukaan voi kammeta ylös ruumisarkusta mutta se teksti raamatussa onkin vertauskuva eli se tarkottaa sitä että ne näki jeesuksen hengen.

        Mä en oo koskaan valvetilassa nähnyt mitään henkeä ja ne voidaan tulkita myös hallusinaatioina. Mun kohdalla se menee niin kun lemmikkini kuoli(19 vuotiaana kissani kuoli) niin se on koko ajan mun kanssani ja seuraa joka paikkaan eli sen hengen läsnäolon tunnen raskaana tuulen henkenä ja välillä tuntee voimakkaan tuulen eli ilmeisesti huitaisee tassulla . Kerran kissan ruokakupilla olin hengittämättä noin 20 sekuntia , ojensin käteni kupille, en liikuttanuty mitään ruumiinosaani, eikä huoneessa ollut tuulen tuntua mitään ja yhtäkkiä siinä kävi noin kahden sekunnin ajan voimakas tuuli. Jos kutsun kissani nimeä niin usein silloin se tuuli tulee tuohon lähelleni. Mut pitää antaa sille omaa tilaakin .Asia ei vaivaa eikä stressaa minua vaan päinvastoin. Saa olla ikuisesti sen kanssa. Sitten kun itse kuolen niin aion mennä sen luo heti.

        En tietenkään voi olla täysin 100% varma että onko henkimaailma totta, mutta kuten sanoin niin 99.9% varma oon siitä =)

        isä myös tietää nämä tuulen henkäykset ,kun on tuntenut niitä ja äitini kerran tunsi raskaan tuulen hengen kun kävin äitini luona.
        Isäni sisko kertoi mielenkiintoisen jutun kun hänen aviomies kuoli nii hän tunsi samoja tuulen henkäyksiä ja olohuoneen kirjahyllyn mitalit jotka roikkui hyllystä alaspäin niin oli kuulunut kilinää noin 10 sekuntia eli noin päivä hänen kuolemasta. Ja isäni kotipaikan uudet asukkaat(tervejärkisiä työssäkäyviä ovat) kertoi että monta vuotta heidän talon vintillä kuului öisin ääniä, semmoista kolinaa, ja sitten ne oli nähneet kerran isäni äidin ja isäni veljen kun olivat istuneet keittiössä syömässä ja katsoneet ulos ikkunasta niin siis että isäni isä ja isäni veli ovat kuolleet jo kauan sitten mut he näki heidät henkimaailmassa. Minä olen nähnyt kissani uneni horrostilassa eli kun en ole nukkunut sikeää unta vaan olen ollu puolihereillä niin nähänyt kissani vieressä ja kerran kutsuin sitä nimellä niin se avasi heti silmät ja tuli vierelleni ja tunsin tuulen hengen.

        No voi kai siis sanoa että oon uskonnollinen ihminen, mutta tiiät kai että ei kaikki uskonnolliset ja henkiset ihmiset ole vaarallisia vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurasin reaaliajassa tapahtumia. Myös sitä, kun Mayhem lähetti Israeliin pommin. Salem oli pommin kohde. Nykyään mahtuvat samalle lavalle.

        Räyhääjiä on kaikkialla, missä on tarpeeksi viinaa ja muita ongelmia. Ei tuollaiset sekoilijat kauaa bändissä pysy. Mayhemin kokoonpano on vaihtunut.

        Saatanaa joudutte palvomaan ihan keskenänne. Juokaa juutalaisen verta ja syökää ruumista alttarilla. Se on kristittyjen huvia eikä liity musiikkiin mitenkään muuten kuin teatterin, show’n, näytösten kautta.

        en usko oikein noihin talon vintin kolinajuttuihin että henget vois saada aikaan semmosia ääniä vaan pikemminkin uskon siihen tuuleen kun on siitä oma kokemus'= oma lemmikki henkimaailmassa.

        Tiiän paljon erilaisia muittenkin ihmisten kokemuksia vielä paljon lisää. Esim yksi nettikaveri kerto, että hänen siskonsa lapsi tuntee talossaan raskaan hengen olevan joskus hänen lähellä. Peter kertoi että kun niiden koira kuoli niin se alko tuntea sitä. Kertoi että kun ne joskus mainittee sen nimen, niin tuuli voi tuntua nopeana ja voimakkaana iholla, esim kädellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaus oli siis saatanan palvontaan. En ole nähnyt showta missä syödään juutalaisia…

        hän heitti sen kommentin huumorilla uskoisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurasin reaaliajassa tapahtumia. Myös sitä, kun Mayhem lähetti Israeliin pommin. Salem oli pommin kohde. Nykyään mahtuvat samalle lavalle.

        Räyhääjiä on kaikkialla, missä on tarpeeksi viinaa ja muita ongelmia. Ei tuollaiset sekoilijat kauaa bändissä pysy. Mayhemin kokoonpano on vaihtunut.

        Saatanaa joudutte palvomaan ihan keskenänne. Juokaa juutalaisen verta ja syökää ruumista alttarilla. Se on kristittyjen huvia eikä liity musiikkiin mitenkään muuten kuin teatterin, show’n, näytösten kautta.

        yksi perusongelma uskovaisissa on se, että ne usein ei hyväksy homoja eli suhtautuu seksuaalivähemmistöihin kielteisesti. Minä myönnän olevani jossakin määrin ainakin uskonnollinen tai henkinen ihminen niin minä suhtaudun positiivisesti seksuaalivähemmistöihin. Uskontopiireissä osa hyväksyy seksuaalivähemmistöt. En osaa tietää numeraalisia lukuja että onko siitä tehty tutkimusta koskaan että miten iso osa uskontopiireissä suomessa suhtautuu joko negatiivisesti tai positiivisesti seksuaalivähemmistöihin, mut oma villi veikkaus on se, että taitaa suurin osa suhtautuu negatiivisesti.


    • Anonyymi

      Hevi on viihdemusiikkia, joita muut musiikin genret eivät tee, on lauluja fantasiasta, scifistä, sodasta, kauhusta ja vaikka mistä jännästä. Heviin ei pahemmin kuulu mikään, babe I love you nössöily. Jos tykkäät kauhuelokuvista, tai sotaelokuvista, se on sama kuin tykkäisit hevimusiikista, molemmissa on kyse samanlaisesta viihteestä, toisessa musiikin keinoin, toisessa elokuvan keinoin. Miehistä musaa, kovaa ja korkealta.

      Jotkut bändit sanovat olevansa ns. pimeyden asialla, mutta Iron Maiden ei sellaista ole tainnut koskaan tehdä. 70-luvulla oli okkultismista kiinnostuneita muusikoita, kuten Jimmy Page.

      T, hevari 80-luvulta, silloin kun hevi oli parhaimmillaan, myös Iron Maiden

      • Anonyymi

        ja vitut sano vatanen! mä kuuntelen musaa laidasta laitaan eli se tarkoottaa sitä että kuuntelen vaikka tänä aamuna blackmetallia ja puolen päivän aikaan jotakin hempeää poppia kuten dreampoppia ja illalla ennen nukkumaanmennoo kuuntelen jazzia tyyliin kaisa kulmala trion kokooonpanon melodista ja kauniin herkkää sekä semikoukeroista jazzia. Ja kun huomenna herrään uuteen päivään alkavaan , niin aloitan vaikkapa metallican justice for all levyllä ja sitten puolelta päivin luukutan stereoistani esim vaikkapa karita mattilan esittämää oopperalaulua ja iltapäivällä kuuntelen lastenlaulumusaa johon yhdistyy proggressiivinen rock ja tango (en muista bändin nimeä mut oli huikea yhdistelmä tango+progerock).

        Siis kuuntelen ihan kaikkea eli menee musta metalli ja menee kaikki ns nynnyt laulut myös yhtälailla.

        Ei heavymusa ole siis mitenkään yhteydessä mihinkään tiettyyn juttuun kuten kauhuleffa tai sotaelokuvat, ei ainakaan mun kohdalla ole näin ja päinvastoin oon varmaan maailman kiltein ihminen kun monasti heavymusafanit kuvataan maskuliinisina ihmisinä, usein miehiä kuulemma ovat, mut kun tiede ja tieto kehittyy koko ajan, niin kohta , sanoisin 10 vuoden kuluttua ei enää käytetä noita sun kuvaamia termejä kuten sotaelokuvat, kauhuleffat + heavymusa vaan nämä ovat enemmänkin tuollaisia yleistyksiä ja lokerointia, turhaa sellaista.


      • Anonyymi

        ja kyllä niitä naisia myös kuuntleee paljon metallimusaa, mut kankeat ja konservatiiviset, väitän populististet psykologian rakenteet ajaa ihmisiä siihen, että asioiden kulku menee persiilleen. Se on nähty usein että väärät rakenteet muokkaa käsitykset väärille raiteille. Ei ainoastaan musa vaan moni muu juttu. minuakin katsotaan pitkään kaupoissa kun pukeudun sillai niijen mielestä varmaankin ristiriitaisesti mut kun minä en näe ristiriitaa, sillä minusta paikkaansapitämättömyys on hyvä asia. Samat kaavat ja väärät rakenteet jopa aiheuttaa sortoa ja sotia väitän.

        uskon että miehet ei itke niin paljoa mikä johtuu kankean populistisen konservatiivisista psykologian rakenteista. Uskon että naiset ei kuuntele heavymusaa yhtä paljon kuin miehet koska heavymusan konservatiivinen maailma on aiheuttanut sen jossa naiset ei saa sijaa heavymusalle ja sama ongelma klassisen musan puolella jossa esim vielä 1950 luvulla syrjittiin naissäveltäjiä tosi paljon.

        Lue matematiikkaa, historiaa, yhteiskuntatieteitä ja humanismia, niin uskon että maailmasi sivistyy ja tietoa ja älyä tulee lisää. =) kaikkea hyvää sulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja vitut sano vatanen! mä kuuntelen musaa laidasta laitaan eli se tarkoottaa sitä että kuuntelen vaikka tänä aamuna blackmetallia ja puolen päivän aikaan jotakin hempeää poppia kuten dreampoppia ja illalla ennen nukkumaanmennoo kuuntelen jazzia tyyliin kaisa kulmala trion kokooonpanon melodista ja kauniin herkkää sekä semikoukeroista jazzia. Ja kun huomenna herrään uuteen päivään alkavaan , niin aloitan vaikkapa metallican justice for all levyllä ja sitten puolelta päivin luukutan stereoistani esim vaikkapa karita mattilan esittämää oopperalaulua ja iltapäivällä kuuntelen lastenlaulumusaa johon yhdistyy proggressiivinen rock ja tango (en muista bändin nimeä mut oli huikea yhdistelmä tango progerock).

        Siis kuuntelen ihan kaikkea eli menee musta metalli ja menee kaikki ns nynnyt laulut myös yhtälailla.

        Ei heavymusa ole siis mitenkään yhteydessä mihinkään tiettyyn juttuun kuten kauhuleffa tai sotaelokuvat, ei ainakaan mun kohdalla ole näin ja päinvastoin oon varmaan maailman kiltein ihminen kun monasti heavymusafanit kuvataan maskuliinisina ihmisinä, usein miehiä kuulemma ovat, mut kun tiede ja tieto kehittyy koko ajan, niin kohta , sanoisin 10 vuoden kuluttua ei enää käytetä noita sun kuvaamia termejä kuten sotaelokuvat, kauhuleffat heavymusa vaan nämä ovat enemmänkin tuollaisia yleistyksiä ja lokerointia, turhaa sellaista.

        Kyllä minäkin kuuntelin kaikenlaista musaa jo kasarilla, hevi vaan kolahti eniten ja johdatti minut musan kuunteluun teininä, en ollut lapsena kovinkaan kiinnostunut musasta, vaikka lauloin 7-vuotiaana sen verran hyvin, että opettajani laittoi minut kuoroon, joka jäi kuitenkin yhteen kertaan. Musiikkia olen kuullut aina, koska himassani sitä soitettiin paljon, faijani oli varsinainen Beatleshullu.

        Maidenin sanoitukset on usein sotaa, historiaa, kauhua, scifiä ja vaikka mitä, siitähän tässä nyt keskustellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja kyllä niitä naisia myös kuuntleee paljon metallimusaa, mut kankeat ja konservatiiviset, väitän populististet psykologian rakenteet ajaa ihmisiä siihen, että asioiden kulku menee persiilleen. Se on nähty usein että väärät rakenteet muokkaa käsitykset väärille raiteille. Ei ainoastaan musa vaan moni muu juttu. minuakin katsotaan pitkään kaupoissa kun pukeudun sillai niijen mielestä varmaankin ristiriitaisesti mut kun minä en näe ristiriitaa, sillä minusta paikkaansapitämättömyys on hyvä asia. Samat kaavat ja väärät rakenteet jopa aiheuttaa sortoa ja sotia väitän.

        uskon että miehet ei itke niin paljoa mikä johtuu kankean populistisen konservatiivisista psykologian rakenteista. Uskon että naiset ei kuuntele heavymusaa yhtä paljon kuin miehet koska heavymusan konservatiivinen maailma on aiheuttanut sen jossa naiset ei saa sijaa heavymusalle ja sama ongelma klassisen musan puolella jossa esim vielä 1950 luvulla syrjittiin naissäveltäjiä tosi paljon.

        Lue matematiikkaa, historiaa, yhteiskuntatieteitä ja humanismia, niin uskon että maailmasi sivistyy ja tietoa ja älyä tulee lisää. =) kaikkea hyvää sulle

        Kasarilla muijat ei pahemmin kuunnelleet heviä, taidatte olla aika nuoria sällejä, no, ei siinä mitään, kasari oli niin hienoa aikaa, oli etuoikeus elää se aika, jokaisen nuoren pitäisi kokea samanlainen aikakausi, mutta ajat muuttuu, good times, bad times...

        Ongelma nykyajassa on se, että maailmasta on tullut liiankin valmis, kehitys on kehittynyt omana elinaikanani aivan huimasti, kun olin pieni lapsi, väritelevisio oli uusinta uutta, sellainen pieni laatikko, johon tuli suhteellisen pieni kuva, eikä kanaviakaan ollut kuin kaksi ja ohjelmat loppuivat muistaakseni iltayhdeltätoista, se aika oli mielestäni kuitenkin paljon rikkaampaa aikaa, kuin tämä aikamme, oli suorastaan maaginen olo, kun kehitys kehittyi, kasarilla tulivat videot, tietokonepelit, pizzat, hampurilaiset, sun muut, ajatelkaan maailmaa kokonaan ilman niitä, pystyttekö edes kuvittelemaan sellaisen maailman?

        Ei kännyköitä, ei tietokoneita, ei videopelejä, ei pizzaa, ei hampurilaisia ja kaikenlaista muutakin, mitä nykyään on. Ihmiset eivät olleet leipäjonossa, kaikkialla oli pankkeja, pieniä kauppoja, duunarikin pystyi ostamaan omistusasunnon, köyhistä oloista saattoi nousta keskiluokkaan, ja lähes kokonaan ilman sen kummempaa koulutusta, pelkällä kansakoulupohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasarilla muijat ei pahemmin kuunnelleet heviä, taidatte olla aika nuoria sällejä, no, ei siinä mitään, kasari oli niin hienoa aikaa, oli etuoikeus elää se aika, jokaisen nuoren pitäisi kokea samanlainen aikakausi, mutta ajat muuttuu, good times, bad times...

        Ongelma nykyajassa on se, että maailmasta on tullut liiankin valmis, kehitys on kehittynyt omana elinaikanani aivan huimasti, kun olin pieni lapsi, väritelevisio oli uusinta uutta, sellainen pieni laatikko, johon tuli suhteellisen pieni kuva, eikä kanaviakaan ollut kuin kaksi ja ohjelmat loppuivat muistaakseni iltayhdeltätoista, se aika oli mielestäni kuitenkin paljon rikkaampaa aikaa, kuin tämä aikamme, oli suorastaan maaginen olo, kun kehitys kehittyi, kasarilla tulivat videot, tietokonepelit, pizzat, hampurilaiset, sun muut, ajatelkaan maailmaa kokonaan ilman niitä, pystyttekö edes kuvittelemaan sellaisen maailman?

        Ei kännyköitä, ei tietokoneita, ei videopelejä, ei pizzaa, ei hampurilaisia ja kaikenlaista muutakin, mitä nykyään on. Ihmiset eivät olleet leipäjonossa, kaikkialla oli pankkeja, pieniä kauppoja, duunarikin pystyi ostamaan omistusasunnon, köyhistä oloista saattoi nousta keskiluokkaan, ja lähes kokonaan ilman sen kummempaa koulutusta, pelkällä kansakoulupohjalta.

        olen 41 vuotias mies. Niin. Juu juu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin kuuntelin kaikenlaista musaa jo kasarilla, hevi vaan kolahti eniten ja johdatti minut musan kuunteluun teininä, en ollut lapsena kovinkaan kiinnostunut musasta, vaikka lauloin 7-vuotiaana sen verran hyvin, että opettajani laittoi minut kuoroon, joka jäi kuitenkin yhteen kertaan. Musiikkia olen kuullut aina, koska himassani sitä soitettiin paljon, faijani oli varsinainen Beatleshullu.

        Maidenin sanoitukset on usein sotaa, historiaa, kauhua, scifiä ja vaikka mitä, siitähän tässä nyt keskustellaan.

        ja joskus ihmiset ei vuan osaa nähdä sanojen taa eli sanojen taakse näkemisellä meinaan sitä että esim mun lempiyhtye CMX kun on tehny rajujakin tekstejä nii kun niit alakaa tutkia tarkemman suurennuslasin kautta, niin huomaa, että niissä muutakin pointteja ja usein niistä löytää toivoa.

        En ole suuremmin perehtynyt iron maidenin teksteihin, mitä nyt joihinkin ja aika pitkälti sama ilmiö kuin CMX;n teksteissä ettei niitä pijä lukkee kuin piru raamattua vaan ne on usein käänteisestiajateltuja ne tekstit. Ne laulaan vaan pahuudesta eli ne kuvaa koko maailman historiaa ja nykyhetkeä olematta itse pahoja. Moni usein sekoittaa ajatukset näissä asioissa.

        Kerran joku vanha mummu soitti radiokanavalle ja alko valittaa juice leskiselle (kun leskisen juice oli radiossa vieraana) että oletko fasisti kun teit sen biisin mussoliini perusdiini nin juice vastasi että ei tietenkään ole fasisti vaan hän kuvaa mussolinia siinä biisissä, ei omia fantasioitaan vaan mussolinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasarilla muijat ei pahemmin kuunnelleet heviä, taidatte olla aika nuoria sällejä, no, ei siinä mitään, kasari oli niin hienoa aikaa, oli etuoikeus elää se aika, jokaisen nuoren pitäisi kokea samanlainen aikakausi, mutta ajat muuttuu, good times, bad times...

        Ongelma nykyajassa on se, että maailmasta on tullut liiankin valmis, kehitys on kehittynyt omana elinaikanani aivan huimasti, kun olin pieni lapsi, väritelevisio oli uusinta uutta, sellainen pieni laatikko, johon tuli suhteellisen pieni kuva, eikä kanaviakaan ollut kuin kaksi ja ohjelmat loppuivat muistaakseni iltayhdeltätoista, se aika oli mielestäni kuitenkin paljon rikkaampaa aikaa, kuin tämä aikamme, oli suorastaan maaginen olo, kun kehitys kehittyi, kasarilla tulivat videot, tietokonepelit, pizzat, hampurilaiset, sun muut, ajatelkaan maailmaa kokonaan ilman niitä, pystyttekö edes kuvittelemaan sellaisen maailman?

        Ei kännyköitä, ei tietokoneita, ei videopelejä, ei pizzaa, ei hampurilaisia ja kaikenlaista muutakin, mitä nykyään on. Ihmiset eivät olleet leipäjonossa, kaikkialla oli pankkeja, pieniä kauppoja, duunarikin pystyi ostamaan omistusasunnon, köyhistä oloista saattoi nousta keskiluokkaan, ja lähes kokonaan ilman sen kummempaa koulutusta, pelkällä kansakoulupohjalta.

        Totta joka aikakaudes hyvät puolensa eli siis ittekin elin tota aikaa kun maailmassa kapitalismi alko tulla enempi kuvioihin sillä voimme kiittää osittain kapitalismia siitä että yhteiskunnat&koko maailma on vaurastunut, mut kapitalismille ilkkujat on lähinnä vihreitä tai kommareita joiden mielestä elämme liian "kermaista elämää".

        Jos kulutus loppuis niin kyllä koko maailma köyhtyis. Olen iloinen ku saanu elää suht tasapainoisen nuoruuden ja oma elämä menny pitkälti musiikin parissa vaan.

        Kapitalismi 100% ei ole hyvä asia eikä 100% sosialismi ole hyväksi todettua myöskään. Suomalaiset päättäjät on hyvin tajunneet nuo poliittiset kuviot.

        80-luvulla oli maagisia juttuja esim juuri musiikki. Oli iron maiden, metallica, monta muuta ja musa kasarina meni muovimaisempaan suuntaan niinku sovitusten ja soundien puolesta. 1970 luvun musa oli luomumaisempaa ja enempi progetyylisempää ja pianot oli enempi esillä mut 80-luvulla moni kun siirtyi kasarille ,niin moni osas haistaa kasarin tuulia muokkaamalla tyypilliset kasarisoundit eli isot melodialinjat ja sovitukset eli kappaleista tehtiin juhlavampia. 90-luvulla tuli suomeen ysärin alussa huumoriräp. Sen muistan hyvin kun ekan musalahjan sain isäni pomolta joka oli hausmyllyn schysteemi c -kasetti.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin kuuntelin kaikenlaista musaa jo kasarilla, hevi vaan kolahti eniten ja johdatti minut musan kuunteluun teininä, en ollut lapsena kovinkaan kiinnostunut musasta, vaikka lauloin 7-vuotiaana sen verran hyvin, että opettajani laittoi minut kuoroon, joka jäi kuitenkin yhteen kertaan. Musiikkia olen kuullut aina, koska himassani sitä soitettiin paljon, faijani oli varsinainen Beatleshullu.

        Maidenin sanoitukset on usein sotaa, historiaa, kauhua, scifiä ja vaikka mitä, siitähän tässä nyt keskustellaan.

        anteeksi jos meni off-topic rupatteluks mun osalta. Voi että en voi itselleni mitään. Mä oon huumorisesti itseäni kutsunutkin "off topic-kirjoittelihaksi" ja kerron yhden jutun eli kerran eräällä urheilusivula jossa säännöissä luki että ei saa kirjottaa off-topic kirjottelua niin syyllistyin siihen kai sen verran usein että sain porttikiellon sinne. En usko että tahallani niin tein ja kun nykyään täällä suomi24 sivulla myös kirjoitain melko usien off-topicia, niin en tee sitä tahallani trollatakseni vaan siihen on joku muu selitys ja yksi jota voisin veikata syyksi, voi olla se että hermostorakenteeni on synnynnäisesti neurologisesti poikkeava joka johtaa usein tietynlaiseen käyttäytymiseen. Se voisi selittää tuon. Ehkä myös sen voisi selittää se kun olen henkisesti sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Young man, young man...

        ;)

        Tässä yksi Priestin lempibiiseistäni, ei se ikä viisautta katso.

        https://www.youtube.com/watch?v=0y6Qev04QyQ

        kiitos linkistä. mää oon aina tykänny paljon iron Maidenin vanhimmista levyistä. Eli sanoisin että 3-4 ensimmäistä studiolevvyy kolahtaa eniten. 80-luvun loppupuolen levyt ei oikein kolahda samalla lailla. 90-luvulla hyvää musakamaa tehneet, muttei piässeet alkuaikojhen tasolle. Yksi myöhäisempi Iron maidenin levy on vahva kokonaisuus ja hieman uudistuneita melodiajuttuja tuoneet. Nyt en vaan saa miäleeni levyn nimmee, mut pyörii nimi mielessä hieman, muttei tuu mieleen. Joskus käy niin että jonkun musanimen uusi levy voikin yllättää minut toden teolla, vaikka oon pannu merkille, että monien musanimien ensimmäiset levyt on niitä parhaimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta joka aikakaudes hyvät puolensa eli siis ittekin elin tota aikaa kun maailmassa kapitalismi alko tulla enempi kuvioihin sillä voimme kiittää osittain kapitalismia siitä että yhteiskunnat&koko maailma on vaurastunut, mut kapitalismille ilkkujat on lähinnä vihreitä tai kommareita joiden mielestä elämme liian "kermaista elämää".

        Jos kulutus loppuis niin kyllä koko maailma köyhtyis. Olen iloinen ku saanu elää suht tasapainoisen nuoruuden ja oma elämä menny pitkälti musiikin parissa vaan.

        Kapitalismi 100% ei ole hyvä asia eikä 100% sosialismi ole hyväksi todettua myöskään. Suomalaiset päättäjät on hyvin tajunneet nuo poliittiset kuviot.

        80-luvulla oli maagisia juttuja esim juuri musiikki. Oli iron maiden, metallica, monta muuta ja musa kasarina meni muovimaisempaan suuntaan niinku sovitusten ja soundien puolesta. 1970 luvun musa oli luomumaisempaa ja enempi progetyylisempää ja pianot oli enempi esillä mut 80-luvulla moni kun siirtyi kasarille ,niin moni osas haistaa kasarin tuulia muokkaamalla tyypilliset kasarisoundit eli isot melodialinjat ja sovitukset eli kappaleista tehtiin juhlavampia. 90-luvulla tuli suomeen ysärin alussa huumoriräp. Sen muistan hyvin kun ekan musalahjan sain isäni pomolta joka oli hausmyllyn schysteemi c -kasetti.

        Eihän ne vihreätkään elä, kuten opettavat, Haavistokin asuu isossa talossa Kulosaaressa ja ajelee isolla autollaan. Linkola oli aito vihreä, hän eli kuten opetti.

        Valeprofeetan erottaa oikeasti aina siitä, että hän ei elä kuten opettaa.

        Hevi oli kuitenkin kasarilla parasta, se oli hevin kulta-aikaa, soittajat olivat nuoria, kunnianhimoisia, täynnä uusia ideoita. Itse pidän 70-luvun progesta, koska proge taas oli silloin parasta. Progea pidettiin hienosteluna tosin silloin ja protestina sille syntyi sitten punk.

        Raptori oli hauska juttu silloin ysärin alussa, ainoa räppiyhtye, jota olen kuunnellut, se huumori oli jotain uutta silloin. Sanoitukset ovat rohkeita, jopa rivojakin, siihen ei oltu totuttu, paitsi ehkä Sliippareiden kohdalla, mutta Raptorin kundit pisti vielä astetta pahemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos linkistä. mää oon aina tykänny paljon iron Maidenin vanhimmista levyistä. Eli sanoisin että 3-4 ensimmäistä studiolevvyy kolahtaa eniten. 80-luvun loppupuolen levyt ei oikein kolahda samalla lailla. 90-luvulla hyvää musakamaa tehneet, muttei piässeet alkuaikojhen tasolle. Yksi myöhäisempi Iron maidenin levy on vahva kokonaisuus ja hieman uudistuneita melodiajuttuja tuoneet. Nyt en vaan saa miäleeni levyn nimmee, mut pyörii nimi mielessä hieman, muttei tuu mieleen. Joskus käy niin että jonkun musanimen uusi levy voikin yllättää minut toden teolla, vaikka oon pannu merkille, että monien musanimien ensimmäiset levyt on niitä parhaimpia.

        Yleensä ekat levyt on parhaimpia, Maidenin viisi ekaa on mielestäni parhaimpia, kyllä saatan uusiakin biisejä välillä kuunnella, mutta lähinnä vanhempia, varsinkin Piece of Mind kolahtaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=4bio0AYC5t0&t=518s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anteeksi jos meni off-topic rupatteluks mun osalta. Voi että en voi itselleni mitään. Mä oon huumorisesti itseäni kutsunutkin "off topic-kirjoittelihaksi" ja kerron yhden jutun eli kerran eräällä urheilusivula jossa säännöissä luki että ei saa kirjottaa off-topic kirjottelua niin syyllistyin siihen kai sen verran usein että sain porttikiellon sinne. En usko että tahallani niin tein ja kun nykyään täällä suomi24 sivulla myös kirjoitain melko usien off-topicia, niin en tee sitä tahallani trollatakseni vaan siihen on joku muu selitys ja yksi jota voisin veikata syyksi, voi olla se että hermostorakenteeni on synnynnäisesti neurologisesti poikkeava joka johtaa usein tietynlaiseen käyttäytymiseen. Se voisi selittää tuon. Ehkä myös sen voisi selittää se kun olen henkisesti sairas.

        Saahan sitä vähän "vaellella", ei tämä niin vakavaa keskustelua ole.

        Voi harmi, jos sulla on ollut sellaisia haasteita, älä välitä, hulluna muakin pidetään, heh...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne vihreätkään elä, kuten opettavat, Haavistokin asuu isossa talossa Kulosaaressa ja ajelee isolla autollaan. Linkola oli aito vihreä, hän eli kuten opetti.

        Valeprofeetan erottaa oikeasti aina siitä, että hän ei elä kuten opettaa.

        Hevi oli kuitenkin kasarilla parasta, se oli hevin kulta-aikaa, soittajat olivat nuoria, kunnianhimoisia, täynnä uusia ideoita. Itse pidän 70-luvun progesta, koska proge taas oli silloin parasta. Progea pidettiin hienosteluna tosin silloin ja protestina sille syntyi sitten punk.

        Raptori oli hauska juttu silloin ysärin alussa, ainoa räppiyhtye, jota olen kuunnellut, se huumori oli jotain uutta silloin. Sanoitukset ovat rohkeita, jopa rivojakin, siihen ei oltu totuttu, paitsi ehkä Sliippareiden kohdalla, mutta Raptorin kundit pisti vielä astetta pahemmaksi.

        raptorin sanoitukset mulle nykyään aika sontaa mut ihan ok levyjä teki pari 90-luvun alussa. Esim kappale armeija on matalaotsainen sanoitus. En tiedä mitä niije piässä liikkunu kun ton kappaleen tekstin kirjoittivat =) , ei varmaan mitään liikkunu siellä ajatusta. Sen sijaan tuhansien sulojen maa -kappaleen teksti on nokkela, aikaansa edellä tietyllä tapaa. Mutta sitten on taas sellainen älyttömyys kuin SKAH (ime mun sitä) joka on sanoituksen osalta huono koska en näe järkeä kritisoida Esko ahoa koska hän kuitenki pelasti suomea lama-ajasta ja nosti suomen pois lamasta. Muuten tuo kappale on loistava sävellyksen osalta. Teksti ei kovin fiksu. Aho-viinanen-lipponen hallitus oli sentään reilu koska ne leikkasi kaikilta kun nykyhallitus persu-kokoomus leikkaavat vain rikkailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ekat levyt on parhaimpia, Maidenin viisi ekaa on mielestäni parhaimpia, kyllä saatan uusiakin biisejä välillä kuunnella, mutta lähinnä vanhempia, varsinkin Piece of Mind kolahtaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=4bio0AYC5t0&t=518s

        huomasin että olin antanut rymin musasivulla yhdelle iron maidenin progemetallipainotteiselle levylle 4/5 tähtee kun ensimmäisille 3 levylle olin antanut täydet 5/5. Jollekin myöhemmälle levylle olin antanu myös 5/5, mutta kasarin lopun levyille 1/5 ja toiselle kasarin lopun levylle 2/5 ja yhdelle ysärin levylle 3/5 , yhdelle ysärilevylle 4/5 ja yhdelle 2000 luvun levylle 1/5.


    • Anonyymi

      Beatlesia pidettiin aikoinaan satanistisena, kuten kaikkea nuorisomusiikkia on pidetty aina enemmän, tai vähemmän paheellisena.

      • Anonyymi

        on punk -musan sanottu uskovaispiireissä rappeuttavan nuorisoo ja nykyään esim gangstaräpppiä pijetään turmiollisena, että olikohan siitä ihan uutisissakin juttua????? Muistatko sie? Mä en iha 100% varma nyt. Muistaakseni 80-luvulla brittiläinen punk-yhtye sex pistols aiheutti kohua uskovaispiireissä eli ne piti sitä orkesterii ns pahan lähettiläänä.

        Muistan kun harrastin yleisurheilua niin mun treenikaveri(hän oli musiikkiopiston rehtori) puhui mulle usein siitä että mun ei saisi kuunnella CMX;n musaa koska kappaleiden melodiat on rajuja, viittasi erityisesti kolmikärki ja veljeskunta levyihin ja sanoi treenikaverini, että on kyllä muuten älykäs sanoittaja ja tekee hyviä uskonnollisia tekstejä joista treenikaveri , se musiikkiopiston rehtori myönsi tykkäävänsä, mut kun hänen mielestä ne esiintyy liian rajussa musamuodossa ja siis tämä treenikaveri oli kirkkouskovainen. Juice leskisen musasta hän sanoi näin "roskaa ja liian härskejä tekstejä ja jumalaakin on pilkannut joitakin kertoja hänen teksteissään". hän sano että ainoota oikeaa musaa on kirkkomusa, klassinen ja muu hengellinen musa sekä ooppera ja jazz.

        samaa asiaa on puhuttu pelimaailmasta että väkivaltapelit ei sovi kaikille. Sama musiikin kohalla että kaikille ei sovi rankka musiikki. Ihmiset kun on yksilöitä eli joillaki taipumus radikalisoitua jos pääkoppa näkee ja kokee koko ajan jotaki semmottii josta voi radikalisoitua. En usko että ihminen olisi lähtökohtaisesti syntyessään paha vaan pahuus tulee siitä jos joutuu alttiiksi pahoille jutuille ja vaikka jotkut joutuu esim kiusatuksi, niin ei tarkoita sitä automaattisesti heti että kaikista kiusatuista tulisi pahoja ihmisiä. Se riippuukin paljon yksilöstä. Ja toisilla paha olo purkautuu eri "kanavien" kautta kun toiset potkii mummoja kaduilla niin toinen kiusattu istuu luurit päässä kotona, puree peukaloa, ei tee töitä ja itkee pahaa oloa pois ja taas kolmas selviytyy siitä eli menee duuniin ja pysyy vahvana aina. Meitä kun on moneen junaan.

        väkivaltapelit ja rajumpi musa ei siis tietenkään ole lähtökohtaisesti pahuudesta kumpuavaa. Ei sitä voi verrata siihen ihmisten tekemään väkivaltaan. Suurin osa ihmisistä jotka kuuntelee rajua musaa tai pelaa väkivaltapelejä, ei tule radikaaleja ja pahoja ihmisiä heistä vaan suurin osa tasapainoisia.


      • Anonyymi

        tuota beatles-juttua en oo kuullukkaan et niit on pijetty satanistisena hmm mielenkiintoista. Kiitos postauksestasi.


      • Anonyymi

        Myös The Eagles yhtyettä pidettiin aikoinaan satanistisena. Yhdestä bändin levystä lähti koko taaksepäin soittamisen myytti liikkeelle.

        Joidenkin hörähtäneiden satanistisiin asioihin liittyvät mielipiteet tiettyä musiikkia ja bändejä kohtaa ovat melko huvittavaa lopulta. Jotkut bändit ovat sitten omaksuneet ja käyttäneet hyväkseen tuota asiaa omassa imagossaan ja levynkansissa. Nuoriso tietenkin tykkää ja innostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös The Eagles yhtyettä pidettiin aikoinaan satanistisena. Yhdestä bändin levystä lähti koko taaksepäin soittamisen myytti liikkeelle.

        Joidenkin hörähtäneiden satanistisiin asioihin liittyvät mielipiteet tiettyä musiikkia ja bändejä kohtaa ovat melko huvittavaa lopulta. Jotkut bändit ovat sitten omaksuneet ja käyttäneet hyväkseen tuota asiaa omassa imagossaan ja levynkansissa. Nuoriso tietenkin tykkää ja innostuu.

        totta ihme kumma kun ihmiset vetää johtpäätöksii populistisia ja outoja??? en ymmärrä. Ylempänä jos kiinnostaa mun kirjottama teksti jsosa otin esille mm väkivaltapelit ja mun muutakin kirjoitusta jossa kirjoitin eräälle siit että koin hänen viestin semmosena joka lokeroi turhaan että kun meitä on moneksi meitä ihmisiä eli myö en tykkää siitä jos lokeroidaan eli virheellisesti on muokattu käsitteitä siihen uskoon eli väärät psykologian populistiset kaavat jotka muokkaa ihmisten ajatuksia väärille raiteille jotka aiheuttaneet kurjuutta kuten sortoa ja sotia. Samat rakenteet yhä jyllää liikaa. Esim raamattu pitäs muokata siihen suuntaan että homot pitää hyväksyä. Ja musiikkimaailmassakin on kehittämisen tarvetta eli etenki klassisella puolella ja metallimusapuolella pitäs tasa-arvopointit ottaa paremmin esille. Esim 1950 luvulla syrjittiin naisia tosi paljon klassisen musan piireissä. Fanny mendelssohn oli lahjakas säveltäjä, joka teki teokset usein pianolle tai viululle. Joutui useiden miessäveltäjien varjoon. Naissäveltäjiä oli suhteessa miehiin tosi tosi vähän, koska väärät rakenteet aiheutti sen. Väitän sama ongelma metallimusasa että väärät rakenteet ohjaa miehiä kuunteleen heavymusaa enempi ja ohjaa miehiä heavymusan tekemiseen eli musan soittoon , muodostaan bändejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös The Eagles yhtyettä pidettiin aikoinaan satanistisena. Yhdestä bändin levystä lähti koko taaksepäin soittamisen myytti liikkeelle.

        Joidenkin hörähtäneiden satanistisiin asioihin liittyvät mielipiteet tiettyä musiikkia ja bändejä kohtaa ovat melko huvittavaa lopulta. Jotkut bändit ovat sitten omaksuneet ja käyttäneet hyväkseen tuota asiaa omassa imagossaan ja levynkansissa. Nuoriso tietenkin tykkää ja innostuu.

        suurin osa rajujen juttujen katsojista &kuuntelijoista on tasapainoisia, sillä erittäin pieni määrä on niit jotka radikalisoituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös The Eagles yhtyettä pidettiin aikoinaan satanistisena. Yhdestä bändin levystä lähti koko taaksepäin soittamisen myytti liikkeelle.

        Joidenkin hörähtäneiden satanistisiin asioihin liittyvät mielipiteet tiettyä musiikkia ja bändejä kohtaa ovat melko huvittavaa lopulta. Jotkut bändit ovat sitten omaksuneet ja käyttäneet hyväkseen tuota asiaa omassa imagossaan ja levynkansissa. Nuoriso tietenkin tykkää ja innostuu.

        sitten voijaanki keskustella syvemmin siitä että voiko raju juttu muokata ihmisen aivoja siihe suuntaan että riski radikaloitumiseen kasvaa. Mä oon pohtinuyt että kyllä voi ohjata. Mut suurin osaa se ei koske. Jos yksilö on esim ollut syrjitty , ns päähänpotkittu koko ikänsä, sitten se alkaa katsoa kauhuleffoja, pelaa väkivaltapelejä, kuuntelee rajua musaa, niin riski radikalisoitumeen kasvaa. ja on tästä kai tehty ihan tutkimuksiakin. Ei voi vetää suoraa johtopäätöstä että esim heavymusa on yhteyksis noihin ongelmiin kun ei se mene niin. Tiinä paljon ihmisiä nimittäin joil on henkisiä ongelma tai ihmisiä jotka tekee pahoja juttuja, eikä kaikki niistä kuuntele rajua musaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös The Eagles yhtyettä pidettiin aikoinaan satanistisena. Yhdestä bändin levystä lähti koko taaksepäin soittamisen myytti liikkeelle.

        Joidenkin hörähtäneiden satanistisiin asioihin liittyvät mielipiteet tiettyä musiikkia ja bändejä kohtaa ovat melko huvittavaa lopulta. Jotkut bändit ovat sitten omaksuneet ja käyttäneet hyväkseen tuota asiaa omassa imagossaan ja levynkansissa. Nuoriso tietenkin tykkää ja innostuu.

        yksi vääristä rakenteista on se, että miehet on opetettu siihen että mies ei saa itkeä = pahasti väärämielinen psykologian kaava! ei liity nyt musaan niinkään ja joo the eagles -yhtyeestä muistan ton jutskan! Joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on punk -musan sanottu uskovaispiireissä rappeuttavan nuorisoo ja nykyään esim gangstaräpppiä pijetään turmiollisena, että olikohan siitä ihan uutisissakin juttua????? Muistatko sie? Mä en iha 100% varma nyt. Muistaakseni 80-luvulla brittiläinen punk-yhtye sex pistols aiheutti kohua uskovaispiireissä eli ne piti sitä orkesterii ns pahan lähettiläänä.

        Muistan kun harrastin yleisurheilua niin mun treenikaveri(hän oli musiikkiopiston rehtori) puhui mulle usein siitä että mun ei saisi kuunnella CMX;n musaa koska kappaleiden melodiat on rajuja, viittasi erityisesti kolmikärki ja veljeskunta levyihin ja sanoi treenikaverini, että on kyllä muuten älykäs sanoittaja ja tekee hyviä uskonnollisia tekstejä joista treenikaveri , se musiikkiopiston rehtori myönsi tykkäävänsä, mut kun hänen mielestä ne esiintyy liian rajussa musamuodossa ja siis tämä treenikaveri oli kirkkouskovainen. Juice leskisen musasta hän sanoi näin "roskaa ja liian härskejä tekstejä ja jumalaakin on pilkannut joitakin kertoja hänen teksteissään". hän sano että ainoota oikeaa musaa on kirkkomusa, klassinen ja muu hengellinen musa sekä ooppera ja jazz.

        samaa asiaa on puhuttu pelimaailmasta että väkivaltapelit ei sovi kaikille. Sama musiikin kohalla että kaikille ei sovi rankka musiikki. Ihmiset kun on yksilöitä eli joillaki taipumus radikalisoitua jos pääkoppa näkee ja kokee koko ajan jotaki semmottii josta voi radikalisoitua. En usko että ihminen olisi lähtökohtaisesti syntyessään paha vaan pahuus tulee siitä jos joutuu alttiiksi pahoille jutuille ja vaikka jotkut joutuu esim kiusatuksi, niin ei tarkoita sitä automaattisesti heti että kaikista kiusatuista tulisi pahoja ihmisiä. Se riippuukin paljon yksilöstä. Ja toisilla paha olo purkautuu eri "kanavien" kautta kun toiset potkii mummoja kaduilla niin toinen kiusattu istuu luurit päässä kotona, puree peukaloa, ei tee töitä ja itkee pahaa oloa pois ja taas kolmas selviytyy siitä eli menee duuniin ja pysyy vahvana aina. Meitä kun on moneen junaan.

        väkivaltapelit ja rajumpi musa ei siis tietenkään ole lähtökohtaisesti pahuudesta kumpuavaa. Ei sitä voi verrata siihen ihmisten tekemään väkivaltaan. Suurin osa ihmisistä jotka kuuntelee rajua musaa tai pelaa väkivaltapelejä, ei tule radikaaleja ja pahoja ihmisiä heistä vaan suurin osa tasapainoisia.

        Jep, punk oli aikoinaan myös turmiollista, Suomeenkaan eivät päässeet siitä syystä konsertoimaan. Hyvää musaa myös lytättiin täällä, Kajava muistaakseni haukkui Slade yhtyeen niin pahasti, että yhtyettä ei huolittu Suomeen konsertoimaan. Haukkui myös muistaakseni Monty Pythonin huumorin niin, että sarjan esittäminen keskeytettiin Suomessa.

        Hellarit tekivät aikoinaan nauhan; Rockmusiikki on saatanasta. Tuo tallenne oli aikoinaan Youtubessa kuunneltavissa, mutta ei ole näköjään enää. Se on varsinainen huumoripläjäys, jonka mukaan mm. Richie Blackmore on ylimaallisen taitava kitaristi, että hänen on täytynyt saada taitonsa itseltään pimeyden ruhtinaalta, myös yhtye Electric Light Orchestra on paholaisen musiikkia, sun muuta tuubaa. Myös W.A,S,P yhtyeen nimi tulee We Are Satans People, KISS taas tulee sanoista Kids in Satans Service.

        Veltto Virtanen irvaili sitten hellareille, että ovat Hell und die-lahko,

        Kasarilla varoitettiin nuoria muusikoitakin pysymään erossa hevimusiikista, koska se oli paholaisesta. Netissä on klassisen musiikin säveltäjä, jolle oli sanottu näin ja hän nauraa nykyisin koko jutulle ja kehuu kasariheviä vuolaasti. Suosittelen katsomaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=N6Umsl_4vi0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on punk -musan sanottu uskovaispiireissä rappeuttavan nuorisoo ja nykyään esim gangstaräpppiä pijetään turmiollisena, että olikohan siitä ihan uutisissakin juttua????? Muistatko sie? Mä en iha 100% varma nyt. Muistaakseni 80-luvulla brittiläinen punk-yhtye sex pistols aiheutti kohua uskovaispiireissä eli ne piti sitä orkesterii ns pahan lähettiläänä.

        Muistan kun harrastin yleisurheilua niin mun treenikaveri(hän oli musiikkiopiston rehtori) puhui mulle usein siitä että mun ei saisi kuunnella CMX;n musaa koska kappaleiden melodiat on rajuja, viittasi erityisesti kolmikärki ja veljeskunta levyihin ja sanoi treenikaverini, että on kyllä muuten älykäs sanoittaja ja tekee hyviä uskonnollisia tekstejä joista treenikaveri , se musiikkiopiston rehtori myönsi tykkäävänsä, mut kun hänen mielestä ne esiintyy liian rajussa musamuodossa ja siis tämä treenikaveri oli kirkkouskovainen. Juice leskisen musasta hän sanoi näin "roskaa ja liian härskejä tekstejä ja jumalaakin on pilkannut joitakin kertoja hänen teksteissään". hän sano että ainoota oikeaa musaa on kirkkomusa, klassinen ja muu hengellinen musa sekä ooppera ja jazz.

        samaa asiaa on puhuttu pelimaailmasta että väkivaltapelit ei sovi kaikille. Sama musiikin kohalla että kaikille ei sovi rankka musiikki. Ihmiset kun on yksilöitä eli joillaki taipumus radikalisoitua jos pääkoppa näkee ja kokee koko ajan jotaki semmottii josta voi radikalisoitua. En usko että ihminen olisi lähtökohtaisesti syntyessään paha vaan pahuus tulee siitä jos joutuu alttiiksi pahoille jutuille ja vaikka jotkut joutuu esim kiusatuksi, niin ei tarkoita sitä automaattisesti heti että kaikista kiusatuista tulisi pahoja ihmisiä. Se riippuukin paljon yksilöstä. Ja toisilla paha olo purkautuu eri "kanavien" kautta kun toiset potkii mummoja kaduilla niin toinen kiusattu istuu luurit päässä kotona, puree peukaloa, ei tee töitä ja itkee pahaa oloa pois ja taas kolmas selviytyy siitä eli menee duuniin ja pysyy vahvana aina. Meitä kun on moneen junaan.

        väkivaltapelit ja rajumpi musa ei siis tietenkään ole lähtökohtaisesti pahuudesta kumpuavaa. Ei sitä voi verrata siihen ihmisten tekemään väkivaltaan. Suurin osa ihmisistä jotka kuuntelee rajua musaa tai pelaa väkivaltapelejä, ei tule radikaaleja ja pahoja ihmisiä heistä vaan suurin osa tasapainoisia.

        Pitäisikö puukot kieltää, koska ne ovat kahjon käsissä vaarallisia?

        Sama juttu kaikessa, peleissä, elokuvissa ja musiikissakin, epävakaat ihmiset voivat saada niistä kaikenlaisia reaktioita. Psykologinen juttu, jos katselee nyrkkeilyä televisiosta, niin onko silloin väkivaltainen psykopaatti, ei ole, se on ihan normaalia ihmisluonnolle, ei mitään väkivallan ihannoimista.

        Itse olen lapsesta saakka pelannut pelejä, katsellut elokuvia ja kuunnellut musiikkia, joissa on väkivaltaisia teemoja, kuten sotaa ja olen silti lähempänä pasifistia, kuin sotahullua. Lapsena olin kieltämättä sotahullu, mutta sekin oli ohimenevä vaihe, monet pojat olivat sotahulluja siihen aikaan, kodit olivat täynnä sotaleluja, koottavia sotakoneita ja muovisia sotilaita. Ruotsissa kiellettiin sotalelut 70-luvulla, olin sattumalta Ruotsissa juuri silloin, kun Ruotsin televisiossa uutisissa sanottiin, että sotalelut kielletään, Vuosi oli muistaakseni 1976. Vanhat eukot aina varoitteli, että lapsesta tulee sotahullu, kun se haluaa lelurynkkärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö puukot kieltää, koska ne ovat kahjon käsissä vaarallisia?

        Sama juttu kaikessa, peleissä, elokuvissa ja musiikissakin, epävakaat ihmiset voivat saada niistä kaikenlaisia reaktioita. Psykologinen juttu, jos katselee nyrkkeilyä televisiosta, niin onko silloin väkivaltainen psykopaatti, ei ole, se on ihan normaalia ihmisluonnolle, ei mitään väkivallan ihannoimista.

        Itse olen lapsesta saakka pelannut pelejä, katsellut elokuvia ja kuunnellut musiikkia, joissa on väkivaltaisia teemoja, kuten sotaa ja olen silti lähempänä pasifistia, kuin sotahullua. Lapsena olin kieltämättä sotahullu, mutta sekin oli ohimenevä vaihe, monet pojat olivat sotahulluja siihen aikaan, kodit olivat täynnä sotaleluja, koottavia sotakoneita ja muovisia sotilaita. Ruotsissa kiellettiin sotalelut 70-luvulla, olin sattumalta Ruotsissa juuri silloin, kun Ruotsin televisiossa uutisissa sanottiin, että sotalelut kielletään, Vuosi oli muistaakseni 1976. Vanhat eukot aina varoitteli, että lapsesta tulee sotahullu, kun se haluaa lelurynkkärin.

        viisasta tekstiä oon niin samaa mieltä kuin olla ja voi kanssas= oon sama postaaja jolle vastasit. Hyvin kiteytit asianlaidan! Joo kiitos rupattelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, punk oli aikoinaan myös turmiollista, Suomeenkaan eivät päässeet siitä syystä konsertoimaan. Hyvää musaa myös lytättiin täällä, Kajava muistaakseni haukkui Slade yhtyeen niin pahasti, että yhtyettä ei huolittu Suomeen konsertoimaan. Haukkui myös muistaakseni Monty Pythonin huumorin niin, että sarjan esittäminen keskeytettiin Suomessa.

        Hellarit tekivät aikoinaan nauhan; Rockmusiikki on saatanasta. Tuo tallenne oli aikoinaan Youtubessa kuunneltavissa, mutta ei ole näköjään enää. Se on varsinainen huumoripläjäys, jonka mukaan mm. Richie Blackmore on ylimaallisen taitava kitaristi, että hänen on täytynyt saada taitonsa itseltään pimeyden ruhtinaalta, myös yhtye Electric Light Orchestra on paholaisen musiikkia, sun muuta tuubaa. Myös W.A,S,P yhtyeen nimi tulee We Are Satans People, KISS taas tulee sanoista Kids in Satans Service.

        Veltto Virtanen irvaili sitten hellareille, että ovat Hell und die-lahko,

        Kasarilla varoitettiin nuoria muusikoitakin pysymään erossa hevimusiikista, koska se oli paholaisesta. Netissä on klassisen musiikin säveltäjä, jolle oli sanottu näin ja hän nauraa nykyisin koko jutulle ja kehuu kasariheviä vuolaasti. Suosittelen katsomaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=N6Umsl_4vi0

        nää on usein näitä uskovaisia konservatiiveja jotka aina ottaa jotkut jutut hampaisiinsa. Kokemusta on itsellänikin heistä. Eräs tuli sanoon netissä mulle näin "älä kuuntele kauko röyhkää koska kauko röyhkän musa on saatanallista musaa" ja joku sanoi näin "älä kuuntele pekka ruuskan musaa, koska pekka ruuska on paha tyyppi"
        mulla oli kieltämättä naurussa pitelemistä ja kaiken lisäksi vielä vastasin heille kun ei ois kannattanu vastatakaan. =)

        Kuuntelin noin kolome viikkoo sitten radio yle yksi kanavaa jossa vieraana oli jarkko martikainen niin tiedät sä mitä hän sanoi ? No mä kerron sulle eli hän sano että punkkarit ymmärrettiin (ehkä joidenkin osalta tahallisesti) väärin sillä heidät todettiin pahoiksi tyypeiksi eli ne jotka kulki hakaneulatakeissa niin heitä piti varoa. He saattoi näyttää vaarallisilta ja normaalisti ihmiset varovatkin tietynnäköisiä ihmisiä koska ihmisellä on suojeluvaisto kuitenkin, mutta jarkko martikaisen sanojen mukaan silloin aikoinan kun punkmusa tuli suomeen niin punkkarit oli lähinnä pasifisti-hippejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nää on usein näitä uskovaisia konservatiiveja jotka aina ottaa jotkut jutut hampaisiinsa. Kokemusta on itsellänikin heistä. Eräs tuli sanoon netissä mulle näin "älä kuuntele kauko röyhkää koska kauko röyhkän musa on saatanallista musaa" ja joku sanoi näin "älä kuuntele pekka ruuskan musaa, koska pekka ruuska on paha tyyppi"
        mulla oli kieltämättä naurussa pitelemistä ja kaiken lisäksi vielä vastasin heille kun ei ois kannattanu vastatakaan. =)

        Kuuntelin noin kolome viikkoo sitten radio yle yksi kanavaa jossa vieraana oli jarkko martikainen niin tiedät sä mitä hän sanoi ? No mä kerron sulle eli hän sano että punkkarit ymmärrettiin (ehkä joidenkin osalta tahallisesti) väärin sillä heidät todettiin pahoiksi tyypeiksi eli ne jotka kulki hakaneulatakeissa niin heitä piti varoa. He saattoi näyttää vaarallisilta ja normaalisti ihmiset varovatkin tietynnäköisiä ihmisiä koska ihmisellä on suojeluvaisto kuitenkin, mutta jarkko martikaisen sanojen mukaan silloin aikoinan kun punkmusa tuli suomeen niin punkkarit oli lähinnä pasifisti-hippejä.

        Olihan silloin aikoinaan kasarilla Venom, joka oli niin saatanan musiikkia, että uskovaisetkaan eivät uskaltaneet siitä mitään sanoa, sehän olisi ollut saatananpilkkaa, joka on pahempaa, kuin jumalanpilkka, koska saatana ei katso sitä hyvällä, eikä anna armoa....vitsivitsi...

        https://www.youtube.com/watch?v=ApZoGyUtDzI

        Meillä näky silloin kasarilla satelliittiikanavat ja katsottiin MTV:n ohjelmia, kuten, tuotakin ohjelmaa. Venomin jätkätkin oli tuollaisia pelleilijöitä, panivat ihan halvalla kaikkea. Kiss oli niille maalattuja homoja, polttivat Hammersmith Odeonin katon keikallaan ja saivat porttikiellon sinne, yleisön kannatti olla jossain parkkipaikalla kaukana lavalta, koska pyrotekniikka oli Venomilla sitä luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, punk oli aikoinaan myös turmiollista, Suomeenkaan eivät päässeet siitä syystä konsertoimaan. Hyvää musaa myös lytättiin täällä, Kajava muistaakseni haukkui Slade yhtyeen niin pahasti, että yhtyettä ei huolittu Suomeen konsertoimaan. Haukkui myös muistaakseni Monty Pythonin huumorin niin, että sarjan esittäminen keskeytettiin Suomessa.

        Hellarit tekivät aikoinaan nauhan; Rockmusiikki on saatanasta. Tuo tallenne oli aikoinaan Youtubessa kuunneltavissa, mutta ei ole näköjään enää. Se on varsinainen huumoripläjäys, jonka mukaan mm. Richie Blackmore on ylimaallisen taitava kitaristi, että hänen on täytynyt saada taitonsa itseltään pimeyden ruhtinaalta, myös yhtye Electric Light Orchestra on paholaisen musiikkia, sun muuta tuubaa. Myös W.A,S,P yhtyeen nimi tulee We Are Satans People, KISS taas tulee sanoista Kids in Satans Service.

        Veltto Virtanen irvaili sitten hellareille, että ovat Hell und die-lahko,

        Kasarilla varoitettiin nuoria muusikoitakin pysymään erossa hevimusiikista, koska se oli paholaisesta. Netissä on klassisen musiikin säveltäjä, jolle oli sanottu näin ja hän nauraa nykyisin koko jutulle ja kehuu kasariheviä vuolaasti. Suosittelen katsomaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=N6Umsl_4vi0

        ja kiitos linkistä = kyllä kiinnostaa (niin birusti!)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö puukot kieltää, koska ne ovat kahjon käsissä vaarallisia?

        Sama juttu kaikessa, peleissä, elokuvissa ja musiikissakin, epävakaat ihmiset voivat saada niistä kaikenlaisia reaktioita. Psykologinen juttu, jos katselee nyrkkeilyä televisiosta, niin onko silloin väkivaltainen psykopaatti, ei ole, se on ihan normaalia ihmisluonnolle, ei mitään väkivallan ihannoimista.

        Itse olen lapsesta saakka pelannut pelejä, katsellut elokuvia ja kuunnellut musiikkia, joissa on väkivaltaisia teemoja, kuten sotaa ja olen silti lähempänä pasifistia, kuin sotahullua. Lapsena olin kieltämättä sotahullu, mutta sekin oli ohimenevä vaihe, monet pojat olivat sotahulluja siihen aikaan, kodit olivat täynnä sotaleluja, koottavia sotakoneita ja muovisia sotilaita. Ruotsissa kiellettiin sotalelut 70-luvulla, olin sattumalta Ruotsissa juuri silloin, kun Ruotsin televisiossa uutisissa sanottiin, että sotalelut kielletään, Vuosi oli muistaakseni 1976. Vanhat eukot aina varoitteli, että lapsesta tulee sotahullu, kun se haluaa lelurynkkärin.

        niin nyrkkeily on normaalia koska se on urheilua, ei väkivaltaa.


    • Anonyymi

      Biisien sanoja ei pitäisi lähteä koskaan tulkitsemaan liian tarkasti. Iron Maiden on Judas Priestin kanssa yksi niitä harvoja NWOBHM -yhtyeitä, jotka ovat vielä olemassa. Kummatkin tullut nähtyä livenä pariin kertaan, ja todella upeita keikkoja. Maiden hakee sanoitukset pitkälti mystiikasta, historiasta jne. Judas Priestin laulajaa Rob Halfordia on aikanaan syytetty siitä, että hän olisi piilottanut johonkin biisiin viesti mikä yllyttää itsemurhaan. Tämä huhu sai alkunsa, kun kaksi nuorta tekivät itsemurhan, ja olivat kuunnelleet Judas Priestia kyseisenä iltana. Niin kuin voi arvata, mitään piilotettua viestiä ei ollut, ja oikeusjuttu kaatui. Syynä itsariin oli se, että molemmat olivat vetäneet huumeita ja harhoissaan tappoivat itsensä.

      • Anonyymi

        niinpä on suoraan sanottuna törkeää tuollainen että iron maidenii tosta syytetty! Mä muistan ton tapauksen. Huhhuh on joillaki otsaa!


      • Anonyymi

        mut on niitä tekstei vaan mukava miettiä. voi löytää teksteistä eri tasoja, eri tulkintoja kun älykkäät sanoittajat osaa tehdä yleensä monitulkintaisia sanoja kun niist voi löytää esim filosofiaa, psykologiaa, mytologiaa, politiikkaa ja vaikka ihan mitä kuten esim rakkaustarina johon sisältyy joku poliittinen kuvio, mut en muista että onko iron maidenilla nyt semmosta biisiä kun pääosin mytologiaa ja historiaa kai ne kertoneet biiseissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut on niitä tekstei vaan mukava miettiä. voi löytää teksteistä eri tasoja, eri tulkintoja kun älykkäät sanoittajat osaa tehdä yleensä monitulkintaisia sanoja kun niist voi löytää esim filosofiaa, psykologiaa, mytologiaa, politiikkaa ja vaikka ihan mitä kuten esim rakkaustarina johon sisältyy joku poliittinen kuvio, mut en muista että onko iron maidenilla nyt semmosta biisiä kun pääosin mytologiaa ja historiaa kai ne kertoneet biiseissään.

        Kaikkein vahvinten historiasta biisien aiheet hakeva yhtye on ruotsalainen Sabaton. Itse löysin yhtyeen musiikin sattumalta useita vuosia sitten, ja voin tunnustautua faniksi Kerran nähnyt yhtyeen livenä, eikä todellakaan tarvinnu pettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein vahvinten historiasta biisien aiheet hakeva yhtye on ruotsalainen Sabaton. Itse löysin yhtyeen musiikin sattumalta useita vuosia sitten, ja voin tunnustautua faniksi Kerran nähnyt yhtyeen livenä, eikä todellakaan tarvinnu pettyä.

        ruotsalaisen metallin kun otit esille niin ootko kuullut candlemass-yhtyeestä? Candlemassin paras biisi on ehkä samariathan josta suomimetallibändi timo rautiainen &trio niskalaukaus teki oman version .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ruotsalaisen metallin kun otit esille niin ootko kuullut candlemass-yhtyeestä? Candlemassin paras biisi on ehkä samariathan josta suomimetallibändi timo rautiainen &trio niskalaukaus teki oman version .

        Ei kyseinen yhtye itselle sano mitään. Niskalaukausta tuli joskus kuunneltua paljonkin, mutta nyt ei avaudu ollenkaan, että millä nimellä Niskalaukaus olisi tämän biisin tehnyt.


      • Anonyymi

        No joo, nyt kun aloin miettiä enemmän, niin tiesin mistä biisistä on kyse. Tosin tuo biisi ei koskaan kuulunut omiin suosikkeihini, niin siksi tuntui niin vieraalta.


    • Anonyymi

      On.

      • Anonyymi

        kiitos mielipitteestä mut perustele edes. mualimaan mahtuu palijo mielipitteitä että kyl niitä voi laukoo niit mielipitteitä. En mä ainakaan pahaksu jos joku on kanssani eri mieltä. =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos mielipitteestä mut perustele edes. mualimaan mahtuu palijo mielipitteitä että kyl niitä voi laukoo niit mielipitteitä. En mä ainakaan pahaksu jos joku on kanssani eri mieltä. =)

        Jos uskovilta kysytään, niin eihän täällä muuta olekaan, kuin satanismia, tai oikeammin saatanallisuutta, kaikki on, elokuvat, musiikki, pelit, ihan kaikki.

        Eivät saa omistaa edes televisiota, ovat täysin pihalla siitä, mitä maailmalla tapahtuu.

        On se sellasta touhua...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe