Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minä lopetan

Anonyymi-ap

Älypuhelimen käytön ja siirryn käyttämään ikivanhaa kapulaa. Rahaliikenteen siirrän S-pankkiin. Siellä on ihminen paikalla kun vain varaa ajan.
Kaikki huijarit ja koijarit ovat asettautuneet diki laitteiden ohjelmiin. Koko ajan on uhka päällä milloin tilit ovat tyhjät tai muuta hirveää tapahtuu.
Rosvojen eduksi meni koko dikitalisaatio. Oliko se tarkoituskin?
Vanhana ihmisenä en enää pärjää tämän kanssa kun pelotellaan ja uhkaillaan koko ajan mitä kaikkea kamalaa voi sattua.

217

4229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suoraselkäinen lopettaisi myös tietokoneen ja koko internetin käytön. Oletko suoraselkäinen?

      • Anonyymi

        Tietokonetta minulla ei ole ja nyt lähtee älypuhelinkin.
        Eikö koko maailman viisaat osaa korjata ongelmaa mikä tuli näiden laitteiden mukana.
        Lankapuhelimen aikaan ainoastaan keskudneiti saattoi kuunnella puhelua ja levittää sitten juoruja. Nyt kaikki asiani ja ajatukseni on koko maailman käytössä.
        Esim. jos uhkaisin täällä ampua jonkun politikon niin kauanko luulette että menisi siihen kun poliisit olisivat oven takana. Vaikka viesti poistettaisiin Moden toimesta heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietokonetta minulla ei ole ja nyt lähtee älypuhelinkin.
        Eikö koko maailman viisaat osaa korjata ongelmaa mikä tuli näiden laitteiden mukana.
        Lankapuhelimen aikaan ainoastaan keskudneiti saattoi kuunnella puhelua ja levittää sitten juoruja. Nyt kaikki asiani ja ajatukseni on koko maailman käytössä.
        Esim. jos uhkaisin täällä ampua jonkun politikon niin kauanko luulette että menisi siihen kun poliisit olisivat oven takana. Vaikka viesti poistettaisiin Moden toimesta heti.

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietokonetta minulla ei ole ja nyt lähtee älypuhelinkin.
        Eikö koko maailman viisaat osaa korjata ongelmaa mikä tuli näiden laitteiden mukana.
        Lankapuhelimen aikaan ainoastaan keskudneiti saattoi kuunnella puhelua ja levittää sitten juoruja. Nyt kaikki asiani ja ajatukseni on koko maailman käytössä.
        Esim. jos uhkaisin täällä ampua jonkun politikon niin kauanko luulette että menisi siihen kun poliisit olisivat oven takana. Vaikka viesti poistettaisiin Moden toimesta heti.

        Pitäisikö sinun siis saada uhkailla poliitokkoja ampumisella ilman että siihen kukaan reagoisi mitenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö sinun siis saada uhkailla poliitokkoja ampumisella ilman että siihen kukaan reagoisi mitenkään?

        Ei tietenkään. Mutta laitoin tämän esimerkkinä siitä kuinka yksityistä on käyttää älypuhelinta.
        Kaikki tieto on koko maailman saatavilla.
        Koko ajan joku koneisto etsii "reikiä" jolla murtaa tietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        Lähetin juuri pari textaria naapurin mummon lankaluuriin.😁😂


      • Anonyymi

        Mulla kumikenkä vuotaa, mitenkä tämän nyt ratkaisisin?


      • Anonyymi

        Eli siis internetin selaaminen muilla laitteilla kuin kosketusnäyttö puhelimella on sinun mielestäsi kiellettyä? Mitä se oikeastaan sinulle kuuluu, että millä laitteella itsekukanenkin täällä internettiä selaa? Elä ja anna muiden elää. Yksilötason vapaus ei ole vain sinun ihmisoikeus vaan se kuuluu kaikille niin pitkänaikaa kuin ihminen ei omilla toimillaan vahingoita toisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin juuri pari textaria naapurin mummon lankaluuriin.😁😂

        Osassa lankapuhelimia on itseasiassa tätä nykyään tekstiviestin vastaanotto mahdollisuus ja tekstiviestin vastaanotto. Joten jos tämä oli olevinaan jokunlainen provo niin ei ollut kauhean onnistunut sellainen. -.-"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin juuri pari textaria naapurin mummon lankaluuriin.😁😂

        Ja minä maksoin lankapuhelimella pari laskua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietokonetta minulla ei ole ja nyt lähtee älypuhelinkin.
        Eikö koko maailman viisaat osaa korjata ongelmaa mikä tuli näiden laitteiden mukana.
        Lankapuhelimen aikaan ainoastaan keskudneiti saattoi kuunnella puhelua ja levittää sitten juoruja. Nyt kaikki asiani ja ajatukseni on koko maailman käytössä.
        Esim. jos uhkaisin täällä ampua jonkun politikon niin kauanko luulette että menisi siihen kun poliisit olisivat oven takana. Vaikka viesti poistettaisiin Moden toimesta heti.

        Olen säilyttänyt lankapuhelimen kännykän rinnalla. En ole katunut. Lankapuhelin toimii aina, siitä ei koskaan lopu akku, eikä sen kautta tule viruksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        En vaan savumerkeillä viestittelen erämaakämpältäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kumikenkä vuotaa, mitenkä tämän nyt ratkaisisin?

        ...itsekullakin on omat ongelmansa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kumikenkä vuotaa, mitenkä tämän nyt ratkaisisin?

        Hmm..Hanki uusi tuote taikka katso onko korjausvälineitä saatavilla.


      • Anonyymi

        Ai sä oot säälittävä Trolli voi voi kannattaa vaihtaa vielä elämän suuntaan kun on mahdollista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        Anteeksi mä vähän trollaan vaan mulla on vähän päässä vikaa ja vedän huumeita ja on kokoomuksessa Joo anteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        Mullahan on vaan lanka puhelin pyörivällä valintalevyllä
        S pamkis oon ollut jo 30 vuotta ja olen vielä elossa

        Sani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kumikenkä vuotaa, mitenkä tämän nyt ratkaisisin?

        Polkupöyrä paikka jollei pohjat halki

        Asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietokonetta minulla ei ole ja nyt lähtee älypuhelinkin.
        Eikö koko maailman viisaat osaa korjata ongelmaa mikä tuli näiden laitteiden mukana.
        Lankapuhelimen aikaan ainoastaan keskudneiti saattoi kuunnella puhelua ja levittää sitten juoruja. Nyt kaikki asiani ja ajatukseni on koko maailman käytössä.
        Esim. jos uhkaisin täällä ampua jonkun politikon niin kauanko luulette että menisi siihen kun poliisit olisivat oven takana. Vaikka viesti poistettaisiin Moden toimesta heti.

        Olet selvästi autismin kirjoilla.


      • Anonyymi

        Muslimiongelma ratkeaisi sillä, että kaikki vaan karkotettaan.
        Ei noista muslimeista ole muuta kuin haittaa .
        Eivät ole luotettavia, ovat huonokäytöksisiä ja haukkuvat meitä vääräuskoisiksi, ihailevat naisten hyväksikäyttöä ja alistamista.
        Lasten sukuelimetkin siivotaan, kouluja ei saa käydä ja lukeminen on pahuutta, koraaniakaan ei saa lukea, koska se levittää brobakandaa ja vääräuskoisuutta.


      • Anonyymi

        Putin esittelee gay kavereitaan. Käykää katsomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        Joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selvästi autismin kirjoilla.

        Aikamoisena loukkauksena otan tuon sillä minä (en siis AP) olen autismin kirjolla enkä todellakaan ole mitenkään vainoharhainen eikä minulla ole fantasioita vahingoittaa ketään.
        Minulla ei ole myöskään älyssä mitään vikaa.

        Vaikka ap kyllä saattaa olla kirjoilla en tiedä, mutta todennäköisesti on vaan Provo tai sitten muita MT ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin juuri pari textaria naapurin mummon lankaluuriin.😁😂

        No pittee sitte käyä kahtoo kuapista, että oiskohan viestiä tullunna miul. Kaip sie oot laittanna mulle mukavoo luettavvoo sinne.?
        Näin talavella ois mukavoo ku joku aina kivvoi huastelis.😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen säilyttänyt lankapuhelimen kännykän rinnalla. En ole katunut. Lankapuhelin toimii aina, siitä ei koskaan lopu akku, eikä sen kautta tule viruksia.

        Perinteinen pyöritettävä numerovalinta on turvallisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullahan on vaan lanka puhelin pyörivällä valintalevyllä
        S pamkis oon ollut jo 30 vuotta ja olen vielä elossa

        Sani

        S-pankki on hyvä. Kaikki puhelimet ja tietokoneet olen hävittänyt ajat sitten ja kirjekyyhkynen hoitaa hommat. Postikaan ei nykyään kulje, kuin joskus, jos jakajan pyörän kumissa on ilmaa, joten laskuja tulee hyvin harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kumikenkä vuotaa, mitenkä tämän nyt ratkaisisin?

        Anna tyhmän akkas panna saapasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        Suomi24 pitäisi tehdä sellainen palvelu, että viestit voisi sanella puhelimella ja viestit julkaistaan seuraavana päivänä joka postilaatikkoon ilmestyvässä Suomi24 Sanomissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen säilyttänyt lankapuhelimen kännykän rinnalla. En ole katunut. Lankapuhelin toimii aina, siitä ei koskaan lopu akku, eikä sen kautta tule viruksia.

        Todella hyvä päätös ollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis internetin selaaminen muilla laitteilla kuin kosketusnäyttö puhelimella on sinun mielestäsi kiellettyä? Mitä se oikeastaan sinulle kuuluu, että millä laitteella itsekukanenkin täällä internettiä selaa? Elä ja anna muiden elää. Yksilötason vapaus ei ole vain sinun ihmisoikeus vaan se kuuluu kaikille niin pitkänaikaa kuin ihminen ei omilla toimillaan vahingoita toisia ihmisiä.

        " Mitä se oikeastaan sinulle kuuluu, että millä laitteella itsekukanenkin täällä internettiä selaa?"

        Siina vaiheessa kuuluu kun tekevät virheitä ja valittavat rahasta.

        Syö moni nuori luontaistuotteitakin, pillereitä, vaikka 2500 kalorin ruoasta saa aivan kaiken.
        siinä vaan munuaiset ja maksa kärsii, eikä kestä lääkkeitä vanhana.
        Kuinka edellinen sukupolvi lainkaan eli kun ei ollu terveyskauppoja.

        Niitä luontaistuotteita voi tarvita , voi
        vasta kun on 1200 karorin päiväsyönnillä kuten minäkin kymmenkunta vuotta.
        Liikun vain sängyn keittiön ja wc välillä. Pari kertaa viikossa lastenlasteni luona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mitä se oikeastaan sinulle kuuluu, että millä laitteella itsekukanenkin täällä internettiä selaa?"

        Siina vaiheessa kuuluu kun tekevät virheitä ja valittavat rahasta.

        Syö moni nuori luontaistuotteitakin, pillereitä, vaikka 2500 kalorin ruoasta saa aivan kaiken.
        siinä vaan munuaiset ja maksa kärsii, eikä kestä lääkkeitä vanhana.
        Kuinka edellinen sukupolvi lainkaan eli kun ei ollu terveyskauppoja.

        Niitä luontaistuotteita voi tarvita , voi
        vasta kun on 1200 karorin päiväsyönnillä kuten minäkin kymmenkunta vuotta.
        Liikun vain sängyn keittiön ja wc välillä. Pari kertaa viikossa lastenlasteni luona.

        Eli siis internetin selaaminen muilla laitteilla kuin kosketusnäyttö puhelimella on sinun mielestäsi kiellettyä? Mitä se oikeastaan sinulle kuuluu, että millä laitteella itsekukanenkin täällä internettiä selaa?

        Elä ja anna muiden elää.

        Yksilötason vapaus ei ole vain sinun ihmisoikeus vaan se kuuluu kaikille niin pitkänaikaa kuin ihminen ei omilla toimillaan vahingoita toisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        Eikö tuo ole sama millä toiset soittelee tai kirjoittelee.Itsellä vanha pelkkä puhelin ja aika hyvä pöytäkone jolla makselen maksut ja selailen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö sinun siis saada uhkailla poliitokkoja ampumisella ilman että siihen kukaan reagoisi mitenkään?

        OOKSÄ OIKEESTI NOIN TYHMÄ ETTET YMMÄRRÄ MITÄ TOI VANHA IHMINEN SELITTÄÄ, VAI OOTSÄ VAAN NIIN ILKEE ETTÄ KIUSAAT TAHHALLASI VANHAA IHMISTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankapuhelimellako tänne kirjoittelet?

        Kyllä. Lqnkqpuhelimellq vvoi hävettää viestiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen säilyttänyt lankapuhelimen kännykän rinnalla. En ole katunut. Lankapuhelin toimii aina, siitä ei koskaan lopu akku, eikä sen kautta tule viruksia.

        Eikä sen kautta voi menettää koko elämäänsä.

        Älyluurin kun hukkat siinä menee sitten koko elämä saman tien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna tyhmän akkas panna saapasta.

        Ette ole ehkä oppineet lukemaan 4- v. Eipä silti kyllä kansa " ymmärtää" . Tieteen mukaan ihmisen geenit ovat 99% samat kuin apinalla. 1% erona. Ihminen on 99% kädellisten lahkoon kuuluva eläin. Vain 1% on ihmisyyttä. Jossain teoksessa pohdittiin milloin ihmisyyden taso geeneissä yltäisi 50%. Ja apinageeniä olisi vain fifti fifti.


    • Anonyymi

      Hyvä vaihtoehto nykypäivänä.

      • Anonyymi

        Minäkin kirjoittelen tänne ihan pelkällä mustekynällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kirjoittelen tänne ihan pelkällä mustekynällä.

        Ilku vaan! Tottakai käytän nyt älypuhelinta. Olenko väittänyt muuta. Mutta luovun siitä kun vain löydän jostain Nokialaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kirjoittelen tänne ihan pelkällä mustekynällä.

        Onk se Ballograf vai Parker?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onk se Ballograf vai Parker?

        Kuivamustekynä on vielä eri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivamustekynä on vielä eri.

        Minulla oli keskikouluaikana Pelikan-niminen patruunatäytteinen mustekynä...sillä oli hyvä kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli keskikouluaikana Pelikan-niminen patruunatäytteinen mustekynä...sillä oli hyvä kirjoittaa.

        Joo, saattoi ollakin. Mutta kun nykykoululaiset eivät osaa enää kirjoittaa ja lukeminenkin on monella hakusessa.

        Pisa-tutkimukset ovat hälyttäviä. Miksi piti Opetusministeriön mennä rikkomaan toimiva järjestelmä? Siitä katastrofaalisesta mokasta kärsii nyt koko Suomen koululaitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, saattoi ollakin. Mutta kun nykykoululaiset eivät osaa enää kirjoittaa ja lukeminenkin on monella hakusessa.

        Pisa-tutkimukset ovat hälyttäviä. Miksi piti Opetusministeriön mennä rikkomaan toimiva järjestelmä? Siitä katastrofaalisesta mokasta kärsii nyt koko Suomen koululaitos.

        ...päästettiin ne takkinsa vihreän vuorin esiinkääntäneet kommunistiämmät soluttautumaan hallintoon , Pirkkalan opetuskokeilun seuraukset näkyvät koko maassa . holtittoman matujen haalimisen seuraukset näkyvät joka kylällä , nyt on joka kaupan eteinen täynnä mustapäisiä pikkumuslimeja ja kaapumuoreja , öljytukkaiset äijät päivystävät kaikissa huvipaikoissa ja suomalaistenkin jälkikasvu on ottanut mallia näistä " milanjaffoista" ..
        Maa velkaantuu vauhdilla kaiken kannattavan tultua kaupitelluksi ulkomaalaisille sijoittajille mutta vasemmistomme vain lakkoilee koska holtitonta menoa ja antaa mennä-meininkiä jarrutellaan ... vaan tulee se vielä pää vetävän käteen , uskokaa pois ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...päästettiin ne takkinsa vihreän vuorin esiinkääntäneet kommunistiämmät soluttautumaan hallintoon , Pirkkalan opetuskokeilun seuraukset näkyvät koko maassa . holtittoman matujen haalimisen seuraukset näkyvät joka kylällä , nyt on joka kaupan eteinen täynnä mustapäisiä pikkumuslimeja ja kaapumuoreja , öljytukkaiset äijät päivystävät kaikissa huvipaikoissa ja suomalaistenkin jälkikasvu on ottanut mallia näistä " milanjaffoista" ..
        Maa velkaantuu vauhdilla kaiken kannattavan tultua kaupitelluksi ulkomaalaisille sijoittajille mutta vasemmistomme vain lakkoilee koska holtitonta menoa ja antaa mennä-meininkiä jarrutellaan ... vaan tulee se vielä pää vetävän käteen , uskokaa pois ..

        Täällä meillä, Oulun Kaakkurissa eivät muslimit häiritse, meillä lestanuoret toveittain pyrkivät Citymarketin käytäville häiriköimään! Terveisiä vaan teille varkaiden vanhemmat. Muuten, milloin mustalaisten harjoittama rasismi otetaan esille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä meillä, Oulun Kaakkurissa eivät muslimit häiritse, meillä lestanuoret toveittain pyrkivät Citymarketin käytäville häiriköimään! Terveisiä vaan teille varkaiden vanhemmat. Muuten, milloin mustalaisten harjoittama rasismi otetaan esille?

        Teepä kierros Kastellissa ja Linnanmaalla niin rikastut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kirjoittelen tänne ihan pelkällä mustekynällä.

        Ei tuo jäljestä päätellen ole kuin kosmoskynä, siis samanlainen kuin Putinilla, kun istuu pitkän pöydän päässä ja tutkii tsaarinajan vanhaa maailmankarttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, saattoi ollakin. Mutta kun nykykoululaiset eivät osaa enää kirjoittaa ja lukeminenkin on monella hakusessa.

        Pisa-tutkimukset ovat hälyttäviä. Miksi piti Opetusministeriön mennä rikkomaan toimiva järjestelmä? Siitä katastrofaalisesta mokasta kärsii nyt koko Suomen koululaitos.

        LI älykääpiö noita muutteli kaljoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teepä kierros Kastellissa ja Linnanmaalla niin rikastut.

        Käytiin Valkeassa, joka oli täynnä noita kultamunia, ei missään istumapaikkaa vanhoille ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli keskikouluaikana Pelikan-niminen patruunatäytteinen mustekynä...sillä oli hyvä kirjoittaa.

        Ja minulla vanha sulkakynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...päästettiin ne takkinsa vihreän vuorin esiinkääntäneet kommunistiämmät soluttautumaan hallintoon , Pirkkalan opetuskokeilun seuraukset näkyvät koko maassa . holtittoman matujen haalimisen seuraukset näkyvät joka kylällä , nyt on joka kaupan eteinen täynnä mustapäisiä pikkumuslimeja ja kaapumuoreja , öljytukkaiset äijät päivystävät kaikissa huvipaikoissa ja suomalaistenkin jälkikasvu on ottanut mallia näistä " milanjaffoista" ..
        Maa velkaantuu vauhdilla kaiken kannattavan tultua kaupitelluksi ulkomaalaisille sijoittajille mutta vasemmistomme vain lakkoilee koska holtitonta menoa ja antaa mennä-meininkiä jarrutellaan ... vaan tulee se vielä pää vetävän käteen , uskokaa pois ..

        Kohta muut määrää miten säästetään ja mistä ja siinä ei lakot auta.


    • Anonyymi

      Jotkut veijarit tunkeutuivat tässä hiljattain juuri S-pankin tileille. Eivät ne pankit juuri toisistaan eroa toimintatavoiltaan, rahalaitoksia ovat kaikki, mutta s-pankilla on paljon enemmän "konttoreita" kuin näillä muilla.
      Vaihdoin itse SP:ltä OKO:on.

      • Anonyymi

        Vähän pienemmissä kaupungeissa s-pankit lopettaa ja siirtyy isompiin kaupunkeihin, pikkukuntiin eivät ole edes vaivautuneet. Se siitä. Joskus oli mielessä, että siirtyisin s-pankkiin. Onneksi en, se lähti lähimmältä paikkakunnalta, en tiedä mihin, eikä enää kiinnosta.
        Kaikki pankit on samaa paskaa. Muistan, kun s-pankki kehui ilmaisilla palveluilla, mutta kun sai tarpeeksi sakkia itelleen, jo alkoi "palvelu"maksuja tulemaan.


      • Anonyymi

        Kepumafian Osuuskauppojen toiminnot eivät selväjärkisille sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepumafian Osuuskauppojen toiminnot eivät selväjärkisille sovi.

        Miksi sitten jumitat sinne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepumafian Osuuskauppojen toiminnot eivät selväjärkisille sovi.

        Kepu ryösti OP pankin asiakkaat konklaavin avulla.

        Potin jakoivat johdon sisäpiiriläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepumafian Osuuskauppojen toiminnot eivät selväjärkisille sovi.

        OP vasikoi kaiken fiskaaleille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän pienemmissä kaupungeissa s-pankit lopettaa ja siirtyy isompiin kaupunkeihin, pikkukuntiin eivät ole edes vaivautuneet. Se siitä. Joskus oli mielessä, että siirtyisin s-pankkiin. Onneksi en, se lähti lähimmältä paikkakunnalta, en tiedä mihin, eikä enää kiinnosta.
        Kaikki pankit on samaa paskaa. Muistan, kun s-pankki kehui ilmaisilla palveluilla, mutta kun sai tarpeeksi sakkia itelleen, jo alkoi "palvelu"maksuja tulemaan.

        Mitä ihmeen palvelumaksuja S-pankissa on? Peruspalvelut saa sieltä ASIAKASOMISTAJA ilmaiseksi, eli tilin, pankkikortin ja verkkopankkitunnukset sekä maksaa laskunsa ilmaiseksi, siis siten ettei pankki veloita itselleen jotain kun maksaa laskun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän pienemmissä kaupungeissa s-pankit lopettaa ja siirtyy isompiin kaupunkeihin, pikkukuntiin eivät ole edes vaivautuneet. Se siitä. Joskus oli mielessä, että siirtyisin s-pankkiin. Onneksi en, se lähti lähimmältä paikkakunnalta, en tiedä mihin, eikä enää kiinnosta.
        Kaikki pankit on samaa paskaa. Muistan, kun s-pankki kehui ilmaisilla palveluilla, mutta kun sai tarpeeksi sakkia itelleen, jo alkoi "palvelu"maksuja tulemaan.

        Olen S-pankin asiakas eikä mitään palvelumaksuja ole koskaan mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen palvelumaksuja S-pankissa on? Peruspalvelut saa sieltä ASIAKASOMISTAJA ilmaiseksi, eli tilin, pankkikortin ja verkkopankkitunnukset sekä maksaa laskunsa ilmaiseksi, siis siten ettei pankki veloita itselleen jotain kun maksaa laskun.

        Kuitenkin tuo PANTTIMAKSU eli jäsenosuusmaksu on kuitattava ennenkuin saa ilmaispalveluja...


    • Anonyymi

      S-pankki on s-kaupan kassa. Pidä siinä sitten pankkisalaisuudesta kiinni.

      Kyllä älypuhelimen mobiilipankksovellusi on turvallisempi, koska pankkiasiat voi hoitaa kotioloissa.

      • Anonyymi

        Kyllä juuri näin se on. Mitään turvallisuusuhkia ei verkkoelämään liity.


    • Anonyymi

      Vakoilulaitehan se älypuhelin myös on.

      • Anonyymi

        Totta.
        Jokainen klikkaus päätyy johonkin talteen.


    • Anonyymi

      Rahat vaan sukanvarteen tai patjan sisään niin kukaan ei pysty niitä vakoilemaan.

      • Anonyymi

        Uusissa seteleissä on vakoilusirut. Kolikot ovat aiinoa turvallinen maksuväline.


      • Anonyymi

        Kusi polttaa pilalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kusi polttaa pilalle

        No eihän niitä kalsareihin sentään jemnata.


    • Anonyymi

      Olen OMASp :n asiakas - sillä on kivijalkakonttori Ilmajoella.

    • Anonyymi

      raahattava puhe-elin, Mobira 450 tai oikein sellainen missä sormerlla pyöritetään numeroita ja pitkä johto, noin 5523 kilometriä pitkä johto tulee perässä.
      - Pulse Dial.

      • Anonyymi

        450 on minulle liian moderni. Käsivälitteinen ARP-yhteys sopii kuin nenä silmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        450 on minulle liian moderni. Käsivälitteinen ARP-yhteys sopii kuin nenä silmään.

        Loppuaikoina ARP oli myös automaattivälitteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuaikoina ARP oli myös automaattivälitteinen.

        Joo sanoit sen joskus aiemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        450 on minulle liian moderni. Käsivälitteinen ARP-yhteys sopii kuin nenä silmään.

        Minä käytän savumerkkejä ja maksan oravan nahoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän savumerkkejä ja maksan oravan nahoilla

        Oravannahkojen käyttö lopetettiin kun pajatsot menivät toistuvasti tukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän savumerkkejä ja maksan oravan nahoilla

        Hmm.Ja minä taas alan käyttämään pullopostia heti kun vedet sulavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        450 on minulle liian moderni. Käsivälitteinen ARP-yhteys sopii kuin nenä silmään.

        Taidat olla niitä oululaisia jotka urkkivat yrityssalaisuuksia ARP-puheluita kuuntelemalla, ja touhu jatkui NMT900-een asti. Että mua hävettää näiden Suomen tolppa-apinoiden touhut. Ja aina vaan pahenee! Nyt kuitenkin ministeriö on herätetty vuosikymmenien unestaan. Toivotaan parasta. Jospa sinne saataisiin ensimmäinen täyspäinen palkatuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla niitä oululaisia jotka urkkivat yrityssalaisuuksia ARP-puheluita kuuntelemalla, ja touhu jatkui NMT900-een asti. Että mua hävettää näiden Suomen tolppa-apinoiden touhut. Ja aina vaan pahenee! Nyt kuitenkin ministeriö on herätetty vuosikymmenien unestaan. Toivotaan parasta. Jospa sinne saataisiin ensimmäinen täyspäinen palkatuksi.

        LA puhelin on Itä-Suomessa turvallinen, kun koodaa viestit ruotsiksi, jota kukaan ei siellä ymmärrä.


    • Anonyymi

      Savumerkkejä olen käytänyt vuosikymmeniä viestittelyyn.

      • Anonyymi

        Kovin on jossakin aikaisin peruskoulujen talvilomat.


      • Anonyymi

        Aionpa laittaa ostoilmoituksen sakujen ENIGMA-härvelistä...ei saada mun jutttuja selville, koska Alan Turingiakaan ei enää ole..


    • Anonyymi

      Älypuhelin ja ilmaiset sovellukset. Ilmaisia lounaita ei ole. Miten maksat älypuhelimen käytöstä.

      • Anonyymi

        Hankintahinnan jälkeen on maksettava vielä liittymästä ja sähköstä.


      • Anonyymi

        Omilla tiedoillasi.


    • Anonyymi

      osta uusi kiinankopio 10e. nokian akutkin sopii niihin

    • Anonyymi

      Minuakin inhottavaa kun ihmisläheinen palvelu katoaa.

      • Anonyymi

        Inhottaa


    • Anonyymi

      palvelu perustuu itse palveluun tise petos, jossa palvellaan järjestelmää jossa tuottaja säästää menoissa,,

    • En lainkaan ihmettele aloittajan turhautumista. Pankkiasioiden hoitamisesta voin todeta, että nuorena kävin pankissa kerran tai kahdesti. Yleensä asiointiin meni muutama minuutti. Joskus joutui toki hetken jonottamaan. Internetin piti olla tiedon valtatie, mutta ulkoistimme tietämisen Googlelle ja ymmärtämisen tekoälylle. Seksinkin siirsimme nettiin. Puhelimet vinkuvat joutavia viestejään tauotta. Ja koko ajan joku kehityspaskiainen keksii uusia jekkuja ohjelmiin, joita muka tarvitsemme. Nuoret eivät enää osaa vastata puhelimeen, jotkut eivät edes puhua, mutta ehkä heidät tavoittaa Snapchatilla. Tai Messengerillä. Tai jos ei silläkään Discordilla. Miksi Accord olisi minusta mukavampi? Tai ehkä hänellä onkin Kik auki, tai sitten jokin muu kymmenistä höpöohjelmista, sikäli kun hän nyt mitään Minecraftilta tajuaa. Nerokkaimmat rustaavat kapulansa kanssa ajaessaankin, ja onnettomuuden jälkeenkin luurin löytyminen on tärkeintä, vaikka naama olisi veren peitossa - minkä seikan olen ihan itse nähnyt.

      • Anonyymi

        Olet varmaan koulussa kuullut kappalejaosta...tuollainen pötköön kirjoittaminen on rasittavaa luettavaa...enkä lukenut,


      • Anonyymi

        Minulla.Sinulla.
        On.Oikeus.Pankkipalveluihin.
        Ilman.Ajanvarausta.Sekä.
        Älypuhelinta.
        Aloite.Eläkelästenpuolue.?
        Sekä.Daunhiffjaa.Typisille.
        .Suomeen.Uusi.
        Puolue.? Vai.
        Hiffaajien.Hidastempoisten.!
        ??????????🤨😊😊😊🙂😅😗😉?/!
        Ryhmittymä.


    • Anonyymi

      Mene verkkopankiin
      1.kirjaudu --> tulee toinen sivu,kirjaudu --> kirjaudu tulee 3,mas sivu.
      Anna käyttäjä tunnus xxxxxxxxx sitten seuraavksi,anna pinkoodi xxxx.
      vielä pinkoodin varmistuskoodi xxxxxx.

      Hurraa olet yhteydessä verkkopankkiin,edellyttää,että netti toimii pätkimättä.
      Näin sitä palvellaan,eikä asiakkaat tuo hiekkaa pankkisalin lattioille.😡🤬👎

      • Anonyymi

        Nettipankissa on iso tietoturvariski, jos käyttää tunnistautmiseen "omaa sovellusta" kännykällä nettipankkia käyttäessä:
        Jos käyttäjätunnus ja pin-koodi joutuvat ulkopuolisen tietoon, niin siinä voi kaapata puhelimen nappaamalla tilin................:(


    • Anonyymi

      ennen piti mennä pankkiin tiskille pankkikirjan kanssa jonottamaan konttoriin virkaikana aina kun rahaa halusi nostaa tai laskun maksaa. olihan tuo työlästä ja aikaavievää

      • Anonyymi

        Voihan nyttenkin mennä pankkitiskille asioita hoitelemaan.
        Kunhan ensin varaat ajan,sen saat sitten kolmenviikon kuluttua.

        Taitaa harvassa konttorissa olla enään asiakaspalvelua,että aika on varattava ennakkoon.
        Kuitenkaan ilman ajanvarausta ei ole asiaa tiskille.

        Onhan pankeilla kaikenmaailman Chatti-Botti-Robotteja asiakaspalveluissa.
        Mene chattiin,sinua palvellaan.🤬🤬


    • Anonyymi

      Bravoo.. olen samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Lopetin sähköpostin. Lopetin nettipankin. Pankkikortti jäi vielä. Elämä jatkuu.

      Stressi väheni, asiat sujuvat aivan kuten ennenkin.

    • Anonyymi

      Missä tahansa pankissa on ihminen paikalla kun vain varaa ajan. En ymmärrä miten se älypuhelimeen liittyy.

    • Anonyymi

      Nuoremmat sukupolvet eivät kaipaa henkilökohtaista palvelua. Viimeksi Hesellä käydessäni tilausautomaatin edessä oli ruuhkaa, vaikka tiskin takana oli useita myyjiä vapaana. Tulevaisuudessa sosiaaliset taidot ovat valtti työnhaussa, jos tavallinen lyhyt keskustelu kassalla on monelle liikaa.

    • Anonyymi

      Siitä vaan sitten verkkokauppaan peruspuhelinta tilaamaan. Nokialaisiakin valikoimassa useita erilaisia. Suosittelen.

      Pankkiasioita voi hoitaa mainiosti tietokoneen selaimella ja tunnuslukulaitteen avulla. Ei tuohon ihan heti väliin kukaan pääse.

      • Anonyymi

        "Ei tuohon ihan heti väliin kukaan pääse."

        Ja olet siis ollut töissä firmassa, joka tämän tietää ja voi todistaa?


      • Anonyymi

        Yli kahteen kuukauteen en oo NYT päässyt ipadin selaimilla safari tai edge Nordean verkkopakkiin! 15.11.23 jälkeen, kun vanhan verkkopankin jotain sekä tuossa välissä vain 2x pääsin vanhalla laskunmaksuautomaatilla makselemaan ennenkuin Oulusta 21.12.23 nekin neljä jopa konttoristakin poistivat...(niissä muuten, kun maksoin, niin yllätys yllätys valottuu tililtä, mutta ei antanut arkistointinumeroa sellaisiin joihin tulostui MAKSUTOIMEKSIANTO TOSITTEEN SIJASTA JA UUDENLAISIIN ARKISTONUMEROIHIN JÄTTI PARIIN KOHTAAN SISÄLLE AUKKOJA SEKÄ SADASOSAsekunnitUUPUUnykymaksuistaVRTvanhaverkkopankki...

        Alkuun oisin päässyt edgellä vaan en halunnut, koska Nordean sivu ilmoitti sivunko jotenkin muokkautuvan käytetyn laitteen mukaiseksi. Viimeisimpänä tammikuun puolella kuin vaativat mua alkaan käyttään cromea, mitä en ees haluais eikä oo ipadissakaan. Ja joo velvoittivat alkuun kaikista laskuista 5e/kpl, nykyään on vissiin 3,40e/kpl sekä luulin toistuvaissuorituksilla eteenpäin muutamaksi kuukaudeksi säästävänä, NIIN YLLÄTYS SELLAISTAKAAN TOIMINTOmahdollisuuttakaan EI OO vaan perivät niistäkin kaikista...

        KAIKKI tällainen vain siksi, etten haluaisi applikaatiotako alkaa käyttämään, niin ja kun et tajunnut e-laskuja hyväksyttää, niin katosivat. Ja pankkitapahtumatkin ovat näkyvissä vain 18kk, että pääsisit e-laskujen kautta laskuerittelyä katsoon, esim. 36kk koroton kuluton osamaksun alkuakaan et nää... verkkopankista... Ai niin ja vakuutusyhtiöönkään en pääse selaimella, mutta kelaan suomi.fi:kö tunnistautumisen kautta pääsin... ja tuolloin eka viikolla täyttyi operaattorin määrittelemä yritysnumeroraja 150e, kun kymmenittäin nordean asiakaspalvelussa odotuttavat ja sitt alkoivat lyödä järjestäin(ja vieläkin tekisivät niin, jos vielä jaksaisin heille soitella muita kuin SIKAmaksullisia maksutoimeksiantoja) luuria korvaan ja joo halusin oikein, että puhelut nauhoitetaan vaan eivät oo ottaneet opiksensa EIHÄN SIINÄKÄÄN SISÄLLÖISTÄ OO KYSE.. Niin ja se oli jo loppuaikoina törkeintä, että sää et voinut valita eri pankkia maksun saajaksi, kun automaattisesti lätkässä jollekin Nordean asikasvaratilille...


      • Anonyymi

        Ainaskin Nordean tunnusluku laite on ihan perseestä revittyä mallia.🤬💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainaskin Nordean tunnusluku laite on ihan perseestä revittyä mallia.🤬💩

        Toimiiko edes fistaus-tekniikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainaskin Nordean tunnusluku laite on ihan perseestä revittyä mallia.🤬💩

        Siis onko jotain valokennoa eli silloinko ei tarvisi koskaan mitään pattereitavaihdella VAIKKA NIIN MUISTELISIN HENKILÖKUNNAN siten jopa VÄÄRISTELLEENkö, niin siten tuli otettua jommallekummalle käyttikselle varasellainen, muistelisin vaan jossain kotosalla varmaan hukassa... kirjoitin sinivalkoisessa, mistä vissiin yrittävät kans päästä eroon, kun niillä on jokin vastaava uus musta. Kumma, että luulen taantumuksiksi uuden verkkopankinkin ja nyt mietin tuota uuttansa tunnuslukuKOlaitetta, AJATELLA, ETTÄ NETITTÖMÄNÄKÖ VOI HOITAA PANKKIASIOITA, kun kuulemma niillä on vino pino niitä 9numeroisia tunnuslukulaitteen nroita jemmassa/tallessa, kummallista, että miten sitten eroaa kuin näpyttelymäärän mukaan poistamastansa paperisesta tunnuslukulistasta...?? No niillä pystyy vielä puhelimessa tunnistautunut vissiin ja toivon saavani tilattua niitä edelleenkin... Nimittäin olivat alkaneet ymmärtääkseni velottaan joulukuussako JOTAIN v***n Mobiilipalvelua uutena vaikkei appia käytössä...¿ ja perustelivatko sitä jollain tyyliin pakkosellaisellako... edelleen kummallista, jopa outojakin pankkitoimintaako.


    • Anonyymi

      Hyvä päätös, suosittelen muillekin! Kohentaa elämänlaatua, kun ei tarvitse jatkuvasti tuijotella typerää ruutua. Itse olen lopettanut älypuhelimen käytön jo muutaman vuosi sitten. En halua olla Applen tai Googlen orja. Tietokonetta käytän, mutta mahdollisimman tietoturvallisesti. Mitään sosiaalisia medioita en käytä, sähköpostina on tutanota, selaimena firefox, hakukoneena qwant, mainosten ja seurantojen estot käytössä. Googletiliä en omista. Kokonaan ei vakoilua näillä toimilla pysty välttämään, mutta vähentämään kuitenkin.

      • Anonyymi

        Firefox on älyttömän hidas.


    • Anonyymi

      Peruspuhelimia saa halvalla esim. torista, itselläni on Nokia 3310 vuosimallia 1999. Monella saattaa olla noita myös ihan omien laatikkojen kätköissä. Nokian vanhoihin malleihin on myös uusia akkuja saatavilla nettikaupoista.

      • Anonyymi

        bl-5c akku uusi 3e. ostin tossa 8kpl just


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        bl-5c akku uusi 3e. ostin tossa 8kpl just

        Ei paha hinta. Mistä löysit?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hööööömmmmm olen käyttänyt poppipankkia ja salasanalistoja tietokoneella ei tulisi mieleenkään käsitellä pankkiasioita #HAXOROITAVASSA# kännykässä!

    • Anonyymi

      Vanha kunnon 3310 nokia

    • Anonyymi

      Kaikissa pankeissa on ihminen paikalla kun varaa ajan.

      • Anonyymi

        Mitä väliä sillä on vaikka pankissa olisi sata ihmistä tavattavissa jos ne eivät osaa konttorissa muuta neuvoa kuin soittamaan Nordean palvelunumeroon?


    • Anonyymi

      Taitaa se S-pankki toimia ihan vastaavalla tavalla sinun pelkäämässä "dikimaailmassa".
      Meillä sivistyksessä tiedämme, että oikeissa pankeissa toimitaan luotettavien ja suojattujen digipalvelujen kanssa.

    • Anonyymi

      Oikea ratkaisu.

      Nykyisin ei kivijalkapankkeja löydä ja S-pankki on positiivinen poikkeus pankkimaailmassa.

      Koetapa löytää Nordean tai Dansken konttori? Kuinka kauas täytyy lähteä asioimaan? 400 km?
      Omia rahojaan ei saa pankista ulos mitenkään. On kuulemma riski.
      Ne voi vain siirtää johonkin toiseen pankkiin.

      Ennen oli kaikki paremmin. Nyt ollaan siirrytty USAn kontrolliin. Selvitykset tuloista on tehtävä jokaiseen pankkiin joissa asioi ja myös jos alaikäisellä lapsella on tili niin pankkiin on toimitettava tuloselvitys. Ihan perseestä tämä nykyinen meininki.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä että käteistä ei enää liiku.. maksamista varten on kortit.....


      • Anonyymi

        Kauas on pitkä matka (Maon suuria sanoja).


    • Anonyymi

      Olen itse tutkimassa juuri markkinoita, jos löytyisi tavallista pienempi luuri, johon löytyisi custom rom, johon voisi valita vain normi toimintojen lisäksi lähimaksamisen ja vahvistusproseduurin. Mihinkään muuhun en ole puhelinta käyttänyt enää vuosiin.

    • Anonyymi

      Älä unohda helmitaulua!

    • Anonyymi

      Viisas päätös, varsinkin pienten lasten vanhempien pitäisi olla hankkimatta puhelimia, kaiken huippu ne vanhemmat jotka antaa 1 vuotiaan käsiin esim ravintoloissa ja kaupoissa.

      • Anonyymi

        Ja julkisissa kulkuneuvoissa mukulalla kännykässä joku mökäohjelma ja tietysti äänet tapissa.


    • Anonyymi

      Laskee verenpainetta ainakin.

    • Anonyymi

      "VIISASTA"!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Hyvä hyvä.
      Minä teen paremman ratkaisun.
      Tilasin lankapuhelimen. Sillä levy pyörivällä. Kampi veivattavaa ei ikävä kyllä löytynyt.
      Sanomalehti tulee, niin kuin ennenkin.
      Pankki asiat hoidan siellä tiskillä, paikan päällä.
      Sähkölieden vaihdoin puulämmityeiseen hellaan, hormi oli onneksi jo valmiina.
      Leivinuunilla torppa lämpiää.
      Kynttilät ja päreet valaisevat huoneet.
      Paluu terveeseen vanhaan aikaan on alkanut hyvin. Mielenrauha on syventynyt hyvin.
      Jonnenjoutavat älämölöt roskasankoon.
      Ps. Älä usko politiikkoja 👎

      • Anonyymi

        Ja kantovesi ja ulkohuussi.


      • Anonyymi

        Suomalaiset ovat aina tienneet tämän. Siihen perustuu intohimo mökkeilyyn .


    • Anonyymi

      Ihan hyvä suunnitelma. Ei tuossa mitään pahaa ole. Kuitenkin älylaitteisiin täytyy aina asentaa tai niihin on jo asennettu turvatekniikkaa ja -ohjelmia estämään hyökkäyksiä.

      • Anonyymi

        Niihin on asennettu valmiiksi myös tietoa loputtomiin kerääviä ohjelmistoja. Muun muassa sijainti, hakuhistoria ja kaikki puhelimen kanssa samassa huoneessa puhuttu on täysin vapaata riistaa yhdisteltäväksi mihin hyvänsä muuhun tietoon, mitä sinusta kertyy. Vastassa on massadata ja tekoäly, jotka osaavat kyllä yhdistellä tiedot toisiinsa ja tehdä päätelmiä, joita ihminen ei osaisi. Yksityinen tieto on kullan arvoista ja sitä tavoitellaa ja sillä käydään kauppaa kiihkeästi.


    • Anonyymi

      Kateus on arvostuksen ylin muoto.Ja piste

    • Anonyymi

      Voi vitsi jannu puhuu asiaa.

    • Anonyymi

      Älypuhelimessa on kyllä paljon ärsyttäviä piirteitä, mutta silti se on nykyään melkein pakollinen.

      - Akkua joutuu lataamaan yhtenään
      - Jatkuva ohjelmien päivitysrumba
      - Mainoksia tulee sähköpostitse ja tekstiviesteinä
      - Erilaisten huijarien ja tiedon kalastelijoiden pelko
      - Virusturva käytännössä pakollinen
      - Lisäksi kännykät ovat nykyään hirveän kokoisia ja painoisia

      • Anonyymi

        nämä on kaikki täyttä totta.

        näppiskänny 75g
        älykänny 207g


      • Anonyymi

        Akkua tarvii ladata kerran päivässä (yöllä) ei vaivaa...virusturvaa ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan...noi muut pitää suurinpiirtein paikkansa...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkua tarvii ladata kerran päivässä (yöllä) ei vaivaa...virusturvaa ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan...noi muut pitää suurinpiirtein paikkansa...!

        Yöllä ei saa ladata!
        Voi syttyä tulipalo
        Ja pilaat puhelimesi akun sillä tavalla.


    • Anonyymi

      Internet ja some on suurimpia syitä ihmisten minäminä-käytökseen, ihmisistä on tullut jopa sosiopaatteja ja psykopaatteja, tarhaikäiset lapsetkin ovat kuulemma jo tunnekylmiä. Hieno tulevaisuus edessä...

    • Anonyymi

      Mulla on Nokia 2310 vuodelta 2006 edelleen käytössä. Akku on vissiin kerran uusittu. En muista milloin.?? Kestää viikon yhdellä latauksella. Tietokonetta käytän laskujen maksuun yms.

      • Anonyymi

        nyt tilaa linkistä jo yllä uusi akku. vsnha akkusi on varnasti jo turvonnut


    • Anonyymi

      Miettikää miten pahasti oikeasti jengi SEKOAISI jos kaikkien älyluurit ja netti pimenisivät yks kaunis päivä. Ei pääsisi laittamaan instaan eikä faceen päivän uusimpia myselfieitä. Se olisi monelle liikaa ja pimahus varmaa.

      • Anonyymi

        Näin pitäisi tehdä kokeeksi ihan vittuillessaan. Siitä näkisi kuka on orja ja kuka ei.


      • Anonyymi

        Älypuhelimet lakkoon!


      • Anonyymi

        Jos netti pimensi sinun käsityksesi mukaan suurin ongelma olisi etteivät ihmiset pääse Instagramiin?

        Suurin uhka olisi etteivät itsekkäät ihmiset pääse laittamaan selfietä someen?

        Ei sullakaan paljon se järki päätä pakota.


    • o_0a

      Tuossa on kyl hyvinkin pitkälti totuuksia…TAAS vain todiste siitä miten tää maailma on menossa aivan vituix kiihtyvällä vauhdilla….jokseenkin kaikelta osin.. :/

    • Anonyymi

      digi digi digi
      tuo koko ajan lisää mahdollisuuksia varkaille

      • Anonyymi

        Juu ja kaikki digisisältö on ihan paskaa nykyään. Paskat lastenohjelmat, paskat sarjat, paskat elokuvat, paska musiikki ja paskat pelit.


    • Anonyymi

      Mulla ei koskaan ole edes ollut älypuhelinta, tuo vanha 12 v nokia näppäin on tosi hyvä ollut, kertaakaan ei rikki vaikka on pudonnutkin monesti. tekstari ja soitto, se riittää, en halua roikkua puhelimessaaamusta iltaan ja yöhön.

      Laskut kannettavalla, ja elämä on parasta.

    • Anonyymi

      10 vuoden päästä voi sanoa liittymät irti ja käydä kerran kuussa pankin kassalla ihan vittuillessa. Aika palata 1800 ja 1900 luvun kirjojen pariin, taulujen maalaamiseen ja Warhammer The Old World riittää viihdykkeeksi.

    • Anonyymi

      Parempi kun palataan vanhaan aikaan.
      Maksuvälineinä toimivat oravan nahat.👍😁🦉

      • Anonyymi

        Niistä luovuttiin jo kun pajatsot menivät niin usein tukkoon.


    • Anonyymi

      Miten maksat bussissa matkasi ilman älypuhelinta? Entä vieraissa paikoissa ilman karttaa joka kertoo missä olet?

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi lähteä bussilla seikkailemaan vieraisiin paikkoihin?


      • Anonyymi

        Ei nyt tarvitse avuttomaksi heittäytyä.


      • Anonyymi

        Bussilippuja saa ostettua ilman älypuhelintakin. Ja perinteiset kartat ovat olemassa edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussilippuja saa ostettua ilman älypuhelintakin. Ja perinteiset kartat ovat olemassa edelleen.

        Käteismaksuvaihtoehdosta luopuminen julkisissa kulkuvälineissä oli jotain niin käsittämätöntä paskaa ettei kukaan ole vieläkään ostanut selittää miksi sellainen päätös oli tarpeen tehdä.


    • Anonyymi

      No meille on turha kertomasi .Tee kerrankin mitä tahdot

    • Anonyymi

      oho

    • Anonyymi

      Lajitoveri täällä on samaa mieltä kanssasi, Minä lopetan. Olen toista vuotta ollut ilman vähä-älypuhelinta, ja hyvin on mennyt. Työn puolesta vielä joudun muita rakkineita sietämään, mutta eivät nekään pidä minusta. Se tasoittaa pelin. Hermohan näiden kanssa menee, kalliita ovat ja aina jokin ongelma päällä. Kiva, kun löysit pankin, jota voi käyttää ilman näitä maailmanlopunmyllyjä! Voi hyvin, ja nauti rauhastasi!

    • Anonyymi

      En ole koskaan omistanut älypuhelinta enkä tarvitse sitä.

      • Anonyymi

        minulla ollut vasta 3v älypuhelin. ennen oli läppäri päällä ja sähköä meni paljon enemmän. wifillä ei lisää nettikuluja ja mukavampi kuin läppäri pikku nettikäytössä. läppäri jäi työkoneeksi


    • Anonyymi

      Taidat olla trendin aallonharjalla, vaikkei se tarkoituksesi olekaan. Älylaitteet todella ovat vieneet yksityisyytemme minimiin ja moni muukin on alkanut rajoittaa tavalla jos toisellakin niiden pääsyä elämäänsä. Vanhat kapulat ovat alkaneet kiinnostaa jälleen. Se on ihan hyvä suunta. Ei ole mitään syytä päästää kaiken tiedon imeviä laitteita kaikkialle ympärilleen.

    • Anonyymi

      Ei ne rahat tililtä häviä ellet anna jollekin tili tietoja samalla tavalla joku voi soittaa sinulle ihan, vaikka lankapuhelimeen ja kysyä niitä tietoja .
      Ja jos itse lähettää rahaa jollekin huijarille.

      Huijarin tunnistaa yleensä siitä, ettei viranomainen ei edes pankki kysy puhelimessa tai tekstiviestillä kortti tietoja tai avainlukuja.
      Ellei kyseessä ole vahva vahvistaminen, mutta he eivät tee tätä ellet itse ole soittanut.

      Huijarin tunnistaa myös siitä, jos hän pyytää esim Paypallin kautta rahaa tai pyytää ostamaan esimerkiksi lahjakortteja tai iTunes kortteja .

      Huijauksia on erillaisia, mutta kyllä ne tunnistaa kunhan ei vaan jakele rahojaan tai muita

      Puhelimeen kannattaa ostaa virus turva ja käyttää kaksivaiheista tunnistautumista .
      VPN on myös hyvä vaihtoehto mikäli kyseenalaisia sivuja käyttää.
      Älä koskaan avaa myöskään pankin sivuja linkin kautta vaan kirjaudu aina hakukoneen kautta .

      Näillä ohjeilla tilisi ei tyhjene ja jos pelottaa niin vaihda pankin asetuksista suoramaksu ominaisuus kiinni niin kukaan ei voi nostaa tililtä rahaa, vaikka saisi aivan kaikki kortissa olevat tiedot .

      Toivottavasti nämä ohjeet pelastavat edes yhden.

      • Anonyymi

        joo hyvät ohjeet 👍


      • Anonyymi

        Ei hakukoneenkaan osoitteisiin pidä luottaa, parempi on kirjoittaa ite selaimeen oikea osoite.


      • Anonyymi

        Dorka luulee vieläkin että vekossa ainoa uhka on että itse lankeaa huijaukseen.


    • Anonyymi

      Harmittaa kun alaennuksiakin saa kaupoissa kohta vain älypuhelimella, ainakin Helsingissä ollaan siihen menossa. Monet vanhukset ei saa sitten mitään alennuksia ja kun muutenkin on rahatilanne heikoilla.

      • Anonyymi

        Miten niin vanhuksilla on rahatilanne heikoilla? Mistä tällainen oletus tulee?


    • Anonyymi

      Muistan netin alku aikaan oli nettisivuja joilta pystyi lähetetään txt viestin jollekki ja laittamaan jonkun tutun henkilön numeron muka lähettäjäksi
      Siinä sitten viestin saaja on ihmetellyt mitä se tuokin varattu ukko yrittää iskeä naimisissa olevaa rouvaa...
      Vieläkö näitä sivuja netissä?

    • Anonyymi

      Mä en ole koskaan ottanut koko laitetta,
      Mulla on vieläkin viime vuosituhannen känny. Siihen ei pääse ulkopuoliset murtautuu.
      Tosin en mä silläkään oikein mitään tee, kun kukaan ei soita ja itselläni on kuulovika.
      Eikä näkökään oel hyvä. Pitäisi olla puolen metrin ruutu että näkisin...

      • Anonyymi

        aika samaa on. näppispuhelin on koska pitää olla joku numero minkä antaa. äänettömällä ei kukaan vastaa


    • Anonyymi

      Kun S-pankkisi tilit tyhjennetään, rosvon ei tarvitse pelätä kaksivaiheista tunnistusta...

      • Anonyymi

        Ja kun sun kaksivaiheinen tunnistus hakkeroidaan pääset opiskelemaan kolmivaiheista tunnistautumista. Ja kun se hakkerodaan pääset opiskelemaan neli-viisi-kuusi-seitsemän jne jne vaiheisia tunnistautumisia. Sitten pääset ihmettelemään miten tyhmä olit kun et jonkun tilisi labyrinttien monimutkaisilta sivuilta hokannut täpätä sitä yhtä ruksia ruutuun ja tämän vuoksi sinua joku sekopää pääsi seuraamaan tietojasi netistä tai seuraamaan sinun likkeitäsi fyysisesti pitkin kaupunkia.

        Ja kun sinä olet kuluttanut kaiken aikasi ja energiasi verkossa päivystämiseen kaikenlaisten uusien turvallisuusohjeiden, uusien älylaitemallien, uudenlaisten tietoturvaohjelmien, uudistettujen tunnistautumisvaihtoehtojen jne jne opiskeluun ja toteuttamiseen huomaat että kaikesta siitä vaivannäöstäsi huolimatta identiteettiin varastettiin, arkaluontoiset tietosi vuotivat verkkoon ja rahasi kusetettiin. Lisäksi kuolinvuoteellasi huomaat että koko elämä jäi elämättä kun vahdit 24/7 verkkoo 100%n sijoitettua elämääsi. Mitään elämää ei sen ulkopuolella enää ollut.


    • Anonyymi

      Järki päässä sen luurin kanssa niin ei huijarit pääse rahoihin käsiksi. Simppelisti: älä syötä tietojasi jos et ole varma että olet aidolla nettisivulla

      • Anonyymi

        Olet sinä jumalauta ykeskinkertainen ihminen.

        Ihan vakavissasi uskot että itsekin osaat olla verkossa turvassa. Vitun ääliö. Kukaan eimole missään verkkopalvelussa turvassa. Et sinäkään vaikka niin luulottelet itsellesi.

        Moniin arkipalveluihin joiden avulla on pakko hoitaa juoksevat asiansa ovat niitä joihin on totta tosiaan syötettävä omat tietonsa. Kaikki koijatut ei ätmole toimineet huolimattomasti. Ja älylaitteiden ja esim. Erilaisten välttämättömien tilien turvallinen käyttö on tehty hyvin monimutkaiseksi osaavammallekin ihmiselle.

        Aivan käsittämätöntä raivoa aloittajan järkevästä ratkaisusta.


    • Anonyymi

      Muista ottaa myös vanha kunnon helmitaulu käyttöön.

      • Anonyymi

        Otappa sinä itse ensin omat aivosi käyttöön.


    • Anonyymi

      Teet ihan oikein. Enää ei uskalla edes vastata outoihin numeroihin ja sähköposti on täynnä, jos jonkinlaista huijaria.

      • Anonyymi

        joo ei huvita vastata jos outo numero. lähettäköön sms kuka ja millä asialla niin katsotaan vastaanko jatkossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ei huvita vastata jos outo numero. lähettäköön sms kuka ja millä asialla niin katsotaan vastaanko jatkossa

        Niin. Vaikka olisi miten tärkeää asiaa jollakulla, ei kaikkiin tosiaan uskalla vastata. Joskus teen niin että avaan puhelun mutta kuuntelen niin pitkään kunnes sieltä jotain kuuluu. Lyön "luurin" korvaan ellei ole asiallinen soitto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Vaikka olisi miten tärkeää asiaa jollakulla, ei kaikkiin tosiaan uskalla vastata. Joskus teen niin että avaan puhelun mutta kuuntelen niin pitkään kunnes sieltä jotain kuuluu. Lyön "luurin" korvaan ellei ole asiallinen soitto

        Voisihan nämä lähestyä tekstarilla jos jotain tärkeää on. Kumma kyllä yleensä eivät lähesty sillä tavalla.


    • Anonyymi

      Ei tuollaiset valinnat ole mikään vanhojen ihmisten juttu. Monet nuoret ovat vaihtaneet älyluurin vanhanaikaisen simpukka puhelimeen. Itsellä on älyluuri mutta käytän sitä vain puhelimena.

      Yhäs suurempi määrä nuoria päättää tehdä samoin ja boikotoida älylaiteriippuvuutta.

      Taas nähtiin mitä tapahtuu kun yksi pieni uudistus tehdään mobile pay- sovellukseen. Yksi pieni päivitys voi aiheuttaa katsstrofaalisia seurauksia tavallisen ihmisen kykyyn hoitaa arkiasiansa.

      https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/71c141b2-cb4c-426e-aa92-73540fc6c3d9

      • Anonyymi

        Joku kertoi lankauhelimista,niin missähän on vielä se linja johon voi puhelimen kytkeä?
        Täältä on jo yli vuosi sitten langat ja tolpatkin poistettu.
        Itsekkin tahtoisin elämää ilman nettiä javarsinkin älypuhelinta,sitä ei minulla edes vieläkään ole mutta...kohta ei pääse parkkiin mihinkään autolla ilman sovelluksia eikä moneen paikkaan enää voi soittaa puhelimella,pitää olla joku sovellus millä voi yhteydet hoitaa niin viranomaisille kuin terveydenhoidossakin.
        Kumpa voiskin olla ilman noita lasinpaloja mutta kohta kai pakko sellanen ottaa,netti oli sama en olis ottanu mutta kun ei saanu laskuja eikä muitakaan päivittäisiä asioita hoidettua mitenkään muuten!
        Sama oli pankkikortissa,kun ei ole pankkeja ei saa rahaakaan muuta kun automaateista tai maksat kortilla,itse ei noihin vaikuttaa voi.


      • Anonyymi

        oli semmone pieni samsung simpukka ennen meni rikki mutta olipa kätevä. täydellinen. puhelimeksi


      • Anonyymi

        " Monet nuoret ovat vaihtaneet älyluurin vanhanaikaisen simpukka puhelimeen"

        Älä puhu paskaa, ei kukaan nuori vaihda puhelintaan vanhaan n.s. tyhmään puhelimeen kun liittymämaksukin on sama tai lähes sama. Uuteen simpukka eli taittuvanäyttöseen älypuhelimeen kyllä vaihtavat . Malleja on ainakin Samsungilla ja Motorolalla.
        Semmoisella ihmisellä joka osaa puhelinta käyttää ei ole syytä vaihtaa vanhaan, tieto yhteiskunta palveluineen pyörii tietokoneiden ja kännyköiden ympärillä ja sitä ei varmasti tulla lopettamaan vaan päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Monet nuoret ovat vaihtaneet älyluurin vanhanaikaisen simpukka puhelimeen"

        Älä puhu paskaa, ei kukaan nuori vaihda puhelintaan vanhaan n.s. tyhmään puhelimeen kun liittymämaksukin on sama tai lähes sama. Uuteen simpukka eli taittuvanäyttöseen älypuhelimeen kyllä vaihtavat . Malleja on ainakin Samsungilla ja Motorolalla.
        Semmoisella ihmisellä joka osaa puhelinta käyttää ei ole syytä vaihtaa vanhaan, tieto yhteiskunta palveluineen pyörii tietokoneiden ja kännyköiden ympärillä ja sitä ei varmasti tulla lopettamaan vaan päinvastoin.

        Et selvästikään tiedä mitään nuorista. Nuorison keskuudessa on noussut trendi, jossa älypuhelimia ns. tyhmiin puhelimiin. Eikä syynä ole alemmat liittymämaksut. Aivan sama kuin jotkut nuoret eivät käytä yhtään somea.

        Nykyisessä yhteiskunnassakaan ei tarvita älypuhelimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Monet nuoret ovat vaihtaneet älyluurin vanhanaikaisen simpukka puhelimeen"

        Älä puhu paskaa, ei kukaan nuori vaihda puhelintaan vanhaan n.s. tyhmään puhelimeen kun liittymämaksukin on sama tai lähes sama. Uuteen simpukka eli taittuvanäyttöseen älypuhelimeen kyllä vaihtavat . Malleja on ainakin Samsungilla ja Motorolalla.
        Semmoisella ihmisellä joka osaa puhelinta käyttää ei ole syytä vaihtaa vanhaan, tieto yhteiskunta palveluineen pyörii tietokoneiden ja kännyköiden ympärillä ja sitä ei varmasti tulla lopettamaan vaan päinvastoin.

        "Uuteen simpukka eli taittuvanäyttöseen älypuhelimeen kyllä vaihtavat . Malleja on ainakin Samsungilla ja Motorolalla."

        Nuo puhelimet ovat huijausta ja surkeaa paskaa. Ne ovat erittäin kalliita, mutta hajoavat nopeasti. Vain idiootit käyttävät taittuvanäyttöisiin älypuhelimiin rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään tiedä mitään nuorista. Nuorison keskuudessa on noussut trendi, jossa älypuhelimia ns. tyhmiin puhelimiin. Eikä syynä ole alemmat liittymämaksut. Aivan sama kuin jotkut nuoret eivät käytä yhtään somea.

        Nykyisessä yhteiskunnassakaan ei tarvita älypuhelimia.

        Kyllä ne lapsoset syrjäytyvät joilla ei ole älypuhelinta ja koulussakin kiusataan.
        Tietokone vähintään kotona on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne lapsoset syrjäytyvät joilla ei ole älypuhelinta ja koulussakin kiusataan.
        Tietokone vähintään kotona on.

        Millä tavalla ne muka syrjäytyvät? Vai ovatko nykynuoret lähinnä aivottomia idiootteja ja typeriä kiusaajia? No, ehkä olet oikeassa ja nuoret ovat nykyisin lähinnä hemmoteltuja idiootteja ja narsisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään tiedä mitään nuorista. Nuorison keskuudessa on noussut trendi, jossa älypuhelimia ns. tyhmiin puhelimiin. Eikä syynä ole alemmat liittymämaksut. Aivan sama kuin jotkut nuoret eivät käytä yhtään somea.

        Nykyisessä yhteiskunnassakaan ei tarvita älypuhelimia.

        Nykynuoret ovat tiedostavia myös salaliittoteorioiden suhteen. Q anonit ja muut tekivät NWO- salaliittoteorioista nuorten keskuudessa trendikkäitä ja älyluurista luopuminen on usein yhteyksissä nimenomaan uuden maailmanjärjestyksen protestointiin. Usein älyluurit vaihdetaan vanhanaikaisiin kännyköihin varhaisessa aikuisuudessa.

        Toinen ryhmä ovat uskovaiset jotka uskovat Ilmestyskirjan pedon merkki- profetioihin. Älylaitteet ovat vain askel kohti ihmisten istutusta otsaan tai oikeaan käteen laiteta Valle pedon merkille jota ilman kukaan ei voi ostaa eikä myydä. Eli kyseessä on maksuväline jota ilman ei voi elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uuteen simpukka eli taittuvanäyttöseen älypuhelimeen kyllä vaihtavat . Malleja on ainakin Samsungilla ja Motorolalla."

        Nuo puhelimet ovat huijausta ja surkeaa paskaa. Ne ovat erittäin kalliita, mutta hajoavat nopeasti. Vain idiootit käyttävät taittuvanäyttöisiin älypuhelimiin rahaa.

        On positiivista kehitystä että ihmiset alkavat protestoida ja vaatia perinteisten elämäntapojen säilyttämistä älylaite- elämän rinnalle. Ihmiset haluavat kontrolloida itse omaa elämäänsä ja pitää yksityisyydestään kiinni. Verkossa mikään ei ole turvassa eikä kontrollissa. Kysynnän ja tarjonnan lait edelleen vaikuttavat myös älylaitemarkkinoissa. Jos kysyntä perinteisille vanhanaikaiselle vimpaimille lisääntyy on markkinoiden reagoitava lisäämällä niiden tarjontaa.

        Julkisen liikenteen käteismaksuvaihtoehtoa pitäisi alkaa myös voimakkaasti vaatia takaisin. Käteistä EI SAA LUOPUA. Se olisi katastrofaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne lapsoset syrjäytyvät joilla ei ole älypuhelinta ja koulussakin kiusataan.
        Tietokone vähintään kotona on.

        Syrjäytyminen on terveen merkki silloin kun syrjäydytään sairaasta yhteiskunnasta johon ei haluta sopeutua. Sopeutuminen sairaaseen yhteiskuntaan sairastuttaisi terveen syrjäytyneen varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykynuoret ovat tiedostavia myös salaliittoteorioiden suhteen. Q anonit ja muut tekivät NWO- salaliittoteorioista nuorten keskuudessa trendikkäitä ja älyluurista luopuminen on usein yhteyksissä nimenomaan uuden maailmanjärjestyksen protestointiin. Usein älyluurit vaihdetaan vanhanaikaisiin kännyköihin varhaisessa aikuisuudessa.

        Toinen ryhmä ovat uskovaiset jotka uskovat Ilmestyskirjan pedon merkki- profetioihin. Älylaitteet ovat vain askel kohti ihmisten istutusta otsaan tai oikeaan käteen laiteta Valle pedon merkille jota ilman kukaan ei voi ostaa eikä myydä. Eli kyseessä on maksuväline jota ilman ei voi elää.

        Hohhoijaa tätä se on näiden artificial intelligensdien kanssa kun vääntävät joka sanan vinoon.

        "Älylaitteet ovat vain askel kohti ihmisten istutusta otsaan tai oikeaan käteen laiteta Valle pedon merkille jota ilman kukaan ei voi ostaa eikä myydä."

        Korj.

        Älylaitteet ovat vain askel kohti ilmestyskirjan otsaan tai oikeaan käteen laitettavaa pedon merkkiä jota ilman kukaan ei voi ostaa eikä myydä.


    • Anonyymi

      Ei tartte lopettaa, kun en ole ikinä alkanutkaan. Ei ole tarkoitus alkaakaan.

    • Anonyymi

      Tietoturvayhtiöt tekee rahaa noilla huijauksilla. Ei nykyään riitä, että sulla on nettiyhteys vaan pitää olla kaikenmaailman suojaukset ja muut viirusohjelmat. Kauppaavat niitä myös puhelimiin.

    • Anonyymi

      tässä puhelimessa knox tuli mukana. kannettavas joku mikä siin tuli mukana. ei jaksa maalata piruja seinille turhista

    • Anonyymi

      Aloitus on erittäin aiheellinen.

    • Anonyymi

      Ostin ylihuomenna uuden lankapuhelimen ja siinä on kaikki. Te ette tiedä yhteyksistä mitään tyhmät. Hah-hha-haa.

    • Anonyymi

      Minäkin ostan eilen !

    • Anonyymi

      Näyttää, että nuoriso tarttui innolla aloittajan suht asialliseen viestiin.
      Itse olen myös pääosin palaillut käyttämään vanhaa pikku nokialaista. Riittää puheluihin ja viesteihin ja mahtuu ihan pikkutaskuunkin. Hyllyssä olevaan "tietopuhelimeen" survon kortin jos milloin tunnen siihen tarvetta, päivittäin en.
      Pöytäkoneella pankkiasiat ja sillä voi jopa käyttää vieressä olevaa tulostinta; kätevää.

      • Anonyymi

        Mistä oletit nälvijöiden olevan nuoria?

        Nuoret yleensä käyttäytyvät huomattavasti ikäihmisiä fiksummin.


    • Anonyymi

      Koskaan ei ole tullut niin kiire pankkiasioiden kanssa etteikö niitä ole ehtinyt tietokoneella ja salasanalistoilla hoitaa.

    • Anonyymi

      Suosittelen kokeilemaan sometaukoa. Voi olla järkytys kun ei pärjääkkään. Mutta voi saada myös jotain enemmän irti elämästä, jotain sellaista mitä et tiedä olevan edes olemassa.

      • Anonyymi

        Tyypillistä terapiakulttuurin kasvateille assosioida älylaiteriippuvuus- termi johonkin psyykkiseen addiktioon. 🤦

        Älylaiteriippuvuudella tarkoitetaan sitä että tavalliset ihmiset eivät voi hoitaa arkisia välttämättömiä asioitaan ilman älylaitteita. Älylaiteriippuvuutta on vaikkapa se ettet pääse enää liikkumaan julkisilla kulkuvälineillä ilman älyluuria. Sillä ei ole psykologisten riippuvuuksien kanssa mitään tekemistä. Saati somen. Saatanan paviaanit! 🤦🤦🤦🤦


    • Anonyymi

      Onhan se tosiaan outoa ja jopa pelottavaa, miten nopeasti nämä huijaukset kehittyy ja kuinka paljon niitä tulee uusia lisää koko ajan.

      Esim. OP:n nimissä liikkui huijaus, jonka viestit menivät samaan ketjuun kuin pankin lähettämät aidot viestit. Huijarit olivat jotenkin saaneet OP pankin numeron omaan käyttöönsä. Mistä tuossa pieni ihminen voi edes tietää, ettei kyseessä olekaan aito pankin lähettämä viesti, vaan huijaus, kun se tulee pankin numerosta ja on samassa viestiketjussa kuin pankin muutkin viestit?
      https://www.iltalehti.fi/tietoturva/a/0a34ea3d-334b-4535-88c1-a9a047a92d67

      Sitten oma lukunsa on huijaukset, joissa käytetään keinoälyä. Tässä huijauksessa keinoäly imitoi uhrin läheisen ääntä ja teeskentelee olevansa hädässä.
      https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009438203.html

      Vastuu vältellä huijauksia ja varoa niitä, olla jatkuvasti varuillaan lankeaa ihmiselle itselleen eikä huijauksia mahdollistava teknologia ja teknologiajätit kanna niiden estämisestä ja ehkäisystä minkäänlaista vastuuta.

      • Anonyymi

        Ihmiset eivät tajua ollenkaan mitä älylaiteriippuvuudella tarkoitetaan eivätkä myöskään sitä kuinka laajaa alainen ongelma se on. Jotkut luulevat että ongelma on se että laitteet muka aiheuttavat psyykkistä riippuvuutta kuten päihteet. 😂 Se ei ole se ongelma tässä.

        Huijaukset ovat vain yksi osa suurta kuviota. Älylaiteriippuvuuden ongelmaa ei voi typistää vain siihen että tapahtuu huijauksia. Ongelman lonkerot tulevat ulottumaan ihmiselämän joka kolkkaan ja kaikille yksityiselämän alueille. Ihmiset hallitsevat ja kontrolloivat omaa elämäänsä ja itseään yhä vähemmän ja vähemmän.


    • Anonyymi

      Joo, kun saisi pankkipalveluja kuin ennen, käveli vaan pankkiin ja siellä oikea ihminen palveli tiskin takana pankkihuolet helevettiin. Puhelimella sait haluamasi ihmisen langanpäähän etkä jotain helevatun automaattia, homma hoitui. Liika digi digi luu digi lei on pilannu monta asiaa, yhteiskunta on n tänään paljon haavoittuvaisempi kuin myös yksilökin täs digivirrassa mihin meidät on pakotettu.

      • Anonyymi

        Pahin on tapahtunut hirvenpyynnissä. Koirilla on tutkapannat ja metsästäjät seuraa puhelimesta autossa istuen. Koira ajattaa hirveä seuraamalla ja ammutaan jonnekin metsätien varteen. Aina on jonkun koira perässä ja hirviä on löytynyt jopa kuolleena, kun ravintoa ei kerkiä saada. Myös kantavat hirvet ovat tiukoilla ja vasat pienenee, kun emää rasitetaan pitkin syksyä. Myös liikenne vaaraantuu ja soratiet on monttuja täynnä, kun ajetaan edestakaisin metsäteitä ja rapakoista lentää vesi soran kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahin on tapahtunut hirvenpyynnissä. Koirilla on tutkapannat ja metsästäjät seuraa puhelimesta autossa istuen. Koira ajattaa hirveä seuraamalla ja ammutaan jonnekin metsätien varteen. Aina on jonkun koira perässä ja hirviä on löytynyt jopa kuolleena, kun ravintoa ei kerkiä saada. Myös kantavat hirvet ovat tiukoilla ja vasat pienenee, kun emää rasitetaan pitkin syksyä. Myös liikenne vaaraantuu ja soratiet on monttuja täynnä, kun ajetaan edestakaisin metsäteitä ja rapakoista lentää vesi soran kera.

        Laiskaa touhua.


      • Anonyymi

        Se vasta surkean näköistä touhua oli, eläkkeenmaksupäivänä pankin piha ja eteinen täyttyi rahojaan nostavista leukojaan louskuttavista akoista ja äijistä. Nykyinen kotoa maksaminen on paljon helpompaa, päivä meni hukkaan pankkipalvelua odotellessa jos sait vuoron luukulle vasta iltapäivällä. Älkää näitä aikoja ihailko, meno kuin venäjän leipä ja ruoka jonoissa .


    • Anonyymi

      Suosittelen kaiken kehityksen keskeyttämistä.
      Se vie turmaan odottettuun.
      Ihmiskunta loppunsa edellä.
      Ei mee kauaa ku se vitun tekoäly ottaa vallan.
      Taitaa vain rotat selvitä.
      Se on se ihmisten välinen kateus joka vie tien loppuun.

    • Anonyymi

      Pakko tähän vielä kertoa erilaisita tavoista ostaa tuo bussilippu, josta älypuhelinfanit niin aina tykkäävät mussuttaa.

      Voit hankkia itsellesi HSL-kortin. Tähän korttiin voi ladata kautta tai arvoa sekä netistä, kaikista R-kioskeista (1€ palvelumaksu tosin) että HSL-automaateistakin.

      Myös HSL-sovellusta voi käyttää offline-tilassa, ostat lipun julkisesta wifistä ja laitat itsesi tämän jälkeen lentokonetilaan. Älyt voi jättää bussimatkojen ulkopuolelle ;)

    • Anonyymi

      Nykyään on paljon väärinkäyttäjiä, huijareita. Varovaisuus on aina hyvä asia. . Netti / digipalvelun käyttämisessä on hyvä olla varuillaan. Ja keskustelupalstoilla ikävää ja "hyökkäävää" ja asiatonta käytöstä. Olkaamme varovaisia, asiallisia ja kunnioitetaan muita keskustelijoita. Riitaa on maailmassa riittämiin ja pahin ilmentymä on sota, joka ei hyödytä ketään.
      Tervesisiä kaikille käyttäjille

    • Anonyymi

      Hyvä! Minäkin tein näin kaksi vuotta sitten. Ikää alle 30v. Suosittelen kaikille.

    • Anonyymi

      kun saan asiani kuntoon meinaan tehdä saman. isovelivalvoo. sairasta paskaa. lissää ongelmia jne.

    • Anonyymi

      Kapula sopii kapulalle.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe